Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Δημιουργικές δραστηριότητες
Δ’ Τάξη Ενότητα 13: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ενότητα 6 Είμαστε έτοιμοι; Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Από τις δασκάλες : Θώη Λεωνίδου-Αντωνίου Μαρία Ανδρέου
Τα δικαιώματα των παιδιών
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Κοστολόγηση Μάθημα 13.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
Ενότητα 15: Αλληλογραφώ Διάφοροι τρόποι αλληλογραφίας
διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Κοστολόγηση Μάθημα 12.
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Ενότητα 4 Σκουπίδια στη θάλασσα Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
1o Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Κοσμά Γεωργία
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Η χρήση του Kidspiration στα Ελληνικά Θέμα « Ανθρώπινα Δικαιώματα »
Δημ. Σχολείο Κοκκινοχώματος Α΄ Τάξη
ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΑΞΗ: Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σύννεφο έφερε βροχή ΜΑΘΗΜΑ: Μόνος στο σκοτάδι ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 3 Χ 80.
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Ενότητα Α5.2.2 ( Διαχείριση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου )
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Βάσεις Δεδομένων (Δύο Περίοδοι)
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΛΕΥΚΑΡΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες: Μαργαρίτα Τσαβίδη Μαργαρίτα Δημητρίου 28 Φεβρουαρίου 2007

Διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές να: γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά που έχει ένα πραγματικό γράμμα (ημερομηνία, προσφώνηση, χαιρετισμός, χειρόγραφο κτλ). αντιληφθούν τη διαφορά ανάμεσα στον αποστολέα και στον παραλήπτη. γνωρίσουν τη θέση των γραμματοσήμων σε ένα φάκελο, καθώς και το λόγο τοποθέτησης τους. μάθουν τη διαδικασία αποστολής και παραλαβής ενός γράμματος (ταχυδρόμος, γραμματοκιβώτιο, διεύθυνση κτλ). κάνουν υποθέσεις για το περιεχόμενο του συγκεκριμένου γράμματος και το λόγο αποστολής του.

διαβάσουν το γράμμα στην ομάδα τους μεγαλόφωνα λαμβάνοντας υπόψη τα σημεία στίξης. ακροαστούν το γράμμα από τη δασκάλα. απαντήσουν σε ερωτήσεις και εντοπίσουν πληροφορίες που ζητά η δασκάλα. εξοικειωθούν με λεξιλόγιο σχετικό με το «γράμμα» και το «ταχυδρομείο» και αναφέρουν λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια. κατανοήσουν τι είναι το πάρκο άγριων ζώων, να γνωρίσουν ποια ζώα υπάρχουν εκεί και τις συνθήκες ζωής τους. παρατηρήσουν και να ονομάσουν τα ζώα της ζούγκλας μέσα από εικόνες και να τις περιγράψουν με ολοκληρωμένες προτάσεις.

εντοπίσουν τις διαφορές του που-πού και πως-πώς (συσχέτιση τόνου – ερωτηματικού). συνθέσουν δικές τους προτάσεις με το που - πού και το πως – πώς γύρω από κάποια ζώα που είδαν σε εικόνες. συμπληρώσουν τις εργασίες στο βιβλίο Τετράδιο Εργασιών. γράψουν γράμμα σε ένα ξάδερφο τους που βρίσκεται μακριά για να μάθουν τα νέα του ή να συζητήσουν για το ζώο του. βάλουν το γράμμα σε φάκελο και συμπληρώσουν το όνομα και τη διεύθυνση του αποστολέα και παραλήπτη με τη βοήθεια της δασκάλας. ταχυδρομήσουν το γράμμα και τοποθετήσουν σωστά τα γραμματόσημα στο φάκελο.

Υλικά και Μέσα Γράμμα, χαρτί αλληλογραφίας, φάκελοι, γραμματόσημα Βιβλίο του μαθητή σελ Τετράδιο Εργασιών σελ Εικόνες άγριων ζώων Καρτέλες με τις λέξεις «γράμμα» και «ταχυδρομείο» Προβολέας Διαφανειών Διαφάνειες Πίνακας Αποκόμματα χειρόγραφων επιστολών – γραμμάτων από περιοδικά

Πρώτο Ογδοντάλεπτο Αφόρμηση Κλειστός φάκελος με το γράμμα για την Ιωάννα. Παρατήρηση, συζήτηση για τα χαρακτηριστικά του (παραλήπτης, αποστολέας) και τον τρόπο που ένα γράμμα φτάνει κοντά μας. Υποθέσεις γύρω από το περιεχόμενο του γράμματος. Άνοιγμα γράμματος (χειρόγραφο, ημερομηνία στην αρχή και υπογραφή στο τέλος).

1η Δραστηριότητα Ανάγνωση γράμματος από τον υπεύθυνο της ομάδας και μετά από τη δασκάλα – επεξεργασία και εντοπισμός πληροφοριών μέσα από ερωτήσεις 2η Δραστηριότητα Καρτέλες με τις λέξεις «γράμμα» και «ταχυδρομείο», δημιουργία οικογένειας λέξεων στην ομάδα (γραμματόσημο, γραμματοθήκη, γραμματοκιβώτιο, ταχυδρόμος, ταχυδρομικό κουτί) Αν υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής στην τάξη μπορεί μια ομάδα να δουλέψει εκεί.

3η Δραστηριότητα Παρατήρηση, αναγνώριση, περιγραφή εικόνων με τα άγρια ζώα του βιβλίου τους και επιπρόσθετων εικόνων. Επεξήγηση της ύπαρξης μεγάλων εκτάσεων γης – πάρκων, όπου τα ζώα ζουν ελεύθερα (Αφρική). Σύνθεση προτάσεων στο βιβλίο τους στη σελίδα 33 για τα ζώα που απεικονίζονται εκεί.

Δεύτερο Ογδοντάλεπτο 1η Δραστηριότητα Μεγαλόφωνη ανάγνωση του γράμματος με ύφος και έμφαση στα σημεία στίξης. Προβολή γράμματος με υπογραμμισμένες τις προτάσεις που περιλαμβάνουν το πως – πώς και το που – πού. Εύρεση κοινών λέξεων σε όλες τις προτάσεις και εντοπισμός της διαφοράς που έχουν μεταξύ τους. Συσχέτιση του τονούμενου πώς και πού με το ερωτηματικό.

2η Δραστηριότητα Συγγραφή καταφατικών και ερωτηματικών προτάσεων γύρω από ένα ζώο που δίνεται στην κάθε ομάδα χρησιμοποιώντας τις λέξεις πως – πώς και το που – πού, περιγράφοντας το ζώο και γενικά την εικόνα. Παρουσίαση της εικόνας και ανακοίνωση του ζώου και των προτάσεων που έγραψαν. Καταγραφή μερικών προτάσεων στον πίνακα. Συμπλήρωση της άσκησης 5 στη σελίδα 33 του Τετραδίου Εργασιών. 3η Δραστηριότητα Συμπλήρωση των εργασιών 3, 4, 6 του Τετραδίου Εργασιών για σκοπούς εμπέδωσης του γραμματικού φαινομένου πως – πώς και το που – πού. Εκμάθηση της πρότασης για ορθογραφία.

Τρίτο Ογδοντάλεπτο 1η Δραστηριότητα Γίνεται η Ορθογραφία. Υπενθυμίζονται τα κύρια χαρακτηριστικά γραφής ενός γράμματος και ακολουθεί η συμπλήρωση της άσκησης 1 στη σελίδα 32 του Τετραδίου Εργασιών. 2η Δραστηριότητα Συζήτηση του περιεχομένου του γράμματος που θα στείλουν στον ξάδερφό τους. Συγγραφή του σε χαρτί αλληλογραφίας. Τέλος, τοποθέτηση του γράμματος σε φάκελο αλληλογραφίας. Συμπλήρωση στοιχείων του αποστολέα και του παραλήπτη στη σωστή πλευρά.

Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα είναι συντρέχουσα καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, ανάλογα με τη συμμετοχή και ανταπόκριση των μαθητών σε όλες τις δραστηριότητες που γίνονται στην τάξη. Σας ευχαριστούμε !