Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Τίτλος Δραστηριότητας
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Δημιουργία σεναρίου.
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου

Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός μαθητών-τριών: περίπου 26 Χρονική διάρκεια: 4-5 διδακτικές ώρες χρήση μηχανής αναζήτησης πλοήγηση και έρευνα σε διαδικτυακούς τόπους Εξοικείωση των μαθητών με: επεξεργαστή κειμένου πρόγραμμα παρουσίασης ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ομαδοσυνεργατική εργασία * Απαιτούνται τεχνολογικές υποδομές. Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός μαθητών-τριών: περίπου 26 Χρονική διάρκεια: 4-5 διδακτικές ώρες Προϋποθέσεις εφαρμογής του προτεινόμενου σχεδίου χρήση μηχανής αναζήτησης πλοήγηση και έρευνα σε διαδικτυακούς τόπους Εξοικείωση των μαθητών με: επεξεργαστή κειμένου πρόγραμμα παρουσίασης ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ομαδοσυνεργατική εργασία * Απαιτούνται τεχνολογικές υποδομές.

Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα 6η ενότητα του σχολικού εγχειριδίου Τίτλος ενότητας: Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών Θεματικό κέντρο : το ζήτημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και εθελοντισμού, καθώς και των Μ. Κ. Ο. που αποβλέπουν στην υπεράσπιση οικουμενικών αξιών. Εφαρμογή προτεινόμενου διδακτικού σχεδίου ως διαθεματική δραστηριότητα.

Άλλα προαπαιτούμενα: α) Ανάγνωση των κειμένων της 6ης Ενότητας β) Γνώση σύνταξης επιστολών σε πλαίσιο αυθεντικών περιστάσεων. γ) Γνώση των δευτερευουσών υποθετικών και χρονικών προτάσεων. δ) Γνώση των υπωνύμων Άλλα προαπαιτούμενα: α) Ανάγνωση των κειμένων της 6ης Ενότητας β) Γνώση σύνταξης επιστολών σε πλαίσιο αυθεντικών περιστάσεων. γ) Γνώση των δευτερευουσών υποθετικών και χρονικών προτάσεων. δ) Γνώση των υπωνύμων

Σύντομη Περιγραφή ● Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ● σε δικτυακούς τόπους γνωστών μη κυβερνητικών ανθρωπιστικών και οικολογικών οργανώσεων ● Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών ● Σύνταξη κειμένου, σύνθεση παρουσίασης ● Εφαρμογή γνώσεων Σύντομη Περιγραφή ● Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ● Περιήγηση σε δικτυακούς τόπους γνωστών μη κυβερνητικών ανθρωπιστικών και οικολογικών οργανώσεων ● Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών ● Σύνταξη κειμένου, σύνθεση παρουσίασης ● Εφαρμογή γνώσεων

Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις

Ενδεικτικό φύλλο εργασίας Γνωριμία με τη μη κυβερνητική οργάνωση Actionaid (2 ώρες) 1. ● Επίσκεψη στον ελληνικό διαδικτυακό τόπο της Actionaid ● Αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών. 2. α) Σύνθεση κειμένου με το Word β) Σύντομη παρουσίαση με το powerpoint κείμενο εικονιστικό υλικό Ενδεικτικό φύλλο εργασίας Γνωριμία με τη μη κυβερνητική οργάνωση Actionaid (2 ώρες) 1. ● Επίσκεψη στον ελληνικό διαδικτυακό τόπο της Actionaid ● Αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών. 2. α) Σύνθεση κειμένου με το Word β) Σύντομη παρουσίαση με το powerpoint κείμενο εικονιστικό υλικό

3. Συμπλήρωση των παρακάτω υποθετικών λόγων: Αν συμφωνείς με τους σκοπούς Εάν συμμετείχες σε μία αποστολή της Actionaid της Actionaid 4. ● Ποιας λέξης ή φράσης είναι υπώνυμη η έννοια Actionaid; ● Να δώσετε ένα σύντομο ορισμό της Actionaid

3η ώρα ● Συμμετοχή της ομάδας σε μία αποστολή της Actionaid. ● Σύνταξη επιστολής με αφήγηση ενός περιστατικού ● Οργάνωση αφήγησης με βάση χρονικούς προσδιορισμούς. ● Ανάρτηση επιστολής στην ιστοσελίδα του σχολείου. ● Αποστολή επιστολής μέσω προς την Actionaid Εναλλακτικά: Πρόσκληση μέσω επιστολής εκπροσώπου της Actionaid 4 η ώρα ● Παρουσίαση των εργασιών και σύντομη κριτική της ιστοσελίδας της οργάνωσης. * Ατομική εργασία στην τάξη  Παραγωγή γραπτού κειμένου.

Γνωστικοί στόχοι ● Άσκηση/ εξοικείωση στην συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών από το Διαδίκτυο. ● Ενημέρωση σχετικά με τις πιο γνωστές Π.Μ.Κ.Ο. ● Άσκηση στην σύνταξη κειμένων σε αυθεντικό επικ. πλαίσιο. ● Άσκηση στη χρήση χρονικών προσδιορισμών στην αφήγηση. ● Κατανόηση σχέσης υπωνυμίας-υπερωνυμίας. ● Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού. επεξεργασία πρόγραμμα αναζήτηση αποστολή κειμένου παρουσίασης στο Διαδίκτυο κειμένων Γνωστικοί στόχοι ● Άσκηση/ εξοικείωση στην συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών από το Διαδίκτυο. ● Ενημέρωση σχετικά με τις πιο γνωστές Π.Μ.Κ.Ο. ● Άσκηση στην σύνταξη κειμένων σε αυθεντικό επικ. πλαίσιο. ● Άσκηση στη χρήση χρονικών προσδιορισμών στην αφήγηση. ● Κατανόηση σχέσης υπωνυμίας-υπερωνυμίας. ● Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού. επεξεργασία πρόγραμμα αναζήτηση αποστολή κειμένου παρουσίασης στο Διαδίκτυο κειμένων

Παιδαγωγικοί στόχοι  Ανάληψη ενεργητικού ρόλου στη μαθησιακή διαδικασία.  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.  Ευαισθητοποίηση για παγκόσμια προβλήματα.  Ανάπτυξη πνεύματος εθελοντισμού, κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης.  Συνειδητοποίηση της δύναμης της οργανωμένης δράσης των πολιτών.  Δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών του Διαδικτύου και κριτική ανάγνωση των ιστοσελίδων. Παιδαγωγικοί στόχοι  Ανάληψη ενεργητικού ρόλου στη μαθησιακή διαδικασία.  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.  Ευαισθητοποίηση για παγκόσμια προβλήματα.  Ανάπτυξη πνεύματος εθελοντισμού, κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης.  Συνειδητοποίηση της δύναμης της οργανωμένης δράσης των πολιτών.  Δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών του Διαδικτύου και κριτική ανάγνωση των ιστοσελίδων.

«Κανένας άνθρωπος δεν αποτελεί μόνος του μια «Νήσο». Κάθε άνθρωπος είναι ένα κομμάτι της «Ηπείρου», ένα μέρος του «όλου». Αν η θάλασσα καταπιεί ελάχιστη έκταση γης, η «Ευρώπη» θα μικρύνει. Το ίδιο γίνεται κι αν καταπιεί ένα «Ακρωτήρι». Το ίδιο συμβαίνει και με το σπίτι των φίλων σου ή με το δικό σου σπίτι. Ο θάνατος κάθε ανθρώπου αφαιρεί κάτι από μένα τον ίδιο, συνδέεται αδιάσπαστα με το Ανθρώπινο Γένος. Έτσι ποτέ μη στείλεις να ρωτήσεις: για ποιον χτυπά η καμπάνα. Χτυπά για σένα». John Done