Οι τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προτυποποίηση μαθησιακών τεχνολογιών (e-Learning Standards)
Advertisements

Η πλατφόρμα moodle και η χρήση ψηφ. εκπαιδευτικού υλικού
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Διδακτική της Πληροφορικής Ι Ο Στόχος του Μαθήματος Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 27/9/2011.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
21, 23 Φεβρουαρίου 2005 ΗΜΕΡΙΔΑ: Τεκμηρίωση και Διαλειτουργικότητα Μεταδεδομένα για απόδοση εκπαιδευτικής αξίας σε συλλογές πολιτισμικού αποθέματος Γιώργος.
Διατηρώντας Ψηφιακά Τεκμήρια Κατερίνα Τζάλη Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής Βιβλιοθήκη.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
2η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Β'θμιας Η υποστήριξη της διδασκαλίας του μαθήματος της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σχεδίου και τα διεθνή standards παραγωγής περιεχομένου στις εφαρμογές.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1 Βρίσκοντας Κατάλληλα Αντικείμενα Μάθησης: μια εμπειρική αξιολόγηση Μαρία-Στέλλα Βασιλειάδου Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Αρχειονομίας-
Εικονικά Περιβάλλοντα Μάθησης και Βιβλιοθήκες Εργασία στο πλαίσιο του μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Χαρά Ζαρβαλά Κέρκυρα, Ιανουάριος 2005.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Η εκπαιδευτική αξία μιας εικονικής επίσκεψης σε Μουσείο Γιάννης Κοπιδάκης Εκπαιδευτήριο «ΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΝ» Ηράκλειο Κρήτης.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
 H καινοτομία και η δημιουργικότητα ήταν στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ιστορίας. Η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η εξερεύνηση του κόσμου και η Βιομηχανική.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
Αξιοποίηση Αποθετηρίων Μαθησιακών Αντικειμένων για την Υποστήριξη Διαδικασιών Δια βίου Μάθησης: ο Ρόλος των Βιβλιοθηκών Μάριος Μπαλατζάρας Πανεπιστήμιο.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Finding Appropriate Learning Objects: An Empirical Evaluation.
Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
2 ο παραδοτέο. Ημερομηνίες 6 Ιουνίου: 2 ο παραδοτέο 20 Ιουνίου: Άσκηση Εξεταστική 3ο παραδοτέο.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/27 11/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
 Common Quality Assurance for VET Providers  Έργο που πραγματοποιήθηκε κατά την χρονική περίοδο  Ανάπτυξη ενός μοντέλου για πιστοποίηση εκπαιδευτικών.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 6: LOs, Standards, LAMS1/56 1/4/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 6 Αντικείμενα,
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: “Sources of Innovation” Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Mobile Learning Μαθησιακοί πειραματισμοί και δημιουργικότητα στην ψηφιακή εποχή: Ψηφιακές πλατφόρμες και φορητές συσκευές, κοινωνικά παιχνίδια και διαδραστικές.
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
MT+ (Mobility Tool +). Mobility Tool + Διαδικτυακή Πλατφόρμα που λειτουργεί ως εργαλείο για τη διαχείριση και την υποβολή εκθέσεων στο πλαίσιο των σχεδίων.
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ E-LEARNING ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ.
Ηλεκτρονική Μάθηση & Συστήματα που τη διαχειρίζονται Μονάδα Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ ΤΕΙ Αθήνας Κατερίνα Γεωργούλη ΤΕΙ Αθήνας Κύκλος Εκπαίδευσης «Συστήματα Ηλεκτρονικής.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή1/29 27/9/2016 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή Χαράλαμπος.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
EΡΓΑΣΙΑ στο μάθημα του ΣΤ’ εξαμήνου Ψηφιακές Βιβλιοθήκες ΘΕΜΑ: The Cyclades Project Εισηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Φοιτήτριες:
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Development of sample e-Hoop content
Παρουσίαση εκπαιδευτικής πλατφόρμας Eco-Destinations
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονική Μάθηση “e-learning”
Ενημέρωση Μαθητών Για Τo Μάθημα Δίκτυα CISCO
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι τεχνολογίες διαδικτύου στην υπηρεσία της μάθησης Συμεών Δ. Ρετάλης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Μερικά δεδομένα Η ηλεκτρονική μάθηση ήταν κάποτε το αποπαίδι του εκπαιδευτικού μας συστήματος  Τώρα σχεδόν σε όλα τα ιδρύματα κι οργανισμούς ασχολούνται με αυτή Υπάρχουν δράσεις για ενίσχυση της έρευνας και της τεχνολογίας, π.χ. EU e- learning programme ( H IDC προβλέπει ότι η αγορά της ηλ. μάθησης θα μεγαλώσει από $6.6 δις το 2002 σε $23.7 δις το 2006 MIT OpenCourseWare  Macromedia into e-Learning Η λίστα με τις εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης είναι τεράστια: Από το 1976, πάνω από 171,600 σπουδαστές έχουν πάρει πτυχίο από το University of Phoenix Online

Μερικά δεδομένα Στην έκθεση «The No Significant Difference Phenomenon (1999» Ο Russell ανάλυσε πάνω από 355 μελέτες αξιολόγησης προγραμμάτων εκπαίδευσης από απόσταση από το 1928 Κι αναφέρει  «that there is no evidence of any kind that categorically proves that technology has any impact on learning – either positive or negative» [

Γίνεται αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση; N. Negroponte (1996), Being Digital:  Χειρούργος & εκπαιδευτικός στον ψηφιακό κόσμο

E-learning: Ένας ορισμός “the systematic use of networked multimedia computer technologies to  empower learners,  improve learning,  connect learners to people and resources supportive of their needs, and  to integrate learning with performance and individual with organisational goals.” P. Goodyear (2002)

“Here we are, standing in front of the Eiffel Tower.”

Τεχνολογίες διαδικτύου στην εκπαίδευση- Λέξη κλειδί: affordances Η τεχνολογία αλλάζει  Αυτό που κάνουμε  Αυτό που μπορούμε και θέλουμε να κάνουμε Οι πλατφόρμες και οι τεχνολογίες ηλ. μάθησης δεν είναι «παιδαγωγικά ουδέτερες»  Πρέπει να βρούμε αξιόπιστα κι αποτελεσματικά σενάρια που να ικανοποιούν εκπαιδευτικές ανάγκες (κι όχι τεχνολαγνεία) και να αξιοποιούν την προστιθέμενη αξία της τεχνολογίας

Εμπλουτισμός των curricula

Εικονικοί μαθησιοχώροι

Νέα περιβάλλοντα The NIMS:

Synchronous Collaborative Learning Systems: Belvedere Κοινόχρηστος χώρος διάλογος Βιβλιοθήκη οντοτήτων

Asynchronous multimedia communication

Simulations

BBC learning

Learning Management Systems blackboard

Η πρόκληση...

Ανάγκη για προτυποποίηση της διαδικασίας Metadata (για περιγραφή μαθησιακών αντικειμένων) Content Packaging (για περιγραφή δομής & μεταφορά περιεχομένου) QTI (για αξιολόγηση) LIP (για περιγραφή του προφίλ μαθητών)

History of Standards Railway Tracks By the late 1860’s nine different train track gauges (σιδηροτροχιές) sizes were in use in North America. Why? Strictly used for local transportation or rival ambitions of the competition  “Standardization of gauge facilitates the exchange of rolling stock, enabling freight shipment and passenger traffic to pass over the track of multiple companies.” Source: Standardization of Track Gauge on North American Railways (2000) Journal of Economic History Standards = Interoperability

Singapore IMS Asia CEN/ISSS ISO/IEC JTC1 SC36 ALIC Dublin Core AICC LOM (metadata) is an approved IEEE standard. eLIG Learning Technologies Standards and Specifications

Digital Repositories… an Analogy Container of yogurt = ‘learning object’ Labeling = “Metadata” Market’s Organic Yogurt (title) 2% plain yogurt (description) 500 grams (size) Labeling = “Metadata” Market’s Organic Yogurt (title) 2% plain yogurt (description) 500 grams (size) Janet Bartz 2002 Refrigerator = ‘Digital Repository’ A large storage area for objects Different shapes and sizes and content Metadata allows for search and retrieval

Learning Object Metadata ImagesTextVideoAudio + Metadata LO files

Παραδείγματα από Canadian Learning Object Repositories Campus Alberta Repository of Educational Objects LearnAlberta.ca TeleCampus action=introduction action=introduction eduSource Canada Project

USA-Based LOR Multimedia Educational Resource for Learning and Online Teaching  Gateway to Educational Materials

Στην Ευρώπη: EducaNext Homepage

Metadata

Federated Search Broker 1 Broker 4 Broker 3 Broker 2

Content Packaging – Πακετάρισμα Logical View Learning Content Structure as seen on the browser Packaging View Learning Content Oganisation in IMS CP

Quiz tool

Ένα παράδειγμα QTI question

Η διαδικασία ανάπτυξης υλικού ηλ. μάθησης …               CREATE CONTENT PACKAGE, TEST & MANIPULATE [RELOAD] STORE [REPOSITORY] DELIVER [MLE] 

simple sequencing

Simple Sequencing Activity A If status == “satisfied” Then goto C Else goto B Activity B Goto C Activity C If status == “not satisfied” Then goto A Else goto… Activity A Activity B Activity C If status == “satisfied” If status != “satisfied” Goto C If status == “not satisfied”

Ανοικτά ερευνητικά θέματα Νέα σενάρια και στρατηγικές  Έμφαση στη συνεργατική μάθηση Διαλειτουργικότητα (interoperability)των συστημάτων ηλ. μάθησης Διασφάλιση ποιότητας  European Quality Observatory Ψηφιακός αναλφαβητισμός Νέες συσκευές  Από το e-learning στο m-learning

 Different vendors  Different architectures Διαλειτουργικότητα των συστημάτων Learning System A Vendor A Learning System B Vendor B Learning System C Vendor C Learning System D Vendor D LO A format W LO D format Z LO B format X LO C format Y  Different formats  Different developers NO INTEROPERABILITY NO CONTENT REUSE NO STRATEGIES & DESIGN REUSE

Short-range Frequencies Long-range Frequencies Personal Learning Devices The TheSmartStack 2.5-3G & 4G Satellite UltraWideband(UWB) Bluetooth NFC NFCRFID ZigBee 802.xx WiMAX Handheld PCs Smart Phones Tablets Ultra-thin Notebooks “Connected” PMDs GPS Devices Smart Tag Readers Smart Objects

Ψηφιακός αναλφαβητισμός …

Καταλήγοντας Όχι πλέον “novel effect”! Η σχεδίαση συστημάτων ηλ. μάθησης είναι  Τέχνη και επιστήμη ταυτόχρονα M.C. ESCHER

Επίλογος; Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος, το 1961, έγραφε: «Ότι η Παιδεία πρέπει να ανταποκριθεί προς τις απαιτήσεις της εποχή είναι αναμφισβήτητο.... Η Παιδεία έχει χρέος να προσφέρει στην κοινωνία και στο έθνος ανθρώπους με ανοιχτό μυαλό και εφοδιασμένους με όλα όσα η τροπή των καιρών απαιτεί». Δε μπορούμε όμως να πειραματιζόμαστε χωρίς συναίσθηση ότι πειραματιζόμαστε με την εκπαίδευση νέων-εύπλαστων ανθρώπων