Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Η καθιέρωση μιας τακτικής φυσικής δραστηριότητας είναι πολύ σημαντική, καθώς ο καθιστικός τρόπος ζωής διπλασιάζει το κίνδυνο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Η καθιέρωση μιας τακτικής φυσικής δραστηριότητας είναι πολύ σημαντική, καθώς ο καθιστικός τρόπος ζωής διπλασιάζει το κίνδυνο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Η καθιέρωση μιας τακτικής φυσικής δραστηριότητας είναι πολύ σημαντική, καθώς ο καθιστικός τρόπος ζωής διπλασιάζει το κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, καρδιοπαθειών, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρτασης ενώ παράλληλα αυξάνει τον κίνδυνο για την εμφάνιση οστεοπόρωσης και κατάθλιψης. Mερικοί τρόποι που μπορούν να σας κάνουν πιο δραστήριους χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να πηγαίνει κάποιος σε ένα γυμναστήριο, είναι για παράδειγμα το τακτικό περπάτημα, ο χορός και το ποδήλατο..

2 Τι ακριβώς είναι η φυσική δραστηριότητα; Η φυσική δραστηριότητα λοιπόν, είναι ο ευρύτερος όρος στον οποίο περιλαμβάνονται όλες οι μορφές της κίνησης του ανθρώπινου σώματος, κάθε σωματική άσκηση και σπορ, που ενεργοποιούν τους μυς του σώματος και απαιτούν αυξημένη κατανάλωση ενέργειας. Έτσι, φυσική δραστηριότητα μπορεί να είναι πέρα από τη γυμναστική και τον αθλητισμό και οι δουλειές του σπιτιού.

3 Βασικός χρόνος καθημερινής δραστηριότητας. Για τους ενήλικες οι συστάσεις για άσκηση είναι 2 ½ ώρες την εβδομάδα ή 30’ την ημέρα 5 φορές την εβδομάδα ή 2-3 φορές την εβδομάδα από 1 ώρα. Μια δραστηριότητα τώρα, δεν είναι απαραίτητο να είναι μεγάλης έντασης για να θεωρηθεί άσκηση. Όποιος επιθυμεί μπορεί να ασκηθεί σε ήπιες εντάσεις και να έχει οφέλη στην υγεία του. Ανεξαρτήτου αθλήματος εάν κάποιος θέλει να ασκηθεί μπορεί να συνδυάσει το τρέξιμο με το περπάτημα για παράδειγμα ή το ποδήλατο, καθάρισμα κάποιου χώρου ή και ακόμα με το ανέβασμα σκαλοπατιών.

4 Οφέλη και κίνδυνοι φυσικής δραστηριότητας Βοηθούν στην πρόληψη των ασθενειών όπως λόγου χάρη είναι: η στεφανιαία καρδιακή νόσος και τα εγκεφαλικά επεισόδια, η -παχυσαρκία και το υπερβάλλον βάρος, ο διαβήτης ενηλίκων και ο καρκίνος. Η καθημερινή και τακτική φυσική δραστηριότητα συμβάλει στην καλή υγεία των μυών και των οστών και στην πνευματική ευεξία του καθενός.

5 Κατηγορίες ασκήσεων. Αερόβιες ασκήσεις, όπως η ποδηλασία, το περπάτημα, το τρέξιμο, η πεζοπορία, το τένις, οι οποίες αυξάνουν την καρδιαγγειακή αντοχή. Αναερόβιες ασκήσεις, όπως η προπόνηση με βάρη, που αυξάνουν τη βραχυπρόθεσμη μυϊκή δύναμη. Τα οφέλη που λαμβάνουμε από την καθημερινή φυσική δραστηριότητα είναι τα εξής. Δυνατότερη καρδιά Αύξηση του συνολικού αριθμού ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα Βελτιωμένη αναπνοή Βελτιωμένη μυϊκή υγεία Απώλεια βάρους Μείωση κινδύνου για διάφορες ασθένειες Βελτιωμένο ανοσοποιητικό σύστημα Βελτιωμένη πνευματική υγεία Αυξημένη αντο χή

6 Τι είναι ευλυγισία; Ένα από τα οφέλη που παίρνουμε μέσα από την καθημερινή φυσική δραστηριότητα είναι η ευλυγισία. Ευλυγισία είναι η ικανότητα της κάμψης και της έκτασης των αρθρώσεων ενώ η ελαστικότητα είναι η ικανότητα των μυών να τεντώνουν και να επανέρχονται στο φυσιολογικό τους μήκος.

7 Με την ίδια ευκολία που μπορεί ο άνθρωπος να πάρει τα οφέλη ακόμη και από την πιο ήπια φυσική δραστηριότητα,τόσο εύκολα μπορεί και να κινδυνέψει και να τραυματιστεί. Καμιά πράξη οπότε δεν είναι τελείως ακίνδυνη και η άσκηση δεν αποτελεί εξαίρεση. Υπάρχει λοιπόν αυξημένος κίνδυνος τραυματισμού, ειδικά στα πόδια, τους αστραγάλους και τα γόνατα, όταν κάνουμε άσκηση ή έντονα αθλήματα.

8 Επιλογή φυσικής δραστηριότητας Κριτήρια για την επιλογή άσκησης είναι τα εξής. Εάν είστε μοναχικός ή αντίστοιχα κοινωνικός χαρακτήρας. Ατομικές ασκήσεις είναι για παράδειγμα: Aerobic, περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία, κολύμπι, πατινάζ, βάρη, σκι, αναρρίχηση τοίχου. Αντίστοιχα α σκήσεις με δύο άτομα είναι ενδεχομένως οι εξής: Τένις, πολεμικές τέχνες, ορειβασία, χορός. Ποδόσφαιρο, handball, basketball, volleyball. Ένα άλλο κριτήριο είναι εάν προτιμάτε τους υπαίθριους ή τους εσωτερικούς χώρους. Ενδεικτικές υπαίθριες δραστηριότητες είναι: Ποδηλασία, τρέξιμο, περπάτημα, ορειβασία, σκι βουνού-θαλάσσης, αναρρίχηση, ποδόσφαιρο, πατινάζ με ρόδες, καγιάκ.

9 Παρακάτω υπάρχει ένας πίνακας με ενδεικτικές δραστηριότητες τόσο αθλημάτων όσο και οικιακών εργασιών και ο αριθμός θερμίδων που δαπανούνται κάνοντας τες:

10 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΘΕΡΜΙΔΩΝ 45Κg 55Kg 70Kg 82Kg 91Kg Πλύσιμο και γυάλισμα αυτοκινήτου 60 λεπτά Σκούπισμα/ ηλεκτρικό σκούπισμα 60 λεπτά Κηπουρική (γενικά)60 λεπτά Ποδήλατο (<16Κm/h)60 λεπτά Ποδήλατο (19-32Km/h)60 λεπτά Χορός60 λεπτά Περπάτημα (6,5Km/h)60 λεπτά Περπάτημα (5Km/h)60 λεπτά Κολύμβηση (ψυχαγωγική) 60 λεπτά Σκάψιμο60 λεπτά Αγροτικές εργασίες60 λεπτά Σερβιτόρος60 λεπτά

11 Πίνακας φυσικής δραστηριότητας

12 ΤΕΛΟΣ Oνόματα: Κουκούλη Ραφαέλα Κουτσοκώστα Μαίρη Κουγιουμτζίδου Αγγέλα


Κατέβασμα ppt "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Η καθιέρωση μιας τακτικής φυσικής δραστηριότητας είναι πολύ σημαντική, καθώς ο καθιστικός τρόπος ζωής διπλασιάζει το κίνδυνο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google