Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Βασίλης Θεοχαράκης Επίκουρος Καθηγητής Marketing &

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Βασίλης Θεοχαράκης Επίκουρος Καθηγητής Marketing &"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Βασίλης Θεοχαράκης Επίκουρος Καθηγητής Marketing &

2 Τι σημαίνει επιχειρηματικότητα;

3 Ένας ορισμός  “Ένας τρόπος σκέψης και λειτουργίας με εμμονή στην ανακάλυψη ευκαιριών, παίρνοντας μια συνολική προσέγγιση και ηγετική στάση με σκοπό την δημιουργία αξίας.”

4 Racquet dropContact pointFollow through

5

6 Joseph Schumpeter’s definition  “Οι επιχειρηματίες είναι άτομα που καινοτομούν και δημιουργούν νέα προϊόντα η διαδικασίες, βασισμένοι σε νέους συνδυασμούς” –Καινοτομία είναι «ο άνεμος της δημιουργικής καταστροφής»

7 Thomas Edison  “Δεν απέτυχα. Ανακάλυψα 1,200 ιδέες που δεν λειτουργούν.”  Ο Edison είναι γνωστός για τις επιτυχίες του και όχι για αυτές του τις αποτυχίες – δεν αποδέχτηκε την ήττα  Η αποφασιστικότητα του να υλοποιήσει τις ιδέες του ήταν πιο ισχυρή από τις οποιοδήποτε δυσκολίες

8 Η επιχειρηματικότητα συμπεριλαμβάνει όλους τους τύπους εταιρειών –Καινούργιες και παλιές –Γρήγορα και αργά αναπτυσσόμενες –ιδιωτικές, μη κερδοσκοπικές, δημόσιες υπηρεσίες –Σε όλα τα μήκη και πλάτη –Σε όλα τα στάδια ανάπτυξης ενός κράτους, άσχετα με την πολιτική

9 Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας  Η μεγάλες επιχειρήσεις ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ο κορμός της οικονομίας ή η πηγή νέων θέσεων εργασίας  15% από τις νέες και γρηγορότερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ήταν υπεύθυνες για το 94% της δημιουργίας νέων θέσεων (US ) Growth Plus

10 Οι οικονομία και οι επιχειρήσεις χρειάζονται άτομα με επιχειρηματικές ικανότητες  Επιχειρηματικότητα και λήψη αποφάσεων  Ικανότητα για διοίκηση σε περίπλοκα και αβέβαια περιβάλλοντα  Ανάλυση και λύση προβλημάτων  Ικανότητα για την άσκηση επιρροής  Ικανότητα για την λειτουργία πολυσύνθετων ομάδων  Ικανότητα για την ανάπτυξη νέων προϊόντων

11 Πότε είναι μια ιδέα ευκαιρία;  Μια ευκαιρία είναι –ελκυστική –Αντοχή και πλεονέκτημα (sustainable) –επίκαιρη –Βασισμένη σε ένα προϊόν/υπηρεσία που δημιουργεί αξία για τον χρήστη ή τον αγοραστή  Το χρονικό περιθώριο - “window of opportunity” –Παραμένει ανοικτό για ικανό χρόνο –Η ομάδα είναι ικανή να διεισδύσει στην αγορά –Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα –Τα οικονομικά στοιχεία είναι θετικά και «συγχωρούν»

12 12 Εκμετάλλευση της ευκαιρίας  Οι καλές ευκαιρίες δημιουργούν εναλλακτικές –Avoid being locked into a single course –Allows for midcourse corrections  Οι λιγότερο καλές δεν είναι ευέλικτες –Limits future options –Consumes resources –Eliminates alliances –Narrows technology option

13 Κριτήρια Ευκαιριών (1)  Κλάδος και αγορά –Πελάτες  User benefits  Value Added  Product Life –Δομή της αγοράς –Μέγεθος της αγοράς –Ρυθμός ανάπτυξης –Δυναμικότητα της αγοράς –Δυνατότητα ανάπτυξης μεριδίου αγοράς –Δομές κόστους (Cost structure)

14 Υποθέσεις για την αγορά και το Marketing  Ποιος θα αγοράσει, πόσο, και γιατί  Usage rate  Future market growth rate  Selling and Marketing costs  Selling cycle time  Market penetration rate  Market size  Pricing Validity

15 Κριτήρια Ευκαιριών (2)  Χρηματοοικονομικά –Time to breakeven/positive cash flow –ROI potential/IRR –Capital requirements –Sales growth –Gross margins  Harvest Issues –Value added potential –Valuation/Capital markets –Exit Mechanism and strategies

16 Κριτήρια Ευκαιριών (3)  Συγκριτικό πλεονέκτημα –Fixed and variable costs –Control over costs, prices, distribution –Barriers to entry –strategic differentiation  Η ομάδα που διοικεί (management team) –Industry experience/degree of fit –Entrepreneurial –Integrity/honesty

17 Κριτήρια Ευκαιριών (4)  Προσωπικά κριτήρια –Goals and fit –Opportunity cost –Desirability –Risk/reward and stress tolerance  Στρατηγική διαφοροποίηση –Team and opportunity orientation –Technology –Service/Flexibility –Pricing or Distribution –Forgiving/room for error

18 Διακρίνοντας την ευκαιρία  Τέσσερα βασικά σημεία –Δημιουργία αξίας στον καταναλωτή –Δίνει λύση σε ένα σημαντικό πρόβλημα ή ανάγκη για την οποία κάποιος/α είναι πρόθυμος/η να πληρώσει έξτρα (premium) –Εύρωστη αγορά και περιθώρια κέρδους  size, growth, high margins, cash flow, low assets, high returns –Καλή σύνδεση με την ηγετική ομάδα (good fit)

19  Καταλαβαίνουμε γιατί κάποιος άλλος δεν έχει προσφέρει, μέχρι στιγμής, την λύση που θέλουμε να προσφέρουμε;

20 Risk/Investment Profile Risk Investment Seed IPO Investment Stage

21

22

23

24

25

26

27


Κατέβασμα ppt "Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Βασίλης Θεοχαράκης Επίκουρος Καθηγητής Marketing &"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google