Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)

2 Μήτρα Ανάλυσης SWOT ΔυνάμειςΑδυναμίες ΕυκαιρίεςΑπειλές

3 Στοιχεία Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις  Γνωστή στην αγορά – διαθέτει πόρους (μεγάλη επιχείρηση)  Περισσότερο ευέλικτη (μικρή)  Καλή οργάνωση πωλήσεων  Καλό δίκτυο διανομής  Εικόνα ποιότητας  Παράγει τα προϊόντα εγχώρια Αδυναμίες  Μικρή επιχείρηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό  Ανεπαρκή οργάνωση πωλήσεων  Ανικανότητα πρόσληψης κατάλληλου προσωπικού  Κακή εικόνα σε ότι αφορά την ποιότητα  Ανεπαρκές δίκτυο διανομής, εξυπηρέτησης πελατών

4 Στοιχεία Ανάλυσης SWOT Ευκαιρίες  Πρόσφατη συγχώνευση με άλλη επιχείρηση (οικονομίες κλίμακας)  Συναλλαγματικές ισοτιμίες κάνουν τα προϊόντα της φθηνότερα Απειλές  Μεγαλύτερος πελάτης εξαγόρασε έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές  Ξένοι ανταγωνιστές κατασκευάζουν εργοστάσιο στην χώρα-έδρα της επιχείρησης

5 Ανάλυση SWOT ανταγωνιστών Δυνάμεις τους Ανταγωνιστής Α Ανήκει σε μεγάλο όμιλο Μεγάλο μερίδιο αγοράς Καλοί πόροι Ανταγωνιστής Β Χαμηλό επίπεδο τιμών Αδυναμίες τους Ξεπερασμένο προϊόν Δεν υπάρχει χώρος για την επέκταση του εργοστασίου παραγωγής Περιορισμένη εξυπηρέτηση μετά την πώληση Ευκαιρίες (για εμάς) Ανταγωνιστής Α Το νέο μας προϊόν μπορεί να κερδίσει μερίδιο αγοράς σε βάρος του Ανταγωνιστής Β Απειλές (εναντίον μας) Έχει τους πόρους για γρήγορη ανάπτυξη νέων προϊόντων Οι χαμηλές του τιμές επηρεάζουν τα παραδοσιακά επίπεδα τιμών

6 Στρατηγικές Κατευθύνσεις με βάση την SWOT ΔυνάμειςΑδυναμίες ΕυκαιρίεςΑπειλές ταίριαξε μετάτρεψε Ελαχιστοποίησε/απόφυγε

7 Στρατηγικές Κατευθύνσεις που προκύπτουν από την SWOT Συνδυασμοί Στοιχείων SWOT Στρατηγικές Κατευθύνσεις Δυνάμεις και ΕυκαιρίεςΔυναμική Στρατηγική Ενεργοποίηση δυνάμεων Επενδύσεις Ενδυνάμωση των θέσεων Εκμετάλλευση ευκαιριών Επέκταση (δικτύου δραστηριοτήτων) Αδυναμίες και ΕυκαιρίεςΣτρατηγική προσεγμένων προσαρμογών και βελτιώσεων Διαφοροποίηση Διεύρυνση (αυτοδύναμη ή με συνεργ.) Διείσδυση Διαμόρφωση νέων κατευθύνσεων Διασφάλιση (περιθωρίων κέρδους, βελτιώσεων κλπ) Δυνάμεις και ΑπειλέςΕπιφυλακτική Στρατηγική Παράκαμψη (απειλών) Προβολή (δυνάμεων) Προσεκτικές προσεγγίσεις Περιορισμοί δαπανών Προπαρασκευή έναντι επερχόμενων απειλών Αδυναμίες και ΑπειλέςΣτρατηγική Συρρικνώσεων ή Σύμπτυξης Αποφυγή (απειλών, δαπανών) Αμυντική ανασυγκρότηση Αποχώρηση Αποεπένδυση-ρευστοποίηση Αποχή

8 Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Σημαντικό (substantial) Και Διατηρήσιμο (sustainable) Κεφάλαιο 3

9 Το διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα  Ο τρόπος που ανταγωνιζόμαστε  Η βάση του ανταγωνισμού  Που ανταγωνιζόμαστε  Εναντίον ποιου ανταγωνιζόμαστε

10 Πιθανά Διατηρήσιμα Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα  Φήμη για ποιότητα  Εξυπηρέτηση πελάτη/ υποστήριξη προϊόντος  Αναγνώριση ονόματος / υψηλό προφίλ  Καλό management και μηχανικούς  Παραγωγή χαμηλού κόστους  Χρηματοοικονομικοί πόροι  Προσανατολισμός στον πελάτη/ έρευνα αγοράς

11 Συγκριτικό πλεονέκτημα – Μήτρα ανταγωνιστικής θέσης ? Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ανταγωνιστικό μειονέκτημα Θέση ισοτιμίας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ανταγωνιστικό μειονέκτημα ? < < = = > > Σχετική αξία από πόρους Σχετικά κόστη πόρων

12 Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα και προσανατολισμός στην αγορά Αγορά - στόχος Μακροπρόθεσμη Εστίαση στο κέρδος Προσανατολισμός στον πελάτη Προσανατολισμός στους ανταγωνιστές Διαλειτουργικός Συντονισμός Narver & Slater, 1990

13 Clusters επιχειρήσεων με δείκτη την εστίαση σε πελάτες, ανταγωνιστές Έμφαση σε κρίσεις πελατών Έμφαση σε συγκρίσεις ανταγωνιστών Οδηγούμενη από την αγορά Με κέντρο τον ανταγωνιστή Εγωκεντρική Προσανατολισμένη στον πελάτη

14 Δρόμοι για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ανταγωνιστικός στρατηγικός στόχος Στρατηγικό πλεονέκτημα Ιδιαιτερότητα προϊόντος Θέση χαμηλού κόστους Όλη η βιομηχανία Συγκεκριμένο τμήμα Διαφοροποίηση ΜΚΤ (Differentiation) Συνολική Ηγεσία κόστους (Cost leadership) Εστίαση (Aγορά Niche) (Focus)

15 Διαφοροποίηση μάρκετινγκ  Ιδιαιτερότητα προϊόντος  Υποστήριξη μετά την πώληση  Ποιότητα προϊόντος  Όνομα μάρκας  Διανομή  Τεχνολογία  Γραμμή προϊόντος

16 Ηγεσία κόστους  Αποτελέσματα κλίμακας  Αποτελέσματα εμπειρίας  Έλεγχος κόστους  Παραγωγικότητα

17 Εστίαση – Αγορά Niche  Τμήμα πελατών  Γραμμή προϊόντος  Γεωγραφική περιοχή  Τιμή  Τεχνολογία

18 DifferentiationFocus Cost Leadership “Stuck in the Middle”

19 Aaker (2001)  Πρόληψη (preemption)  Συνέργεια (synergy)

20 Στρατηγικές για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Βάση ανταγωνιστ. πλεονεκτήματος Στρατηγική πρόληψης (proactive) Στρατηγική αντίδρασης (reactive) Ηγέτες  Επέκταση αγοράς  Ανάπτυξη μεριδίου  Ενέργειες πρόληψης  Αντίδραση σε πρόκληση του ανταγωνιστή Διεκδικητές / Ακόλουθοι ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ  Κατά μέτωπο ανταγωνισμός  Πλευρικές στρατηγικές ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ  Ακολουθώ τον ηγέτη Αποφεύγουν ανταγωνισμό  Niche αγοράς  Ανταγωνισμός παράκαμψης  Κατεστημένο (προστασία υπάρχουσας θέσης)


Κατέβασμα ppt "Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google