Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Management - Στρατηγική Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Management - Στρατηγική Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Management - Στρατηγική Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων

2 Κ. Γαλανάκης Τι είναι η Στρατηγική Αναφέρεται σε σημαντικά θέματα, μακροπρόθεσμα ή πρώτης προτεραιότητας, με σαφή όμως χρονικό ορίζοντα Είναι ένας ‘χάρτης πορείας’ που δείχνει που θέλετε να πάτε και πως σκοπεύετε να φτάσετε εκεί Δεν σας λέει πώς να ‘οδηγήσετε’ ή πώς να αντιμετωπίσετε μικροπροβλήματα

3 Κ. Γαλανάκης Μια Επιχείρηση σκοπεύει Να προσφέρει το ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ στο ΣΩΣΤΟ ΤΟΠΟ τη ΣΩΣΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ και στο ΣΩΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

4 Κ. Γαλανάκης Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Στο σημερινό διεθνοποιημένο περιβάλλον υπάρχει μια συνεχώς αυξανόμενη πεποίθηση, ότι καθένας και οπουδήποτε έχουν πρόσβαση στους ίδιους πόρους, περιλαμβανομένων των νέων τεχνολογιών. Είναι η διαχείριση αυτών των πόρων που προσφέρει τη δυνατότητα για την απόκτηση πλεονεκτήματος έναντι του ανταγωνισμού. Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

5 Κ. Γαλανάκης Τα βήματα για την σχεδίαση της στρατηγικής Εξέταση κεντρικού στόχου, οράματος, αποστολής, ιδιαίτερων ικανοτήτων, ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και SWOT Ανάλυση χαρτοφυλακίου εργασιών Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για την επιχείρηση Ανάλυση χαρτοφυλακίου προϊόντων Ανάπτυξη επιχειρηματικής στρατηγικής Ανάπτυξη στρατηγικών ανά τμήμα Καθορισμός απαιτήσεων σε ανθρώπινους πόρους Καθορισμός στρατηγικών στόχων Ανάπτυξη εκτελεστικού σχεδίου για τα τμήματα Τεκμηρίωση στρατηγικής και εκτελεστικού σχεδίου Κοστολόγηση σχεδίου

6 Κ. Γαλανάκης Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Το εξωτερικό σας περιβάλλον Προμηθευτές : Πρώτες ύλες, συστατικά, αγαθά και υπηρεσίες ΕΣΕΙΣ Ανταγωνιστέ ς Δίοδοι στην Αγορά: Διανομείς, μεταπωλητές προστιθέμενης αξίας, ανεξάρτητοι πωλητές υπηρεσιών, κλπ Πελάτες Δυνητικοί πελάτες Παγκόσμιες, εθνικές, τοπικές οικονομικές και πολιτικές επιρροές … εργατικά συνδικάτα … πράσινο λόμπι … άλλες ομάδες πίεσης … ΜΜΕ … Τι απαιτήσεις έχετε, που θα τους βρείτε, σε ποια ποιότητα Ποιοι είναι, ποιο κομμάτι της αγοράς καταλαμβάνουν, αδυναμίες & που υπερτερούν Τι απαιτήσεις έχετε, που θα τους βρείτε, σε ποια ποιότητα Ποιοι είναι, ποιους θεωρούν ως ανταγωνιστές σας, πως & ποιοι παίρνουν αποφάσεις, ποιος επιλέγει τα χαρακτηριστικά Εθνικό ή τοπικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, κίνητρα, πολιτική και παράγοντες που βάζουν εμπόδια πχ φορολογία, νομοθεσία κλπ. Ομάδες πίεσης, παγκοσμιοποίηση, internet

7 Κ. Γαλανάκης Διαφορετικές προσεγγίσεις της Στρατηγικής Κλασική: Βασιζόμενη στην στρατιωτική λογική. Η κορυφή αποφασίζει, η απόφαση μεταφέρεται από επίπεδο σε επίπεδο και οι «στρατιώτες» εκτελούν τις αποφάσεις όπως πρέπει. Εξέλιξη: Βασιζόμενη στην μεταφορά της βιολογικής εξέλιξης, όπου η αγορά παρομοιάζεται με την ζούγκλα. Η αγορά είναι πολύ περίπλοκη και απρόβλεπτη. Άρα η στρατηγική εξαρτάται από την αγορά και εμείς απλώς μπορούμε να προσπαθήσουμε την βραχυπρόθεσμη επιβίωσή μας. Βήμα-Βήμα: Βασιζόμενη στο ότι ούτε η αγορά ή ο οργανισμός είναι προβλέψιμοι για να σχεδιάσουμε μια στρατηγική. Απλώς αντιμετωπίζουμε βήμα βήμα τις καταστάσεις που εμφανίζονται. Συστημική: Βασιζόμενη στο ότι ο λογικός σχεδιασμός είναι απαραίτητος, αλλά αυτός πρέπει να ανταποκρίνεται και στο ευρύτερο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον της επιχείρησης. Η στρατηγική είναι κάτι εξελίξιμο και πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες.

8 Κ. Γαλανάκης Στρατηγική προϊόντος κατά Porter Στρατηγική πρωτοπορίας κόστους....ο χαμηλής-τιμής παραγωγός στον κλάδο δραστηριοτήτων... Στρατηγική διαφοροποίησης....μοναδικός στον κλάδο που προσφέρει κάποια χαρακτηριστικά που εκτιμούνται από τους καταναλωτές... Στρατηγική εστίασης....εστιάζει σε ένα μικρό κομμάτι της αγοράς που κανείς άλλος δεν προσεγγίζει...

9 Κ. Γαλανάκης Παραδοσιακή Στρατηγική Στρατηγική Κόστους Στρατηγική Διαφοροποίησης Χαμηλή τιμή Υβριδική Χαμηλή τιμή / προστιθέμενη αξία Μοιραία αποτυχημένες Εστιασμένη διαφοροποίηση Προστιθέμενη αξία Τιμή Χαμηλή Υψηλή

10 Κ. Γαλανάκης Εξέλιξη Στρατηγικής Εταιρειών New Corporate Strategy: The most for less cost in the least time Cost Strategies Quality Techno- logy/ Innovation Customer Focus Time Compression High Low Old New Level of Development

11 Κ. Γαλανάκης Η σύγχρονη στρατηγική Στρατηγική τοποθέτηση σχετικά με το προϊόν, διεργασίες και τεχνολογίες σε αντιδιαστολή με την αντίστοιχη τοποθέτηση των ανταγωνιστών. Στρατηγική τεχνολογική διαδρομή παίρνοντας ρίσκα στις νέες εξελίξεις και αναζητώντας νέες ευκαιρίες στην αγορά ανάλογα με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει. Στρατηγικές οργανωτικές διαδικασίες ώστε να δημιουργήσει νέα γνώση και ολοκλήρωση μεταξύ των διαφόρων διεργασιών και τμημάτων της. …και τα κάνουμε όλα αυτά γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές μας… …και τα κάνουμε όλα αυτά γρηγορότερα από τους ανταγωνιστές μας…

12 Κ. Γαλανάκης Επιπτώσεις του Χρόνου Revenue Costs Time 6 Months late = -33% 9% over budget = -22% Revenue depressed by Competitive Price erosion Life Cycle shortened by New Technology Market Segmentation New product Development Costs Operational Costs Start-up Costs

13 Κ. Γαλανάκης Μείωση του χρόνου στην αλυσίδα Συμπίεση της αλυσίδας Αύξηση της αξίας Αύξηση του κόστους Αποθεματικά πρώτων υλών Παραγωγή Αποθεματικά τελικού προϊόντος Μεταφορά Τοπικό αποθεματικό Κύκλος παραγγελίας πελάτη Αποθεματικά πρώτων υλών Παραγωγή Αποθεματικά τελικού προϊόντος Μεταφορά Τοπικό αποθεματικό Κύκλος παραγγελίας πελάτη

14 Κ. Γαλανάκης Άλλες Στρατηγικές Ανάπτυξης Ενδογενής Ανάπτυξη Συγχωνεύσεις, Εξαγορές Κοινή Ανάπτυξη & Στρατηγικές συμμαχίες

15 ‘Εσωτερική’ στρατηγική

16 Κ. Γαλανάκης Μοντέλο Porter Υποδομές της Εταιρείας Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων Τεχνολογικές Εξελίξεις Προμήθειες Εισερχόμενα Logistics Εξερχόμενα Logistics Διαδικασίες Service Πωλήσεις & Marketing ΚΕΡΔΟΣ Κύριες Δραστηριότητες Υποστηρικτικές Δραστηριότητες

17 Κ. Γαλανάκης Στοιχεία της Στρατηγικής των Λειτουργιών της επιχείρησης Supply Chain Structure Process Facilities Capacity Materials Management Organisation Human Resource Management Quality Management Information Management

18 Κ. Γαλανάκης Ανάλυση Εσωτερικών Συνθηκών Λειτουργίας Στην παραπάνω τουριστική μονάδα διατυπώστε: Το όραμα της επιχείρησης Την γενική στρατηγική της επιχείρησης Την στρατηγική τοποθέτησης του προϊόντος Την στρατηγική τεχνολογική διαδρομή Τις στρατηγικές οργανωτικές διαδικασίες Την στρατηγική ανάπτυξης.

19 Γνώση των χαρακτηριστικών των προϊόντων και της αγοράς

20 Κ. Γαλανάκης Κύκλος ζωής τεχνολογίας

21 Κ. Γαλανάκης Κύκλος ζωής ενός προϊόντος Ζήτηση Χρόνος Εισαγωγή Ανάπτυξη Ωρίμανση Πτώση

22 Κ. Γαλανάκης Κύκλος ζωής προϊόντος Volume/ Profit IntroductionDeclineMaturitySaturationGrowth Time Sales volume Profit margins New product profit

23 Κ. Γαλανάκης Ανάλυση Ζήτησης - Χωρητικότητας Στην παραπάνω τουριστική μονάδα: Προσδιορίστε τα χαρακτηριστικά της ζήτησης Σε ποιο στάδιο του κύκλου ζωής βρίσκεται το προϊόν που προσφέρετε (τουριστική υπηρεσία); Προσδιορίστε την χωρητικότητα της μονάδας (με ποιοτικούς χαρακτηρισμούς, π.χ. πολύ μεγάλη τύπου block, κ.ο.κ)

24 Κ. Γαλανάκης Στρατηγική Ανάλυση Εσωτερική ΑνάλυσηΕξωτερική Ανάλυση Στόχοι και Στρατηγική της επιχείρησης Δήλωση Αποστολής (Mission Statement)  Ρυθμός ανάπτυξης  Στόχοι Κέρδους  Κύκλος εργασιών  Εικόνα (Image)  Στρατηγικό πλάνο Μάρκετινγκ Παραγωγή Χρηματοδότηση Ε&Α Δυνατά σημεία (Strengths) και Αδυναμίες (Weaknesses)  Ικανότητες παραγωγής  Χρηματοδοτικές πηγές  Μερίδιο της αγοράς  Γραμμές παραγωγής  Ικανότητες Ε&Α  Πελατειακή βάση  Καθιερωμένη πίστη των πελατών  Ομάδα διοίκησης  Ανθρώπινο δυναμικό  Κανάλια διανομής  Πωλήσεις και Υπηρεσίες Ανάλυση της Αγοράς  Συνολικό μέγεθος  Μέγεθος κύριων τμημάτων  Ρυθμός ανάπτυξης  Θέση ανταγωνιστών  Ανάγκες πελατών  Ελαστικότητες  Διαδικασίες αγοράς  Μεταφορά κόστους  Εμπόδια εισαγωγής και εξόδου  Πληροφόρηση απαιτήσεων και προσδοκίες Ανάλυση του Περιβάλλοντος  Οικονομικοί παράγοντες  Τεχνολογικοί παράγοντες  Νομικοί παράγοντες  Δημογραφικοί παράγοντες  Επιχειρηματικές τάσεις  Κοινωνικές τάσεις  Διαθεσιμότητα πόρων και προμηθειών  Διεθνής παράγοντας Στρατηγική Μάρκετινγκ  Επιλογή Τμήματος της Αγοράς  Τμηματοποίηση και Στοχοθέτηση  Διαφοροποίηση προϊόντος  Τιμολογιακή προσέγγιση  Πολιτική προώθησης (Promotional Mix)  Επιλογή Διανομέα και Διοίκησης  Επίπεδο υπηρεσιών (Logistics)  Υποστήριξη πωλήσεων  Μετά την πώληση υποστήριξη

25 Κ. Γαλανάκης Ανάλυση SWOT Εσωτερική Ανάλυση Δυνατότητες (Strengths)Αδυναμίες (Weaknesses) Εξωτερική Ανάλυση Ευκαιρίες (Opportunities)Απειλές (Threats)

26 Κ. Γαλανάκης Δημιουργία νέων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων Με βάση την στρατηγική σας σχεδιάστε νέες υπηρεσίες/προϊόντα για την τουριστική μονάδα σας ώστε να ανταποκριθείτε στις νέες υπηρεσίες του ανταγωνισμού

27 Κ. Γαλανάκης Συμπεράσματα Αναγνώρισε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας Αναγνώρισε το στάδιο ζωής του προϊόντος Σχεδίασε κατάλληλη στρατηγική Οργανώστε την επιχείρηση κατάλληλα ώστε να ανταποκρίνεται γρήγορα στις αλλαγές Εμπιστευτείτε τα στελέχη σας Παρακολούθησε την εξέλιξη όποιας αλλαγής και συνέχισε να αλλάζεις


Κατέβασμα ppt "Management - Στρατηγική Κώστας Γαλανάκης Διδάκτορας Μηχανικός Συστημάτων Καινοτομίας και Σχεδίασης & Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google