Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας

2 ΕΠΩΝΥΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ Προϊόντα τα οποία αγοράζονται καθημερινά, κυρίως από καταστήματα τύπου supermarket και τα οποία διατίθενται σε εθνικό επίπεδο, χρησιμοποιούν και βασίζονται σε επενδύσεις marketing, όπως η διαφήμιση, για να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια ξεχωριστή ταυτότητα, την μάρκα.

3 ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ è Ανάλυση / προσδιορισμός της σχέσης μεταξύ των επωνύμων προϊόντων, και α) της ανταγωνιστικής τους θέσης στην αγορά και β) τομέων / δεικτών της Οικονομικής δραστηριότητας όπως η οικονομική ανάπτυξη, η απασχόληση, η καινοτομία. è Βάση δεδομένων PΙMS è Δείγμα 210 Ευρωπαικών επιχειρήσεων

4 Ο ρόλος των Επώνυμων Προϊόντων è Προστασία του καταναλωτή è Διευκόλυνση της επιλογής του καταναλωτή è Η διευκόλυνση της καινοτομίας è Λόγω του ανταγωνισμού u Η βελτίωση της σχέσης ποιότητα / τιμή u Η συγκράτηση των τιμών è Η ευρύτερη συνεισφορά τους στην οικονομική δραστηριότητα και ανάπτυξη

5 Επώνυμα Προϊόντα Γενικό Συμπέρασμα

6 l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς Επώνυμα Προϊόντα Γενικό Συμπέρασμα

7 l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Επώνυμα Προϊόντα Γενικό Συμπέρασμα

8 Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

9 ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

10 ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

11 Πλεονέκτημα Φήμης/Image Πλεονέκτημα ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Καινοτομικού Πλεονεκτήματος Πλεονεκτήματος Αύξηση Πλεονεκτήματος Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

12 Πλεονέκτημα Παρεχόμενων Υπηρεσιών Υπηρεσιών Πλεονέκτημα Φήμης/Image Πλεονέκτημα ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Καινοτομικού Πλεονεκτήματος Πλεονεκτήματος Αύξηση Πλεονεκτήματος Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

13 Πλεονέκτημα Παρεχόμενων Υπηρεσιών Υπηρεσιών Πλεονέκτημα Φήμης/Image Πλεονέκτημα ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Καινοτομικού Πλεονεκτήματος Πλεονεκτήματος Ανταγωνιστικότητα (αύξηση μεριδίου αγοράς)Ανταγωνιστικότητα αγοράς) Αύξηση Πλεονεκτήματος Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

14 Ανταγωνιστικότητα Επώνυμων Προϊόντων 3 Πλεονεκτήματα è Μεγαλύτερη ´Ωφέλεια´ για τον καταναλωτή (Value for Money) è Καινοτομία è Φήμη (Image)

15 Η αύξηση της «αξίας» προκύπτει από υψηλότερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές Επώνυμα Προϊόντα και “Value for money”

16 Η αύξηση της «αξίας» προκύπτει από υψηλότερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές Υψηλή ΧαμηλήΥψηλή Σχετική ποιότητα Χαμηλή Σχετικήτιμή

17 Επώνυμα Προϊόντα και “Value for money” Η αύξηση της «αξίας» προκύπτει από υψηλότερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές Υψηλή ΧαμηλήΥψηλή Σχετική ποιότητα Χαμηλή αξία Χαμηλή Σχετικήτιμή

18 Επώνυμα Προϊόντα και “Value for money” Η αύξηση της «αξίας» προκύπτει από υψηλότερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές Βελτίωση της αξίας Υψηλή ΧαμηλήΥψηλή Σχετική ποιότητα Υψηλή αξία Χαμηλή αξία Χαμηλή Σχετικήτιμή

19 Εξέλιξη ΤιμώνΕπωνύμων /Τυποποιημένων και μη Προιόντων Δεκαετία 70 - 90 Δεκαετία 70 - 90 l Λαχανικά 2.715% l Φρούτα 2.149% l Κρέας 1.768% l Τυριά 2.286% l Τυποποιημένα Τροφιμα1.173% l Τυποποιημένα είδη νοικοκυριού1.324%

20 Επώνυμα Προϊόντα και “Value for money” Η αύξηση της «αξίας» προκύπτει από υψηλότερη ποιότητα και χαμηλότερες τιμές Βελτίωση της αξίας Υψηλή ΧαμηλήΥψηλή Σχετική ποιότητα Υψηλή αξία Χαμηλή αξία Χαμηλή Σχετικήτιμή

21 0.01 0.20.5 Ποσοστά Δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης στις Διαδικασίες Παραγωγής 110 105 100 95 Μείωση του κόστους Κόστος σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό Κόστος σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό

22 0.01 0.20.5 Ποσοστά Δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης στις Διαδικασίες Παραγωγής 110 105 100 95 Μείωση του κόστους Κόστος σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό Κόστος σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό

23 Πλεονέκτημα Παρεχόμενων Υπηρεσιών Υπηρεσιών Πλεονέκτημα Φήμης/Image Πλεονέκτημα ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Καινοτομικού Πλεονεκτήματος Πλεονεκτήματος Ανταγωνιστικότητα (αύξηση μεριδίου αγοράς)Ανταγωνιστικότητα αγοράς) Αύξηση Πλεονεκτήματος Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

24 Πλεονέκτημα Παρεχόμενων Υπηρεσιών Υπηρεσιών Πλεονέκτημα Φήμης/Image Πλεονέκτημα ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση ‘Ερευνα &Ανάπτυξη ΔιαδικασιώνΠαραγωγής ΔιαδικασιώνΠαραγωγής Προϊόντων Προϊόντων Τεχνογνωσία Τεχνογνωσία Ταχύτητα στην Αγορά Αύξηση Πλεονεκτήματος Ποιότητας Ποιότητας Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Αξίας για τον καταναλωτή “Value for money” Αύξηση Καινοτομικού Πλεονεκτήματος Πλεονεκτήματος Ανταγωνιστικότητα (αύξηση μεριδίου αγοράς)Ανταγωνιστικότητα αγοράς) Αύξηση Πλεονεκτήματος Κόστους Κόστους Επώνυμα Προϊόντα και Ανταγωνιστικότητα

25 l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Επώνυμα Προϊόντα Γενικό Συμπέρασμα

26 Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

27 ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

28 ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών Μειωμένο κόστος Βελτίωση ποιότητας ποιότηταςΒελτίωση ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

29 Image / Φήμη Αξία προς τον καταναλωτή καταναλωτή ΚαινοτομίαΚαινοτομία ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών Μειωμένο κόστος Βελτίωση ποιότητας ποιότηταςΒελτίωση ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

30 Παρεχόμενες Υπηρεσίες Image / Φήμη Αξία προς τον καταναλωτή καταναλωτή ΚαινοτομίαΚαινοτομία ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών Μειωμένο κόστος Βελτίωση ποιότητας ποιότηταςΒελτίωση ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

31 Παρεχόμενες Υπηρεσίες Image / Φήμη Αύξηση Αγοράς, Απασχόλησης και Παραγωγι- κότητας και Παραγωγι- κότητας Αύξηση Αγοράς, Απασχόλησης και Παραγωγι- κότητας και Παραγωγι- κότητας Αξία προς τον καταναλωτή καταναλωτή ΚαινοτομίαΚαινοτομία ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών Μειωμένο κόστος Βελτίωση ποιότητας ποιότηταςΒελτίωση ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία

32 Παρεχόμενες Υπηρεσίες Image / Φήμη Αύξηση Αγοράς, Απασχόλησης και Παραγωγι- κότητας και Παραγωγι- κότητας Αύξηση Αγοράς, Απασχόλησης και Παραγωγι- κότητας και Παραγωγι- κότητας Αξία προς τον καταναλωτή καταναλωτή ΚαινοτομίαΚαινοτομία ΔιαφήμισηΔιαφήμιση ΠροώθησηΠροώθηση Έρευνα & Ανάπτυξη Προϊόντων Προϊόντων Διαδικασιών Διαδικασιών Μειωμένο κόστος Βελτίωση ποιότητας ποιότηταςΒελτίωση ΤεχνογνωσίαΤεχνογνωσία Ταχύτητα στην αγορά Ταχύτητα Επώνυμα Προϊόντα & Συνεισφορά στην Οικονομία Ανταγωνιστικότητα (αύξηση μεριδίου αγοράς)Ανταγωνιστικότητα αγοράς)

33 Συνεισφορά Επωνύμων Προϊόντων u Ανάπτυξη της Αγοράς u Αύξηση απασχόλησης / παραγωγικότητας

34 Νέα Προϊόντα και Ανάπτυξη της Αγοράς % Πωλήσεων Νέων Προίόντων 0.01213 % Πραγματική Ανάπτυξη της Αγοράς % Πραγματική Ανάπτυξη της Αγοράς 10.0% 8.0% 0.0% 2.0% 4.0% 6.0%

35 % Πωλήσεων Νέων Προίόντων 0.01213 1.5% 2,1% 5.3% 8.4% % Πραγματική Ανάπτυξη της Αγοράς % Πραγματική Ανάπτυξη της Αγοράς 10.0% 8.0% 0.0% 2.0% 4.0% 6.0% Νέα Προϊόντα και Ανάπτυξη της Αγοράς

36 Αύξηση Απασχόλησης / Παραγωγικότητα è Ανάπτυξη αγορών è Ανταγωνισμός è Διαδικασίες / Δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης è Διαδικασίες / Δαπάνες Εισαγωγής και προώθησης προϊόντων στην αγορά

37 2.04.0 Δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης 250 200 150 150 100 Επώνυμα Προϊόντα και Προστιθέμενη Αξία ανά εργαζόμενο Προστιθέμενη αξία / εργαζόμενο εργαζόμενο 50 0

38 2.04.0 Δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης 250 200 150 150 100 Επώνυμα Προϊόντα και Προστιθέμενη Αξία ανά εργαζόμενο Προστιθέμενη αξία / εργαζόμενο εργαζόμενο 50 0 78 9891 129 124 209 Όλες οι επιχειρήσεις Επιχειρήσεις επωνύμων Επιχειρήσεις επωνύμων

39 Αύξηση Απασχόλησης / Παραγωγικότητα è Ανάπτυξη αγορών è Ανταγωνισμός è Διαδικασίες / Δαπάνες Έρευνας & Ανάπτυξης è Διαδικασίες / Δαπάνες Εισαγωγής και προώθησης προϊόντων στην αγορά

40 l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς l Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα l Μερίδια αγοράς Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Συνεισφέρουν στην: l Οικονομική ανάπτυξη l Απασχόληση l Προστιθέμενη αξία l Καινοτομία l Δημιουργία προϊόντων με καλύτερη σχέση τιμή/ποιότητα για τους καταναλωτές Επώνυμα Προϊόντα Γενικό Συμπέρασμα

41 l Κριτήρια ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας l Ειδικά Συμπεράσματα H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας

42

43 Κριτήρια ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας è Μερίδιο αγοράς è Σχέση ποιότητας-εικόνας (image) è Σχέση τιμής/απόδοσης è Χαμηλά άμεσα κόστη

44 Ποιότητα - Μερίδιο Αγοράς - Κέρδη è Μειονεκτήματα εταιρειών με μικρότερο μερίδιο è Επιχειρήσεις με υψηλά μερίδια και κερδοφόρα αποτελέσματα

45 Η ποιότητα είναι αποτελεσματικότερη για τις επιχειρήσεις επωνύμων è Σε κατηγορίες εξασθενημένες è Σε κατηγορίες αναπτυσσόμενες

46 è Επιχειρήσεις με υψηλά μερίδια αλλά με προϊόντα χαμηλής αξίας σε σχέση με τις τιμές που αποκομίζουν υπέρμετρα κέρδη χάνοντας όμως παράλληλα μερίδιο

47 è Η ύπαρξη μεριδίου μπορεί να είναι επικερδής αλλά όχι μακροπρόθεσμα

48 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ l Οι δείκτες αύξησης της ανταγωνιστικότητας έχουν μεγαλύτερη επίδραση στις αγορές καταναλωτικών ταχυκίνητων επωνύμων προϊόντων l Το συγκριτικό πλεονέκτημα των επωνύμων ταχυκίνητων προϊόντων είναι η ποιότητα, η τιμή σε σχέση με την αξία τους και η εισαγωγή νέων προϊόντων l Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα επιπλέον ποσό μόνο αν θεωρούν ότι η ποιότητα του προϊόντος είναι καλύτερη

49 l Η μη βελτίωση της αξίας προϊόντων leaders συνήθως οδηγεί σε απώλειες μεριδίων l Η αλλαγή στην ποιότητα επηρεάζει περισσότερο το μερίδιο αγοράς απ’ ότι η αλλαγή τιμής l Η φήμη επιτρέπει σε έναν κατασκευαστή να “περνά το μήνυμα του” σχετικά με την “βελτίωση στην ποιότητα” l Επιχειρήσεις με υψηλό μερίδιο αγοράς που όμως δεν διαθέτουν ισχυρή φήμη, κινδυνεύουν περισσότερο να χάσουν μερίδιο

50 l Η υψηλή και αυξανόμενη καινοτομία σχετίζεται με αυξανόμενο μερίδιο αγοράς και με ανάπτυξη της επιχείρησης l Βασικός παράγοντας επιτυχίας αποτελεί η ταχύτητα ανάπτυξης νέων προϊόντων l Η καινοτομία επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα, την ποιότητα, το image και το μερίδιο αγοράς l Η καινοτομία συσχετίζεται με την αύξηση απασχόλησης l Ελαστικότητα τιμής επωνύμων έναντι προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

51 ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΙΜΗΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΤΙΜΗΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣΚΑΙΜΕΡΙΔΙΑΠΡΟΪΟΝΤΩΝΠΩΛΗΣΕΙΣΚΑΙΜΕΡΙΔΙΑΠΡΟΪΟΝΤΩΝ 5%10% 20%40%

52 H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας


Κατέβασμα ppt "Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google