Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4 ο Νηπιαγωγείο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4 ο Νηπιαγωγείο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4 ο Νηπιαγωγείο Παραλίας Πατρών

2 Σταύρο και Λαμπρινή Σας ευχαριστούμε που μας κάνατε παρέα στο ταξίδι μας, πριν φύγετε από την Πάτρα Κυρία Νατάσα και κυρία Έφη σας ευχαριστούμε πολύ για τη βοήθειά σας στην παρουσίαση του προγράμματος

3 Πολιτιστικό Πρόγραμμα 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Σχολ. Έτος Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4 ο Νηπιαγωγείο Παραλίας Πατρών Έθιμα Αποκριάς Καθαρά Δευτέρα Χαρταετός Σαρακοστή

4 Ποιοι είμαστε: Το Ολοήμερο Τμήμα μας αποτελείται από 11 νήπια και 10 προνήπια. Το πρόγραμμά μας είχε διάρκεια 2 μήνες και συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο 2014 έως τον Μάρτιο Πραγματοποιήθηκε στο 3 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πατρών όπου υπηρετούν οι Νηπιαγωγοί Δρακούλη Αναστασία και Κοτσιά Ασημίνα.

5 Οι στόχοι μας:  Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τον παιδαγωγικό – ψυχαγωγικό και κοινωνικό ρόλο της λαϊκής παράδοσης και των εθίμων στη ζωή μας.  Κατανόηση της αξίας της ομαδικής εργασίας.  Βελτίωση του προφορικού λόγου των παιδιών.  Γνωριμία με το ανθρωπογενές περιβάλλον.

6 Πως ξεκίνησαν όλα: Η αφορμή δόθηκε όταν μια ημέρα στη γωνιά της παρεούλας όπως διάλεγαν τα παιδιά τα παραμύθια της Δανειστικής Βιβλιοθήκης που θα έπαιρναν σπίτι ένα παιδί διάλεξε το παραμύθι: «Ο Φαέθοντας και το άρμα του Ήλιου» λέγοντας παράλληλα ότι θα ήθελε να έχει μια στολή να ντυνόταν Ήλιος. Έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μας για τις Αποκριές, τις στολές τους τις περσινές, πως πέρασαν, που είχαν πάει και τι θυμούνται πέρυσι από την Καθαρά Δευτέρα, αν είχαν πετάξει χαρταετό και πως θα ήθελαν φέτος να είναι ο χαρταετός τους.

7 Διαβάσαμε το παραμύθι «Έλμερ – ο παρδαλός ελέφαντας» και μέσα από την ιστορία του βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την Διαφορετικότητα και να συνδυάσουμε παράλληλα Διαφορετικότητα και Αποκριά. Φτιάξαμε την αφίσα μας:

8 Αρχή του ταξιδιού μας και η πορεία του… Διαβάσαμε το παραμύθι: της Ζωρζ Σαρρή, Διαβάσαμε το παραμύθι: «Το Γαϊτανάκι» της Ζωρζ Σαρρή, τους εξηγήσαμε πως χορεύεται, μετρήσαμε τις κορδέλες, δεχτήκαμε πρόσκληση από το 4 ο Νηπιαγωγείο παραλίας να πάμε εκεί και να χορέψουμε το γαϊτανάκι όπως και έγινε.

9 Αρχίζοντας να συζητάμε για την Καθαρά Δευτέρα Μιλήσαμε για τα έθιμά της σε διάφορες περιοχές όπως π.χ. τα αλευρομουτζουρώματα στο Γαλαξίδι. Τα παιδιά είδαν στον Η/Υ διάφορες εικόνες σχετικά με την Καθαρά Δευτέρα, τις τροφές που τρώμε εκείνη την ημέρα, το έθιμο του χαρταετού, τον πίνακα του Σ. Βασιλείου «Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας».  Φτιάξαμε πίνακα με τις νηστίσιμες και τις αρτίσιμες τροφές χρησιμοποιώντας εικόνες από διάφορα φυλλάδια.  Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν στο πιάτο της Καθαράς Δευτέρας τις τροφές που τρώμε τότε.  Καλέσαμε γιαγιά παιδιού και μας έφτιαξε με πείρα και μεράκι ταραμοσαλάτα που τα παιδιά τίμησαν τρώοντάς τη με το μεσημεριανό τους.  Ζωγράφισαν το παραμύθι: «Ο παράξενος χαρταετός».

10 Μετά περάσαμε στην ενότητα «χαρταετός» Πιο αναλυτικά διαβάσαμε το παραμύθι «Τα παιχνίδια του Φλεβάρη», όπου αναφέρεται ο Άνεμος, απαραίτητη προϋπόθεση για το πέταγμα του χαρταετού. Μιλήσαμε για το πώς μετριέται η ένταση του Ανέμου (Μποφώρ) και έγινε αναπαράσταση με μουσικά όργανα της έντασής του κάθε φορά. Ακούσαμε τους «χαρταετούς» του Μίκη Θεοδωράκη και μερικά παιδιά αμέσως με τα χεράκια του αναπαράστησαν το παίξιμο του μπουζουκιού που ακούγεται στη μουσική.

11 Μιλήσαμε για τη χώρα προέλευσης του χαρταετού και τι σήμαινε για τη χώρα αυτή ο χαρταετός. Δώσαμε έμφαση στους κινδύνους του πετάγματος του χαρταετού.  Αναφερθήκαμε στα σχήματα του χαρταετού: ρόμβος, εξάγωνο.  Κάναμε ασκήσεις αντιστοίχησης- συμμετρίας- έννοιας δεξί- αριστερό  Καλέσαμε εξωτερικό συνεργάτη να μας δείξει πως φτιάχνεται ο χαρταετός.  Ασχοληθήκαμε μέσα από το παραμύθι «Ήταν ένα μικρό χαρτάκι» με τις σύνθετες λέξεις που έχει μέσα η λέξη χαρτί  και τα παιδιά κολλώντας σε φύλλο εργασίας κομματάκι από χαρτόκουτο, χαρτοπετσέτα, αλουμινόχαρτο, κα, προσπάθησαν να γράψουν τις παραπάνω σύνθετες λέξεις.  Επισκεφθήκαμε την Αγορά Αργύρη και παρακολουθήσαμε αποκριάτικη θεατρική παράσταση.

12 Δημιουργήσαμε το παραμύθι : «Ο Αστροαετός» Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας αετός. Είχε μεγάλα φτερά. Του άρεσε πολύ να πετάει ψηλά στον ουρανό. Ήταν όμως διαφορετικός από τους άλλους αετούς. Δεν είχε μυτερό ράμφος. Δεν είχε μυτερά νύχια. Του άρεσε να τρώει σπόρους. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας αετός. Είχε μεγάλα φτερά. Του άρεσε πολύ να πετάει ψηλά στον ουρανό. Ήταν όμως διαφορετικός από τους άλλους αετούς. Δεν είχε μυτερό ράμφος. Δεν είχε μυτερά νύχια. Του άρεσε να τρώει σπόρους. Αγαπούσε πολύ τα παιδιά. Όπου έβλεπε παιδιά καθόταν στα δέντρα και τα χάζευε. Αγαπούσε πολύ τα παιδιά. Όπου έβλεπε παιδιά καθόταν στα δέντρα και τα χάζευε. Μια μέρα άκουσε κάτι παιδιά να μιλάνε για κάτι που ήθελαν να φτιάξουν με χαρτιά, ξύλα και σπάγγο. Δεν πρόλαβε να ακούσει όμως πως έλεγαν τα παιδιά αυτό που θα έφτιαχναν. Πήγε τη Δευτέρα να ακούσει, πήγε την Τρίτη, πήγε την Τετάρτη, πήγε την Πέμπτη κι επιτέλους άκουσε τη μαγική λέξη. Θα έφτιαχναν χαρταετό. Μόλις άκουσε τη λέξη χαρταετός νόμισε ότι θα έφτιαχναν κάτι που θα του έμοιαζε. Όταν είδε τα παιδιά να ετοιμάζονται να φτιάξουν το χαρταετό ΤΣΟΥΠ εμφανίστηκε μπροστά τους. Μια μέρα άκουσε κάτι παιδιά να μιλάνε για κάτι που ήθελαν να φτιάξουν με χαρτιά, ξύλα και σπάγγο. Δεν πρόλαβε να ακούσει όμως πως έλεγαν τα παιδιά αυτό που θα έφτιαχναν. Πήγε τη Δευτέρα να ακούσει, πήγε την Τρίτη, πήγε την Τετάρτη, πήγε την Πέμπτη κι επιτέλους άκουσε τη μαγική λέξη. Θα έφτιαχναν χαρταετό. Μόλις άκουσε τη λέξη χαρταετός νόμισε ότι θα έφτιαχναν κάτι που θα του έμοιαζε. Όταν είδε τα παιδιά να ετοιμάζονται να φτιάξουν το χαρταετό ΤΣΟΥΠ εμφανίστηκε μπροστά τους.

13 - Να’ μια! Ήλθα! Μήπως με θέλατε; - Να’ μια! Ήλθα! Μήπως με θέλατε; Τα παιδιά απόρησαν όταν τον είδαν και του είπαν: Τα παιδιά απόρησαν όταν τον είδαν και του είπαν: - Φίλε μας εσύ μοιάζεις με αετό. Εμείς φτιάχνουμε χαρταετό. - Φίλε μας εσύ μοιάζεις με αετό. Εμείς φτιάχνουμε χαρταετό. - Και τι είναι ο χαρταετός; Ρώτησε. - Και τι είναι ο χαρταετός; Ρώτησε. -Είναι ένας αετός ψεύτικος από πολύχρωμα χαρτιά, ξύλα και σπάγγο, που τον πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, όταν έχει πολύ αέρα. -Είναι ένας αετός ψεύτικος από πολύχρωμα χαρτιά, ξύλα και σπάγγο, που τον πετάμε την Καθαρά Δευτέρα, όταν έχει πολύ αέρα. Ο αετός ήθελε να κάτσει να δει και να βοηθήσει τα παιδιά να φτιάξουν το χαρταετό και όταν ήρθε η Καθαρά Δευτέρα ο αετός ήταν αυτός που βοήθησε τα παιδιά να πετάξουν το χαρταετό τους πιο ψηλά από όλους. Ο αετός ήθελε να κάτσει να δει και να βοηθήσει τα παιδιά να φτιάξουν το χαρταετό και όταν ήρθε η Καθαρά Δευτέρα ο αετός ήταν αυτός που βοήθησε τα παιδιά να πετάξουν το χαρταετό τους πιο ψηλά από όλους. Τα παιδιά για να τον ευχαριστήσουν τον ονόμασαν αστραετό. Τα παιδιά για να τον ευχαριστήσουν τον ονόμασαν αστραετό. Κι έζησαν τα παιδιά καλά, εμείς καλύτερα και ο αστραετός και οι χαρταετοί πέταξαν ψηλότερα. Κι έζησαν τα παιδιά καλά, εμείς καλύτερα και ο αστραετός και οι χαρταετοί πέταξαν ψηλότερα.

14 Ακολούθησε η Τσικνοπέμπτη Μιλήσαμε για το που οφείλεται το όνομά της Απολαύσαμε τα σουβλάκια που μας πρόσφερε γενναιόδωρα όπως πάντα ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 19 ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Ζωγραφίσαμε μετά τη Τσικνοπέμπτη, ομαδικά

15 Για την ενότητα της Σαρακοστής, μάθαμε το ποιηματάκι: Την κυρία Σαρακοστή όλοι φτιάξετε μαζί με αλεύρι και νερό έτοιμη είναι στο λεπτό Πόδια πρέπει να έχει εφτά τις βδομάδες να μετρά Στόμα δεν έχει! Ξέρεις γιατί; Κάνει νηστεία αυστηρή έως του Πάσχα την Κυριακή!

16 Εξηγήσαμε στα παιδιά μέσα από το ποίημα αυτό το νόημα της Σαρακοστής και την συνήθεια να απεικονίζεται και να ονομάζεται Κυρα-Σαρακοστή Καλέσαμε μαμά παιδιού μας που με την βοήθειά της και το μεράκι της έδειξε στα παιδιά τα υλικά για να φτιάξουν ατομικές Σαρακοστούλες Άρχισαν λοιπόν με πολλή χαρά να πλάθει και να σχηματίζει το καθένα την δική του Σαρακοστή. Η μαμά μας έφτιαξε και μια μεγάλη για την τάξη μας.

17 Πλάσιμο ατομικής Σαρακοστούλας & Η Σαρακοστούλα της τάξης μας

18 Ομάδα χαρταετοί και παιδιά Αφού ασχοληθήκαμε με τις ενότητές μας, δώσαμε στην κάθε ομάδα μια χαρακτηριστική εικόνα ή έναν χαρακτηριστικό πίνακα του θέματός μας και ζητήσαμε το κάθε παιδί της ομάδας να ζωγραφίσει με τέμπερες την εικόνα ή τον πίνακα που βλέπει και η κάθε ομάδα να δώσει ένα νέο όνομα στην ίδια. Τα αποτελέσματα μαγικά!!!

19 Ομάδα Σαρακοστής & Ομάδα Ειρήνη

20 Ομάδα αστείος κλόουν & ομάδα αποκριά

21 Τι πετύχαμε; Πιστεύουμε ότι πραγματοποιήθηκε ο κύριος στόχος μας μα παράλληλα και οι επιμέρους. Τα παιδιά έδειξαν με τις απορίες τους και τη συμμετοχή τους στις ποικίλες δραστηριότητες μεγάλο ενδιαφέρον. Η προσπάθειά μας να προσεγγιστεί το θέμα διαθεματικά δηλ. στη γλώσσα- στα μαθηματικά- στο ανθρωπογενές περιβάλλον- στα εικαστικά- στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, θεωρούμε ότι πέτυχε μέσα από ατομικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Η θεματική μας ενότητα όχι μόνο βοήθησε τα παιδιά σε τομείς γνώσης αλλά συνέβαλε στην καλλιέργεια του θαυμαστού τους κόσμου της φαντασίας και ποικιλόμορφης δημιουργικότητάς τους.

22 Έγινε κοινή παρουσίαση του προγράμματός μας & από τα δύο Ολοήμερα Νηπιαγωγεία στο χώρο του 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου την Πέμπτη Μας τίμησε με την παρουσία της η Υπεύθυνη των πολιτιστικών θεμάτων Α/Βάθμιας Εκπαί/σης Νομού Αχαίας.

23 Ευχαριστούμε τους γονείς & των 2 Νηπιαγωγείων & κυρίως τα παιδιά που συνετέλεσαν να υλοποιηθεί αυτό το ταξίδι στα έθιμα της Αποκριάς μας. ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ


Κατέβασμα ppt "Παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος 3 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πατρών Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Κοτσιά Ασημίνα Συνεργαζόμενοι: κλασικό τμήμα μας – 4 ο Νηπιαγωγείο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google