Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καρυοφίλη Ευδοκία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Κλασικό Τμήμα 1/θ Νηπιαγωγείο Νιφορεΐκων Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καρυοφίλη Ευδοκία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Κλασικό Τμήμα 1/θ Νηπιαγωγείο Νιφορεΐκων Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καρυοφίλη Ευδοκία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Κλασικό Τμήμα 1/θ Νηπιαγωγείο Νιφορεΐκων Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ. έτος

2 Ποιοι είμαστε… Η τάξη μας είναι το κλασσικό τμήμα του 1/θ Νηπιαγωγείου Νιφορεΐκων. Αποτελείται από 8 αγόρια και 3 κορίτσια.

3 Πώς ξεκίνησαν όλα … Στο Νηπιαγωγείο μας φοιτούν κατά τη σχολική χρονιά έντεκα(11) παιδιά προνήπια και προνήπια. Καθημερινά τα παιδιά πήγαιναν στην βιβλιοθήκη, κοιτούσαν τις εικόνες και έχοντας απορίες για την ενδυμασία των αρχαίων θεών, των ηρώων της 25 ης Μαρτίου και την σημερινή, αποφασίστηκε από κοινού να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.

4 Ποιους στόχους βάλαμε; Να γνωρίσουν τα παιδιά την παράδοσή μας, τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας. Να ανακαλύψουν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στο ένδυμα του χτες και του σήμερα. Να γνωρίσουν τις πρώτες ύλες, καθώς και τους τρόπους κατασκευής των ενδυμασιών. Να γνωρίσουν τις επιδράσεις των κλιματολογικών αλλαγών στην υλικοτεχνική δομή των ενδυμάτων.

5 Να γνωρίσουν επαγγέλματα σχετικά με την ένδυση. Να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, καθώς και τη μεταξύ τους συνεργασία και την ανάπτυξη της ευγενούς άμιλλας.

6 Το ταξίδι μας … Γίνεται συλλογή πληροφοριών και συγκεντρώνονται υλικά για την ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου. Δημιουργία γωνιάς με το υλικό. Συζήτηση για τα ρούχα του σήμερα που τα βρίσκουμε,ποιος τα φτιάχνει και γιατί κάποιοι φοράνε στολές.

7 Ρούχα του σήμερα

8 Προβληματίζονται γύρω από την εξάρτηση της ενδυμασίας σε σχέση με τις αλλαγές των εποχών. Δημιουργία ομαδικής εργασίας για τις 4 εποχές, όπου τα παιδιά κόβουν και κολλούν ανάλογα τα ρούχα στην κάθε εποχή.

9

10 Όταν μιλήσαμε για την Αρχαία Ελλάδα τα παιδιά παρατηρούσαν τα βιβλία που είχαμε για τους 12 θεούς του Ολύμπου και για τους ήρωες της Μυθολογίας. Είδαμε τις φορεσιές και φτιάξανε τα δικά τους πέδιλα.

11 Η γιορτή και ο χορός που κάναμε την Αποκριά ήταν μια ακόμη αφορμή για να μιλήσουμε για την ενδυμασία. Τα κορίτσια φορούσαν φορέματα εποχής και έτσι αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πίνακες ζωγράφων της Αναγγένησης που απεικόνιζαν άνδρες και γυναίκες με τα ρούχα τους. Τις Απόκριες φορέσαμε στολές μιας άλλης εποχής, χορέψαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε.

12

13 Παρατηρήσαμε πολλές εικόνες με παραδοσιακές φορεσιές από πολλά μέρη της Ελλάδας. Μάθαμε πώς κατασκεύαζαν τα ρούχα τους οι Έλληνες της εποχής εκείνης. Επάνω στο χάρτη τοποθετήσαμε τις εικόνες με τις παραδοσιακές φορεσιές που είχαμε βρει και διαπιστώσαμε ότι ο κάθε τόπος είχε τη δική του φορεσιά.

14

15 Φτιάξαμε τις δικές μας ποδιές με πούλιες, γιλέκα και φέσια. Τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν στη γιορτή της 25 ης Μαρτίου.

16

17 Φέραμε στο Νηπιαγωγείο παραδοσιακές στολές,τις είδαμε από κοντά.Μία γιαγιά μας μίλησε για τα ρούχα της δικής της παιδικής ηλικίας,μας έφερε και μια φορεσιά που είχε ράψει μόνη της. Τα κορίτσια δοκίμασαν τη φορεσιά και ενθουσιάστηκαν με τις λεπτομέρειες που είχε.

18

19 Ομαδική εργασία με παραδοσιακές στολές, για τον στολισμό της τάξης.

20 Φορέσαμε παραδοσιακές στολές και γιορτάσαμε την 25 η Μαρτίου παρουσία γονέων.

21 Μιλήσαμε για τις παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών, και τα παιδιά χρωμάτισαν τις εικόνες,έγραψαν τις χώρες προέλευσης και έκαναν ομαδικές εργασίες.

22

23 Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο «Ο Οιβώτας» στα Νιφορέικα Αχαΐας. Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν με αυτά που είδαν και η κυρία του Μουσείου έκανε μία εξαίρετη ξενάγηση. Στο Μουσείο είδαμε παραδοσιακές στολές.

24

25 Είδαμε πώς ύφαιναν παλιά με τον αργαλειό, πιάσαμε το μαλλί από τα πρόβατα και το δέρμα που έφτιαχναν τα παπούτσια.

26 Μετά την επίσκεψη τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.

27 Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στα Νιφορέικα Αχαΐας. Ο Πάτερ μας υποδέχτηκε θερμά και μας μίλησε για την ενδυμασία των Κληρικών.

28

29 Μιλώντας για τα επαγγέλματα τραγουδήσαμε « Το ναυτάκι του Αιγαίου » τα παιδιά το αγάπησαν και ψάχνοντας στο διαδίκτυο για τους ναυτικούς,είδαμε και την «Η Αλίκη στο Ναυτικό». Φτιάξαμε λοιπόν καπέλα και μπέρτες ναυτικές. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στους γονείς μαζί με την καλοκαιρινή γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2013 – 2014,όπου το θέμα ήταν «Η Αλίκη στο Ναυτικό» και ο παραδοσιακός γάμος των Ναυτικών..

30

31

32

33 Τι πετύχαμε; Όλες οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε για την πραγματοποίηση του προγράμματός μας λειτουργεί παράλληλα της αξιολόγησης τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα Νήπια. Τα παιδιά είχαν δουλέψει πολύ στο σχολείο και παρατηρώντας το υλικό που είχαμε μαζέψει ήταν ενθουσιασμένα και χαρούμενα.

34 Όταν παρουσιάστηκε το πρόγραμμα στη γιορτή λήξης οι γονείς, συγγενείς των παιδιών και ο Πρόεδρος της Κοινότητας μας συγχάρηκαν για την πολύ ωραία δουλειά που κάναμε.

35 ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ


Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καρυοφίλη Ευδοκία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Κλασικό Τμήμα 1/θ Νηπιαγωγείο Νιφορεΐκων Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google