Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος 2012 - 2013 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας >

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος 2012 - 2013 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας >"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας >

2 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός : Ζάρλα Βασιλική Συνεργαζόμενοι: Μουρτά Παρασκευή Τάξη : Β Τμήμα : 2 ο

3 Πώς έγινε η επιλογή του θέματος Επιλέξαμε το θέμα αυτό έπειτα από την ημερίδα της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας την οποία παρακολουθήσαμε. Στην τάξη το εντάξαμε με αφορμή το μάθημα στο βιβλίο της Γλώσσας >, όπου αναφέραμε τι λέμε και τι κάνουμε κάθε φορά που κάποιο παιδί χάνει το δόντι του στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Επιπλέον, είναι πολύ συνηθισμένο να χάσει δοντάκι κάποιο παιδί την ώρα του σχολείου. Το θέμα το εντάξαμε στα περισσότερα μαθήματα. Πρώτα βέβαια διερευνήσαμε τις γνώσεις των παιδιών και προσπαθήσαμε να τα ευαισθητοποιήσουμε για τη σημασία της στοματικής υγείας αλλά και να τα κινητοποιήσουμε σε δράση. Οι μαθητές, μέσω από μια διαγνωστική αξιολόγηση που κάναμε στην τάξη, φάνηκε ότι δεν είχαν συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της υγείας των δοντιών.

4 Πώς ξεκινήσαμε Ξεκινήσαμε με συζήτηση( καταιγισμό ιδεών και βιωματική προσέγγιση ) για το αν πλένουν τα δόντια τους και κάθε πότε, αν έχουν επισκεφτεί οδοντίατρο, πως νιώθουμε στον οδοντίατρο, ποιες τροφές κάνουν κακό στα δόντια, αν έχουν χάσει κάποιο δόντι τους, τι τρώνε για πρωινό ή δεκατιανό, γιατί μυρίζει το στόμα μας, τι είναι η τερηδόνα, τα ζώα αλλάζουν δόντια. Οι απαντήσεις τους μας οδήγησαν στο να εντοπίσουμε τις υποενότητες της εργασίας μας 1. Η σημασία και η λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο ( τροφή, ομιλία, αναπνοή, η ονομασία και η δομή των δοντιών) 2.Οι κίνδυνοι που απειλούν τα δόντια ( τερηδόνα, πως δημιουργείται) 3. πως τα φροντίζουμε ( σωστός τρόπος βουρτσίσματος,τροφές που κάνουν καλό, επίσκεψη οδοντιάτρου )4. αναφορά στα δόντια των ζώων.

5 Κολάζ με χαμόγελα Τ α παιδιά συγκέντρωσαν εικόνες με χαμόγελα ( με δόντια διαφορετικής εμφάνισης π.χ. ίσια, λευκά, στραβά,χαλασμένα, από διάφορες φυλές κ.α. ) και έφτιαξαν κολάζ ( το οποίο είχε σχήμα χαμόγελου ) με σκοπό να εντοπίσουν τη διαφορετικότητα αλλά και να εκτιμήσουν την αισθητική των δοντιών.

6 Μιλήσαμε για τα είδη των δοντιών, τις ονομασίες τους και το ρόλο που παίζουν. Εντοπίσαμε και ζωγραφίσαμε τα είδη δοντιών και στη συνέχεια φτιάξαμε δόντια από πλαστελίνες.

7 Παιχνίδια με τα δόντια Παίξαμε λεκτικά παιχνίδια με τα δόντια όπως κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα και ακροστοιχίδες Φτιάξαμε την οικογένεια του δοντιού και χρησιμοποιήσαμε μέσα σε προτάσεις που συνέθεταν ένα μικρό κείμενο. Ακόμα φτιάξαμε ένα μικρό παραμύθι για ένα χαρούμενο-υγιές και ένα λυπημένο- με τερηδόνα δοντάκι( όπου το χαρούμενο δοντάκι πρότεινε στο λυπημένο δοντάκι τρόπους για να γίνει καλά ) Λύσαμε προβλήματα μαθηματικών.

8 Κολάζ Φτιάξαμε κολάζ με εικόνες από ωφέλιμες και βλαβερές τροφές για τα δόντια. Τα παιδιά τα ονόμασαν > και > δοντάκι. Καταγράψαμε ακόμα τι λέμε και τι κάνουμε όταν πέφτει ένα νεογιλό δόντι στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες (Αλβανία, άλλες χώρες )

9 Τα παιδιά δημιουργούν : Διαφήμιση μιας οδοντόκρεμας Κόμικς με ήρωες δοντάκια

10 Τι διαβάσαμε : Διαβάσαμε και συζητήσαμε τα βιβλία: Ο Ιππόλυτος ο Ιπποπόταμος, Ο Λουκάς, η Ελενίτσα και τα τερατάκια, αλλά και τα εικονιζόμενα βιβλία.

11 Ο οδοντίατρος επισκέφτηκε το σχολείο μας Συζητά και ενημερώνει τους μαθητές, τους δείχνει το ορθό τρόπο βουρτσίσματος. Ο οδοντίατρος εξετάζει τους μαθητές

12 Τα παιδιά φτιάχνουν ένα μικρό ποίημα Οι μαθητές αφού έγραψαν σχετικές φράσεις με τα δόντια και παροιμίες, συμπλήρωσαν με όποιες λέξεις ταίριαζαν το διπλανό ποίημα και στη συνέχεια προσπάθησαν να φτιάξουν ένα δικό τους τετράστιχο.

13 Επίλογος Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος άντλησαν γνώσεις και πληροφορίες. Σε αυτό βοήθησε πολύ το ηλεκτρονικό υλικό που τους μοιράστηκε από την Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία. Επιμείναμε σε 2 σημεία : στην πρόληψη αλλά και στο να μην φοβούνται τον οδοντίατρο. Αν κρίνουμε τη στάση των παιδιών πριν και μετά την επίσκεψη του οδοντιάτρου, μπορούμε να πούμε ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών, τα καταφέραμε. Με την εμπλοκή του θέματος σε όλα τα μαθήματα,με τη μορφή project, η διαδικασία ήταν ευχάριστή και δημιουργική για τα παιδιά.


Κατέβασμα ppt "Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος 2012 - 2013 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας >"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google