Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΦΗ-ΒΙΑ ΕΦΗ-ΒΙΑ Σχολικός Εκφοβισμός, ο νόμος της Σιωπής, Bullying Project 2013-2014 Κ. ΝΕΤΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΦΗ-ΒΙΑ ΕΦΗ-ΒΙΑ Σχολικός Εκφοβισμός, ο νόμος της Σιωπής, Bullying Project 2013-2014 Κ. ΝΕΤΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΦΗ-ΒΙΑ ΕΦΗ-ΒΙΑ Σχολικός Εκφοβισμός, ο νόμος της Σιωπής, Bullying Project Κ. ΝΕΤΗ

2 Κάθε μέρα που ξυπνώ νιώθοντας πως θα βρω νόημα στη ζωή το πόδι μου στο σχολειό πατώ και μου κόβεται η χολή Αναρωτιέμαι γιατί να είναι έτσι άραγε η ζωή Τόσα ερωτήματα αναπάντητα χωρίς η απάντηση να είναι φανερή Πρέπει να πατήσω κάποια στιγμή πόδι να γίνω δυνατή Τους φόβους μου να αντιμετωπίσω, να μη γυρίσω πίσω να δώσω τέλος στην οργή Ο ήλιος να φανεί Κ. ΝΕΤΗ

3 Τί είναι ο σχολικός εκφοβισμός; Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του.Στην πραγματικότητα, το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού δύσκολα μπορεί να οριστεί αφού εκδηλώνεται με διάφορες μορφές.

4 Οι εκδηλώσεις αυτές μπορούν να πάρουν τη μορφή της Ψυχολογικής Βίας και εκφράζονται με διάφορα πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία, διάδοση φημών, εξύβριση, ταπείνωση, εξευτελισμός, ρατσιστικά σχόλια, απειλών ή και τρομοκρατίας. Η Ψυχολογική βία περιλαμβάνει επίσης και τον εσκεμμένο αποκλεισμό μαθητών από διάφορες κοινωνικές και σχολικές δραστηριότητες.

5 Μια άλλη μορφή είναι η Σεξουαλική Παρενόχληση που χαρακτηρίζεται από σεξουαλικά ταπεινωτικά σχόλια, ανεπιθύμητα αγγίγματα, εξαναγκασμός του θύματος να παρακολουθεί ή να συμμετέχει ενεργά σε σεξουαλικές πράξεις και βιασμός. Όλα αυτά, το παιδί που εκφοβίζεται μπορεί μερικές φορές να εξαναγκαστεί να τα υποστεί ή και να πράξει μπροστά σε άλλους.

6 Η Σωματική βία στον σχολικό εκφοβισμό εκδηλώνεται με χτυπήματα, σπρωξίματα, κλοτσιές, τσιμπιές και στριμώγματα.

7 Ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να εκφραστεί και μέσα από την Οικονομική Εκμετάλλευση των παιδιών που εκφοβίζονται με αποτέλεσμα την κλοπή ή φθορά στα προσωπικά αντικείμενα τους.

8 «Οι πρωταγωνιστές»... Θύτης ονομάζεται κάποιος που με τη βια προσπαθεί να εκφοβίσει άτομα αδύναμα είτε κοινωνικά είτε σωματικά. Προσπαθεί να τους εκφοβίσει με λεκτικές προσβολές, με αποκλεισμούς από παρέες, με πρόκληση σωματικών βλαβών. Συνήθως ο θύτης είναι μαθητής με χαμηλή βαθμολογία, ακυρώνοντας έτσι την σχολική κοινωνία.

9 Ο θύτης αισθάνεται δυνατός, νιώθει την ανάγκη να δημιουργήσει ένα θύμα που κακομεταχειρίζεται είναι μικρόσωμα και με χαρακτηριστικά που του κινούν την περιέργεια όπως πχ μυωπία. Όταν βλέπει ντροπαλά παιδία τους > γιατί θέλει να γίνει ο αρχηγός ή δεν θέλει, θέλει απλά να τα περιθωριοποιήσει. Χαίρεται πολύ όταν τα βλέπει να φοβούνται και να κλαίνε. Θέλει να είναι ο μεγάλος αρχηγός να υπερισχύει όλων γιατί είναι ο πιο έξυπνος, ο πιο ωραίος…

10 Όταν γυρνάει στο σπίτι του αισθάνεται ότι δεν είναι τίποτα ένα μεγάλο μηδενικό, ο πατέρας του του φωνάζει τον χτυπάει, η μητέρα δεν είναι ποτέ παρούσα, εργάζεται πολλές ώρες. Προσπαθεί να διαβάσει αλλά δεν μπορεί.... Να πως μπορούν τα άλλα παιδιά στο σχολείο και λένε μάθημα, ιστορία, αρχαία... Εκείνος δεν μπορεί ούτε μια λέξη να μάθει απέξω. Ο πατέρας του τον φώναξε χαζό... μα δεν είναι χαζός, ας έρθει ο πατέρας να δει στο σχολείο τι καταφέρνει!!! Όλοι τον τρέμουν. Προχθές ζήτησε να κάνει σχέση με ένα κοριτσάκι, το κοριτσάκι δέχθηκε επειδή φοβήθηκε να μην φάει ξύλο. Είναι ο πρώτος των πρώτων στο σχολείο. Τι κι'αν δεν είναι καλός μαθητής είναι καλός στο να κάνει παρέες, να έχει κάποιους κολλητούς αλλά σιγά-σιγά θα τους χάσει γιατί κανένας δεν ανέχεται το “άδικο”.

11 Τα παιδιά που είναι παθητικά και αγωνιώδη είναι πιθανότερο να είναι θύματα του σχολικού εκφοβισμού. Τείνουν επίσης να αισθάνονται ανασφάλεια, να έχουν αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους και να κλαίνε συχνά. Στην πραγματικότητα, μερικοί ερευνητές θεωρούν ότι η ανασφάλεια και η έλλειψη αυτοπεποίθησης που χαρακτηρίζουν μερικά παιδιά, μπορεί να τα βάζουν στην θέση του «τέλειου θύματος» αφού η αδυναμία τους φαίνεται να προκαλεί τα παιδιά θύτες. Τα παιδιά που είναι θύματα του σχολικού εκφοβισμού είναι συνήθως πιο ήσυχα και ευαίσθητα από άλλα παιδιά.

12 Τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού έχουν λιγότερους φίλους από τα παιδιά που δεν εκφοβίζονται. Είναι λιγότερο αποδεχτά από συνομήλικους, δεν είναι καθόλου δημοφιλή και μπορεί να έχουν δεχτεί και την απόρριψη. Αυτά τα παιδιά είναι συνήθως μόνα στα διαλείμματα. Αυτή η απόρριψη από τους συνομήλικους εμφανίζεται πολύ πριν να αρχίσει ο εκφοβισμός. Δυστυχώς, τα παιδιά με ειδικές ικανότητες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνουν θύματα του σχολικού εκφοβισμού. Για παράδειγμα, τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα συχνά αναφέρουν ότι εκφοβίζονται. Τα παιδιά με προφανή φυσικά ή διανοητικά προβλήματα έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι θύματα εκφοβισμού. Τα παιδιά που είναι κοντύτερα, λεπτότερα, ή με λιγότερη μυϊκή δύναμη από τους συνομήλικους αποτελούν συχνότερα στόχο για εκφοβισμό.

13 Βιβλιογραφία %CE%BA%CE%BF%CF%82- %CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%C E%BF%CF%82/ %CE%BA%CE%BF%CF%82- %CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%C E%BF%CF%82/


Κατέβασμα ppt "ΕΦΗ-ΒΙΑ ΕΦΗ-ΒΙΑ Σχολικός Εκφοβισμός, ο νόμος της Σιωπής, Bullying Project 2013-2014 Κ. ΝΕΤΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google