Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING Η ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ είναι η ενδοσχολική επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη παρενόχληση κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING Η ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ είναι η ενδοσχολική επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη παρενόχληση κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING

3 ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING Η ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ είναι η ενδοσχολική επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη παρενόχληση κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του. ΜΟΡΦΕΣ BULLYING ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ: χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές, τσιμπιές και στριμώγματα. ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ: εξύβριση, προσβολές, ρατσιστικές εκφράσεις, ταπεινωτικά σχόλια. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ: διάδοση φημών, απειλές. Σημειώνεται ότι η παραμέληση ενός παιδιού θεωρείται μορφή ψυχολογικής βίας. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ: κλοπή ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των θυμάτων. ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING Η ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ είναι η ενδοσχολική επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη παρενόχληση κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του. ΜΟΡΦΕΣ BULLYING ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ: χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές, τσιμπιές και στριμώγματα. ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ: εξύβριση, προσβολές, ρατσιστικές εκφράσεις, ταπεινωτικά σχόλια. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ: διάδοση φημών, απειλές. Σημειώνεται ότι η παραμέληση ενός παιδιού θεωρείται μορφή ψυχολογικής βίας. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ: κλοπή ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των θυμάτων.

4

5 Ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει τις ακόλουθες πράξεις:  Διακωμώδηση – εξευτελισμό ενός προσώπου μέσω internet.  Συνεχή αποστολή μηνυμάτων άσεμνου περιεχομένου μέσω internet.  Άσεμνο περιεχόμενο κατά τη διάρκεια συνομιλιών.  Αποστολή απειλών.  Δημοσιοποίηση προσωπικών video ή φωτογραφιών χωρίς τη συγκατάθεση του ατόμου. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει τις ακόλουθες πράξεις:  Διακωμώδηση – εξευτελισμό ενός προσώπου μέσω internet.  Συνεχή αποστολή μηνυμάτων άσεμνου περιεχομένου μέσω internet.  Άσεμνο περιεχόμενο κατά τη διάρκεια συνομιλιών.  Αποστολή απειλών.  Δημοσιοποίηση προσωπικών video ή φωτογραφιών χωρίς τη συγκατάθεση του ατόμου.

6

7

8

9

10

11 Α. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΟΝΤΑΙ  Έχουν αυξημένο αίσθημα θλίψης και μοναξιάς.  Υποφέρουν από άγχος.  Είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν σωματικά συμπτώματα που περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, ημικρανίες, δερματικά προβλήματα (πχ έκζεμα, ψωρίαση), έλκος, τρέμουλο, αυξημένους παλμούς, κρίσεις πανικού.  Είναι πιο πιθανό να παραπονιούνται για την υγεία τους. Η θυματοποίηση έχει σχετιστεί με την κατάσταση της υγείας χρόνια αργότερα. Α. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΟΝΤΑΙ  Έχουν αυξημένο αίσθημα θλίψης και μοναξιάς.  Υποφέρουν από άγχος.  Είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν σωματικά συμπτώματα που περιλαμβάνουν πονοκεφάλους, ημικρανίες, δερματικά προβλήματα (πχ έκζεμα, ψωρίαση), έλκος, τρέμουλο, αυξημένους παλμούς, κρίσεις πανικού.  Είναι πιο πιθανό να παραπονιούνται για την υγεία τους. Η θυματοποίηση έχει σχετιστεί με την κατάσταση της υγείας χρόνια αργότερα.

12  Παρουσιάζουν αλλαγές στον ύπνο και στις διατροφικές τους συνήθειες.  Παρουσιάζουν μείωση της σχολικής απόδοσης και παρουσίας στο σχολείο όπως και αυξημένες πιθανότητες να παρατήσουν εντελώς το σχολείο.  Παρουσιάζουν απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες.  Έχουν συχνά τάσεις αυτοκτονίας που μπορεί να συνεχίσουν μέχρι την ενηλικίωση. Με βάση μελέτη, οι ενήλικες που υπήρξαν θύματα σχολικού εκφοβισμού ήταν 3 φορές πιο πιθανό να κάνουν σκέψεις για αυτοκτονία.  Παρουσιάζουν αλλαγές στον ύπνο και στις διατροφικές τους συνήθειες.  Παρουσιάζουν μείωση της σχολικής απόδοσης και παρουσίας στο σχολείο όπως και αυξημένες πιθανότητες να παρατήσουν εντελώς το σχολείο.  Παρουσιάζουν απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες.  Έχουν συχνά τάσεις αυτοκτονίας που μπορεί να συνεχίσουν μέχρι την ενηλικίωση. Με βάση μελέτη, οι ενήλικες που υπήρξαν θύματα σχολικού εκφοβισμού ήταν 3 φορές πιο πιθανό να κάνουν σκέψεις για αυτοκτονία.

13 Β. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΟΥΝ  Έχουν αυξημένες πιθανότητες κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο της εφηβείας καθώς και ως ενήλικες.  Είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε καυγάδες, σε βανδαλισμούς και να παρατήσουν το σχολείο.  Είναι πιο πιθανό να ασκήσουν πρόωρη σεξουαλική δραστηριότητα.  Είναι πιο πιθανό να έχουν προβλήματα με το νόμο όταν ενηλικιωθούν.  Κατά την ενηλικίωσή τους είναι πιο πιθανό να ασκούν βία στους συντρόφους τους και στα παιδιά τους.  Αδυνατούν να διατηρήσουν τις φιλικές τους σχέσεις. Β. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΟΥΝ  Έχουν αυξημένες πιθανότητες κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο της εφηβείας καθώς και ως ενήλικες.  Είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε καυγάδες, σε βανδαλισμούς και να παρατήσουν το σχολείο.  Είναι πιο πιθανό να ασκήσουν πρόωρη σεξουαλική δραστηριότητα.  Είναι πιο πιθανό να έχουν προβλήματα με το νόμο όταν ενηλικιωθούν.  Κατά την ενηλικίωσή τους είναι πιο πιθανό να ασκούν βία στους συντρόφους τους και στα παιδιά τους.  Αδυνατούν να διατηρήσουν τις φιλικές τους σχέσεις.

14 ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Ένα παιδί έχει πέσει πιθανότατα θύμα bullying αν: • παρουσιάσει ξαφνική άρνηση για το σχολείο. • παρουσιάσει διαταραχές ύπνου και διατροφής (εφόσον βεβαίως έχουν αποκλειστεί άλλα αίτια). • έχει χτυπήματα και μελανιές στο σώμα του τα οποία δυσκολεύεται να δικαιολογήσει. ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Ένα παιδί έχει πέσει πιθανότατα θύμα bullying αν: • παρουσιάσει ξαφνική άρνηση για το σχολείο. • παρουσιάσει διαταραχές ύπνου και διατροφής (εφόσον βεβαίως έχουν αποκλειστεί άλλα αίτια). • έχει χτυπήματα και μελανιές στο σώμα του τα οποία δυσκολεύεται να δικαιολογήσει.

15 • γυρνά νηστικό από το σχολείο ενώ είχε πάρει μαζί του λεφτά για φαγητό ή φαγητό από το σπίτι. • πριν πάει στο σχολείο, βιώνει συχνά σωματικά συμπτώματα όπως πονοκέφαλο, ναυτία κλπ. Παρουσιάζει έντονη μελαγχολία. • δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί. • αποφεύγει οποιαδήποτε συζήτηση για το σχολείο. • γυρνά νηστικό από το σχολείο ενώ είχε πάρει μαζί του λεφτά για φαγητό ή φαγητό από το σπίτι. • πριν πάει στο σχολείο, βιώνει συχνά σωματικά συμπτώματα όπως πονοκέφαλο, ναυτία κλπ. Παρουσιάζει έντονη μελαγχολία. • δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί. • αποφεύγει οποιαδήποτε συζήτηση για το σχολείο.

16 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Όταν ο γονιός υποπτευθεί ότι το παιδί του ενδέχεται να έχει πέσει θύμα bullying θα πρέπει:  να διαβεβαιώσει το παιδί ότι είναι δίπλα του και μπορεί να του παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια. Έτσι το παιδί θα αισθάνεται ασφάλεια και θα έχει το θάρρος να συζητάει με το γονιό του ό,τι συμβαίνει στο σχολείο.  να παρέχει στο παιδί υποστήριξη χωρίς να το κατακρίνει. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Όταν ο γονιός υποπτευθεί ότι το παιδί του ενδέχεται να έχει πέσει θύμα bullying θα πρέπει:  να διαβεβαιώσει το παιδί ότι είναι δίπλα του και μπορεί να του παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια. Έτσι το παιδί θα αισθάνεται ασφάλεια και θα έχει το θάρρος να συζητάει με το γονιό του ό,τι συμβαίνει στο σχολείο.  να παρέχει στο παιδί υποστήριξη χωρίς να το κατακρίνει.

17  να το παρακινήσει να το συζητήσει με κάποιον από το οικογενειακό περιβάλλον που εμπιστεύεται και αισθάνεται πιο άνετα, σε περίπτωση που αυτό ντρέπεται να το συζητήσει.  να συνεργαστεί με το σχολείο για να πληροφορηθεί για την έκταση και τη σοβαρότητα του περιστατικού καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής του.  να το συμβουλεύσει να αγνοήσει τις παρενοχλήσεις, καθώς η αδιαφορία πολλές φορές αποθαρρύνει το θύτη.  να επισκεφθεί με το παιδί του έναν ειδικό ψυχικής υγείας ιδιαίτερα αν το παιδί παραπονιέται για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι έχει σωματικούς πόνους, δυσκολίες στον ύπνο ή αν αρνείται επίμονα να πάει στο σχολείο. ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ:  να το παρακινήσει να το συζητήσει με κάποιον από το οικογενειακό περιβάλλον που εμπιστεύεται και αισθάνεται πιο άνετα, σε περίπτωση που αυτό ντρέπεται να το συζητήσει.  να συνεργαστεί με το σχολείο για να πληροφορηθεί για την έκταση και τη σοβαρότητα του περιστατικού καθώς και για τους τρόπους αντιμετώπισής του.  να το συμβουλεύσει να αγνοήσει τις παρενοχλήσεις, καθώς η αδιαφορία πολλές φορές αποθαρρύνει το θύτη.  να επισκεφθεί με το παιδί του έναν ειδικό ψυχικής υγείας ιδιαίτερα αν το παιδί παραπονιέται για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι έχει σωματικούς πόνους, δυσκολίες στον ύπνο ή αν αρνείται επίμονα να πάει στο σχολείο. ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ:

18 ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ….  Οι ίσες ευκαιρίες για τις οποίες έχει γίνει τόσος λόγος αφορούν στη δίκαιη και αμερόληπτη αντιμετώπιση όλων των ανθρώπων και τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που ενθαρρύνουν και σέβονται τη διαφορετικότητα και διασφαλίζουν την αξιοπρέπεια στην ευρύτερη κοινωνία.  Είναι αναγκαίο οι ανθρώπινες σχέσεις να διακατέχονται από σεβασμό και ευγένεια γιατί έτσι όλοι θα μπορούμε να λειτουργούμε σε όλα τα περιβάλλοντα με θετική διάθεση, χαμόγελο κι αισιοδοξία. ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ….  Οι ίσες ευκαιρίες για τις οποίες έχει γίνει τόσος λόγος αφορούν στη δίκαιη και αμερόληπτη αντιμετώπιση όλων των ανθρώπων και τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών που ενθαρρύνουν και σέβονται τη διαφορετικότητα και διασφαλίζουν την αξιοπρέπεια στην ευρύτερη κοινωνία.  Είναι αναγκαίο οι ανθρώπινες σχέσεις να διακατέχονται από σεβασμό και ευγένεια γιατί έτσι όλοι θα μπορούμε να λειτουργούμε σε όλα τα περιβάλλοντα με θετική διάθεση, χαμόγελο κι αισιοδοξία.


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING ΣΧΟΛΙΚΟ BULLYING Η ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ είναι η ενδοσχολική επαναλαμβανόμενη και απρόκλητη παρενόχληση κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google