Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μπράτιτσης Νίκος Μακρή Ναταλία Ράντεβ Νίκος Περρής Δημήτρης Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μπράτιτσης Νίκος Μακρή Ναταλία Ράντεβ Νίκος Περρής Δημήτρης Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μπράτιτσης Νίκος Μακρή Ναταλία Ράντεβ Νίκος Περρής Δημήτρης Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα

2 ΟΡΙΣΜΟΣ Ενδοσχολική βία είναι μια βίαιη συμπεριφορά ενός παιδιού ή μιας ομάδας παιδιών στο σχολείο απέναντι σε έναν συμμαθητή ή σε οποιοδήποτε άλλο παιδί, το οποίο θεωρούν εύκολο θύμα. Περιλαμβάνει ανισορροπία δύναμης ή εξουσίας μεταξύ του παιδιού που εκφοβίζει και του παιδιού που εκφοβίζεται.

3 Οι επιθέσεις πρέπει να είναι επαναλαμβανόμενες και να γίνονται για κάποιο χρονικό διάστημα. Ο καυγάς ανάμεσα σε δύο μαθητές ίσης δύναμης δεν ανήκει στην ενδοσχολική βία, όταν γίνεται για μια φορά ή μεμονωμένα. Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού παρατηρήθηκε για πρώτη φορά το 1978 στην Νορβηγία

4 ΜΟΡΦΕΣ Οι μορφές τα Ενδοσχολικής Βίας είναι : Σωματική Βία (χτυπήματα, σπρωξιές κ.ά.) Λεκτική βία (βρισιές, προσβολές κ.ά.) Κοινωνική απομόνωση (απομάκρυνση από διάφορα άτομα) Ηλεκτρονική βία (απειλητικά μηνύματα) Εκβιασμός, κλοπές Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων Σεξουαλικές παρενοχλήσεις

5 Συνέπειες Η Ενδοσχολική βία προκαλεί φοβισμό σε πολλούς μαθητές και για αυτό δεν θέλουν να ξαναπάνε σχολείο, γιατί φοβούνται τους θύτες μην τους δείρουν. Συχνά οι μαθητές-θύματα φοβούνται να μιλήσουν στους γονείς τους ή στους εκπαιδευτικούς.

6 Κάποιες από τις συνέπειες της ενδοσχολικής βίας είναι: Τραυματισμοί Ψυχοσωματικά προβλήματα (πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου, κ.ά. ) Στεναχώρια και άγχος Φόβος Κοινωνική απομόνωση Σχολική άρνηση

7 Ενδείξεις πως το παιδί είναι θύμα ενδοσχολικής βίας Η μειωμένη επιθυμία να πάει στο σχολείο Οι αδικαιολόγητες απουσίες Απότομη πτώση στους βαθμούς Το γεγονός πως προτιμά στο διάλειμμα να βρίσκεται κοντά στους εκπαιδευτικούς. Το ότι συχνά γυρίζει στο σπίτι του με μώλωπες, γδαρσίματα ή σκισμένα ρούχα. Χάνει συχνά τα πράγματά του Έχει ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του

8 Διαφορετικότητα Μερικές φορές κάποιοι μαθητές δέχονται βία γιατί έχουν άλλο χρώμα δέρματος, γιατί είναι από άλλη χώρα ή γιατί πιστεύουν σε άλλη θρησκεία. Μπορεί να δεχτούν οποιασδήποτε μορφής ενδοσχολική βία, επειδή διαφέρουν από το κοινά αποδεκτό πρότυπο. Ακόμη και το φύλο, το βάρος, η σχολική επίδοση ή η απλή κοινωνική συστολή μπορεί να είναι αιτίες εκδήλωσης ενδοσχολικής βίας.

9 Πώς αντιμετωπίζεται Η Ενδοσχολική βία αντιμετωπίζεται με διάφορους τρόπους, όπως με το να μιλήσεις στους γονείς σου, στους εκπαιδευτικούς ή να το πεις στους συμμαθητές σου για βοήθεια. Ο ρόλος των συνομηλίκων είναι σημαντικός στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας. Μπορούν είτε να ενθαρρύνουν είτε να αποθαρρύνουν το θύτη με τη στάση τους.

10 Επίσης μπορείς να αντιμετωπίσεις την ενδοσχολική βία μέσα από ομαδικά παιχνίδια ή ομαδικές εργασίες στις οποίες παίρνουν μέρος τόσο ο θύτης όσο και το θύμα Το ίδιο μπορεί να συμβεί μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικά εκπονημένα, για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας.

11 Ο ρόλος των γονέων Αρχικά οι γονείς πρέπει να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να μη το αγνοήσουν. Να αναλάβουν ενεργό ρόλο ενθαρρύνοντας το παιδί να μιλάει και να μη φοβάται. Να του δείξουν πώς να υπερασπίζεται τον εαυτό του. Οι γονείς πρέπει να αναπτύξουν επικοινωνία με το παιδί τους και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή του.

12 Ο ρόλος του σχολείου Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος Δημιουργία ξεκάθαρων κανόνων και αυστηρή εφαρμογή τους Καλή επίβλεψη του σχολικού χώρου Δημιουργία ομάδας «φιλίας» από μαθητές που θα επεμβαίνει σε περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας.


Κατέβασμα ppt "Μπράτιτσης Νίκος Μακρή Ναταλία Ράντεβ Νίκος Περρής Δημήτρης Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google