Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάρκετινγκ και διατροφή

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάρκετινγκ και διατροφή"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάρκετινγκ και διατροφή
Μάρκετινγκ και διατροφή Ο ρόλος της διαφήμισης στην παιδική παχυσαρκία. Προτάσεις μείωσης της κατανάλωσης των τροφίμων που προβάλλονται μέσω των ΜΜΕ. Διαφημιστικά σποτ και αντί-σποτ για τη διατροφή. Οι διατροφικές διαταραχές των εφήβων. Η διατροφή πριν και μετά την άσκηση.

2 Πως επηρεάζει η διαφήμιση τη διατροφή μας.
Η διαφήμιση είναι μια βιομηχανία δομημένη κατάλληλα ώστε να επηρεάζει το αντίστοιχο κοινό-στόχο και τα παιδιά είναι ο ευκολότερος στόχος. Όσον αφορά την τηλεόραση, έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας από πολύ μικρή ηλικία. Έρευνες δείχνουν πως η έκθεση στην τηλεόραση συνεπάγεται του αντίστοιχου ανθυγιεινού τσιμπολογήματος για τα παιδιά. Η διαφήμιση τροφίμων, στα παιδιά, έχει εξελιχθεί, σε επιστήμη και χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες.

3 Διαφήμιση και (παιδική) παχυσαρκία
Μελέτες σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν δείξει ότι τα παιδιά που παρακολουθούν διαφημίσεις τροφίμων είναι πιο πιθανό να επιλέξουν ή να ζητήσουν απ’ τους γονείς τους τα διαφημιζόμενα τρόφιμα σε σύγκριση με παιδιά που δεν τις παρακολουθούν. Φαίνεται πως τα παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λίπος και λιγότερα φρούτα και λαχανικά. Τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας είναι υψηλότερα στις νότιες χώρες της Ευρώπης, σε σύγκριση με τις βόρειες, όπου η νομοθεσία σχετικά με τις διαφημίσεις είναι αυστηρότερη. Βέβαια, όσον αφορά στην αύξηση της παχυσαρκίας δεν είναι απόλυτα επιβεβαιωμένο ότι οι διαφημίσεις είναι αυτές που εντείνουν το φαινόμενο της παχυσαρκίας, καθώς, οι περισσότερες μελέτες δείχνουν ότι ο επιπολασμός της παιδικής παχυσαρκίας έχει συσχετιστεί με την τηλεθέαση και την υιοθέτηση ενός ευρύτερα καθιστικού τρόπου ζωής και όχι με τις διαφημίσεις αυτές καθαυτές. βλέπουμε να διαφημίζονται τρόφιμα, που ξεπερνούν την συνολική ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη λίπους και ζάχαρης σε μία μόνο μερίδα και αυτά τα τρόφιμα θα πρέπει να επισημαίνεται ότι έχουν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία «Οι έμποροι ενθαρρύνουν τους τηλεθεατές να αγοράσουν αυτό που θέλουν να φάνε», τονίζει. «Το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότερες διαφημίσεις για πιο ... ανθυγιεινά τρόφιμα δεν πρέπει να ερμηνευτεί ως ο πρωταρχικός λόγος για τον οποίο τα εν λόγω τρόφιμα αγοράζονται και καταναλώνονται από το κοινό. Η αλήθεια είναι ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει επειδή αυτά τα τρόφιμα είναι εύγευστα και νόστιμα».

4 Λύσεις για μείωση κατανάλωσης τροφίμων λόγω των διαφημίσεων.
Η τηλεόραση δεν θα πρέπει να είναι ανοιχτή όταν τα παιδιά τρώνε το φαγητό τους. Οι γονείς οφείλουν να προσέχουν τα θεάματα στα οποία εκτίθενται τα παιδιά τους. Συζητήσεις με τα ίδια τα παιδιά θα ήταν πολύ βοηθητικές ώστε να έχουν μια ιδέα για τους κινδύνους που επιφυλάσσουν αυτά τα τρόφιμα. Αυστηρός έλεγχος στη διαφημιστική πληροφόρηση των τροφίμων που είναι διαθέσιμα στην αγορά από το κράτος Η δημόσια εκπαίδευση θα μπορούσε να συμβάλει αποτελεσματικά στην προώθηση της σωστής και ισορροπημένης διατροφής και της σωματικής δραστηριότητας τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς. Η διαφήμιση δεν πρέπει να υπονομεύει την σπουδαιότητα μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής. Τα κείμενα, οι ηχητικές και οπτικές παρουσιάσεις των διαφημίσεων πρέπει να αναπαριστούν με ακρίβεια τα πραγματικά χαρακτηριστικά των προϊόντων. Οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε παιδιά δεν πρέπει να δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος ή την εντύπωση ότι η τιμή του προϊόντος είναι πολύ χαμηλή, εάν το τελευταίο δεν είναι σωστό. Οι διαφημίσεις δεν θα πρέπει να οδηγούν σε παραπλάνηση τους αποδέκτες. Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να περιλαμβάνουν άμεση επίκληση προς τα παιδιά να πείσουν τους γονείς τους να αγοράζουν για λογαριασμό τους τα διαφημιζόμενα προϊόντα. Όλες οι μελέτες υποδεικνύουν πως η παρακολούθηση της τηλεόρασης και οι διαφημίσεις μειώνουν τη «μνήμη» που σχετίζεται με την πρόσληψη φαγητού και μας ωθούν στην υπερκατανάλωση θερμιδογόνων τροφίμων, επιβαρύνοντας έτσι την υγεία μας

5 Τα χρώματα και η διατροφή
Ένα διατροφικό προϊόν, στο ράφι, πρέπει να ικανοποιεί περισσότερες, από μια αισθήσεις, για να μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον των Καταναλωτών Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι Καταναλωτές πρέπει να ενημερωθούν, περισσότερο, για το πώς το χρώμα, η συσκευασία του προϊόντος, η ποικιλία και η φυσική εγγύτητα επηρεάζουν τη ποσότητα του φαγητού, που καταναλώνουν. «Οι άνθρωποι τρώνε με τα μάτια και τα μάτια ξεγελάνε τα στομάχια» «Αν νομίζουμε ότι υπάρχει περισσότερη ποικιλία, σε ένα δίσκο, με γλυκά ή σε ένα μπουφέ, τότε θα φάμε, περισσότερο. Όσο περισσότερα χρώματα βλέπουμε, τόσο περισσότερο τρώμε». Για παράδειγμα, προσφέρθηκε, σε ενηλίκους, ζελέ. Όταν τους προσφέρθηκαν, στο ίδιο μπολ, αναμεμειγμένες 6 γεύσεις, με διαφορετικό η καθεμία χρώμα, καταναλώθηκε 69% περισσότερο ζελέ, από ό,τι, όταν το ίδιο γλυκό τους προσφέρθηκε, σε 6 διαφορετικά μπολ, με μία μόνο γεύση το καθένα. «Οι πιο πολλοί, από εμάς, είμαστε προβληματισμένοι, για το τι τρώμε, αλλά δε σκεφτόμαστε το ίδιο, για το πόσο τρώμε. Πολλοί αποφασίζουν να φάνε σταφύλια, αντί πατατάκια, γιατί είναι πιο υγιεινά. Αφού πάρουν αυτήν την αρχική απόφαση, συνηθίζουν να μην ελέγχουν πόσο τρώνε. Και το ένα κιλό σταφυλιών δε στερείται θερμίδων», σχολιάζει ο Wansink.

6 Τι έχει γίνει για να περιοριστεί το φαινόμενο.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια Τροφίμων (EFSA) έχουν αναγνωρίσει την επίδραση της υπερβολικής παρακολούθησης τηλεόρασης στη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδας έχουν καταλήξει σε τρεις αρχές σχετικά με την διαφήμιση στα τρόφιμα: Οι διατροφικοί ισχυρισμοί των τροφίμων πρέπει να τυγχάνουν επιστημονικής τεκμηρίωσης. Η διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά δεν πρέπει να υποβαθμίζει τη σημασία του φυσικού τρόπου διαβίωσης, ούτε να υπονομεύει το ρόλο του γονέα ή να παραπλανεί τα παιδιά. Η διαφήμιση δεν πρέπει να προωθεί την υπερκατανάλωση προϊόντων που απευθύνονται σε παιδιά. ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Εταιριών μη Αλκοολούχων Ποτών και Αναψυκτικών έχει θεσπίσει κανονισμό, ο οποίος προβλέπει τη μη στοχευμένη διαφήμιση των αναψυκτικών σε παιδιά κάτω των 12 ετών. Με τον κανονισμό αυτό αποκλείονται διαφημίσεις αναψυκτικών σε παιδικά περιοδικά, σε αμιγώς παιδικές τηλεοπτικές ζώνες, καθώς και σε εκπομπές όπου άνω του 50% των τηλεθεατών είναι παιδιά.

7 Διατροφικές Διαταραχές στους έφηβους.
Η εφηβεία είναι μία μεταβατική περίοδος μεταξύ της παιδικής ηλικίας και της ενήλικης ζωής. Χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένα στάδια, όσον αφορά τη σεξουαλική ωρίμανση του ατόμου, την αύξηση του βάρους και του ύψους του, αλλά και των αλλαγών στη σύσταση σώματός του. Είναι επίσης μία περίοδος νοητικών, συναισθηματικών και κοινωνικών αλλαγών. Οι αλλαγές αυτές αποτελούν μέρος της γενικότερης ωρίμανσης του ατόμου, που δεν συμβαίνουν απότομα, αλλά ο ρυθμός και το εύρος τους εξαρτάται άμεσα από το κοινωνικό περιβάλλον του εφήβου.

8 ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
Παχυσαρκία Ορισμός: Ορίζεται η περίσσεια σωματικού λίπους και η διάγνωσή της πρέπει να βασίζεται στην απόδειξη της παρουσίας του λίπους αυτού. Αίτια: Η παχυσαρκία θεωρείται ως το αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων όπως ο τρόπος ζωής, η δίαιτα, η ηλικία, το φύλο και η κληρονομικότητα. Τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι έχουν συνήθως χαμηλή αυτοεκτίμηση και φτωχή εικόνα εαυτού γεγονός που συχνά οδηγεί σε έλλειψη κινήτρων και θέτει τα παιδιά σε ένα φαύλο κύκλο μη ισορροπημένης διατροφής και κακής εικόνας σώματος Τρόπος Ζωής: Οι παχύσαρκοι γονείς δημιουργούν διαφορετικό διατροφικό περιβάλλον για τα παιδιά τους και έτσι ενθαρρύνουν να τραφούν με φαγητά πλούσια σε λιπαρά.

9 2. Νευρική Ανορεξία Ορισμός: είναι μία διατροφική ψυχογενής διαταραχή που συνίσταται στον παράλογο φόβο του πάχους εκφράζοντας μία ψυχαναγκαστική άρνηση να δεχθεί ο έφηβος τη τροφή του (ανορεξία στερητικού τύπου). Συμπτώματα: Θεληματική αντίσταση στο φαγητό Απώλεια βάρους (πάνω από 10% του αρχικού). Διαστρεβλωμένη εικόνα σώματος όσον αφορά το βάρος και τη μορφή του σώματος που καμιά φορά οδηγεί σε αυταπάτες Αμηνόρροια (απουσία τριών τουλάχιστον κύκλων έμμηνου ρήσης). Άλλα συμπτώματα είναι αναιμία, ελαφράς μορφής κατάθλιψη, ευερεθιστότητα, μείωση της σεξουαλικής επιθυμίας, βραδυκαρδία, κοιλιακοί πόνοι, δυσανεξία στο ψύχος κλπ.

10 3. Νευρογενής Βουλιμία Ορισμός: Χαρακτηρίζεται από σποραδικά επεισόδια υπερφαγίας και στη συνέχεια οδηγείται σε μία ακυρωτική, διορθωτική συμπεριφορά με την πρόκληση εμετού, ή τη λήψη καθαρτικών και διουρητικών χαπιών (ανορεξία υπερκαταναλωτικού τύπου). Τύποι βουλιμίας: Kαθαρτικός τύπος:αυτά τα άτομα καταφεύγουν συχνά σε αυτοπροκαλούμενους εμετούς, κατάχρηση υπακτικών, διουρητικών ή υποκλυσμών. Μη-καθαρτικός τύπος: Τα άτομα χρησιμοποιούν μη αποδεκτές συμπεριφορές όπως παρατεταμένη νηστεία ή έντονη άσκηση. Ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών εμφανίζουν νευρογενή βουλιμία σε κάποια περίοδο της ζωής τους, επειδή νιώθει ενοχές, άγχος και κατατρέχεται από την ιδέα ότι η τροφή που έχει προσλάβει προηγουμένως δεν μπορεί να αφομοιωθεί ή ότι μπορεί να έχει καταστρεπτικές ιδιότητες και συνεπώς θα πρέπει να την απορρίψει από το σώμα του προκαλώντας εμετό. Άλλοτε μπορεί να υποβληθεί σε εξαντλητική άσκηση στην προσπάθειά του να χάσει βάρος.

11 4.PICA6 Ορισμός: Αποτελεί μια σπάνια διατροφική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από ασυνήθιστες και αδιάκριτες διατροφικές συνήθειες, κυρίως λόγω περιέργειας. Κατά τη διαταραχή PICA παρατηρείται μια συνεχής κατανάλωση μη θρεπτικών και βρώσιμων ουσιών, για μια περίοδο τουλάχιστον ενός μήνα και σε μια ηλικία όπου η συμπεριφορά του ατόμου βρίσκεται σε ανάπτυξη και συνεπώς κρίνεται ανίκανη να αντιμετωπίσει, να κατανοήσει και να ανταποκριθεί σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Τροφές πρόσληψης: Οι μη θρεπτικές και εδώδιμες ουσίες που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια αυτής της διαταραχής μπορεί να είναι: άργιλος, πηλός, άμμος, τρίχες, πέτρες, χαλίκια, νύχια, ρινικά εκκρίματα, μόλυβδος, κόλλες αμύλου, βολβοί, άνθη, απομεινάρια τσιγάρων. Αίτια: Δεν υφίσταται συγκεκριμένη αιτία της διαταραχής αυτής, ωστόσο πολυάριθμες υποθέσεις έχουν διατυπωθεί να εξηγήσουν το φαινόμενο, επικαλούμενες ψυχολογικά αίτια μέχρι καθαρά βιοχημικά αίτια. Παρενέργειες: Οι συνήθεις παρενέργειες και κίνδυνοι έχουν άμεση σχέση με τις ουσίες και την ποσότητα που καταναλώνονται κάθε φορά. Συνήθης και επικίνδυνη παρενέργεια αποτελεί η δηλητηρίαση, η οποία προέρχεται έπειτα από κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων μη θρεπτικών ουσιών. Πρόληψη και θεραπεία: Δεν υπάρχει συγκεκριμένη μέθοδος πρόληψη και θεραπείας του PICA. Οι διάφορες θεραπείες εστιάζονται βασικά στο ψυχολογικό, περιβαλλοντολογικό, οικογενειακό τομέα καθώς επίσης και στον τρόπο συμπεριφοράς του ατόμου.

12 Λύσεις στο πρόβλημα των διατροφικών διαταραχών.
Όσο πιο σύντομα γίνει η διάγνωση, τόσες μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες ανάρρωσης. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό έστω και το γεγονός να υποψιαστείτε ότι το παιδί σας πάσχει από Διατροφικές Διαταραχές. Πολλοί γονείς ή κηδεμόνες, μπορεί να παραμελούν τον εαυτό τους σωματικά και ψυχικά σε όλο το διάστημα που χρειάζεται να κινητοποιήσουν το άτομο με ένα τέτοιο πρόβλημα να πάρει βοήθεια. Είναι πολύ σημαντικό να ζητήσετε βοήθεια για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων, που μπορεί να αντιμετωπίζετε. Να θυμάστε ότι διατροφικές διαταραχές θεραπεύονται όταν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Όσο πιο σύντομα τόσο καλύτερα. Θέλετε το παιδί σας να ζήσει την δική του ζωή και όχι την διαταραχή του!

13 Διατροφή και άσκηση. Κάθε φορά πριν ξεκινήσουμε την προπόνηση, δεν θα έπρεπε να την κάνουμε με άδειο στομάχι. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι που θα πρέπει να τρεφόμαστε αν θέλουμε να αδυνατίσουμε, να αποκτήσουμε γράμμωση ή να γεμίσουμε ενέργεια. Σε γενικές γραμμές, ένα προαγωνιστικό γεύμα θα πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: 1. Να επιτρέπει στο στομάχι να είναι σχετικά άδειο κατά την εκκίνηση του αγωνίσματος. 2. Να βοηθά στην πρόληψη ή ελαχιστοποίηση γαστρεντερικής δυσφορίας. 3. Να βοηθά στην αποφυγή αισθημάτων πείνας, ζαλάδας ή κόπωσης. 4. Να παρέχει επαρκή τροφοδότηση με καύσιμα, κατά κύριο λόγο υδατάνθρακες, στο αίμα και τους μύες. 5. Να παρέχει επαρκή ποσότητα νερού.

14 Διατροφή πριν την άσκηση.
Γενικά: Είναι λάθος να αθλούμαστε με άδειο στομάχι. Πρέπει να προσλαμβάνουμε πολλούς υδατάνθρακες και νερό, να τρεφόμαστε με υγιεινά τρόφιμα όπως: ένας φυσικός χυμός φρούτων, μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο μια μπανάνα ξηρούς καρπούς ή δημητριακά βρώμης άπαχο γάλα

15 Τι να αποφεύγετε: τις βιταμίνες τα αθλητικά ποτά τις σκόνες
τις καραμέλες τα τσιπς τα κορεσμένα λίπη τα όσπρια το μπρόκολο τις πικάντικες τροφές

16 Μετά την προπόνηση. Ανεφοδιάστε με καύσιμα το σώμα σας, μετά την προπόνηση. Οι υδατάνθρακες και η πρωτεΐνη θα αντικαταστήσουν τα χαμένα καύσιμα και θα εποικοδομήσουν το σώμα σας. Τα καλύτερα αποτελέσματα θα τα έχετε τρώγοντας ή πίνοντας μέσα στα πρώτα 30 λεπτά μετά προπόνηση. Ένα γεύμα που θα περιλαμβάνει ποικιλία τροφών. Δηλαδή, κάποια πηγή πρωτεΐνης, όπως άπαχο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι ή τυρί, ψωμί, πατάτες, ζυμαρικά, δημητριακά συνδυασμένα με μια σαλάτα φρέσκων λαχανικών με ελαιόλαδο, αποτελεί την ιδανική επιλογή. Αποφύγετε το έτοιμο φαγητό (όπως γύρο, χάμπουργκερ, συσκευασμένα σνακ), που είναι πλούσιο σε λίπος και αλάτι.

17 Συμπερασματικά: Αν η προπόνηση της επόμενης μέρας είναι δύσκολη εφοδιάστε το σώμα σας με υδατάνθρακες (χωρίς όμως υπερβολές). Ένα κύριο γεύμα σε στερεή μορφή (μακαρόνια, πατάτες, λαχανικά) θα πρέπει να καταναλώνετε περίπου 3 ή 4 ώρες πριν την προπόνηση. Κάτι τέτοιο θα αφήσει αρκετό χρόνο για να γίνει η πέψη, έτσι ώστε το στομάχι να είναι σχετικά άδειο και το αίσθημα της πείνας ελαχιστοποιημένο. Αποφύγετε ένα γεύμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη ή πρωτεΐνες. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η παροχή ενέργειας με τη μορφή κολατσιού 1,5 με 2 ώρες πριν την προπόνηση. Προτιμήστε γαλακτοκομικά, όπως γάλα και γιαούρτι καθώς και διάφορες κρέμες με βάση το γάλα, που βοηθούν στην ανάπτυξη του σκελετού και στη βελτίωση της απόδοσης και της αντοχής.

18 It is fun: Και μερικά σποτάκια…
It is natural: New York Fries: “Real Fries in a Fake World“ It defends you: Verum Halsofil: “Army 100 billion good bacterias to defend your stomach“ Και μερικά σποτάκια… Negroni: “A world cut out for you. Masterfoods Bounty Chocolate: “Two pieces of paradise“ Dunkin Donuts: PowerBar: “Increase Your Performance“ Miracel Whip: “Only 4,9% fat“ It is right for you: Susu Cimory/Cisarua Mountain Dairy: Big Gulp ice cream: “Have a bite of nature’s “ Break tout Choco: “Have a chocolate break“ Heineken: It is relaxing… Nejma Sunflower Cooking Oil: Heinz: Thick It is fun: Pepsi Twist: It is better than anything… Heinz Fit Ketchup: “No sin. More tomatoes, less sugar

19 ΟΜΑΔΑ Ιερωνυμάκη Εύα Καναράκη Εύη Κουμαρτζάκη Ειρήνη Κουρουπάκη Μαρία Κουρπά Μαρίνα Κρητσωτάκη Ζωή Σχολικό έτος: Τμήμα: Β’3 Σχολείο 2ο Γ.Ε.Λ Ηρακλείου Marketing και Διατροφή


Κατέβασμα ppt "Μάρκετινγκ και διατροφή"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google