Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική Εργασία - Project Υπεύθυνος Καθηγητής Συντονιστής : Στιβακτάκης Σπυρίδων Σχολικό Έτος : 2012 - 2013 ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ : • Κακουλάκη Κατερίνα • Κόκκινου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική Εργασία - Project Υπεύθυνος Καθηγητής Συντονιστής : Στιβακτάκης Σπυρίδων Σχολικό Έτος : 2012 - 2013 ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ : • Κακουλάκη Κατερίνα • Κόκκινου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική Εργασία - Project Υπεύθυνος Καθηγητής Συντονιστής : Στιβακτάκης Σπυρίδων Σχολικό Έτος : ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ : • Κακουλάκη Κατερίνα • Κόκκινου Δέσποινα • Κλημαθιανάκη Μαριάνθη • Καλαϊτζάκης Βασίλης • Καλαϊτζακης Κων/νος • Καλμπάκης Μάνος

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ - ΘΕΜΑΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ - ΘΕΜΑΤΑ  Κρητική Διατροφή - Διατροφική Πυραμίδα  Διεθνή Ιατρικά Στάνταρ για καλή υγεία και επιπτώσεις από την αύξηση ή μείωσή τους  Θυρεοειδεισμός – Ο θυρεοειδής αδένας

3 Α ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

4 Κρητική Διατροφή & Υγεία Ο Δρ. Δημήτρης Χανιώτης, Επίκουρος Καθηγητής Διατροφικής Αγωγής, Καρδιολόγος και Υγειονόμος, ανέλυσε το θέμα : «ΚΡΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ». Αναφέρθηκε στην αξία και στη σπουδαιότητα της Κρητικής Παραδοσιακής Διατροφής και το πόσο επιδρά ευεργετικά στην υγεία του ατόμου. Επιστημονικές έρευνες, επί σειρά ετών, έχουν αποδείξει πως η παραδοσιακή κρητική διατροφή χαρίζει μακροζωία και είναι υγιεινή για τον άνθρωπο. Η σύγχρονη ιατρική συνιστά την παραδοσιακή κρητική διατροφή σε πολλές περιπτώσεις, όπως καρδιολογικές παθήσεις, πρόληψη καρκίνου στήθους και προστάτη, έλεγχο διαβήτη, δίαιτα αθλητών, ηλικιωμένων και παιδιών. Η πραγματική διατροφή που έχει σχέση με τις παραδόσεις και την πολιτιστική κληρονομιά της Μεσογείου, είναι η Kρητική Παραδοσιακή Διατροφή, η οποία πραγματικά έχει ρίζες αιωνόβιες και μεταφέρεται από στόμα σε στόμα, από σπίτι σε σπίτι, από γενιά σε γενιά.

5 Κρητική και Μεσογειακή διατροφή - σχέσεις και διαφορές Η αρχή της έρευνας για τις σχέσεις της Μεσογειακής με την Κρητική Διατροφή έγινε το 1956 από το δρ. Άνσελ Κέις, γιατρό καρδιολόγο από τη Μινεσότα των ΗΠΑ, ο οποίος είχε την ιδέα για την πρώτη διακρατική μελέτη για την εξέταση των καρδιαγγειακών παθήσεων σε σχέση τον τρόπο ζωής και τη διατροφή των ανθρώπων. Οι ερευνητές του Κέις επέλεξαν τα δείγματά τους σε επτά χώρες με διαφορετικές διατροφικές συνήθειες, Ιταλία, Γιουγκοσλαβία, Ολλανδία, Φιλανδία, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Ελλάδα. Από την Ελλάδα επελέγησαν δύο ομάδες, μια στην Κέρκυρα και μια στην Κρήτη. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης, όπου φάνηκε ότι οι Κρήτες υπήρξαν οι υγιέστεροι και οι μακροβιότεροι από τους κατοίκους άλλων περιοχών της υδρογείου αλλά και της Μεσογείου και τούτο αποδόθηκε στη δίαιτα και διατροφή τους. Ακολούθησαν κι άλλες επιστημονικές έρευνες που επιβεβαίωσαν εκείνο που πρώτος εντόπισε ο Άνσελ Κέις. Η «Κρητική Διατροφή» που ξεχώρισε από την έρευνα Κέις, χάθηκε μέσα στο αόριστο περιβάλλον της «μεσογειακής διατροφής» και δεν μπορεί να διακρίνει κανείς σήμερα ποια είναι τα διακριτικά της γνωρίσματα, ποια είναι τα στοιχεία που τη συγκροτούν και τη διαφοροποιούν ως πρότυπο διατροφής.

6

7 ΣΥΝΕΧΕΙΑ …. Μπορεί ορισμένα τρόφιμα όπως το ελαιόλαδο να είναι κοινά και σημαντικά στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής αλλά δεν είναι τα μόνα. Ένα πρότυπο δίαιτας και διατροφής καθορίζεται από το σύνολο των τροφών, την ποιότητα, την ποσότητα και την αναλογία τους και φυσικά από τον τρόπο ζωής και διαβίωσης. Ένα πρότυπο διατροφής δεν μπορεί να προσδιοριστεί από ένα προϊόν. Ακόμα και στην περίπτωση του ελαιολάδου, που λέγεται ότι αποτελεί το κοινό σημείο των μεσογειακών περιοχών και από το οποίο προσδιορίζεται η μεσογειακή διατροφή, δεν έχει την ίδια συμμετοχή στη διατροφή ως καταναλισκόμενη ποσότητα και ως συνδυασμένο υλικό με άλλες τροφές στις διάφορες μεσογειακές περιοχές, αλλά παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Η Κρητική διατροφή διακρίνεται από την καθολική χρήση ελαιολάδου και μάλιστα παρθένου σε μεγάλη ποσότητα, που ξεπερνά τα 30 κιλά κατ’ άτομο το χρόνο, ενώ στις άλλες μεσογειακές χώρες κυμαίνεται από 0, κιλά και όχι παρθένου. Στην υπόλοιπη Ελλάδα η μέση κατανάλωση είναι στο μισό της Κρήτης.

8 ΣΥΝΕΧΕΙΑ …. Η αποκαλούμενη λοιπόν «μεσογειακή διατροφή» είναι απροσδιόριστη, δεν έχει υπόσταση, αποτελεί επινόηση. Της προσδόθηκε τεχνητό περιεχόμενο το οποίο αντλήθηκε από την Κρητική διατροφή. Αντίθετα η Κρητική διατροφή έχει ιστορική υπόσταση και μπορεί να πιστοποιηθεί ως πρότυπο της υγιεινής διατροφής αφού βέβαια προσδιοριστεί με ακρίβεια το περιεχόμενό της. Οι Κρήτες μπορούν και οφείλουν να ανασύρουν από το παρελθόν την παραδοσιακή διατροφή τους, να την προσαρμόσουν στις σύγχρονες συνθήκες ζωής, να διαφυλάξουν και να αναδείξουν να το πραγματικό περιεχόμενό της. Τους έχει κληρονομηθεί ένας άυλος θησαυρός από τον οποίο μπορούν να κερδίζουν το πιο πολύτιμο αγαθό για τον άνθρωπο που είναι η υγεία και η ευζωία. Ένας άυλος θησαυρός που μετατρέπεται και σε υλικό. Με την Κρητική Διατροφή μπορεί να υποστηρίζεται ο τουρισμός και η γεωργία της Κρήτης. Για να αποδώσει όμως χρειάζεται να γίνει ισχυρή και διακριτή και όχι να χάνεται μέσα στο θολό περιβάλλον της Μεσογειακής Διατροφής.

9 Δημητριακά Τα δημητριακά αποτελούν τη βάση της πλειοψηφίας των γευμάτων. Παξιμάδια, ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι χρησιμοποιούνται ευρέως. Φρούτα και λαχανικά Η καθημερινή χρήση και οι μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών είναι απαραίτητα στοιχεία της κρητικής διατροφής. Όσπρια και ξηροί καρποί Μια μεγάλη ποικιλία από όσπρια και ξηρούς καρπούς, όπως τα ρεβίθια, οι φακές, τα φασόλια, το κουκουνάρι, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια και τα καρύδια χρησιμοποιούνται αρκετά συχνά στη μαγειρική. Ελαιόλαδο και ελιές Το ελαιόλαδο είναι ουσιαστικά το μόνο λίπος που καταναλώνεται στην Κρήτη. Περίπου 30 λίτρα ανά άτομο, το υψηλότερο στον κόσμο. Η Κρητική Διατροφή εν συντομία

10 Γαλακτοκομικά προϊόντα Τυρί, γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα σε μέτριες ποσότητες, αλλά καθημερινά. Ψάρια Καταναλώστε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Αποτελούν μια πρώτης τάξεως πηγή πρωτεΐνων. Κόκκινο κρέας Καταναλώστε μόνο λίγες φορές το μήνα (μία φορά την εβδομάδα είναι ιδανική). Κρασί Μέτριες ποσότητες κρασιού, συνήθως με τα γεύματα, ένα ή δύο ποτήρια. Προτιμήστε το κόκκινο. Κρασί Μέτριες ποσότητες κρασιού, συνήθως με τα γεύματα, ένα ή δύο ποτήρια. Προτιμήστε το κόκκινο.

11 Γάλα - Οστά & Κρασί …. Επιγραμματικά τα προτερήματα του γάλακτος:  Βελτιώνει την υγεία των οστών..  Χαρίζει λαμπερά... χαμόγελα..  Βοηθά στην ενυδάτωση του οργανισμού..  Βελτιώνει την επιδερμίδα μας..  Μας παρέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών..  Αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης..  Μας προστατεύει από το μεταβολικό σύνδρομο..  Έχει αντικαρκινική δράση..  Δρα ενάντια στην ποδάγρα..  Βελτιώνει τη λειτουργία του θυρεοειδή..  Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2..  «Ρίχνει» την αρτηριακή πίεση..  Βοηθά στο αδυνάτισμα και το κοιλιακό λίπος.. Όταν το κρασί καταναλώνεται με όλες τις σωστές προϋποθέσεις, χαρίζει στον οργανισμό ενέργεια, βιταμίνες και επίσης οφέλη όπως: μακροζωία, ελάττωση του άγχους, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, αντιγηραντική δράση, βελτίωση του μεταβολισμού και πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, καρκίνου, στεφανιαίας νόσου, αρτηριοσκλήρωσης κ.ά.

12 Β ΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

13 Διεθνή Ιατρικά Στάνταρ για καλή υγεία και επιπτώσεις από την αύξηση ή μείωσή τους Φυσιολογικές τιμές Μονάδα Αιματοκρίτης Ht Άντρες/ Γυναίκες / % Σάκχαρο νηστείας 110mg/dl Νάτριο (Na + ) mEq/L Κάλιο (K+) 33,5-5,3mEq/L Χοληστερόλη<200mg/dl Yψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνη (HDL) >40mg/dl Xαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνη (LDL) <130mg/dl Ουρία (URE) 10-50mg/dl Κρεατινίνη (CRE) 0,7-1,3 (Άντρες) 0,6-1,1 (Γυναίκες) mg/dl Τριγλυκερίδια<150mg/dl

14 Ο θυρεοειδής αδένας Ο μεγαλύτερος ενδοκρινής αδένας του ανθρωπίνου σώματος. Εντοπίζεται στην πρόσθια περιοχή του τραχήλου, έχει βάρος περίπου 20 γραμμάρια και αποτελείται από δύο λοβούς (δεξιό και αριστερό), οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους με τον ισθμό.  Ο μεγαλύτερος ενδοκρινής αδένας του ανθρωπίνου σώματος. Εντοπίζεται στην πρόσθια περιοχή του τραχήλου, έχει βάρος περίπου 20 γραμμάρια και αποτελείται από δύο λοβούς (δεξιό και αριστερό), οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους με τον ισθμό.  Παραγωγή ορμονών  Θυροξίνη ή τετραϊωδοθυρονίνη (Τ4)  Τριιωδοθυρονίνη (Τ3)  Καλσιτονίνη Παθολογία θυρεοειδούς  Ανωμαλίες ανάπτυξης του θυρεοειδούς  Παθήσεις που προκαλούν υπερθυρεοειδισμό  Παθήσεις που προκαλούν υποθυρεοειδισμό  Θυρεοειδίτιδες Καρκίνος του θυρεοειδούς Οι πιο συχνά εμφανιζόμενες παθήσεις του θυρεοειδούς ΥπερθυρεοειδισμόςΥποθυρεοειδισμός

15

16 Υπερθυρεοειδισμός …. Υπερθυρεοειδισμός …. Υπερλειτουργία του θυρεοειδούς με υπερέκκριση θυρεοειδικών ορμονών Κυριότερες μορφές υπερθυρεοειδισμού  Τοξική διάχυτος βρογχοκήλη ή Νόσος του Graves  Τοξική οζώδης βρογχοκήλη ( Πολυοζώδης βρογχοκήλη ή μονήρες τοξικό αδένωμα ανάλογα με τον αριθμό των όζων) Πιθανά Συμπτώματα  Νευρικότητα  Ευσυγκινησία  Μυϊκή αδυναμία και εύκολη κόπωση  Αϋπνίες  Καρδιακές αρρυθμίες  Απώλεια βάρους  Δυσανεξία στη ζέστη  Απάθεια  Διάρροιες  Στεατόρροια

17

18 Υποθυρεοειδισμός … Υπολειτουργία του θυρεοειδούς με μειωμένη έκκριση θυρεοειδικών ορμονών Κατηγορίες υποθυρεοειδισμού o Πρωτοπαθής (οφείλεται σε βλάβη του ίδιου του θυρεοειδούς) o Δευτεροπαθής (οφείλεται σε βλάβη της υπόφυσης) Εγκατάσταση της θυρεοειδικής ανεπάρκειας σε διάστημα μηνών ή και ετών o Αύξηση βάρους σώματος o Δυσανεξία στο κρύο o Κόπωση o Υπνηλία o Πνευματική νωθρότητα o Ξηρό δέρμα και ξηρή κόμη o Αλωπεκία o Βράγχος φωνής o Μείωση της ακοής

19

20 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας !!!!


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική Εργασία - Project Υπεύθυνος Καθηγητής Συντονιστής : Στιβακτάκης Σπυρίδων Σχολικό Έτος : 2012 - 2013 ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ : • Κακουλάκη Κατερίνα • Κόκκινου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google