Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department of Economics & Finance, Central Missouri State University. Translated in Greek by Dimitris Dapontas

2 Δέκα αρχές της οικονομικής Κεφάλαιο 1 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work should be mailed to: Permissions Department, Harcourt College Publishers, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, Florida 32887-6777.

3 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. OIKONOMIA...... Η ΛΕΞΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΙΕΘΝΩΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΟΙΚΟΣ ΚΑΙ ΝΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΕΙ: « ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ»

4 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Ένα σπίτι ή μια οικονομία αποφασίζει μεταξύ άλλων : u Ποιος θα δουλέψει ? u Τι και πόσο θα παράγει ? u Τι πόροι θα χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή? u Σε τι τιμή θα πουληθούν τα προϊόντα ?

5 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Κοινωνία και περιορισμένοι πόροι: Η διαχείριση των πόρων της κοινωνίας που βρίσκονται σε σπανιότητα.

6 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Σπανιότητα...... Σημαίνει ότι η κοινωνία έχει περιορισμένους πόρους και πρέπει να τους διαχειριστεί για να καλύψει τις ανάγκες της.

7 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Οικονομικά (Economics) Είναι η επιστήμη η οποία μελετά τον τρόπο με τον οποίο η οικονομία διαχειρίζεται τους περιορισμένους πόρους της..

8 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Ο Οικονομολόγος μελετά... u Πώς οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις u Πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν u Δυνάμεις και τάσεις που επηρεάζουν την οικονομία σαν σύνολο.

9 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 1. Τα πρόσωπα αντιμετωπίζουν το δίλλημα της ανταλλαγής. “Δωρεάν ξύδι πιο γλυκό κι από μέλι !”

10 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Τα πρόσωπα αντιμετωπίζουν το δίλλημα της ανταλλαγής. Για να παράγουμε κάτι το ανταλλάσουμε με κάτι άλλο. u Κανόνια ή Βούτυρο ; u Τροφή ή ρούχα ; u Δουλειά ή διασκέδαση ; u Αποτελεσματικότητα ή ισότητα Η λήψη αυτών των αποφάσεων αφορά την ανταλλαγή του ενός με το άλλο.

11 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 1. Τα πρόσωπα αντιμετωπίζουν το δίλλημα της ανταλλαγής. u Αποτελεσματικότητα Η κοινωνία παίρνει το μέγιστο από τους περιορισμένους πόρους. u Ισότητα Διανομή στα μέλη της κοινωνίας των κερδών εξίσου. Αποτελεσματικότητα ή ισότητα

12 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 2. Το κόστος ενός προϊόντος είναι αυτό που θυσιάζουμε για να το παράγουμε. Η επιλογή προϋποθέτει ανάλυση κόστους- κέρδους εναλλακτικών. u Θα πάω κολλέγιο ή θα δουλέψω ; u Θα διαβάσω ή θα βγω ραντεβού ; u Θα έρθω να παρακολουθήσω μάθημα ή θα κοιμηθώ ;

13 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 2. Το κόστος ενός προϊόντος είναι αυτό που θυσιάζουμε για να το παράγουμε. Το κόστος ευκαιρίας είναι το κόστος της θυσίας που κάνουμε για να το αποκτήσουμε.

14 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 3. Τα ορθολογικά άτομα σκέφτονται οριακά. Οριακές αλλαγές Μικρές προσαρμογές σε ένα δεδομένο σχέδιο δράσης. Τα ορθολογικά άτομα παίρνουν αποφάσεις οριακά.

15 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 4. Τα άτομα ανταποκρίνονται στις αλλαγές. u Οριακές αλλαγές στο κόστος ή το κέρδος ωθούν τα άτομα να ανταποκριθούν. u Το κίνητρο είναι αυτή η αλλαγή στο οριακό κέρδος να είναι μικρότερη από το οριακό κόστος.

16 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Ο Βασίλης Σπανούλης πήγε στον Ολυμπιακό από τον Παναθηναϊκό αγνοώντας τις αντιδράσεις παίρνοντας 700 χιλιάδες € επιπλέον το χρόνο. 4. Τα άτομα ανταποκρίνονται στις αλλαγές.

17 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 5. Το εμπόριο προσφέρει κέρδος για όλους. u Τα άτομα κερδίζουν από την ικανότητα τους να ανταλλάσουν. u Ο ανταγωνισμός και κέρδη από το εμπόριο. u Το εμπόριο επιτρέπει στους ανθρώπους να εξειδικεύονται.

18 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 6.Οι αγορές είναι, συνήθως, ένας καλός τρόπος οργάνωσης της οικονομικής δραστηριότητας. u Στην Οικονομία της αγοράς, Τα νοικοκυριά αποφασίζουν τι και πόσο θα αγοράσουν και θα δουλέψουν και για ποιόν. u Οι εταιρίες αποφασίζουν πόσους και ποιους θα πάρουν και πόσο θα τους πληρώσουν.

19 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 6. Οι αγορές είναι, συνήθως, ένας καλός τρόπος οργάνωσης της οικονομικής δραστηριότητας. O Adam Smith παρατήρησε ότι τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν στις αγορές σαν ένα “αόρατο χέρι” να κατευθύνει τις αποφάσεις τους.

20 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. u Τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις αποφασίζουν με βάση τις τιμές παίρνοντας παράλληλα και την αντίστοιχη κοινωνική ευθύνη για τις αποφάσεις τους. u Σαν αποτέλεσμα οι αποφάσεις αυτές μεγιστοποιούν την ευημερία της κοινωνίας συνολικά. 6. Οι αγορές είναι, συνήθως, ένας καλός τρόπος οργάνωσης της οικονομικής δραστηριότητας.

21 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 7. Οι κυβερνήσεις μπορούν, ορισμένες φορές να βοηθήσουν τη λειτουργία της αγοράς. Όταν οι αγορές αποτυγχάνουν (καταρρέουν) το κράτος βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και την ευημερία.

22 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 7. Οι κυβερνήσεις μπορούν, ορισμένες φορές, να βοηθήσουν τη λειτουργία της αγοράς. Αποτυχία της αγοράς έχουμε όταν η αγορά αποτυγχάνει να κατανείμει τους πόρους αποτελεσματικά.

23 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 7. Οι κυβερνήσεις μπορούν, ορισμένες φορές, να βοηθήσουν τη λειτουργία της αγοράς. Η αποτυχία της αγοράς μπορεί να προέρχεται από μία εξωτερικότητα που είναι η επίδραση στην αγορά από τις ενέργειες ενός τρίτου.

24 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 7. Οι κυβερνήσεις μπορούν, ορισμένες φορές να βοηθήσουν τη λειτουργία της αγοράς. Η αποτυχία της αγοράς μπορεί να προκληθεί από τις δυνάμεις της αγοράς, που είναι η δύναμη συγκεκριμένου προσώπου να επηρεάσει την αγορά.

25 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 8. Τα πρότυπα ζωής βασίζονται στα πρότυπα παραγωγής της χώρας. Τα πρότυπα ζωής μπορεί να μετρούνται με διαφορετικούς τρόπους: u Με τη σύγκριση προσωπικών εισοδημάτων. u Συγκρίνοντας την αξία του συνόλου των παραγόμενων προϊόντων..

26 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 8. Τα πρότυπα ζωής βασίζονται στα πρότυπα παραγωγής της χώρας. Όλες οι διαφορές εξηγούνται με τη διαφορά παραγωγικότητας.

27 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 8. 8. Τα πρότυπα ζωής βασίζονται στα πρότυπα παραγωγής της χώρας. Παραγωγικότητα είναι το προϊόν που παράγει ένας εργάτης σε μία ώρα εργασίας. Υψηλότερη παραγωγικότητα => υψηλότερο πρότυπο διαβίωσης

28 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 9. ΟΙ τιμές αυξάνονται όταν οι κυβερνήσεις τυπώνουν περισσότερο χρήμα. Πληθωρισμός είναι η αύξηση στο επίπεδο τιμών μιας οικονομίας. u Αιτία του πληθωρισμού είναι και η αύξηση της προσφοράς χρήματος. u Όταν η κυβέρνηση τυπώνει πολύ χρήμα αυτό χάνει την αξία του.

29 Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. 10. Η κοινωνία αντιμετωπίζει στη βραχυχρόνια περίοδο το δίλημμα « πληθωρισμός ή ανεργία ; ». Η Καμπύλη Philips παρουσιάζει τη σχέση ανάμεσα στον πληθωρισμό και την ανεργία.  Πληθωρισμός   ανεργία Είναι μια βραχυχρόνια αρνητική σχέση!


Κατέβασμα ppt "Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google