Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρουσίαση Θεσμού Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρουσίαση Θεσμού Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρουσίαση Θεσμού Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας

2 Οι μοιραίες αδυναμίες του δημόσιου τομέα να ανταποκριθεί στις κοινωνικές ανάγκες οδήγησαν σε έναν επαναπροσδιορισμό της σχέσης μεταξύ του κράτους και του ατόμου Η Επιχειρηματική δραστηριότητα έλκεται στο λεγόμενο τρίτο τομέα (Κοινωνικής Οικονομίας) για να καλύψει τις ανάγκες αυτές και να υποκαταστήσει το κράτος δημιουργώντας οργανωσιακά μορφώματα όπως οι Κοινωνικές Εταιρείες Κοινωνική Οικονομία

3 Παγκοσμία τοποθέτηση –Τάσεις Dees (1998) Οι ηγεσία των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων αναζητεί το «αγιο δισκοπότηρο» της οικονομικής σταθερότητας. Αναζητούν πηγές και δημιουργούν προγράμματα που έχουν μικρότερη εξάρτηση από δωρεές και επιδοτήσεις. Samuelson (2010:1) ‘Το επιχειρηματικό μοντέλο με επίκεντρο τους μετόχους, το οποίο έχει σκοπό να μεγιστοποιήσει τα κέρδη αυτών, υπήρξε η κύρια οργανωτική αρχή του Δυτικού καπιταλισμού (Η.Π.Α.) για δεκαετίες Porter and Kramer (2011) Σήμερα οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζονται ως η βασική αιτία για τα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Debate Οικονομική Κρίση : ‘Ήταν η κρίση ζήτημα ηθικής; ”(Thoma, 2008). Ηθική/πράσινη κατανάλωση, κοινοτική/συλλογική επιχειρηματικότητα, δημιουργική επιχειρηματικότητα κ.ο.κ. Zafeiropoulou, Woods (2013) «Τι θα συμβεί όταν τελειώσουν οι Δωρεες και επιδοτήσεις; Τι θα απογίνουν αυτοί που στηρίζονται στον οργανισμό;»

4 Χαρακτηριστικά της Κοινωνικής Οικονομίας (Murray et al,2012) : Η χρήση των δικτύων για την δημιουργία σχέσεων συνεργασίας με τη χρήση του συνόλου των μέσων επικοινωνίας Ένα συνεργατικό πνεύμα ως υποκατάστατο του ανταγωνιστικού και μια τάση για επαναληπτικές συναλλαγές αντί της one-off consumption Προτεραιότητα στον σκοπό και τις αξίες Χαρακτηριστικά

5 Οικονομικά κριτήρια –Συνεχιζόμενη οικονομική δραστηριότητα –Υψηλός βαθμός αυτονομίας –Σχετικό οικονομικό ρίσκο –Ένα ελάχιστο μέρος έμμισθης απασχόλησης Κοινωνικά κριτήρια –Στόχο να ωφελήσει την κοινότητα –Πρωτοβουλία από ομάδα της κοινωνίας των πολιτών –Ληψη αποφάσεων μη εξαρτημένη από κεφαλαιακό καθεστώς –Εστίαση στην συμμετοχή –Περιορισμένη διανομή κερδών Κριτήρια EMES European Research Network

6 Ο Τρίτος τομέας - γνωστός και ως τομέας της αλληλεγγύης, εθελοντισμού, μη κερδοσκοπικός- έχει από καιρού αποδείξει την επιχειρηματική του δυναμική (Defourny & Nyssens, 2010). Οι παράγοντες του τρίτου τομέα παρουσίαζαν καινοτόμες προσεγγίσεις για να παρέχουν αγαθά και υπηρεσίες στην κοινότητα και άτομα όταν το κράτος αδυνατούσε και η αγορά αδιαφορούσε να καλύψει τις ανάγκες αυτές Play Pump Τρίτος Τομέας & Επιχειρηματικότητα

7 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ o Δημιουργούν θέσεις εργασίας – συνήθως για τις πιο ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού o Τα κέρδη επανεπενδύονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους για την εξυπηρέτηση των συλλογικών τους σκοπών o Δρουν σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους. o Αποτελούν το 10% των επιχειρήσεων, στην Ευρώπη, απασχολώντας 11 εκ εργαζομένους (Europa, 2011).

8 Επιλέγουν ποιόν να βοηθήσουν & με ποιόν θα δουλέψουν ! Αστεγοι Απομονωμενα παιδια Κοινωνικά Αποκλεισμενοι Οικονομικά αποκλεισμενοι Ασθενείς ηλικιωμένοι School Drop outs Κοινωνία Φυσικά η νοητικά ασθενείς

9

10 Στην Ιταλία τα επίπεδα απασχόλησης συνέχισαν να ανεβαίνουν στις 106 μεγαλύτερες Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς (social cooperatives): they από 75,828 εργαζομένους το 2008 σε 81,156 iτο 2009 και 84,243 το 2010 Στην Ισπανία, η Ευρωπαϊκή χώρα με το μεγαλύτερο δείκτη ανεργίας, η απασχόληση στις κοινωνικούς συνεταιρισμούς είχε πτώση 9% μεταξύ 2008 και 2012 ενώ η αντίστοιχη έμμισθη εργασία στον ιδιωτικό τομέα σημείωσε πτώση 19% Στην Γερμανία, συμφωνά με τα στοιχεία της Creditreform-Datenbank, το 2010 μόνο 0.1 % των πτωχεύσεων αφορά συνεταιριστικές επιχειρήσεις, μικρότερο ποσοστό από όλες τις άλλες μορφές Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε περίοδο συρρίκνωσης του κράτους πρόνοιας, η απασχόληση του εθελοντικού τομέα παρουσίασε αύξηση από θέσεις το 2007, σε 765,000 το 2010, 2.7% του εργατικού δυναμικού του Η.Β. Παρ όλα αυτά η κρίση οδήγησε σε δραστικές μειώσεις των κρατικών κονδυλίων προς τον εθελοντικό τομέα το 2011 και 2012 επηρεάζοντας άμεσα τους δείκτες απασχόλησης σε αυτούς τους οργανισμούς) Κρίση & Κοινωνικές Επιχειρήσεις

11 Τι μπορούν να προσφέρουν στην Ελλάδα; Να περιορίσουν την φτώχια Να στηρίξουν την κοινωνική συνοχή Να αντιμετωπίσουν την δομική (μακροχρόνια) ανεργία και νεανική ανεργία Να προσφέρουν λύσεις για την ενεργή ένταξη αποκλεισμένων ομάδων Να αντισταθμίσουν τις παρενέργειες της μείωσης του δημόσιου τομέα Να αναπληρώσουν τις αποτυχίες του κοινωνικού κράτους στην ικανοποίηση κοινωνικών αναγκών Να ενδυναμώσουν τις τοπικές κοινότητες Να βοηθήσουν τη τοπική ανάπτυξη και την ανάπτυξη νέων αγορών

12 Μύθοι και Πραγματικότητα Πραγματικότητα  Η διοίκηση μιας Κοιν Επχ είναι σαν μια κανονική επιχείρηση (προγραμματισμός, οργάνωση, διοίκηση, έλεγχος)  H σύνθεση του κοινωνικού και εμπορικού σκοπού Μέτρηση κοινωνικής αξίας Κόστος σε εμπορική αξία, ποιοι χρηματοοικονομικοί δείκτες επηρεάζονται (ποιότητα προϊόντος, αποτελεσματικότητα εργαζομένων, συστήματα παραγωγής και διανομής, κατάλληλη τεχνολογία, γνώση το κλάδου)  Μύθοι Κοινωνικών Επιχειρήσεων Είναι εύκολο θα το κάνω από το γραφείο μου Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο προγραμματισμό Οι πελάτες θα έρθουν γιατί έχουμε τόσο καλό κοινωνικό σκοπό! Θα πάρουμε χρηματοδότηση… Ουφ αυτό θα μας λύσει τις δυσλειτουργίες μας! Ας χαλαρώσουμε τώρα! Bigger is better… ας μεγαλώσουμε λοιπόν τώρα!!

13

14 O κύριος στόχος μας είναι : Να γίνουμε η πρώτη επιλογή των ξένων τουριστών, για τη διαδικτυακή τους πληροφόρηση, σχετικά με τον Προσβάσιμο τουρισμό στην Ελλάδα, και να τους προωθούμε ποιοτικές υπηρεσίες που θα καλύπτουν όλη την αλυσίδα των αναγκών τους, σε συνεργασία με αξιόπιστους εταίρους.

15 Σκοπός μας είναι να προβάλλουμε τις ιδέες που αξίζουν, με στόχο τη δημιουργία μιας Αστικής Συνείδησης. Να καλλιεργήσουμε υποδομές, οι οποίες θα λειτουργούν σαν ερέθισμα για να μαζέψουμε γύρω μας πολίτες που ενδιαφέρονται ! ΣΤΟΧΟΣ

16 Παιδιά παίζουν Μπαχ με έγχορδα φτιαγμένα από σκουπίδια Τα παιδιά δημιουργούν τέχνη στο “ασπρο δωμάτιο”

17 Α π οφασίσα μ ε να φτιάξου μ ε την τσάντα για την γενναιόδωρη γενιά μ ας. Είναι μ ια τσάντα π ου συ μ βολίζει την ανάγκη της γενιάς π ου θέλει να κάνει κάτι καλό, για το π εριβάλλον και τον συνάνθρω π ό μ ας … Δ ηλαδή όλων μ ας ! ( Νατάσα Μαρία Αθανασιάδου, ιδρυτικό μέλος της Generation Generous, The K-magazine)

18 Τσεχία – Οι καλύτεροι Ξεναγοί της Πράγας είναι Οι Αστεγοι Το Πράγκουλικ,, είναι ένα πρότζεκτ νέων ανθρώπων, τριών εφήβων, που είχαν την ιδέα να δημιουργήσουν κάτι το μοναδικό και ταυτόχρονα να βοηθήσουν τους άστεγους συμπολίτες τους. Επιθυμία μας ήταν να δείξουμε ότι με τον τρόπο αυτό, μέσω της ένταξής τους στην επιχειρηματικότητα, μπορούμε να βοηθήσουμε τους άστεγους ευκολότερα να ενταχθούν στην κοινωνία. Ταυτόχρονα, τους δίνουμε τη δυνατότητα επιβίωσης και οικονομικής ανεξαρτησίας –Κλουγκ. (Βalkon3)

19 Leonidas Skerletopoulos


Κατέβασμα ppt "Παρουσίαση Θεσμού Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google