Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Τρόποι Μέτρησης της Ποιότητας στο HR ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
2
Στόχος της Παρουσίασης
Να αναδείξει της σημασία της Μέτρησης στο HR στο νέο του αναβαθμισμένο ρόλο και Να παρουσιάσει τις πρόσφορες μεθόδους μέτρησης της αποτελεσματικότητας του HR ως ένα Σύστημα Ποιότητας του Οργανισμού ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
3
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Περιεχόμενο Η Σημασία της Μέτρησης στο HR (Γιατι;) Μεθοδολογίες Μέτρησης (Πώς;) Κρίσιμα Ζητήματα ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
4
Μετρώντας την Ποιότητα στο HR
Η φοβία των αριθμών Το δίλημμα της ποσοτικοποίησης για τον άνθρωπο Η φοβία της χρήσης των μετρήσεων Η φοβία της ανακρίβειας ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
5
Τι θέλει το Management;
Θέλει σταθερά να γνωρίζει: Πορευόμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση; Πώς συγκρίνεται η πορεία μας με τους ανταγωνιστές; ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
6
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Η Σημασία της Μέτρησης > Εάν δεν μπορείς να το μετρήσεις – δεν μπορείς να το καταλάβεις. > Εάν δεν μπορείς να το καταλάβεις – δεν μπορείς να το ελέγξεις. > Εάν δεν μπορείς να το ελέγξεις – δεν μπορείς να το βελτιώσεις. Βελτίωση Έλεγχος Κατανόηση Μέτρηση ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
7
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Η Έννοια της Μέτρησης Μέτρηση = Σύγκριση (> ,< ;ή =) (σε σχέση με κάποιο «μέτρο*») Πρότυπο (Standard) Δείκτης (Index) ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
8
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Το HR ως Σύστημα Οργανισμός = Σύστημα HR= Σύστημα μέσα σε Σύστημα Υποσύστημα του Οργανισμού Περιβάλλον Περιβάλλον Εισροή Input Εκροή Output Διεργασία ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
9
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Υποσυστήματα του HR ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
10
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
HRM και TQM HR = Σύστημα Ποιότητας Ο τροχός του Deming (P.D.C.A.) PLAN DO ACT CHECK Συνεχής Βελτίωση Πρότυπα Δείκτες ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
11
Τακτικές Μέτρησης στο HR
Πρότυπα Δείκτες ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
12
Η Αξία των Προτύπων (Ποιότητας)
Κατανοούμε καλύτερα το Σύστημα το πώς λειτουργεί και το γιατί λειτουργεί με αυτό το τρόπο Μπορούμε να σχεδιάσουμε και να διοικήσουμε μια πορεία βελτίωσης / αλλαγής με : Συγκεκριμένη κατεύθυνση Συγκεκριμένη στρατηγική ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
13
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
ISO 9000 Φιλοσοφία. Προωθεί την ικανοποίηση του πελάτη χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τις διεργασίες και γνωστοποιώντας με σαφήνεια του στόχους. Πλαίσιο. Παρέχει ένα σύστημα management βασισμένο στις διεργασίες, το οποίο συνεχώς βελτιώνει τα συστήματα ενώ ικανοποιεί τις απαιτήσεις του πελάτη. Δομή. Βασίζεται στις αρχές του quality management και βασίζεται σε 8 βασικές αρχές. Οφέλη. Παρέχει ένα κοινό στόχο που ενώνει, υποκινεί και εμπλέκει όλους,(και τη Διοίκηση) μέσω διαδικασιών που οδηγούν στην ικανοποίηση του πελάτη. Σφαιρική θεώρηση Πρότυπο με εξωτερικό assessment Εγκαθιδρύει εξαιρετικές εργασιακές πρακτικές μέσω αποτελεσματικών διεργασιών next ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
14
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Οι Αρχές του TQM Customer focus Leadership Empowerment Process approach Systemic approach Continuous improvement Decisions based on facts Relationship with suppliers mutually beneficiary back ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
15
The Excellence Model (EFQM)
Φιλοσοφία. Παρέχει τη δυνατότητα στους οργανισμούς να βελτιώσουν την απόδοσή τους με τον δικό τους ρυθμό. Πλαίσιο. Προσδιορίζει συνεχείς και μετρήσιμες βελτιώσεις στη επιχειρηματική απόδοση. Επισημαίνει όλα τα στοιχεία που συμβάλλουν στην επιτυχία του οργανισμού είτε εφαρμόζεται σε όλο τον οργανισμό είτε σε μέρος του. Δομή. Εννέα στοιχεία που το καθένα αντανακλά μια πλευρά της συνολικής απόδοσης, χωρισμένα σε δύο ομάδες. Enablers (Πως γίνονται τα πράγματα) και Results (Τι στοχεύεται, μετράται και επιτυγχάνεται) Οφέλη. Επισημαίνει όλα τα στοιχεία που συμβάλλουν στην επιτυχία και παρέχει ένα πλαίσιο για να καταρτισθούν σχέδια δράσεως για βελτιώσεις. Σφαιρική θεώρηση Συνήθως self-assessed Βελτίωση της απόδοσης μέσω μάθησης που προκύπτει από την εφαρμογή κατάλληλων πρακτικών. ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
16
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Investors in People Φιλοσοφία. Βάζει τους ανθρώπους του οργανισμού σε κεντρικό ρόλο για την επιχειρηματική επιτυχία. Πλαίσιο. Εξασφαλίζει ότι ο καθένας στον οργανισμό μοιράζεται κοινούς στόχους και αξίες με τις σωστές δεξιότητες για να τα πετύχει. Δομή. ΄Βασίζεται σε 4 αρχές για υποδειγματική πρακτική και δένει τον σχεδιασμό του Ανθρ. Δυναμικού με τον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης. Οφέλη. Παρέχει καλύτερα επιχειρηματικά αποτελέσματα, καλύτερο σχεδιασμό, αυξημένη υποκίνηση και υψηλότερα επίπεδα δεξιοτήτων. Σφαιρική θεώρηση Πρότυπο με εξωτερική εκτίμηση (assessment) Συνενώνει τον επιχειρηματικό σχεδιασμό με τον σχεδιασμό ανάπτυξης του προσωπικού ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
17
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Δείκτες Αριθμητική έκφραση ενός <μέτρου> Χρήσιμοι για: Αξιολόγηση απόδοσης Επισήμανση ή προσδιορισμό προβλήματος Συγκριτική αξιολόγηση (benchmarking) Εξωτερικά (Τάσεις αγοράς, εταιρείες-μοντέλα, κ.λ.π.) Εσωτερικά (Συγκρίσεις Τμημάτων, Διευθύνσεων,κ.λ.π.) Κατηγορίες Δημογραφικοί Οικονομικοί Παραγωγικότητας Κινητικότητας Προσωπικού Συμπεριφοράς προσωπικού κ.ά. ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
18
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Παραδείγματα Δεικτών ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟΙ Μ.Ο. Ηλικίας Μ.Ο. Υπηρεσίας στη θέση ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ Σύνολο Μισθοδοσίας+ Παροχών Ακαθάριστα Έσοδα Σύνολο Δαπανών Human Capital ROI: Κέρδη προ φόρων Μέσο κόστος Προσωπικού: Ετήσιο κόστος Μισθοδοσίας+Παροχών Αριθμός Υπαλλήλων εταιρείας ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
19
Παραδείγματα Δεικτών (συνέχεια)
Παραδείγματα Δεικτών (συνέχεια) ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Μέσος όρος ετησίων προσλήψεων (3 τελευταία έτη) Ετήσιο % Αποχωρήσεων ( Αριθμός Αποχωρήσεων/Αριθμος προσωπικού) Προγραμματισμένες Έκτακτες Οικειοθελείς Απολύσεις Ετήσιο % μετακινήσεων Ετήσιο % προσλήψεων ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Σύνολο εκπαιδευτικών ωρών Αριθμός υπαλλήλων Συνολική εκπαιδευτική δαπάνη Συνολική εκπαιδ. δαπάνη Σύνολο Μισθοδοσίας ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
20
Διεθνείς Πρότυποι Δείκτες/Τάσεις
Saratoga Institute Jac Fitz-enz EP-First Saratoga (2004, PriceWaterhouse-Coopers) Report : ( οργανισμοί, Περιλαμβάνει:Τράπεζες,Οικονομικές Υπηρεσίες, Βιομηχανία, Τηλεπικοινωνίες, Πληροφορική, Ετ. Κοινής Ωφελείας, Λιανεμπόριο, Δημ.Υπηρεσίες) ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
21
Παραδείγματα Διεθνών Δεικτών
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
22
Παραδείγματα Διεθνών Δεικτών
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
23
Παραδείγματα Διεθνών Δεικτών
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
24
Δείκτες - Κρίσιμα Ζητήματα
Από το HR ( Human Resource) στο HC (Human Capital) Πηγές και Βάσεις Δεδομένων Επιλογή Μεθοδολογίας Εξωτερικές Συγκρίσεις Ερμηνεία αποτελεσμάτων – Εξαγωγή συμπερασμάτων Συσχετισμός με άλλους Δείκτες της Επιχείρησης Η Προστιθέμενη Αξία από το HR Η ικανοποίηση του (Εσωτερικού) Πελάτη ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
25
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Συμπεράσματα Το HR πρέπει να θεωρείται ένα Σύστημα Ποιότητας μέσα στο Σύστημα Ποιότητας του Οργανισμού Η Μέτρηση είναι θεμελιώδης ανάγκη για το σύγχρονο HR. Απαιτείται προσεκτική επιλογή της μεθοδολογίας μέτρησης σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε επιχείρησης. Κάθε μέτρηση φωτίζει μια πλευρά του προβλήματος Δύο υπέρτατοι στρατηγικοί στόχοι του HR: Προστιθέμενη Αξία Ικανοποίηση του Εσωτερικού Πελάτη ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
26
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Βιβλιογραφία Στοιχεία του βιβλίου ISBN: Format: Σκληρό εξώφυλλο Σελίδες: 351 Ημ/νια έκδοσης: Δεκέμβριος 2001 Εκδότης: McGraw-Hill Companies, The Έκδοση: 3η ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
27
ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας
Τέλος της Παρουσίασης Ευχαριστώ για την προσοχή σας! ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
28
Περισσότερες Πληροφορίες ;
Νίκος Χιώτης Γενικός Διευθυντής PMS – Personnel Management Services Website: Τηλ. 210 – ΙΜΑΔ - Εβδομάδα Ποιότητας 8/11/2005
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.