Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ 31η ΜΑΙΟΥ 2012 ΜΠΛΗΖΙΩΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΑΕ
2
ΟΡΙΣΜΟΣ: ετοιμότητα Μαθητής μαθησιακό προφίλ ενδιαφέροντα Περιεχόμενο
Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Συστηματική προσέγγιση στο σχεδιασμό του συνόλου της διδασκαλίας για μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες (Παντελιάδου,2008) Βασικοί άξονες ετοιμότητα Μαθητής μαθησιακό προφίλ ενδιαφέροντα Περιεχόμενο Αναλυτικό πρόγραμμα Ετοιμότητα ή επίπεδο επίδοση(readiness) learning profile interest Σύγχρονη έρευνα σχετικά με τη μάθηση και τη καθημερινή διδασκαλία Επεξεργασία περιεχομένου Τελικό προϊόν
3
Στη σύνοψη των παραπάνω θεωριών οφείλεται
Η μάθηση βελτιώνεται σε ένα περιβάλλον που η γνώση είναι καλά οργανωμένη κοντά στο επίπεδο που ήδη τα καταφέρνουν οι μαθητές (Howard,1994) Oι μαθητές πρέπει να εμπλέκονται ενεργητικά και να αισθάνονται ασφαλείς (Βrandt,1998) Oι μαθητές δομούν προσωπικά τη μάθηση και ψάχνουν να βρουν ενδιαφέρον σε ό,τι διδάσκονται. (Νational Research Council,1990) Για να δομηθεί το νόημα από τους μαθητές υπάρχει βοήθεια από τις εμπειρίες,τις πεποιθήσεις και τα ενδιαφέροντά τους προσεγγίζοντας τη μάθηση με διαφορετικούς τρόπους (Gardner,1983 – Sternberg, 1985) Στη σύνοψη των παραπάνω θεωριών οφείλεται η πατρότητα του όρου Δ.Δ (Παντελιάδου 2008) Αυτά είναι τα ερευνητικά δεδομένα στα οποία στηρίχθηκε η ΔΔ. Ο μαθητής με ΜΔ βοηθιέται σημαντικά η διδασκαλία με πολλαπλούς τρόπους και επίπεδα και η αξιολόγηση με πολλαπλούς τρόπους που ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά αυτών των μαθητών. Στη διαφοροπιημένη τάξη κανένας τρόπος δε θεωρείται ειδικός και ούτε ξεχωρίζει ούτε στιγματίζει τους μαθητές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.
4
Η Διαφοροποιημένη Διδασκαλία είναι:
Διαμόρφωση της διδασκαλίας από την αρχή και όχι στην πορεία μετά από αποτυχία. Ενεργό και διαδραστικό κομμάτι της διδασκαλίας και όχι σκέλος της. Αξιοποιεί την ομαδοποίηση (όχι με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά με ευελιξία και διαφορετικά κριτήρια). Συμμετέχουν όλοι αναλογικά με το μαθησιακό τους προφίλ. Στηρίζεται σε διαρκή αξιολόγηση Μαθητή Σχεδιασμός εκ των προτέρων και δεν αναμένουμε ανασχεδιασμό και παρέμβαση διορθωτικά. Εδώ η ΔΔ δρά προληπτικά στην εμφάνιση ΜΔ Η μάθηση αποτελεί ευκαιρία για νέα διαφοροποίηση. Για τη διαφοροπίηση απαιτείται μεγάλος αριθμός πληροφοριών από πολλές πηγές ώστε να γίνουν τροποποιήσεις που αφορούν το επίπεδο, τα ενδιφέροντα και τους ιδιαίτερους τρόπους μάθησης του κάθε μαθητή. Όλοι οι τρόποι δεκτοί (μετωπική, ομάδες ,ατομική εργασία).Η μαγκιά μας εδώ είναι στο περιεχόμενο της διδασκαλίας,τις διδακτικές τεχνικές ,τις δραστηριότητες και τους συγκεκριμένους κάθε φορά μαθητές. Στοχασμός μαθητή και εκπαιδευτικού μαζί για την αποτελεσματικότητα των επιλογών. Διασφαλίζεται η δυνατότητα της επιλογής. Εκπαιδευτικού (Αυτοαξιολόγηση) Στόχων ( επίτευξη; ή επαναπροσδιορισμός;)
5
Δεν είναι: Οργάνωση Σαφείς διαδικασίες Συστηματική αξιολόγηση
Δεν ταυτίζεται ούτε με την ατομική, ούτε με την ένας προς ένα, ούτε με την εξατομίκευση της διδασκαλίας. Δε σημαίνει εργασία αποκλειστικά σε ομάδες (ομοιογενείς ή διαφορετικού επιπέδου) Δεν ταυτίζεται με την προσαρμογή της διδασκαλίας των ερωτήσεων. Δεν συνεπάγεται χαοτικό περιβάλλον μάθησης Οργάνωση Σαφείς διαδικασίες Συστηματική αξιολόγηση Δεν έχουμε 10 διαφορετικά επίπεδα σε μια τάξη 26 μαθητών. Θυμίζει μονοθέσια. Ευέλικτη ομαδοποίση με άλλα κριτήρια και όχι μόνο την επίδοση. Ή των ασκήσεων που καλούνται να λύσουν οι μαθητές.Δε σημαίνει περισσότερες ή λιγότερες ασκήσεις. Δεν σημαίνει ποσοτική αλλά ποιοτική πρσαρμογή. Συμμετοχή από τον εκπαιδευτικό
6
Βασική γνώση Μετασχηματιστική γνώση Συγκεκριμένο Αφηρημένο Σύνθετο Απλό Μεγάλη πρόοδος Μικρή πρόοδος Γρήγορα Αργά Αμφιμονοσήμαντη σχέση γνωρισμάτων Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Παντελιάδου 2008)
7
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Μπληζιώτης, 2010)
Bruner (Οτιδήποτε σε οποιονδήποτε αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος) Αντισταθμιστική Διαπολιτισμική Αγωγή αγωγή αγωγή αποκλινόντων (προικισμένα, υψηλή ευφυΐα, Asperger….) ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (Μπληζιώτης, 2010) ………. Από τον Bruner στη διαφοροποίηση
8
ΓΕΦΥΡΑ ΓΕΝΙΚΗΣ-ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ειδική Αγωγή Γενική Αγωγή ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ Ε.Α Γ.Α. Προσέγγιση Ειδικής με Γενική Αγωγή με σκοπό την εξεύρεση διαδρομών Διαφοροποίησης (Μπληζιώτης,2012)
9
ΚΩΔΩΝΟΕΙΔΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ GAUSS
Ποσοστά επί του γενικού πληθυσμού H Διαφοροποιημένη διδασκαλία οργανώνεται με σκοπό να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που πρόσκεινται στον αριστερό αλλά και στο δεξί κλάδο της καμπύλης.(Mπληζιώτης 2010)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.