Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ιεραρχικά δομημένη προσέγγιση Σαφή σκοποθεσία Επιστημονικά ελεγχόμενες διδακτικές αρχές Υλοποίησή τους μέσα από τις φάσεις της διδασκαλίας Επιλογή μεθόδων μορφής και περιεχομένου Μορφές κοινωνικής οργάνωσης συμβάλλουν στην επιτυχία των φάσεων διδασκαλίας

2 Ορισμός διδακτικού μοντέλου
Τα δομικά στοιχεία της διδακτικής στρατηγικής παρουσιάζονται σχηματικά Αλληλουχία γνωστικών δραστηριοτήτων που υπαγορεύονται από τη στρατηγική Μοντέλο και στρατηγική ταυτίζονται Ματσαγγούρας (1998)

3 Ορισμός διδακτικού μοντέλου
Σχηματικό πρότυπο μεθοδολογικών προσεγγίσεων Επίτευξη σκοπών με τη βοήθεια των στρατηγικών που θεωρούνται κατάλληλες για τη μορφή μάθησης που επιδιώκει το καθένα από τα μοντέλα Εδώ η στρατηγική υπάγεται στην έννοια του μοντέλου Κασσωτάκης Φλουρής (2005) Με έμμεσο τρόπο υποδηλώνει απόψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση του μοντέλου από όπου προέρχεται Καψάλης και Νημά (2008)

4 Ταξινόμηση διδακτικών μοντέλων Joyce και Weill
Είδος επιδιωκόμενων δραστηριοτήτων α) μοντέλα επεξεργασίας πληροφοριών β) μοντέλα ανάπτυξης προσωπικών χαρακτηριστικών γ)μοντέλα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και δ) μοντέλα συμπεριφοράς

5 Μέθοδος διδασκαλίας Η διδακτική στρατηγική περιλαμβάνει μεθόδους διδασκαλίας Δεν ταυτίζεται με αυτές Η μέθοδος είναι σειρά δραστηριοτήτων τις οποίες χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει τους μαθητές να πετύχουν τους σκοπούς της διδασκαλίας Οι σκοποί διδασκαλίας καθορίζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα

6 Μορφές διδασκαλίας Εξωτερικά στοιχεία Μπορούν να παρατηρηθούν
Καθορίζουν τη σχέση δασκάλου μαθητή Μορφές και μέθοδοι διδασκαλίας έννοιες ειδικότερες από διδακτική στρατηγική Στο πλαίσιο μιας στρατηγικής μπορεί να εφαρμοστούν παραπάνω από μια μέθοδοι διδασκαλίας

7 Τεχνικές διδασκαλίας Mercer(2000)
Τεχνικές διδασκαλίας είναι οι ειδικές ενέργειες στις οποίες καταφεύγει ένας εκπαιδευτικός στο πλαίσιο μιας στρατηγικής Εκμαίευση της γνώσης από τους μαθητές Αποδοχή ή όχι αυτού που ισχυρίζονται Περιγραφή μιας κοινής εμπειρίας της τάξης

8 Ωριαίος σχεδιασμός Αποκλειστική ευθύνη του εκπαιδευτικού
Μεσοπρόθεσμοι στόχοι εκπαίδευσης Υλοποίηση Ιεράρχηση διδακτικών στόχων Γνωστικές διαδικασίες επίτευξής τους Κρίκος μεταξύ ΑΠ και εκπαιδευτικής πράξης Αντιστοιχία μεταξύ επιδιώξεων Διαδικασιών μέσων και υλικών Δομή στη διδασκαλία

9 Για τον εκπαιδευτικό Προϋποθέσεις Περιεχόμενο Δραστηριότητες
Υλικά διδασκαλίας

10 Πορεία διδασκαλίας Δεν είναι ευθύγραμμη Διδακτικός στόχος
Επιλογή μεθόδου Τεχνικές υλοποίησης Αξιολόγηση διδασκαλίας Αλληλεπίδραση Κατανόηση Επικοινωνία

11 Σχέδιο οργάνωσης διδασκαλίας1
Θεωρήσεις αναλυτικού προγράμματος σκοποθεσία προϋποθέσεις Ανάλυση και προετοιμασία διδακτικού αντικειμένου Μετατροπή περιεχομένου σε στόχους Καθορισμός επιπέδου μάθησης Μετατροπή διδακτέας ύλης σε διδάξιμη γνώση Προετοιμασία διδακτικού υλικού

12 Σχέδιο οργάνωσης διδασκαλίας2
Οργανωτικές και διδακτικές δραστηριότητες Επιλογή στρατηγικών Επιλογή συστήματος κοινωνικής οργάνωσης Αξιολόγηση Μαθησιακή και μεταγνωστική

13 Ομαδο-συνεργατική διδασκαλία
Cooperative learning Ολιγομελής ομάδες Ο δάσκαλος δεν είναι ο μοναδικός φορέας της γνώσης Οι μαθητές οικοδομούν τη γνώση με το δάσκαλο διαμεσολαβητή Μαθητοκεντρική Συμμετοχική Διαδραστική Δυναμική

14 Οι μαθητές Μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν Παίρνουν πρωτοβουλίες
Η μάθηση φιλτράρεται από την προηγούμενη γνώση Η γνώση είναι αποτελεσματική όταν οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά

15 Ποιοτικές Διαφορές Cooperative learning συνεργατική μάθηση
Collaborative learning μάθηση από κοινού Φρυδάκη (2009) Η διαφορά έγκειται στη θέση του δασκάλου αλλά και στο επίπεδο ανταγωνισμούa

16 Σχεδιασμός ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας1
Προετοιμασία με όλη την τάξη Προβληματισμός και παρώθηση Επιλογή και διατύπωση του θέματος Οργάνωση δυναμικού και χώρου Διάλογος για τον τρόπο επεξεργασίας

17 Σχεδιασμός Ομαδοσυγκεντρωτικής διδασκαλίας2
Εργασία στις ομάδες Οργάνωση των διαδικασιών Καθορισμός των ρόλων μέσα στην ομάδα Ανάληψη ρόλων και συνεργασία Σύνθεση εργασίας

18 Σχεδιασμός ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας3
Συστηματοποίηση αποτελεσμάτων με την τάξη Παρουσίαση των εργασιών κάθε ομάδας Συζήτηση συσχέτιση και επεξεργασία εργασιών Ανακεφαλαίωση συνόψιση συμπερασμάτων Αξιολόγηση Ακαδημαϊκό έργο Λειτουργικότητα ομάδας

19 Περιορισμοί Επικράτηση της άποψης του ενός
Χρηστικότητα σε εποχή ανταγωνισμού Σεβασμός του διαφορετικού ρυθμού ανάπτυξης των μαθητών Πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής της μέσα στην τάξη

20 Τεχνικές διδασκαλίας Συνεπεξεργασία κειμένων ντοκουμέντων εικόνων
Συλλογικές κατασκευές Συμμετοχή σε κοινότητες μάθησης


Κατέβασμα ppt "Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google