ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 2011-2012 Μπιλίνη Ελένη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Η βοήθεια της φυσικής και της χημείας κατά τη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Διδασκαλία στην Β’ Λυκείου Τριγωνομετρία. Επίλυση προβλημάτων στην Τριγωνομετρία Κατανόηση την σχέση των τριγωνομετρικών αριθμών μεταξύ τους Συσχέτιση.
Παράδειγμα μοντελοποίησης στην Άλγεβρα Α’ Λυκείου.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μπιλίνη Ελένη

Σχεδιασμός μαθήματος (σύνδεση ενός μαθηματικού θέματος με μια πραγματική κατάσταση) Περιοχή των μαθηματικών: Άλγεβρα Α Λυκείου Διδακτική Ενότητα:Επίλυση προβλημάτων με τη χρήση εξισώσεων 1 ου και 2 ου βαθμού. Μαθηματικοί στόχοι - ενέργειες: Οι μαθητές μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση: Να μεταφέρουν απλά προβλήματα από την καθημερινή γλώσσα στη συμβολική γλώσσα των μαθηματικών. Να κάνουν διερεύνηση συσχετίζοντας το πρόσημο της διακρίνουσας με το πλήθος των λύσεων μιας εξίσωσης 2 ου βαθμού Να αναπτύξουν τεχνικές μεταφοράς ενός σύνθετου πρόβλημα σε απλούστερο διατηρώντας αναλλοίωτη την αρχική δομή του. Να αντιλαμβάνονται την έννοια της ισότητας και των ιδιοτήτων που εμπλέκονται στον αλγόριθμο επίλυσης.

Περιγραφή και ανάλυση της δραστηριότητας: (στόχοι, πλαίσιο, αιτιολόγηση της σημασίας της) Δραστηριότητα 1 η Για ένα τραπέζι και 3 καρέκλες πληρώσαμε 750ευρω.Το τραπέζι κοστίζει οσο 2 καρέκλες. Πόσο θα πληρώσουμε για να αγοράσουμε 4 καρέκλες; Η επιλογή της δραστηριότητας αυτής έγινε με στόχο Να ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε μια διαδικασία διαλόγου και να επιβεβαιώσουν τις γνώσεις τους. Να υπενθυμίσει στους μαθητές τα βασικά στάδια της μοντελοποίησης ενός πραγματικού προβλήματος (συμβολισμός αγνώστου,έκφραση των δεδομένων του προβλήματος με τη βοήθεια του x)

Περιγραφή και ανάλυση της δραστηριότητας: (στόχοι, πλαίσιο, αιτιολόγηση της σημασίας της) Δραστηριότητα 2 η Στο διπλανό σχήμα το ορθογώνιο βρίσκεται μέσα σε ένα τριγωνο.Αν το εμβαδόν του γραμμοσκιασμενου χωρίου είναι 9 τ.μ να υπολογίσετε το χ Γεωμετρική άλγεβρα;  Γεωμετρική διάσταση :Κλασικό πρόβλημα σύνθεσης ενός σχήματος από απλούστερα (οικειοποίηση μαθητών με διαδικασίες υπολογισμού εμβαδού βασικών σχημάτων από το Γυμνάσιο)  Αλγεβρική διάσταση: Κατασκευή και επίλυση εξίσωσης (χρήση ιδιοτήτων ισότητας) Αντίληψη της ισότητας ως ισοδυναμίας των 2 μελών. Λήψη των φυσικών περιορισμών που επιβάλλει το πρόβλημα. Ερώτημα: Πότε μια λύση είναι δεκτή;

Περιγραφή και ανάλυση της δραστηριότητας: (στόχοι, πλαίσιο, αιτιολόγηση της σημασίας της) Δραστηριότητα 3 η Ένας ταχυδρόμος θέλει να παραδώσει την αλληλογραφία από την πόλη στην πόλη Β, οι οποίες βρίσκονται στην ίδια πλευρά ενός ποταμού ρεύμα του ποταμού έχει σταθερή ταχύτητα 3km/h.Η απόσταση ΑΒ είναι η τιμή της παραμέτρου κ στην εξίσωση της οποίας οι ρίζες είναι ίσες. Αν ο χρόνος που χρειάστηκε για να πάει από την πόλη Α στην πόλη Β και να επιστρέψει στην πόλη Α κινούμενος με σταθερή ταχύτητα είναι 1 ώρα και 30 λεπτά να βρείτε : α) την απόσταση ΑΒ β)την ταχύτητα της βάρκας. A 3km/h B

Περιγραφή και ανάλυση της δραστηριότητας: (στόχοι, πλαίσιο, αιτιολόγηση της σημασίας της) Πρωτότυπο μαθηματικό πρόβλημα μοντελοποίησης (ρεαλιστικά μαθηματικά) Το πρόβλημα κινείται σε 2 άξονες 1.Διερεύνηση: Οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν τη σχέση της διακρίνουσας με το πλήθος των ριζών μιας εξίσωσης 2 ου βαθμού. Ερώτημα: Πως θα αξιοποιήσουν οι μαθητές το δεδομένο ότι οι ρίζες της εξίσωσης είναι ίσες; 2.Μοντελοποίηση: Συνθετότητα προβλήματος Στρατηγική των μικρών βημάτων Μεταφορά του προβλήματος σε απλούστερο πλαίσιο με χρήση παραδειγμάτων Επαναφορά στο αρχικό πρόβλημα,κατασκευή εξίσωσης και επίλυση.

Περιγραφή και ανάλυση της δραστηριότητας: (στόχοι, πλαίσιο, αιτιολόγηση της σημασίας της) Στη δραστηριότητα αυτή βασικοί στόχοι ήταν : Να είναι σε θέση ο μαθητής να διερευνά τα μαθηματικά μοντέλα που συνιστούν την βασική δομή του αρχικού προβλήματος ή των επιμέρους προβλημάτων ) Να αποκτήσει σταδιακά την ικανότητα να διαπιστώνει κανονικότητες ανάμεσα σε προβλήματα και να τα αντιστοιχεί σε διαισθητικά πρότυπα που έχει διαμορφώσει από την εμπειρία του. Συμπεράσματα από τον χώρο της διδακτικής Κατά τον Bruner: Κατά τον Bruner: Θα πρέπει να τονίζονται οι στρατηγικές επίλυσης προβλήματος και η κατανόηση των δομών από τους μαθητές. Ο Lesh τονίζει: Ο Lesh τονίζει: " Οι εφαρμογές και η επίλυση προβλήματος δεν πρέπει να λαμβάνουν χώρα μόνο αφού έχει ολοκληρωθεί η μάθηση. Μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως πλαίσιο μέσα στο οποίο η μάθηση των μαθηματικών ιδεών θα λάβει χώρα".

Εφαρμογή – αποτίμηση της διδασκαλίας Συζήτηση πάνω στη 2 η δραστηριότητα: Οι μαθητές έχουν υπολογίσει το εμβαδόν του τρίγωνου ως συνάρτηση του x.Δυσκολεύονται όμως να κατασκευάσουν την εξίσωση και να βρουν κατάλληλη ισότητα. Κ:Tι είναι το 9 στο πρόβλημα; Μ1:είναι το εμβαδόν του μπλε σχήματος. Κ: Ποιος θα μου πει πως θα υπολογίσουμε το εμβαδόν του γραμμοσκιασμενου χωρίου; Μ1:Ειναι αν αφαιρέσουμε από το τρίγωνο το ορθογώνιο Κ:Ωραια λοιπόν να το βρούμε.Θα μας πεις; Μ2:(απανταει….) Κ:Πως όμως θα βρω εγώ το x; Μαθητής:… Κ:Στις εξισώσεις με ισότητες δεν δουλεύω; Μ2:ναι Κ:Δείτε,πως θα φτιάξω ισότητα ;Τι πληροφορία δίνει το πρόβλημα; Μ1:αυτό (δείχνει στον πίνακα)ίσο με 9.

Εφαρμογή – αποτίμηση της διδασκαλίας Κρίσιμο συμβάν:Οι μαθητές είχαν δυσκολία να συνδυάσουν τα δεδομένα κατάλληλα,ώστε να κατασκευάσουν ισότητα. Δεν φαίνεται να έχουν αντιληφθεί πλήρως τον ρόλο της ισότητας ως ισοδυναμία. Ίσως η διατύπωση να δημιουργεί προβλήματα. Δεν είναι άμεσο το πώς και το τι θα μοντελοποιήσουν ως εξίσωση. Στη πλειοψηφία τους οι μαθητές ήταν σε θέση να εφαρμόζουν σωστά τον αλγόριθμο για την επίλυση της εξίσωσης. Ερώτημα: Πως υποστηρίζεται εννοιολογικά η αλγοριθμική διαδικασία από το σχολικό βιβλίο ; Πως το αντιλαμβάνεται ο μαθητής; Ερωτήσεις μέτριας και υψηλής καθοδήγησης.

Εφαρμογή – αποτίμηση της διδασκαλίας Συζήτηση πάνω στην 3 η δραστηριότητα: 1 ο κρίσιμο συμβάν Οι μαθητές δουλεύουν στο πρώτο ερώτημα. Φαίνεται πως τους προβληματίζει ο προσδιορισμός της παραμέτρου κ. Οι περισσότεροι αγνοούν την πληροφορία για την ισότητα των ριζών.Δεν κάνουν την σύνδεση με την διακρινουσα Μ1: Θα λύσουμε την εξίσωση Μ2 :Να βρούμε τις ρίζες και μετά θα πούμε x1=x2 Κ:Nαι αλλά έχω και την παράμετρο κάπως θα λύσω εξίσωση με δυο αγνώστους πιο εύκολα; Μερικοί μαθητές δυσπιστούν τους προτείνω να δοκιμάσουν μόνοι τους. Κ:Τι δεν έχετε χρησιμοποιήσει; Πότε συμβαίνει να έχω ισότητα ριζών …. Μ3 Ααα η διακρινουσα να είναι μηδέν. Να βρω την διακρινουσα… Υπάρχει διαφωνία μεταξύ των μαθητών. Άλλοι επιμένουν στο αρχικό μοντέλο να θέσουν δηλαδή x1=x2.Τους προτείνω να επιχειρηματολογήσουν προετοιμάζοντας στο σπίτι την λύση που προτείνει ο καθένας και να δούν στο επόμενο μάθημα ποιος είναι ο συντομότερος δρόμος.

Εφαρμογή – αποτίμηση της διδασκαλίας 2o κρίσιμο συμβάν Οι μαθητές έχουν να βρουν την ταχύτητα της βαρκας.Μετα από μικρή καθοδήγηση καταλήγουν τελικά ότι κατά την διαδρομή ΑΒ η ταχύτητα της βάρκας είναι x-3 km/h ενώ για την ΒΑ είναι x+3km/h H δυσκολια είναι στην κατασκευή της εξίσωσης Μ1:Να γράψουμε x-3+x+3=1 ½ K:Για να το προσεξετε…Μου λέτε ότι η ταχύτητα από το Α στο Β συν την ταχύτητα από το Β στο Α είναι 1 ½ ωρες…Είναι σωστό; Μ1: Όχι αλλά πως θα το βρούμε… Μ2:Να βρούμε την ώρα από το Α στο Β και από το Β στο Α. Κ:Πολύ ωραία. Πως θα το βρούμε; Kάποιοι μαθητές λένε ότι δεν μπορούμε να το βρούμε Στη συνέχεια τους δίνω ένα απλό παράδειγμα.Πειτε ότι έχουμε να κάνουμε με το αυτοκίνητο μια απόσταση 100km με ταχύτητα 50km/h.Πόσες ώρες θα κάνω ; Μου απαντούν εύκολα 2h.Tους εξηγώ ότι έχω ένα παρόμοιο προβλημα.Τους ζητώ να μου βρουν τον κανόνα.

Αποτίμηση και αναστοχασμός της διδασκαλίας Συνολικά οι μαθητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τέτοιες διαδικασίες. Το κριτήριο με το οποίο επιλέχθηκε όμως ήταν η πρόσθετη διδακτική αξία που έχει για τους μαθητές. Συγκεκριμένα το πρόβλημα:  Ενδυναμώνει την διαισθητική αντίληψη των μαθητών για τα μαθηματικά.  Αναπτύσσει ποικίλες στρατηγικές για την αντιμετώπιση σύνθετων προβλημάτων. Αποτίμηση της διδασκαλίας. Η διδασκαλία κύλησε καλά σε γενικές γραμμές. Θεωρώ σημαντικό ότι οι μαθητές λειτούργησαν ως ομάδα συνεργατικά, διαφώνησαν και πήραν θέση τις οποίες ενθάρρυνα να αιτιολογούν. Ορισμένα διαχειριστικά θέματα προέκυψαν ενώ παρατήρησα ότι για την δραστηριότητα 3 ο χρόνος ήταν αρκετά περιορισμένος συγκριτικά με τα θέματα που ήθελα να συζητηθούν.(διαχειριστικά ζητήματα).Σε μια ενδεχόμενη τροποποίηση της διδασκαλίας θα αφιέρωνα το χρόνο αποκλειστικά στην 3 η δραστηριότητα.Ίσως να έθετα διαδοχικά ερωτήματα στο φύλλο εργασίας ώστε να συστηματοποιήσω τη δουλειά των μαθητών.