Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Τσικαλάκη Ιωάννα Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Μπέτσας Γιάννης Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
H εικονιστική κουλτούρα έχει αυξημένη παρουσία και σημασία για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο Η θεωρία του πολιτισμικού κεφαλαίου.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εργασία των μαθητών του Β3
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Δημήτρης Ματθαίου Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση

Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους να εντοπιστούν ενδεχόμενες ανισότητες να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές αλλαγές για την εξίσωση των ευκαιριών

Η «ανακάλυψη» της ταξικής ανισότητας στην εκπαίδευση Τα αίτια της στροφής εδώ και μισόν αιώνα του ενδιαφέροντος των επιστημόνων και των κυβερνήσεων προς την κατάσταση των σχολείων και τις δυνατότητες βελτίωσης της παροχής εκπαίδευσης στις πιο αδικημένες κοινωνικές ομάδες είναι πολιτικά.

Κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο ΗΠΑ δεκαετία 1960 Βίαιες φυλετικές συγκρούσεις Περίοδος κοινωνικών αλλαγών 1964 Νόμος που απαγορεύει τις διακρίσεις (Civil Rights Act) Κατοχύρωση δικαιώματος ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλους

Έκθεση Κόουλμαν «Ισότητα Εκπαιδευτικών Ευκαιριών» (1966) Στόχος: Προσπάθεια εντοπισμού στα δημόσια σχολεία των παραγόντων που δημιουργούν άνισες ευκαιρίες για τους πολίτες, έτσι ώστε να προχωρήσει η κυβέρνηση στη λήψη των αναγκαίων μέσων που υλοποιούν το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλους ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος ή εθνότητας.

Χαρακτηριστικά της έρευνας Δείγμα σχολεία μαθητές (από 5 διαφορετικές τάξεις-επίπεδα)

Παράμετροι που εξετάστηκαν α. Σχολεία -ποιότητα κτιρίων -χωρητικότητα -υποδομές /τεχνικός εξοπλισμός -δημόσιες δαπάνες ανά σχολείο β. Εκπαιδευτικοί -Αριθμός ανά σχολείο -Επίπεδο εκπαίδευσης / ειδίκευση

γ. Μαθητές -Επίδοση σε γλωσσικές και μη γλωσσικές δοκιμασίες -Κοινωνική/ οικονομική προέλευση -Μορφωτικό επίπεδο γονέων -Μορφωτικές πρακτικές γονέων (αριθμός βιβλίων στο σπίτι, διάβασμα εφημερίδων) -Προσδοκίες μαθητών ως προς την εκπαίδευση

Ευρήματα της Έκθεσης Φυλετική διαίρεση μαθητικού πληθυσμού στα σχολεία (αμιγής σύνθεση των σχολείων) Μεγάλες διαφορές των σχολείων ανά περιοχές και κοινωνικές ομάδες. –Τα σχολεία όπου η πλειοψηφία είναι λευκοί μαθητές είναι πολύ πιο προνομιούχα από εκείνα όπου φοιτούν μειονότητες Επίδοση λευκών μαθητών πολύ ψηλότερη από τους μαθητές από μειονότητες, ιδίως τους Αφροαμερικανούς.

Τα παιδιά των Αφροαμερικανών και λοιπών μειονοτήτων παρουσιάζουν: Χαμηλότερη επίδοση γενικά, ιδίως στα γλωσσικά μαθήματα. Μεγαλύτερο ποσοστό επανεγγραφών στην ίδια τάξη Ψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης του υποχρεωτικού σχολείου Μικρότερα ποσοστά εγγραφής στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ελάχιστα παιδιά αυτών των ομάδων φτάνουν στα πανεπιστήμια

Βασικά συμπεράσματα Οι διαφορές ανάμεσα στα σχολεία ερμηνεύουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των διαφορών στην επίδοση μεταξύ μαθητών. Πολύ πιο σημαντική είναι συνάφεια της κοινωνικοοικονομικής προέλευσης των μαθητών με τη σχολική τους επίδοση.

Παράγοντες που ερμηνεύουν τις διαφορές επίδοσης α. Κοινωνική/ μορφωτική προέλευση β. Η ομάδα των συμμαθητών γ. Εκπαιδευτικοί δ. Υλικοτεχνικά χαρακτηριστικά των σχολείων

Η επίδοση των μαθητών επηρεάζεται ισχυρά από το μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας και τις σχολικές προσδοκίες της πλειοψηφίας των συμμαθητών. Η επίδραση είναι κυρίως θετική. Η ποιότητα των σχολείων επηρεάζει πολύ περισσότερο την επίδοση των μαθητών που ανήκουν σε μειονότητες από όσο την επίδοση των λευκών μαθητών.

Ισότητα ευκαιριών ή εξίσωση δυνατοτήτων; Αμφισβήτηση από πολλούς ερευνητές του συμπεράσματος της Έκθεσης ότι η αύξηση της κρατικής μέριμνας για την εκπαίδευση των παιδιών των μειονοτήτων δεν θα βελτιώσει την κακή τους επίδοση, αφού αυτή δεν εξαρτάται από την άνιση προσφορά εκπαιδευτικών αγαθών.

Διαφορά αμερικανικής και ευρωπαϊκής κοινωνιολογίας ΗΠΑ: έμφαση στις φυλετικές-εθνοτικές ανισότητες Ευρώπη: έμφαση σε ταξικές ανισότητες