Ρατσισμός και Ξενοφοβία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Ο.Κ.Ρ O ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Δημήτρης Καραγιάννης Γιάννης Πρέντζας Γιάννης Ρόδης
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ρατσισμός.
«ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ»
ΑΓΩΓΗ ΖΩΗΣ Διαπολιτισμική εκπαίδευση
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΑΡΙΣΤΕΑ ΓΙΑΝΝΟΥ ΣΩΣΩ ΚΑΤΣΕΛΗ ΑΣΠΑ ΙΑΚΩΒΟΥ
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Εμείς κι ο Ρατσισμός Μοιάζουμε γιατί διαφέρουμε και η διαφορετικότητα
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πρόλογος Παρά την ανάπτυξη της επιστήμης, παρά τη διάδοση της γνώσης και τη ορθολογική οργάνωση των λαών. Παρά τις διακηρύξεις.
ΤΟΠΟΣ : ΓΕΛ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ :20 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 ΔΕΙΓΜΑ :140 ΜΑΘΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ :ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΩΤΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΚΟΛΥΒΑ.
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Γιώργος Νικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ : ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΒULLING... Το μπούλινκ (σχολικός εκφοβισμός) εμφανίζεται στα σχολεία ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ του κόσμου ως λεκτική, σωματική, σεξουαλική,
Ρατσισμός και Ξενοφοβία Ευάγγελος Αλμπανίδης. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ  Η ξενοφοβία είναι η αρνητική αντιμετώπιση οποιαδήποτε ξένου. Η τάση για αποφυγή του ξένου τρόπου.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ευάγγελος Αλμπανίδης Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ένταξη και εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό σχολείο. Από την ομοιογένεια στην πολυπολιτισμικότητα.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Άξονες Συνέντευξης.
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
της έννοιας ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ μια διαγραμματική παρουσίαση
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Ρατσισμός & Προκατάληψη
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Σ’ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
21ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ 4Ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ΣΤ2-Ε1 Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων καθιερώθηκε.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ρατσισμός.
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρατσισμός και Ξενοφοβία Ευάγγελος Αλμπανίδης

ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Η ξενοφοβία είναι η αρνητική αντιμετώπιση οποιαδήποτε ξένου. Η τάση για αποφυγή του ξένου τρόπου ζωής, των ξένων παραδόσεων και εθίμων. Η πεποίθηση δηλ. πως ότι το ξένο, είναι στοιχείο μη γόνιμο, αρνητικό και επομένως μη υιοθετήσιμο.

ΟΡΙΣΜΟΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Παραδοσιακός ορισμός: Ρατσισμός είναι η θεωρία της διάκρισης των φυλών (λαών-εθνών) σε ανώτερες και κατώτερες. Σύγχρονη προσέγγιση: Ρατσισμός είναι ένα πλέγμα αντιλήψεων, στάσεων συμπεριφορών και θεσμικών δομών που εξαναγκάζει ορισμένους ανθρώπους σε υποτελή διαβίωση, κι αυτό μόνο και μόνο επειδή ανήκουν σε μια διακριτή ομάδα ανθρώπων.

Πως εκδηλώνεται ο ρατσισμός; Κατηγοριακή αντίληψη του άλλου Στερεότυπο (=ετικέτα, παγιωμένη & τυποποιημένη ιδέα) Προκατάληψη (=στάση, αρνητική προδιάθεση) Διάκριση (=άδικη μεταχείριση)

ΜΟΡΦΕΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Ο ρατσισμός ως αποτέλεσμα ρατσιστικών αντιλήψεων Ο ρατσισμός ως αποτέλεσμα ρατσιστικών αντιλήψεων Ρατσισμός από ιδιοτέλεια Ο ρατσισμός ως αποτέλεσμα μέτρων της πολιτείας

Παραδείγματα Ρατσισμού στην Παγκόσμιο Ιστορία Ρατσισμός στις χώρες του Νέου Κόσμου: (Μαύρος και Ιθαγενής ίσον δούλος, Ku-Klux- Klan). Ναζισμός: υπηρετώντας το δόγμα της «φυλετικής καθαρότητας» εκατοντάδες χιλιάδες Eβραίοι, Τσιγγάνοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, ομοφυλόφιλοι θανατώθηκαν. Απαρτχάιντ: Πολιτική διακρίσεων στη Νότιο Αφρική

Το σκλαβοπάζαρο των μαύρων

Ku Klux Klan

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΑΥΡΩΝ ΚΑΙ ΛΕΥΚΩΝ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Ολοκαύτωμα

Apartheid

O ρατσισμός στη σύγχρονη Ευρώπη Δεκάδες εκατομμύρια μετανάστες ή πρόσφυγες ζουν στην Ευρώπη Χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελλάδα και η Πορτογαλία που στο παρελθόν υπήρξαν χώρες αποστολής μετατράπηκαν σε χώρες υποδοχής μεταναστών. Μετανάστες και πρόσφυγες υφίστανται σοβαρές διακρίσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές αντιδράσεις και βίαια επεισόδια

Ο ρατσισμός στην Ευρώπη ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ 2003-2004 Μ. Βρετανία: 52.694 Γερμανία: 26.474 Γαλλία: 15.659

Υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα?

Υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα?

Υπάρχει Ρατσισμός στην Ελληνική Εκπαίδευση; Το 71,8% των μαθητών εκφράζει θετική γνώμη για τους αλλοδαπούς συμμαθητές του Το 59,5% των μαθητών δηλώνει ότι δεν θα τους ενοχλούσε εάν στο σχολείο τους φοιτούσε σημαντικός αριθμός αλλοδαπών παιδιών Το 46,2% των μαθητών πιστεύει ότι τα παιδιά από άλλες χώρες θα πρέπει να γράφονται σε οποιαδήποτε σχολείο. Το 20,6 % των μαθητών πιστεύει ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν ειδικά σχολεία για αλλοδαπούς. Οι μαθητές του δημοτικού είναι πιο ανεκτικοί συγκριτικά με τους μαθητές γυμνασίων και λυκείων. Έρευνα UNICEF 2001

Υπάρχει Ρατσισμός στην Ελληνική Εκπαίδευση; Το 51,7 % των γονέων δηλώνει ότι η παρουσία των μεταναστών προκαλεί ανησυχία Μόνο 4 στους 10 γονείς και το 38 % των εκπαιδευτικών πιστεύουν ότι τα παιδιά των αλλοδαπών θα πρέπει να μπορούν να γράφονται σε οποιαδήποτε ελληνικό σχολείο. Οι Έλληνες μαθητές είναι η πιο ανεκτική κοινωνική ομάδα στη διαφορετικότητα Έρευνα UNICEF 2001

Ρατσισμός-Ξενοφοβία στα νησιά του Αιγαίου Οι μαθητές διατηρούν συμβατικές σχέσεις με τους «διαφορετικούς» συμμαθητές τους, αλλά διαφαίνεται μια άρνηση για στενότερες σχέσεις. Το 42% των μαθητών Γυμνασίου δεν επιθυμούν να φοιτούν Τσιγγάνοι στο σχολείο τους και το 34% των μαθητών δεν επιθυμούν να φοιτούν Αλβανοί. Έρευνα 2005

Η Φυσική Αγωγή ως μέσο καταπολέμησης ρατσισμού

Οι αλλοδαποί στην Ελληνική Εκπαίδευση 1995-96: 45.717 2003-2004: 130.114 2005-2006: 135.987 ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ Σχολεία Παλιννοστούντων Τάξεις Υποδοχής Φροντιστηριακά Τμήματα

Ολυμπιακοί Αγώνες ως αντιρατσιστικό μέσο Η μόνη κοινωνική δραστηριότητα η οποία από τη γέννησή της έδωσε τη δυνατότητα συμμετοχής σε όλους ανεξαρτήτως καταγωγής Οι μαύροι και οι ιθαγενείς πρώτα κέρδισαν την καταξίωση μέσα στα στάδια και στη συνέχεια μέσα στην κοινωνία Το ολυμπιακό κίνημα απέκλεισε χώρες λόγω της ρατσιστικής τους πρακτικής (π.χ. Νότιος Αφρική)

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ως αντιρατσιστικό μέσο

Αντιρατσιστική Διαμαρτυρία στους Ο.Α.

Οι αγώνες της συνύπαρξης

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ως αντιρατσιστικό μέσο Ανθρωπολογικές ημέρες Ο.Α. Σαιντ Λιούις 1904

Ο ρατσισμός των γηπέδων

Ο ρατσισμός των γηπέδων…

Η Φυσική Αγωγή ως αντιρατσιστικό μέσο Είναι το μόνο γνωστικό αντικείμενο που απαιτεί από τους μαθητές μέσα από το παιχνίδι συνεργασία, ομαδικότητα, αλληλοσεβασμό ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή Το πρόβλημα της γλώσσας δεν αποτελεί εμπόδιο και δεν επηρεάζει την απόδοση στο μάθημα Η Φ.Α. χρησιμοποιεί ως μέσα τις αθλητικές δραστηριότητες που είναι παγκοσμίως γνωστές Χρησιμοποιώντας παιχνίδια απ’ όλο τον κόσμο και χορούς η Φ.Α. λειτουργεί ως ισχυρό διαπολιτισμικό μέσον.

Το σχολείο και το παιχνίδι ως μοχλοί αλλαγής της κοινωνίας

Σκοποί της αντιρατσιστικής εκπαίδευσης Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε θέματα ρατσισμού και ξενοφοβίας. Να καταπολεμήσουν στάσεις ξενοφοβίας στερεότυπα και προκαταλήψεις Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά έχουν και διαφορές Να γνωρίσουν συνθήκες διαβίωσης, κοινωνικού αποκλεισμού και φυλετικού ρατσισμού Να πληροφορηθούν για κινήσεις, πρωτοβουλίες και διακηρύξεις Διεθνών Οργανισμών ενάντια στο ρατσισμό Να μάθουν να ερευνούν (σε βιβλιοθήκες, εφημερίδες, περιοδικά), να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες και να ερμηνεύουν γεγονότα και πράξεις με ρατσιστικό περιεχόμενο

Ο αποκλεισμός ……

Η συνύπαρξη …..

Στρατηγικές καλλιέργειας φιλικού κλίματος στην τάξη Αυτοπαρουσιάσεις-αλληλογνωριμία Διάκοσμος της τάξης και του γυμναστηρίου Θετική στάση του ΚΦΑ απέναντι στη γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα

Αυτοπαρουσιάσεις - Αλληλογνωριμία Αυτοπαρουσίαση των παιδιών και του εκπαιδευτικού Όλοι και όλες να μπορούν να παρουσιάσουν τους συμμαθητές τους Παιχνίδια γνωριμίας-ταυτότητας Παιχνίδια συνεργασίας

Διάκοσμος του γυμναστηρίου Παγκόσμιος πολιτικός χάρτης όπου θα είναι σημειωμένοι οι τόποι προέλευσης των μαθητών Πίνακας με φωτογραφίες των παιδιών Φωτογραφίες ολυμπιονικών ή μεγάλων αθλητών που προέρχονται από τις χώρες προέλευσης των μαθητών Φωτογραφίες παραδοσιακών χορών ή παιχνιδιών άλλων χωρών

Θετική στάση του Κ.Φ.Α. στη γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα Να μάθει μερικές λέξεις ή εκφράσεις της καθημερινότητας στη γλώσσα των παιδιών Να μην αποτρέπει τους αρχάριους να χρησιμοποιούν και τη μητρική τους γλώσσα Να παροτρύνουμε τους γηγενείς μαθητές να μάθουν απλές λέξεις της γλώσσας των συμμαθητών τους (χαιρετισμοί, ονόματα αθλημάτων) Να ενσωματώνει στο μάθημα στοιχεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης (Δίδαξε στους συμμαθητές σου ένα χορό ή ένα παιχνίδι της χώρας σου)

Είμαι ένας…