ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΗΤΟΥ ΑΜ 423Μ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Ο ιεραπόστολος των ηθοποιών Άγιος Σεραπίωνας (5 μ.Χ αι )
Κώστας Βάρναλης.
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
1.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Η πνευματική καλλιέργεια. Πρόσεχε τις σκέψεις σου, μπορούν να γίνουν επιθυμίες.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Εξάντας Ελλήνων Κυβερνήτες Η πειθώ είναι δυνατότερη της διαταγής. Αντώνιος Περιπατητής.
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
Μαρία Μπαλωμένου Γ’3.  Πότε: 525 π.Χ  Πού: Ελευσίνα  Έζησε: Αθήνα  Πέθανε: 456 π.Χ  Πού: Γέλα της Σικελίας.
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΤΙΤΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΑΣΣΑΣ
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
ΈΚΤΟΡΑΣ.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Βασιλείου Χριστίνα (project) Β’1
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Καραγιάννη Μαρία Κόλλια Ελεάνα 1. Γενικά Βίος Δραματικοί Αγώνες Καινοτομίες Έργα 2.
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
«Του γιοφυριού της Άρτας» Ν. Γ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΗΤΟΥ ΑΜ 423Μ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΗΤΟΥ ΑΜ 423Μ

Ο ποιητής στην εποχή του… 525-456 π.Χ. Η μετάβαση από την αρχαϊκή εποχή στην κλασική. Τυραννικό πολίτευμα – Πεισίστρατος Δημοκρατικό πολίτευμα - Οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη Περσικοί πόλεμοι Αθηναϊκή Συμμαχία – Περικλής 5ος αιώνας π.Χ.

Τα χαρακτηριστικά της ποιητικής του τέχνης Εκφράζει τα ιδανικά της νικηφόρας εποχής του Πιστεύει στη θεία δικαιοσύνη Πλάθει του ήρωες μεγαλόπρεπους Δείχνει προσήλωση στις αρχές της ελευθερίας και της δημοκρατίας

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ… Καινοτομίες στα έργα του ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ… Καινοτομίες στα έργα του προσθήκη του δεύτερου υποκριτή (δευτεραγωνιστή) μείωση των χορικών αύξηση του διαλογικού μέρους σύσταση της τριλογίας ενιαίου περιεχόμενου βελτίωση της χορογραφίας και της σκευής

Ο Μύθος … πραγματεύεται το φόνο του βασιλιά Aγαμέμνονα, αρχιστράτηγου της Tρωικής εκστρατείας, από τη γυναίκα του, την Kλυταιμνήστρα, μετά το νικηφόρο γυρισμό του από την Tροία.

Η εξέλιξη του πάθους…

Πρόλογος (στ.1-22) ..παρακαλώ τους θεούς να με λυτρώσουν απ’ αυτά τα βάσανα… Κι ακόμα προσμένω το σημάδι της φωτιάς, τη λάμψη της φλόγας που θα φέρει το μαντάτο… …έλα λοιπόν χαρούμενη λύτρωση από τα βάσανα, φωτιά που στο σκοτάδι φεγγοβολά τη χαρμόσυνη είδηση.. …καλοσώρισες λυχνάρι της νύχτας που λάμπεις σαν την μέρα!

Οιωνός… (στ.104-121) ..τους δύο ηγέτες στέλνει με χέρι οπλισμένο και εκδικητικό ο πολεμικός οιωνός εναντίον της Τρωϊκής χώρας, να κατασπαράξουν λαγίνα πολύτοκη, ετοιμόγεννη, που της στέρησαν το τελευταίο δρόμο της..

Ύμνος του Δία.. (στ.160-179) Όταν κάποιος με φρόνηση ψάλλει προς τον Δία το τραγούδι για τη νίκη, έχει πετύχει την πιο φρόνιμη πράξη, προς αυτόν που οδήγησε τους θνητούς στο δρόμο της σκέψης και όρισε να έχει κύρος ο νόμος: από το πάθημα στο μάθημα.

Το δίλλημα του Αγαμέμνονα.. (στ.205-219) ..βαριά η συμφορά να μην υπακούσω, βαριά κι αν το παιδί μου σφάξω, μολύνοντας με τα ποτάμια του αίματος της σφαγμένης παρθένας τα πατρικά μου χέρια... Πώς να εγκαταλείψω το στόλο, παρατώντας τη συμμαχία; Και αφού μπήκε στης ανάγκης το ζυγό και στης ψυχής του φύσηξε αέρας ασεβής, ανόσιος, ανίερος…

Α΄ επεισόδιο.. (στ. 264-354) η δύναμη της ταξιδεύτρας φωτιάς χαρούμενη..και ο πυρσός, σαν ήλιος, το λαμπρότατο φως έφερε.. και πάνω στην στέγη των Ατρειδών πέφτει αυτό το φως, που πρόγονο του έχει το φως της Ίδης.. νικάει αυτός που πρώτος έτρεξε και τελευταίος… Τέτοιο σημάδι και μαντάτο σου λέω πως έστειλε ο άντρας μου από την Τροία!

Α΄ στάσιμο (στ. 355-487) Όλοι έχουν την ευθύνη των αποφάσεων τους..

Β΄ επεισόδιο.. (στ.499-680) Κήρυκας: εκείνον που κατέστρεψε συθέμελα την Τροία με του τιμωρού του Δια τη σκαπάνη, κι όλο το χώμα ανάσκαψε. Άφαντοι έγιναν οι βωμοί και των θεών οι ναοί και ο σπόρος αφανίστηκε εντελώς απ’όλη τη χώρα.

Γ΄επεισόδιο Η έλευση του Αγαμέμνονα στο παλάτι – (στ.810-854) Γ΄επεισόδιο Η έλευση του Αγαμέμνονα στο παλάτι – (στ.810-854) Αγαμέμνων: «πρώτα είναι δίκαιο να χαιρετίσω το Άργος και τους Θεούς που ζουν στην πόλη, αυτούς που με βοήθησαν να γυρίσω στην πατρίδα και δίκαια να τιμωρήσω την πόλη του Πριάμου. γιατί οι Θεοί εισάκουσαν τις ανέκφραστες ικεσίες μου για δικαιοσύνη…»

Η σκηνή του τάπητα..(στ 855-974) Κλυταιμνήστρα: αμέσως πορφυρόστρωτος να γίνει ο δρόμος σ’ ανέλπιστους θαλάμους η Δίκη ας τον οδηγεί..

Το παραλήρημα της Κασσάνδρας (στ 1035-1330) του Αγαμέμνονα τον θάνατο σου λέω.. αυτή η οιδίποδη λιονταρίνα θα με σκοτώσει την δυστυχισμένη ακονίζοντας το ξίφος για τον άντρα της, ότι εκδίκηση θα πάρει με τον φόνο για τη δική μου μεταφορά.

Έξοδος (στ.1372- τέλος) Έτσι ξερνάει την ψυχή του πέφτοντας κα φυσώντας ψηλά το σφαγμένο αίμα, με χτυπά με μαύρες στάλες φονικής δροσιάς και χάρηκα όχι πιο λίγο από ότι με την θεόσταλτη βροχή στο σιτάρι, όταν αρχίζει να δένει ο καρπός.

Βασικά χαρακτηριστικά και έννοιες του έργου… ζωντανές λεκτικές εικόνες λέξεις με διφορούμενο νόημα ηθική σύγχυση πολιτική σύγχυση θεϊκή και ανθρώπινη αιτιότητα Η έννοια της κληρονομικής κατάρας

Σας ευχαριστώ!!!

Βιβλιογραφία Albin Lesky, Η τραγική ποίηση των αρχαίων Ελλήνων, μορφωτικό ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1997 Gilbert Murray, Αισχύλος, εκδόσεις Καρδαμίτσα, Αθήνα 1993 Η.D.F. Kitto, Η αρχαία ελληνική τραγωδία, εκδόσεις Παπαδήμα, Αθήνα 1993 Ι.Ν.Γρυπάρη, οι τραγωδίες του Αισχύλου, εκδ. Εστία, Αθήνα 1999. John Herington, Αισχύλος, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2000.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ το έργο απεικονίζει έναν κόσμο θολό, έναν κόσμο σε ηθικό χάος, όπου φαίνεται ότι δεν έχει απομείνει καμιά σταθερή αξία.