ΣΙΑΜΕΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΑΘΗΜΑ : Λαϊκοί πολιτισμοί και σύνορα στα Βαλκάνια ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Advertisements

CULT-RURAL Η κοινωνικό-πολιτισμική συγκρότηση της ταυτότητας των αγροτικών κοινωνιών: από το υλικό στο συμβολισμό.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤ΄2 ΤΑΞΗ.
Η αμερικανικη επαναςταςη
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
1/11/ 2005 ΥΠΟΕΡΓΟ # 3 Θεματικές Βάσεις: 1.Μετανάστευση 2.Όψεις της Κοινωνικής & Οικονομικής Ανισότητας.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
Η Ελλάδα το 1830 Σύνορα Αμβρακικού-Παγασητικού
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οικονομική Ανθρωπολογία
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Πολιτισμοί του Κάμπου της Θεσσαλίας και υδάτινες διαδρομές. Γουρνοχαρά Αγγελική Βαβάκα.
Λαογραφικές σπουδές και εθνική ταυτότητα στην Ελλάδα και την Τουρκία
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Γρηγόρης Αυξεντίου Δημοτικό Σχολείο …………… Μάρτιος 20….
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 20 ου ΑΙΩΝΑ. Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ « ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ » ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ. Φωτεινή Τσιμπιρίδου …  Καθηγήτρια.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 12: Η Εποχή μετά το 1973 Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Αποτελέσματα και Απολογισμός του Έργου στο ΤΕΙ Αθήνας Νατάσα Καραπανάγου Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Λειτουργικά Τρόφιμα και Υγεία: Αλήθειες - Μύθοι και Προκλήσεις για τη Βιομηχανία Τροφίμων Κωνσταντίνος Μπιλιαδέρης, Καθηγητής Α.Π.Θ. Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου.
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Η Καθοδοσ των Δωριεων.
TA MΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Από την κρίση της βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην οθωμανική κυριαρχία
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ Γεννήθηκε στην Αίνο το Τελείωσε τα Ζαρίφεια Διδασκαλεία της Φιλιππουπόλεως  και γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΣΎΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΈΣ ΕΤΕΡΌΤΗΤΑΣ
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΙΑΜΕΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΑΘΗΜΑ : Λαϊκοί πολιτισμοί και σύνορα στα Βαλκάνια ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Ευάγγελος Γρ. Αυδίκος

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΡ. ΑΥΔΙΚΟΣ Πετρωτά Έβρου και περιοχή Μάλκο Γραντίστε νότιας Βουλγαρίας : η επανάκτηση της κοινής μνήμης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ  Γεννήθηκε στην Πρέβεζα, με καταγωγή από το Συρράκο. Πήρε το πτυχίο του κλασικού τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και υπηρέτησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εκπόνησε τη διατριβή του στο τμήμα Ιστορίας - Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1992). Υπηρετεί ως Καθηγητής Λαογραφίας στο Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Διετέλεσε πρόεδρος του τμήματος ( ) και διευθυντής του Τομέα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Έχει λάβει μέρος σε πολλά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό ( Ριο ντε Τζανέιρο, Άνκορατζ Αλάσκας, Κωνσταντινούπολη, Σόφια, κ. λπ.). Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά (Journal of American Folklore).

Χώρος : είναι η υλική έκφανση του εθνικού κράτους. Ο White αναλύει το χώρο ως συστατικό στοιχείο για τη διαμόρφωση της ταυτότητας και της εθνικής συνείδησης υπογραμμίζοντας ότι αποτελείται από φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά. ΕΘΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ Χρόνος : προμηθεύει τα συστατικά που διαμορφώνουν την εθνική συνείδηση.

ΤΟ ΣΥΝΟΡΟ 1/3  Λειτουργεί σαν μια διαχωριστική γραμμή που διχοτομεί τα εθνικά κράτη αλλά και ως « ταμείο της εθνικής μνήμης ».  Μετασχηματίζει το άγνωστο σε γνωστό.  Μεταμορφώνει το οικείο σε ξένο, ανοίκειο.  Ορίζει τη σχέση με την ετερότητα.  Συμπυκνώνει όλα τα αρνητικά συναισθήματα προς αυτούς που βρίσκονται έξω από την εθνική εδαφικότητα.

ΤΟ ΣΥΝΟΡΟ 2/3  Θεωρείται εγγυητής της διαφοράς.  Είναι αναγκαία συνθήκη για τη δημιουργία της μεθοριακότητας.  Υπηρετεί τη δημιουργία εδαφικών και εθνικών δίπολων που βασίζονται στη δαιμονοποίηση του άλλου.  Γίνεται η υλική έκφανση της φαντασιακής ενότητας του έθνους.  Είναι οδοδείκτης της εθνικής εδαφικότητας.

ΤΟ ΣΥΝΟΡΟ 3/3  Αναλαμβάνει να συνοψίσει την αντικειμενική οριοθέτηση μιας ομάδας.  Οριοθετεί και επιβάλλει την ομογενοποίηση της εντός των συνόρων πολιτισμικής ετερογένειας.  Είναι μια υλική αποτύπωση της ιδέας του εθνικού κράτους στο χώρο.

ΕΔΑΦΙΚΟΤΗΤΑ 1/2  Ο White αναλύει το χώρο ως συστατικό στοιχείο για τη διαμόρφωση της ταυτότητας και της εθνικής συνείδησης υπογραμμίζοντας ότι αποτελείται από φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Θεωρεί την εδαφικότητας, ως αναπόσπαστο στοιχείο της ιδέας του έθνους που ορίζεται στα εθνικά κράτη από το σύνορο. Η εδαφικότητα νοηματοδοτείται διαφορετικά στα διάφορα πολιτικά συστήματα.

ΕΔΑΦΙΚΟΤΗΤΑ 2/2  Για τον Freud το ανοίκειο είναι κάτι γνωστό, οικείο που αποξενώθηκε με τον καιρό και έγινε ανοίκειο. Αυτός ο ορισμός μας βοηθάει στη οριοθέτηση των εθνικών κρατών γύρω από το δίπολο εμείς και οι άλλοι. Το δίπολο αυτό αποτελούσε συστατικό στοιχείο για την τεκμηρίωση της εδαφικότητας και τη σύνδεσή της με την πολιτισμική ομοιογένεια και την εθνική συνείδηση. Η υπεράσπιση της εδαφικότητας απειλούσε την ακεραιότητα του εθνικού κράτους. Δηλαδή υπήρχε η διάκριση ανάμεσα στο ιερό ( εθνική εδαφικότητα ) και το μιαρό ( την εδαφικότητα πέραν των συνόρων ).

ΠΕΤΡΩΤΑ

ΜΑΛΚΟ ΓΚΡΑΝΤΙΣΤΕ ΚΑΙ ΣΛΙΒΕΝΓ K ΡΑΝΤ

ΧΑΡΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ 1878

ΜΠΑΪΝΤΟΥΣΚΑ  

ΓΛΕΝΤΙ  Το γλέντι ήταν η μορφή τελετουργοποίησης της διαδικασίας ανάκτησης της κοινής μνήμης. Στο φαντασιακό επίπεδο είναι ένα συμβολικό χωριό όπου οι Βούλγαροι προσαρμόζονται σε μια ενότητα που οργανώνεται γύρω από τις νέες εξουσιακές δομές. Αρχικά οι Βούλγαροι είναι για τους Πετρωτιώτες οι οικείοι ξένοι. Με το γλέντι επικυρώνεται η νέα σχέση και οι Βούλγαροι γίνονται πια δεκτοί γιατί κατέρρευσε το πολιτικό καθεστώς που τους νοηματοδοτούσε ως τέρατα. Έτσι τους δέχονται στο πλαίσιο της φιλοξενίας.

ΠΕΤΡΙΝΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΤΑΦΑ ΠΑΣΑ 15 ΟΣ ΑΙ. ( ΣΗΜΕΡΑ ΣΒΙΛΕΝΓΚΡΑΝΤ )