«ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
O ρόλος των ελληνικών δασών στην δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
7ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΘΗΒΑΣ ΤΑΞΗ: Δ1΄ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: ΘΩΜΑΣ ΣΚΟΥΦΗΣ
Περιβαλλοντική εργασία
1ο Γενικό Λύκειο Έδεσσας «Νικόλαος Οικονομίδης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Ενιαίου Λυκείου Εμπεσού Οι μεταλλάξεις στα τρόφιμα και τις ιατρικές εφαρμογές Προβληματισμοί και προοπτικές Εμπεσός
ΔΑΣΗ Οταν τα δέντρα και οι θάμνοι συζούν πάνω σε μια μεγάλη επιφάνεια σε στενή κοινωνική σχέση μεταξύ τους και σε τόση απόσταση, ώστε με τη συγκόμωσή τους.
Ποια προοπτική για το Σειχ-Σου; Ενδοαστικό πάρκο ή περιαστικό δάσος; Γιώργος Μπλιώνης "Σέϊχ-Σου: η σημερινή κατάσταση και το μέλλον του περιαστικού δάσους.
Θετικά και τα αρνητικά οροσειρών. Θετικά και αρνητικά πεδιάδων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Το σύνολο των φυτών μιας συγκεκριμένης περιοχής
H βλάστηση της Ευρώπης.
Περιβάλλον και Γεωργία ΤΕΕ Β’ Τάξη 1ου κύκλου Τομέας: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Σταμάτιος Τσικόγιας.
Βιολόγος δρ. διδακτικής ΠΕ Υπεύθυνη ΠΕ ΔΔΕ Ανατ. Αττικής
«Οι Δρόμοι του Νερού – Η Λίμνη της Καστοριάς»
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
Διαχείριση Φυσικών Πόρων στον τόπο μας (Μαντούδι-Λίμνη-Αγ. Άννα)
Όνομα : Ελένη Κλεάνθους Ειδικότητα : Δασκάλα
ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΣΗ.
Αστικο πρασινο.
Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.
Οι επιδράσεις των δασών στη ζωή των ανθρώπων
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ…ΟΙΚΟΣ + ΛΟΓΟΣ…Αναφέρεται σε έναν οίκο… …το σπίτι μας δηλαδή και σπίτι όλων των έμβιων όντων…..τον πλανήτη γη. Ας κοιτάξουμε λίγο αυτό το σπίτι.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΧΛΩΡΙΔΑ ΠΑΝΙΔΑ ΕΞΟΔΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Σχ
Έφη Σωτήρη Κώστας Πρόκος Αργαλαστή, 14/5/2008
Φυσικό περιβάλλον: Βιόσφαιρα
«Οι Δρόμοι του Νερού – Η Λίμνη της Καστοριάς»
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
Η Αξία του Δάσους Τι είναι το δάσος διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα) διαφόρων ζώων Είναι σύνολο: διαφόρων φυτών (κυριαρχούν τα δέντρα)
ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ Δασικές Πυρκαγιές
Μελετώ το δάσος Χάρις Χριστοφή
ΡEΕΣ ΟΙ ΩΡΑΙΕΣ Εργασία από τις μαθήτριες: Ελένη Παπαγεωργίου Έλλη Παπακωνσταντίνου Σοφία Πέρρου Όρσα Στάικου Ανθή Τούμπα Ντανιέλα Φεράρου Ελίνα Χαρέμη.
ΔΑΣΟΣ.
ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΤΕΕ-ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ.
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ&ΠΑΝΙΔΑΣ
O θαυμαστός κόσμος ενός ξεχασμένου βασιλείου Μίκα Σβύνου Πεχυνάκης Νίκος ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΑΛΥΣΟΥ ΡΟΔΟΥ ΔΗΜΟΣ ΙΑΛΥΣΟΥ Κωνσταντίνα Φωταρά.
Μεσογειακή Βλάστηση ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΧΑΚΗΣ Σχολικό Έτος , τάξη Α’, ΓΥΜΝΑΣΙΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΣΟΠΡΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ.
Κεφ. 11 Ζώνες βλάστησης..
Κεφάλαιο 11 Ζώνες βλάστησης. Βλάστηση Βλάστηση είναι ο τρόπος ανάπτυξης των φυτών μιας περιοχής. Σε κάθε περιοχή της Γης η βλάστηση δεν είναι η ίδια.
Παραδόσεις εφαρμοσμένης Δασοκομικής Μάθημα 2: Προβλήματα Δασοκομίας της χώρας. Γενική θεώρηση, αντιμετώπισή τους. Στέργιος Βέργος, καθηγητής Καρδίτσα,
Παραδόσεις Δασικής Οικολογίας Μάθημα 3 ο : Δάσος και περιβάλλον Στέργιος Βέργος, καθηγητής Καρδίτσα, Εαρινό εξάμηνο 2012 ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ – ΠΑΡ/ΜΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ.
Η ΒΛΑΣΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
Περιβάλλον για την Αειφόρα ανάπτυξη!
ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΒΛΑΣΤΗΣΗ Μάριος Μηνάς Κανόνης Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
ΤΟ ΔΑΣΟΣ.
Συγκέντρωση υλικού-επιμέλεια: Πόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Οικοσυστήματα Ελλάδας
ΡΥΠΑΝΣΗ ΥΔΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ρύπανση του εδάφους.
Η περιβαλλοντική ομάδα του ΓΕΛ Οιχαλίας, κατά το σχολ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ ΟΡΙΣΜΟΣ: Με τον όρο όξινη βροχή ονομάζουμε όλες τις ατμοσφαιρικές κατακρημνίσεις (δηλ. η βροχή, το χιόνι, το χαλάζι) οι οποίες έχουν pH (ενεργό.
ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗ Η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ενώσεις μέχρι ανόργανα υλικά.
ΣΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ – ΤΜΗΜΑ Β1 ΙΟΥΝΙΟΣ 2016
Οικοσυστήματα Οικοσύστημα είναι το σύνολο:
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 19, 24 Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης
Φράγματα, δρόμοι, πόλεις, μπάζωμα ρεμάτων κ.α.
Εργασία φυσικών πόρων ομάδα 4
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Εργασία project Γιώργος Σταμούλης Σωτήριος Παπαδόπουλος
Ο φίλος μας το δάσος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ» 5ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2012-2013 «ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ»

Μαθητές της Γ΄ τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα : Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Παππά Ελευθερία ΠΕ04 – Σπαή Μαρία ΠΕ02– Νικολάου ΑποστολίαΠΕ16 Μαθητές της Γ΄ τάξης που συμμετείχαν στο πρόγραμμα : ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ – ΒΑΣΙΛΟΓΑΜΒΡΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ – ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ – ΒΛΑΧΑΚΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ – ΓΚΕΤΣΚΑ ΝΙΚΗ – ΓΚΟΝΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ - ΓΡΑΒΒΑΝΗΣ ΘΩΜΑΣ – ΓΙΩΤΑΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΑΘΗΝΑ – ΖΟΡΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΡΕΒΒΕΚΑ – ΘΕΟΛΟΓΗ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ – ΚΑΡΑΙ ΕΡΑΛΝΤΟ – ΚΑΡΑΟΥΛΑΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ – ΚΑΡΑΠΑΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΚΑΤΑΒΟΛΑΔΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ – ΚΟΡΩΝΗΣ ΡΑΦΑΗΛ – ΚΟΝΤΕΒ ΜΙΧΑΛΗΣ – ΜΟΪΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΜΕΛΙΣΣΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ – ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΜΠΑΝΑΤΣΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ – ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ – ΚΟΤΖΑ ΜΠΛΕΟΝΑ – ΜΑΡΚΙΑ ΕΡΑ – ΝΑΝΟΥ ΙΩΑΝΝΑ – ΝΑΣΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ - ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ – ΖΙΑΚΑΝΟΥ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ – ΠΑΛΑΜΙΩΤΗ ΡΕΑ – ΡΑΠΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ – ΡΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΑ – ΣΔΡΟΛΙΑ ΕΙΡΗΝΗ – ΣΕΜΙΛΛΙ ΑΜΑΡΙΛΝΤΑ – ΦΑΛΟΥΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ – ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑΣ ΗΛΙΑΣ – ΤΣΙΑΚΜΑΚΗ ΣΟΦΙΑ – ΤΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ – ΤΣΙΑΛΟΥΚΗ ΕΛΕΝΗ – ΤΑΦΑ ΜΙΚΑΕΛΑ – ΧΑΡΧΑΛΙΩΤΗ ΑΝΝΑ

Η γνωριμία με το δάσος και τη βιοποικιλότητά του ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Η γνωριμία με το δάσος και τη βιοποικιλότητά του Η κατανόηση της σχέσης ζωής, δάσους & κοινωνίας Η ευαισθητοποίηση στις συνέπειες των καταστροφών του δάσους Η κατανόηση της αναγκαιότητας για αειφορική διαχείριση του δάσους.

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Γνώση εννοιών όπως «οικοσύστημα», «τροφική αλυσίδα», «εθνικός δρυμός», «όξινη βροχή», «ρύπανση», «υποβάθμιση», «αειφορία – αειφορική διαχείριση, «αείφυλλα», «φυλλοβόλα». Κατανόηση αξίας του δάσους για τον άνθρωπο, την ποιότητα ζωής του και την οικολογική ισορροπία του πλανήτη. Γνωριμία με τα σχετικά επαγγέλματα κατανοώντας τον οικονομικό ρόλο του δάσους . Αναγνώριση ειδών δασικής χλωρίδας και πανίδας. Αντίληψη της αειφορικής ανάπτυξης. Εντοπισμός κινδύνων που απειλούν τα δάση. Χρήση τεχνολογίας (φωτογραφική μηχανή, κάμερα, Η/Υ). Βιωματική προσέγγιση για να υιοθετήσουμε στάσεις και συμπεριφορές φιλικές προς το δάσος.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΟΣ; Δάσος είναι ένα σύνολο από διάφορα φυτά, όπως δέντρα, θάμνοι, ή φρύγανα, από ζώα και από μικροοργανισμούς, που βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ τους όσο και με το έδαφος και το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή. Όλες οι εκτάσεις που καλύπτονται από φυσική βλάστηση λέγονται δασικές και αποτελούν ένα πολυσύνθετο σύνολο με δική του δομή, ζωή και λειτουργίες.

ΤΑ ΠΙΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΔΑΣΩΝ Μακίες: ένα μεικτό σύστημα θάμνους όπως είναι το πουρνάρι, η αριά, η κουμαριά, η μυρτιά, ο άρκευθος κ.α. Αείφυλλα δάση χαμηλών υψομέτρων, μέχρι 1000μ. χαλέπιος πεύκη, τραχεία πεύκη, κουκουναριά, πουρνάρι. Μικτά φυλλοβόλα δάση, στα οποία κυριαρχούν οι φυλλοβόλες βελανιδιές τα σφενδάμια, οι φλαμουριές, η καστανιά, η καρυδιά κ.α. Ορεινά κωνοφόρα με χαρακτηριστικό είδος τα έλατα. Δάση οξιάς και τα δάση ψυχρόβιων κωνοφόρων, στα οποία επικρατούν η οξιά, η δασική πεύκη, η ερυθρελάτη, η σημύδα, κ.α. Παρόχθια δάση που αποτελούνται από φυλλοβόλα δένδρα και θάμνους, όπως είναι οι λεύκες, ιτιές, πλατάνια, φλαμουριές, κ.α. Φρύγανα – χαμηλοί θάμνοι (ως επί το πλείστον αρωματικοί), οι οποίοι αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες και την ξηρασία. Τα πιο γνωστά φρύγανα είναι: το θυμάρι, η λαδανιά, το ρείκι, το σπαράγγι, ο ασφόδελος, κ.α.

Η ΠΑΝΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 116 είδη θηλαστικών 407 κύρια είδη πτηνών 16 είδη αμφιβίων 58 είδη ερπετών 79 είδη αυτόχθονων πρωτογενών ψαριών των γλυκών νερών Ο αριθμός των ασπόνδυλων στη χώρα μας είναι άγνωστος αν και πρέπει να κυμαίνεται ανάμεσα στις 20 με 30 χιλιάδες είδη.

Η ΠΑΝΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 116 είδη θηλαστικών 407 κύρια είδη πτηνών 16 είδη αμφιβίων 58 είδη ερπετών 79 είδη αυτόχθονων πρωτογενών ψαριών των γλυκών νερών Ο αριθμός των ασπόνδυλων στη χώρα μας είναι άγνωστος αν και πρέπει να κυμαίνεται ανάμεσα στις 20 με 30 χιλιάδες είδη.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ Παράγει οξυγόνο ενώ δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα. Δημιουργεί ένα ιδιαίτερο φωτοκλίμα Μειώνει την ένταση του ανέμου Μειώνει τους θορύβους. Συγκρατεί το νερό της βροχής κι εμποδίζει τη διάβρωση του εδάφους. Ενισχύει τα υπόγεια νερά. Εξασφαλίζει την προστασία, διατροφή και διατήρηση πολλών ζωικών οργανισμών. Παράγει διάφορα βασικά προϊόντα και δεσμεύει ενέργεια Προσφέρει άθληση, ψυχαγωγία. Εμποδίζει τη δημιουργία χειμάρρων και πλημμύρων. Βοηθά στη διατήρηση της βιολογικής ισορροπίας στη φύση. Εξασφαλίζει κατάλληλες συνθήκες διατήρησης πλούσιας χλωρίδας και πανίδας.

Κίνδυνοι και απειλές για τα δάση 1 Φυσικά βιολογικά αίτια παράσιτα, ιοί, βακτήρια, μύκητες, δασικά έντομα, ισχυροί άνεμοι, ανεμοθύελλες, χιονοθύελλες, κατολισθήσεις, κεραυνοί

Κίνδυνοι και απειλές για τα δάση 2 Ανθρωπογενή αίτια πυρκαγιές λαθροϋλοτομίες υπερβόσκηση ατμοσφαιρική ρύπανση ρίψεις σκουπιδιών γεωργικές καλλιέργειες εισαγωγή ξενικών ειδών κατασκευή αυθαίρετων κτισμάτων

ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ !!! ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ Να αναγνωρίσουμε το δάσος ως ζωντανό και ισότιμο κομμάτι του φυσικού συνόλου. Να το σεβόμαστε και να το προστατεύουμε. Να μην το εκμεταλλευόμαστε με παράνομους τρόπους. Να γίνουμε υπεύθυνοι και αλληλέγγυοι σε όσους αγαπούν το δάσος. Να είμαστε ενεργοί πολίτες και να φροντίζουμε για την ασφάλεια των δασικών οικοσυστημάτων κυρίως από τις ανθρωπογενείς παρεμβάσεις. Να συνειδητοποιήσουμε ότι από τα μικρά καθημερινά πράγματα αλλάζει ο κόσμος και να ενσωματώσουμε αυτή την ιδέα στη δική μας στάση ζωής και συμπεριφοράς. ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ !!!

ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΔΑΣΗ. ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ! ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΔΑΣΗ. ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ!