«Ταξιδεύουμε Χορεύοντας»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Παραδοσιακό φόρεμα της Κρήτης Το παραδοσιακό φόρεμα για τα άτομα
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες: Ήπειρος
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 2 ο.
ΧΟΡΟΣ
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΩΚΕΑΝΙΑ Εργασια Γεωγραφιας Α Γυμνασιο
Κανούλα Σοφία Κορέτα Δήμητρα
Θεοχαροπούλου Θεοδώρα Καμενίδου Χαρά Μπαζούκη Ντίνα
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Χορεύοντας με τα πόδια είναι ένα θέμα ……
Ομάδα Παραδοσιακών Χορών Δήμου Φιλοθέης 17 Ιουνίου 2006.
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Σκηνή 1 Μέγεθος πλάνου 30cm*50cm Χρόνος 00:00:12 Εικόνα Ήχος 00:00:09 Πλάνο 1 Εμφανίζονται ο Juan και η Juanita, πίσω τους εμφανίζεται στον πίνακα ο χάρτης.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
project: οψεις της ψυχολογιας
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Το Χιπ- Χοπ δεν είναι ένας είδος μουσικής ή ένα είδος χορού, αλλά μία κουλτούρα που αποτελείται από 4 στοιχεία: 1) Ο στίχος 2)O χορός - γνωστός ως Μπρέικ.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ Ναταλία Εύζωνα ΝΑ ΘΗΜΗΘΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ CD.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Υπεύθυνη εργασίας Θεοδωρούδη Ελένη
ΧΟΡΟΣ ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΠΙΝΑΣ ΝΙΚΟΣ ΣΧΟΥΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΟΥΚΟΡΟΥ ΑΝΝΑ
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΟΛΛΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΝΕΣΗ ΜΥΡΤΩ ΤΖΟΥΒΑΡΑΣ ΣΤΑΘΗΣ
ΕΕ3 Homo sapiens Σοφία Λογκάκη-Καμπανάκη Αναστασία-Νεφέλη Μακρή
Η ανθρωπογεωγραφία της Αφρικής ΕΚΦΕ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ(HIP-HOP)
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
HIP HOP  ΜΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΝΟΥΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ΤΣΙΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Το πρόγραμμα «Ο Ιλυρρικός λαός από το χθες στο σήμερα» Μας έδωσε την ευκαιρία να…
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
Λάβαρα, σημαίες και στολές της Επανάστασης του 1821
5ο δημοτικό Σχολείο Καβάλας Τμήμα Δ2
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Κολομβία Η Κολομβία είναι χώρα που βρίσκεται στην βορειοδυτική γωνία της Λατινικής Αμερικής, με έκταση τ.χλμ. και πληθυσμό κατοίκους.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Oι αφανείς πρωταγωνιστές μιας παράστασης
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
5o Γενικό Λύκειο Κατερίνης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ταξιδεύουμε Χορεύοντας»

ΧΟΡΟΣ Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Σύμφωνα με τον Maurice Bejarts ο χορός είναι μια από τις σπάνιες ανθρώπινες δραστηριότητες όπου ο άνθρωπος δίνεται ολοκληρωτικά: σώμα, καρδιά και πνεύμα.

Ο χορός εμφανίζεται πολύ νωρίς στις ανθρώπινες κοινωνίες ως μέσο εξωτερίκευσης συναισθημάτων καθώς και ως λατρευτική τελετουργία

Το ύφος του χορού καθορίζεται από τη γεωγραφική περιοχή και τα ήθη και τα έθιμα των ανθρώπων.

Αρβανίτικος Συρτός Οι Αρβανίτες της Νοτίου Ελλάδας κατοικούν κυρίως στην Ανατολική Στερεά και στα νησιά του Αργοσαρωνικού. Οι χοροί των Αρβανιτών μοιάζουν με τον καλαματιανό και το τσάμικο χορό. Είναι χοροί απλοί και λιτοί και τα τραγούδια κυρίως ερωτικά , του γάμου . Δε λείπουν και τα περιπαικτικά και τα αποκριάτικα.

Τσάμικος Παλαιότερα χορευόταν μόνο από άντρες. Σήμερα πλέον τον χορεύουν και οι γυναίκες. Ήταν ο χορός των κλεφτών στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Μπορεί να προέρχεται από τη λέξη «τσάμι» που σημαίνει πεύκο, μεταφορικά ο ψηλός, ο λεβέντης.

Καλαματιανός Συρτός χορός που χορεύεται σε όλη την Ελλάδα και από άντρες και από γυναίκες. Έχει τις ρίζες στην αρχαιότητα. Οφείλει το όνομά του στο τραγούδι «…σαν πας στην Καλαμάτα φέρε ένα μαντήλι…» με αναφορά στο μαντήλι, ιερό σύμβολο κάθε παραδοσιακής γαμήλιας τελετής

Νησιώτικος Συρτός Ο Συρτός χορεύεται σε ολόκληρο τον ελληνικό νησιωτικό θαλάσσιο χώρο με μικροπαραλλαγές. Χαρακτηρίζεται ως συρτός από τα συρτά σουσταριστά βήματα. Χορεύεται από άνδρες και γυναίκες σε ανοιχτό κύκλο αλλά σε μερικές περιπτώσεις απαντάται και σε ζευγάρια.

Ποντιακοί χοροί Ν’ ανασπάλω κ’ επορώ

Τικ Ο πιο αγαπητός χορός στον Πόντο, σημαίνει όρθιος, κάθετος Οι ποντιακοί χοροί είναι κυκλικοί συνοδεύονταν από τη λύρα, το αγγείο (τουλούμ), το ζουρνά και το νταούλι.

Τρυγόνα Σημαίνει ο χορός αυτός το θηλυκό τρυγόνι ή τη γυναίκα με τον ανεπρόκοπο άντρα. Γυναικείος, πανποντιακός χορός με κίνηση προς τα αριστερά και εύθυμο χαρακτήρα.

Μαχαίρα ή Λάζικον Πολεμικός χορός που συνδέεται πιθανόν με τους Ακρίτες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Αποτελεί τη συνέχεια της Σέρας.

ΤΑΝΓΚΟ Χορός που άκμασε και ακμάζει στην ευρύτερη περιοχή του Ρίο ντε λα Πλάτα, στην περιοχή της Αργεντινής και της Ουρουγουάης της Νότιας Αμερικής . Πρωτοχορεύτηκε από τους μαύρους που ήρθαν από τη Δυτική Αφρική ως δούλοι.Η λέξη ταγκό σημαίνει χορεύω και προέρχεται από το ρήμα “tamgu”(χορεύω, στη γλώσσα των κοκγκολέζων δούλων).

ΧΙΠ ΧΟΠ Το Χιπ χοπ αναπτύχθηκε σε υποβαθμισμένες περιοχές των ΗΠΑ, όπως το Μπρονξ στη Νέα Υόρκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου υπήρχε μεγάλη ανεργία και φτώχεια την δεκαετία του 1970.Στα στενά της Νέας Υόρκης οι νέοι ακούγανε reggae (ένα σύγχρονο μουσικό είδος) και τους άρεσε. Τους άρεσε αυτό το ανέμελο, που δεν μπορούσαν να το βρούνε αλλού. Αλλά στην προσπάθεια τους να χορέψουν reggae, τους βγήκε κάτι άλλο. Αυτό το άλλο ονομάστηκε hip-hop. To hip-hop ήταν ο τρόπος των νεαρών Νεοϋορκέζων να εκφράσουν τους εαυτούς τους και την ελευθερία τους. Το hip-hop γεννήθηκε στον δρόμο από παρέες που δεν είχαν χρήμα, δεν τους ενδιέφερε να πληρώσουν για να χορέψουν, ούτε να ντυθούν με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο. Για αυτό χορεύουν όπως ακριβώς ντύνονται για να πάνε να πιούν καφέ ή να παίξουν μπάσκετ. Ίδια παντελόνια, ίδια παπούτσια. Όλα τα παραπάνω είναι οι λόγοι για τους οποίους διαδόθηκε τόσο γρήγορα το hip-hοp. Γεννήθηκε στις γειτονιές, χορεύεται στις γειτονιές, δεν χρειάζεται χρήματα και δασκάλους ,για να μαθευτεί και δίνει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων.

BREAKDANCE Το breakdancing έγινε δημοφιλές από αφροαμερικάνους και λατινοαμερικάνους έφηβους της Αμερικής οι οποίοι χρησιμοποίησαν το χορό αυτό ως μια πιο εποικοδομητική εναλλακτική λύση στις επικίνδυνες επιδράσεις των συμμοριών του δρόμου.

ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ DANCE Σχετίζεται άμεσα με το popping που είναι ένα από τα πιο δημοφιλή στοιχεία του street dance της Δύσης και της αφροαμερικανικής κουλτούρας.

Ευχαριστίες στους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Ταξιδεύουμε χορεύοντας» Από την Α’ Γυμνασίου: Τζένη Κόκα, Μαρία Μέγκρη , Τζοάνα Ρουσιτάι, Λέντια Ρουσιτάι, Τζένη Σιάσκα, Ανέστης Κουιμτζίδης , Δέσποινα Πρασάδα, Χαρίκλεια Καζαντζίδου, Μαρία Νικοπολίδου, Λυδία Μελίδη, Γιάννα Μυστρίδη. Από την Β’ Γυμνασίου: Μαρία Φραγκοπούλου, Χριστίνα Φραγκοπούλου, Χρηστάκης Κερέτσης, Αρτζέντ Ράμα, Χρύσα Δρόσου, Αλέξανδρος Μαλκοβίδης. Από την Γ’ Γυμνασίου: Κική Μυλοπούλου (παρουσιάστρια του προγράμματος), Λεονάρντο Γκρέκου, Βάσω Γκανάση, Ανδρέας Βάκρος, Ιωάννα Δρόσου, Χριστίνα Μικροπούλου, Αιμιλία Κόλλια, Κατερίνα Κατσίκη, Ιουλία Μπέκου, Αγάπη Τελίδου, Γιάννα Συμεωνίδου, Ελένη Τσιλιγκερίδου. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες Φυσάκη Παυλίνα (ΠΕ15) Στεφανοπούλου Ελένη (ΠΕ02)