Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Advertisements

Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
Οικογενειακό δικαστήριο ως μέσο π ροστασίας της οικογένειας ειδικά για την π ροστασία των ανηλίκων, την ενδοοικογενειακή βία και η ανάγκη διαμεσολάβησης.
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Έρη Τσούνη Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά.
Θεωρία της σχετικότητας. Η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι η θεωρία βαρύτητας π ου π ροτάθηκε α π ο τον Άλμ π ερτ Αϊνστάιν, και η ο π οία π εριγράφει.
Τα Επαγγέλματα Αιμιλία Αριστείδου.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
ΕΣΤΙΑΣΗ. → Οι άνθρωποι τείνουν να συζητούν για αυτά που λένε οι άλλοι άνθρωποι. → Το μοντέλο που παρέχουμε ως σύμβουλοι, συμβάλλει και προσδιορίζει το.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011.
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
Βήματα και αρχές για τη διαμόρφωση της ομάδας Μείζον Πρόγραμμα Ε π ιμόρφωσης.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (περί επαγωγής) Ευαγγελία Α. Φτάκα Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. Σεμινάριο Φυσικής 2009 Υπεύθυνος: Α. Αραγεώργης.
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 12 Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
+ Πνευματική ιδιοκτησία, δημόσιος τομέας και ορφανά έργα Διονυσία Καλλινίκου Εθνικό και Κα π οδιστριακό Πανε π ιστήμιο Αθηνών.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Γραμμικός Προγραμματισμός και Ανάλυση Ευαισθησίας.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
Πειράματα και παρατηρήσεις Υποθέσεις έρευνας. Πείραμα ή παρατήρηση;  Το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο;  Πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα;  Τί μέθοδος χρησιμοποιήθηκε.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ερευνητικές Φιλοσοφίες και Προσεγγίσεις
Υποθέσεις εργασίας και μεταβλητές
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Εργαστήριο Παιδαγωγικές Εφαρμογές και ΤΠΕ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα Earl Babbie Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές 1-1

Σύνοψη κεφαλαίου Αναζητώντας την πραγματικότητα Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας Σχέδιο ερευνητικής πρότασης 1-2

Αναζητώντας την πραγματικότητα (1) Γνώση μέσω συναινετικής πραγματικότητας Τα συμπεράσματα πρέπει να είναι αφενός λογικά και αφετέρου εμπειρικά Επιστημολογία – Η επιστήμη της γνώσης Μεθοδολογία – Ένας υποκλάδος της επιστημολογίας 1-3

Αναζητώντας την πραγματικότητα (ΙΙ) Κοινή ανθρώπινη έρευνα Οι άνθρωποι θέλουν να προβλέπουν το μέλλον. Γιατί; Αναγνωρίζουμε ότι το μέλλον οφείλεται εν μέρει στο παρόν Τα πρότυπα αιτίου και αποτελέσματος είναι, εκ φύσεως, πιθανοκρατικά Πρόβλεψη έναντι κατανόησης Παράδοση Αυθεντία 1-4

Αναζητώντας την πραγματικότητα (ΙΙΙ) Σφάλματα στην έρευνα και ορισμένες λύσεις Ανακριβείς παρατηρήσεις Οι τεχνικές μέτρησης προσφέρουν ακρίβεια Υπερβολική γενίκευση Τα μεγάλα και αντιπροσωπευτικά δείγματα προφυλάσσουν από την υπερβολική γενίκευση Επανάληψη – Η επανάληψη μιας ερευνητικής μελέτη προκειμένου να ελεγχθούν και είτε να επιβεβαιωθούν είτε να αμφισβητηθούν τα ευρήματα μιας προγενέστερης μελέτης 1-5

Αναζητώντας την πραγματικότητα (ΙV) Επιλεκτική παρατήρηση Αποφύγετε να αναζητάτε «αποκλίνουσες» περιπτώσεις Παράλογος συλλογισμός «Το λάθος του παίκτη» (Gambler’s fallacy) 1-6

Αναζητώντας την πραγματικότητα (V) Τι είναι πραγματικά πραγματικό; Η προμοντέρνα οπτική – Τα πράγματα είναι όπως φαίνονται Η μοντέρνα οπτική – Αναγνώριση της ανθρώπινης υποκειμενικότητας Η μεταμοντέρνα οπτική – Δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα 1-7

Σχήμα 1.1 1-8

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (Ι) Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης είναι η λογική και η παρατήρηση 1-9

Σχήμα 1.4 1-10

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (ΙΙ) Θεωρία, όχι φιλοσοφία ούτε πίστη Η κοινωνική θεωρία αφορά ό,τι υπάρχει, όχι ό,τι θα έπρεπε να υπάρχει Θεωρία – Μια συστηματική ερμηνεία για τις παρατηρήσεις που σχετίζονται με μια συγκεκριμένη πλευρά της ζωής Η κοινωνική επιστήμη μπορεί να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε τι υπάρχει και γιατί 1-11

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (ΙΙΙ) Κοινωνικές κανονικότητες Εξαιρέσεις; Οι κοινωνικές κανονικότητες αντιπροσωπεύουν πιθανοκρατικά μοτίβα. 1-12

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (ΙV) Σύνολα, όχι άτομα Συλλογικές πράξεις και καταστάσεις πολλών ατόμων Η κοινωνική επιστήμη έχει σκοπό να εξηγήσει γιατί τα συλλογικά μοτίβα συμπεριφοράς παρουσιάζουν κανονικότητα, ακόμα και όταν τα άτομα αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου 1-13

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (V) Έννοιες και μεταβλητές Μεταβλητές – Λογικά σύνολα τιμών Τιμές – Χαρακτηριστικά ή ιδιότητες που περιγράφουν ένα αντικείμενο 1-14

Σχήμα 1.5 1-15

Σχήμα 1.6 1-16

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (VΙ) Ανεξάρτητη μεταβλητή – Μια μεταβλητή με τιμές που δεν αμφισβητούνται σε μια ανάλυση, αλλά θεωρούνται απλώς δεδομένες Εξαρτημένη μεταβλητή – Μια μεταβλητή που θεωρείται ότι εξαρτάται ή προκύπτει από μια άλλη 1-17

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (VΙΙ) Οι σκοποί της κοινωνικής έρευνας Η χαρτογράφηση ενός θέματος που ίσως αιτιολογήσει τη διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας στο μέλλον (διερευνητικός σκοπός) Η περιγραφή της κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα κοινωνικά ζητήματα (περιγραφικός σκοπός) Ανάδειξη των αιτιών των φαινομένων βάσει των αιτιακών σχέσεών τους (ερμηνευτικός σκοπός) 1-18

Τα θεμέλια της κοινωνικής επιστήμης (VΙΙΙ) Η δεοντολογία της ανθρώπινης έρευνας Ιδιογραφική και νομοθετική ερμηνεία Ιδιογραφική – Μια προσέγγιση στην ερμηνεία κατά την οποία επιδιώκουμε να εξαντλήσουμε τις ιδιοσυγκρασιακές αιτίες μιας συγκεκριμένης κατάστασης ή συμβάντος Νομοθετική – Μια προσέγγιση στην ερμηνεία κατά την οποία επιδιώκουμε να διακρίνουμε μερικούς αιτιακούς παράγοντες που επηρεάζουν γενικά μια τάξη καταστάσεων ή συμβάντων 1-19

Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας (Ι) Ιδιογραφική και νομοθετική ερμηνεία Ιδιογραφική – Μια προσέγγιση στην ερμηνεία κατά την οποία επιδιώκουμε να εξαντλήσουμε τις ιδιοσυγκρασιακές αιτίες μιας συγκεκριμένης κατάστασης ή συμβάντος Νομοθετική – Μια προσέγγιση στην ερμηνεία κατά την οποία επιδιώκουμε να διακρίνουμε μερικούς αιτιακούς παράγοντες που επηρεάζουν γενικά μια τάξη καταστάσεων ή συμβάντων 1-20

Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας (ΙΙ) Επαγωγική και παραγωγική θεωρία Επαγωγή – Το λογικό μοντέλο κατά το οποίο γενικές αρχές αναπτύσσονται από συγκεκριμένες παρατηρήσεις Παραγωγή – Το λογικό μοντέλο στο οποίο συγκεκριμένες προσδοκίες για υποθέσεις αναπτύσσονται βάσει γενικών αρχών 1-21

Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας (ΙΙΙ) Ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα Ποιοτικά δεδομένα – Μη-αριθμητικά δεδομένα Ποσοτικά δεδομένα – Αριθμητικά δεδομένα 1-22

Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας (ΙV) Καθαρή και εφαρμοσμένη έρευνα Καθαρή έρευνα – Απόκτηση «γνώσης για χάρη της γνώσης» Εφαρμοσμένη έρευνα – Εφαρμογή της έρευνας στην πράξη 1-23

Η διαλεκτική της κοινωνικής έρευνας (V) Η ερευνητική πρόταση Εισαγωγή (Κεφάλαιο 1) Επισκόπηση της Βιβλιογραφίας (Κεφάλαια 2, 14) Διατύπωση του Προβλήματος/Ερωτήματος/Θέματος (Κεφάλαια 4, 5, 11) Ερευνητικός Σχεδιασμός (Κεφάλαιο 3) Συλλογή Δεδομένων (Κεφάλαια 3, 7, 8, 9, 10) Επιλογή Υποκειμένων (Κεφάλαιο 6) Δεοντολογικά Ζητήματα (Κεφάλαιο 15) Ανάλυση Δεδομένων (Κεφάλαια 12, 13) Βιβλιογραφία (Κεφάλαιο 14) 1-24

Κουίζ Κουίζ 1-25

1. Τα δύο θεμέλια της επιστήμης είναι: α) παράδοση και παρατήρηση β) παρατήρηση και λογική γ) λογική και θεωρία δ) θεωρία και παρατήρηση ε) λογική και γενίκευση 1-26

Τα δύο θεμέλια της επιστήμης είναι η λογική και η παρατήρηση Απάντηση: β) Τα δύο θεμέλια της επιστήμης είναι η λογική και η παρατήρηση 1-27

2. Η επιστήμη… α) αφορά ό,τι θα έπρεπε να υπάρχει και όχι ό,τι υπάρχει β) μπορεί να λύσει αξιολογικές διαμάχες γ) είναι αποκλειστικά περιγραφική δ) έχει να κάνει με την διάψευση φιλοσοφικών πεποιθήσεων ε) ασχολείται με το πώς είναι τα πράγματα και γιατί. 1-28

Η επιστήμη ασχολείται με το πώς είναι τα πράγματα και γιατί Απάντηση: ε) Η επιστήμη ασχολείται με το πώς είναι τα πράγματα και γιατί 1-29

3. Όταν οι κοινωνικοί επιστήμονες μελετούν μεταβλητές, εστιάζουν σε… 3. Όταν οι κοινωνικοί επιστήμονες μελετούν μεταβλητές, εστιάζουν σε… α) τιμές β) ομάδες γ) ανθρώπους δ) χαρακτηριστικά ε) σχέσεις 1-30

Απάντηση: ε) Όταν οι κοινωνικοί επιστήμονες μελετούν μεταβλητές, εστιάζουν σε σχέσεις 1-31

4. _____ είναι η επιστήμη της γνώσης α) Η ευφυΐα β) Οι εξετάσεις γ) Η επιστημολογία δ) Η μεθοδολογία ε) Οι σχέσεις 1-32

Η επιστημολογία είναι η επιστήμη της γνώσης Απάντηση: γ) Η επιστημολογία είναι η επιστήμη της γνώσης 1-33

5. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει 5. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει σωστά την παράδοση και την αυθεντία; α) Και οι δύο βοηθούν την ανθρώπινη έρευνα β) Και οι δύο εμποδίζουν την ανθρώπινη έρευνα γ) Και οι δύο παραπάνω προτάσεις δ) Καμία από τις παραπάνω προτάσεις 1-34

Απάντηση: γ) Η παράδοση και η αυθεντία μπορούν και να βοηθήσουν και να εμποδίσουν την ανθρώπινη έρευνα 1-35

6. Οι _____ ερμηνείες επιδιώκουν να εξαντλήσουν τις ιδιοσυγκρασιακές αιτίες μιας συγκεκριμένης κατάστασης ή συμβάντος α) ιδιογραφικές β) λανθάνουσες γ) πρόδηλες δ) νομοθετικές 1-36

Απάντηση: α) Οι ιδιογραφικές ερμηνείες επιδιώκουν να εξαντλήσουν τις ιδιοσυγκρασιακές αιτίες μιας συγκεκριμένης κατάστασης ή συμβάντος 1-37

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975) 1-38