Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που λειτούργησε ήδη από τα δύσκολα χρόνια της γερμανικής κατοχής ήταν το Δημοτικό στη Ν. Σμύρνη. Το 1977 το σχολείο ανέλαβε ο κύριος Χρήστος Γεωργακόπουλος, ο οποίος είχε ήδη διδάξει ως δάσκαλος στην πέμπτη και έκτη τάξη του Δημοτικού ώσπου έγινε διευθυντής, θέση που κατέχει έως σήμερα.
Στη συνέχεια, υπό τη διεύθυνση του ίδιου λειτούργησε το κτίριο που στέγασε το Γυμνάσιο- Λύκειο στο Π. Φάληρο, ενώ παράλληλα λειτουργούσε και το Νηπιαγωγείο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κτίριο χτίστηκε μέσα σε τρεις μήνες προκειμένου να προλάβει ο κ. Γεωργακόπουλος τη νέα σχολική χρονιά των παιδιών που μετέβαιναν από την έκτη Δημοτικού στο Γυμνάσιο. Από τότε η κοινότητα του σχολείου μας διαρκώς μεγαλώνει κι ενώ τότε αριθμούσε 12 καθηγητές και 67 παιδιά, τώρα οι καθηγητές κι οι δάσκαλοι έχουν φτάσει τους 60 περίπου και τα παιδιά τα 700.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Τότε τα παιδιά φορούσαν στολή σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου. Οι μαθητές τότε ήταν πιο πειθαρχημένοι και οι καθηγητές πιο αποστασιοποιημένοι, Η ύλη τότε ήταν μεγαλύτερη και το είδος των μαθημάτων διαφορετικό, ενώ οι απαιτήσεις περισσότερες, όπως πληροφορηθήκαμε από τον κ Οικονόμου, καθηγητή φυσικής. Σήμερα η στολή παρέμεινε στις μικρότερες τάξεις και μόνο για τις επίσημες εκδηλώσεις. Τώρα υπάρχει μεγαλύτερη ελαστικότητα και οι καθηγητές προσεγγίζουν περισσότερο τα παιδιά. Βέβαια, υπάρχουν πολλές διαφορές από εκείνα τα χρόνια, τόσο όσον αφορά τους μαθητές, όσο και τους καθηγητές, όπως πληροφορηθήκαμε από τον κ. Χρήστο Γεωργακόπουλο, την κ. Κυριακή Πατίτσα, διευθύντρια του Γυμνασίου και την κ. Κέλλυ Γεωργακοπούλου, μέλος της διεύθυνσης και φιλόλογος του σχολείου. Μέσα από τη συνέντευξη που τους πήραμε, μάθαμε πολλά κι ενδιαφέροντα πράγματα για εκείνη την εποχή. Τώρα τα παιδιά είναι πιο εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες και το σχολείο τις έχει εισάγει δημιουργικά στην παιδαγωγική διαδικασία.
Αποτελεί πλέον καθημερινότητα στο σχολείο το smartboard, ο ηλεκτρονικός πίνακας που κάνει τα μαθήματα πιο ενδιαφέροντα, αφού υπάρχει ανά πάσα στιγμή η δυνατότητα πρόσβασης στο θαυμάσιο κόσμο του internet.
Κάθε χρόνο όπως τότε, έτσι και τώρα, διοργανώνονται από το σχολείο μας πολλές εκπαιδευτικές εκδρομές. Ρωτήσαμε τους καθηγητές μας ποιες από αυτές έχουν συνοδεύσει και μας είπαν τις αναμνήσεις τους από το Μουσείο της Ακρόπολης και τον αρχαιολογικό της χώρο, την αρχαία αγορά, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, την Επίδαυρο και τους Δελφούς Μάλιστα στους Δελφούς ήταν η πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή τόσο για την κ. Κέλλυ, όσο και για την κ. Πατίτσα, ενώ για τον κ. Οικονόμου ήταν στην Καλαμπάκα και τα Μετέωρα, όπου συνόδευε την πρώτη γυμνασίου. Ο κ. Χρήστος από την άλλη, μας μίλησε για μια εκδρομή που θυμάται στο Πόρτο-Ράφτι, όπου έκαναν όλοι πικ-νικ. Από την κ. Πατίτσα μάθαμε ότι το σχολείο έχει επισκεφτεί επίσης τις Μυκήνες, τη Βεργίνα, τη Θεσσαλονίκη, το Ναύπλιο και την Πύλο.
Όλοι οι καθηγητές μας είπαν ότι έχουν διδάξει σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και σε κάποιες του Λυκείου, ενώ μας εκμυστηρεύτηκαν ότι ως μαθητές οι ίδιοι δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες στα μαθήματα. Στην ερώτησή μας αν θα ασκούσαν κάποιο άλλο επάγγελμα εκτός από αυτό του καθηγητή, η κ. Κέλλυ και η κ. Πατίτσα διάλεξαν ένα καλλιτεχνικό επάγγελμα, όπως αυτό της ηθοποιού ή της σχεδιάστριας μόδας, ενώ ο κ. Οικονόμου εκείνο του πολιτικού μηχανικού. Γνωρίζοντας τους καθηγητές μας…
Τέλος, μετά από σχετική ερώτησή μας, ο κ. Χρήστος μας αποκάλυψε ότι η πιο ευχάριστη στιγμή γι΄ αυτόν στο σχολείο είναι οι γυμναστικές επιδείξεις στο τέλος της σχολικής περιόδου, ενώ δεν μας έκρυψε τη υπερηφάνειά του για το γεγονός ότι πολλά από τα παιδιά του σχολείου μας έχουν σπουδάσει στο Harvard, αλλά και στη NASA. Όσον αφορά τους καθηγητές πιστεύει ότι θα πρέπει να βλέπουν τα παιδιά στα μάτια για να αισθάνονται το βάρος της ευθύνης που έχουν γι΄ αυτά. Επίσης, στο μέλλον ελπίζει να βρεθούν συνεχιστές του σχολείου που θα δουλεύουν όλοι με αφοσίωση και αγάπη. Αυτό που επισημαίνει ως κυριότερο όλων είναι να μη χαθεί το χαμόγελο από τα πρόσωπα των παιδιών.
Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Β1 τμήματος του Γυμνασίου μας στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με την επιμέλεια της φιλολόγου Στεφανίδου Άρτεμις. Ευχαριστούμε: Τον κ Χρήστο Γεωργακόπουλο, τις καθηγήτριες κ Κέλλυ Γεωργακοπούλου και την κ Πατίτσα Κυριακή,καθώς και τον καθηγητή κ Οικονόμου Γιώργο για τις συνεντεύξεις που μας παραχώρησαν.