Manga & Anime «Σημεία της Ιαπωνικής τέχνης και πολιτισμού» -Project 2-

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
ΣΧΕΔΙΑΖΩ :ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΒΑΡΤΑΝΙΑΝ ΜΙΧΑΗΛ
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
Το γέλιο στην ζωή μας !!! Γέλιο και χιούμορ !!!.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΕΦΗΒΕΙΑ,Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Αρίφι Ιωάννα, α4/γ.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Έλενα Λεβιδιώτη Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ Τάξης «Κινηματογράφος: Τέχνη και Τεχνική» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σαραντέα Μαρίνα ΠΕ19.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
project: οψεις της ψυχολογιας
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΣΚΙΤΣΩΝ
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Παγκόσμια Ημέρα Κινουμένων σχεδίων
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Οι γκρίζες πλευρές του σύγχρονου τεχνολογικού πολιτισμού μέσα από το χιούμορ του Αρκά Ερευνητική εργασία του 24ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης Συντονιστές Εκπαιδευτικοί.
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Παΐσιος Ταξιάρχης Παναγιώτου Κώστας Παύλου Τίμος Φώτης Νίκος
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
HIP HOP  ΜΑΝΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΝΟΥΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  ΠΟΛΥΖΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ  ΤΣΙΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
….για πολλές ώρες…..
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Η γλώσσα των νέων Ερευνητική εργασία Β΄ ομάδα Κουκλάκη Πελαγία Κίντριλη Δήμητρα Κουκουλά Ελευθερία Κοτσιφάκη Κατερίνα Γκαβανόζης ΝίκοςΑ΄2.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Θεραπευτική κούκλα Κούκλα ιεροτελεστίας
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
ΙΑΠΩΝΙΑ.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
Οι τελευταίοι ήρωες της Λίτσας Ψαραύτη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Manga & Anime «Σημεία της Ιαπωνικής τέχνης και πολιτισμού» -Project 2-

Η ομάδα του 'Π2 Μίνινα Ελίνα Παπαγεωργίου Ελένη Πασπαλάς Γεώργιος Σιουκιούρογλου Ναυσικά Σπυρίδης Ιωάννης Σταματιάδης Ιωάννης Ταταρίδου Μαρία Ταφάνι Ιντριτ Χυσα Ρετζινο Ανδρεάδης Ιωάννης Αρσένης Πέτρος Δαμιανίδης Χρήστος Δούμος Αλέξανδρος Θεοδωρίδου Άννα Κουτουξίδης Αντώνης Κωστίκας Γιώργος Μήτσκας Χρήστος

-Manga- Manga (μάνγκα) ( 漫画 ),στα ιαπωνικά σημαίνει "παιχνιδιάρικες εικόνες". Εκτός Ιαπωνίας, ο όρος αναφέρεται συνήθως στα ιαπωνικά κόμικς.

Τα Manga αναπτύχθηκαν από την ανάμειξη ουκίγιο-ε και δυτικής τεχνοτροπίας ζωγραφικής, και έφτασαν στη σημερινή τους μορφή λίγο μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο.

Κάποια μάνγκα που παράγονται στην Ιαπωνία διασκευάζονται σε anime, όταν το εμπορικό ενδιαφέρον έχει ήδη διασφαλιστεί. Συχνά, κάποια στοιχεία τροποποιούνται έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ελκυστικό σε μεγαλύτερο κοινό ή για να ικανοποιεί διάφορους κανονισμούς.

Σε κατά λέξη μετάφραση σημαίνει ¨τυχαίες (ή παράξενες εικόνες).Η λέξη μπήκε σε κοινή χρήση μετά τη δημοσίευση του Hokusai Manga τον 19 ο αιώνα. Αυτό περιείχε ταξινομημένα σχέδια του καλλιτέχνη Hokusai της τεχνοτροπίας ukiyo-e.

Σε γενικές γραμμές, η τεχνοτροπία των μάνγκα είναι πολύ εύκολα αναγνωρίσιμη. Συνήθως, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις γραμμές παρά στη μορφή. Η αφήγηση και η τοποθέτηση των καρέ διαφέρουν από τα δυτικά κόμικς. Τα καρέ διαβάζονται από τα δεξιά προς τα αριστερά.

Ενώ το σχέδιο μπορεί να φαίνεται πολύ ρεαλιστικό ή πολύ "παιδικό", συχνά παρατηρείται ότι οι χαρακτήρες μοιάζουν "δυτικοποιημένοι" ή ότι έχουν μεγάλα μάτια. Το τελευταίο έχει γίνει μόνιμο χαρακτηριστικό των μάνγκα και των anime.

Επίσης, αρκετοί δημιουργοί μάνγκα πιστεύουν πως οι χαρακτήρες και οι ιστορίες τους δε χρειάζεται να είναι απόλυτα ορισμένοι με σαφήνεια. Έτσι σε πολλές περιπτώσεις έχουμε το στοιχείο της φαντασίας και του υπερφυσικού.

Κατά τη διάρκεια του 20 ου αιώνα, ο όρος μάνγκα αναφέρονταν στα κόμικς, παρόλο που στην Ιαπωνία αυτή η λέξη χρησιμοποιείται για να περιγράψει παιδικά κινούμενα σχέδια. Η αντίστοιχη αγγλική λέξη (comic) είναι περισσότερο χρησιμοποιούμενος όρος.Δύσκολα μπορεί να θεωρηθούν ισοδύναμα με τα αμερικανικά κόμικς, αφού τα μάνγκα είναι πολύ σημαντικό μέρος της ιαπωνικής κουλτούρας από ότι τα κόμικς για την αμερικανική. Χαίρουν σεβασμού τόσο σαν τέχνη όσο και σαν μια μορφή λαϊκής λογοτεχνίας. Όπως και τα αμερικανικά κόμικς, έτσι και τα μάνγκα έχουν υποστεί κριτική τόσο για τα μεγάλα ποσά βίας όσο και για διάφορα σεξουαλικά θέματα που φιλοξενούν στις σελίδες τους. Από την άλλη μεριά, δεν είχε γίνει καμιά επίσημη προσπάθεια η θέσπιση νόμου για να περιορίσει τη θεματολογία των μάνγκα. Αυτού του είδους η ελευθερία επέτρεψε στους δημιουργούς να φτιάξουν μάνγκα για κάθε ηλικία και για πάρα πολλά θέματα.

Τα μάνγκα κατηγοριοποιούνται κυρίως ανάλογα με την ηλικία και το φύλο του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Πιο συγκεκριμένα, βιβλία και περιοδικά που απευθύνονται σε αγόρια (shōnen) και κορίτσια (shōjo) διακρίνονται από το εξώφυλλο και τοποθετούνται σε διαφορετικά ράφια στα περισσότερα βιβλιοπωλεία. Πιο συγκεκριμένα :

Shonen,είναι ενα είδος απο τα manga, που απευθύνεται σε αγόρια ανω των 16 ετών.Κατα κάποιο τρόπο το είδος των manga κατ'εξοχήν είναι αυτό που διαθέτει τους περισσότερους απο τους αρχέτυπους χαρακτήρες για τους οποίους είναι γνωστά στην Δύση,όπως π.χ : γιγάντια ρομπότ (mecha), μυστικοί πολεμιστές, υπέρτατοι αθλητές.Υπάρχουν αμέτρητα παραδείγματα απο τέτοιου είδους manga αλλα το Dragon Ball, Evangelion,Naruto και Bersek είναι ίσως απ'τα πιο γνωστά.

Shojo, δημιουργήθηκαν το 1950 και είναι είδος που απευθύνεται σε νεαρές κοπέλες.Σε αντίθεση με ότι πιστεύεται συνήθως στην Δύση,είναι το πιο διαδεδομένο είδος που πωλείται σ'όλο τον κόσμο όχι μόνο επειδή απευθύνεται σε γυναικείο κοινό, αλλά λογο το ό,τι διαβάζεται επίσης απ'το ανδρικό φύλο.Sailor Moon,Cardcaptor Sakura και Fruits Basket είναι κάποια απ΄τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του συγκεκριμένου είδους.

Seinen,οπου απευθύνονται σε ενήλικο ανδρικό κοινό.Θολές είναι οι ομοιότητες μεταξύ shonen και seinen αν και το τελευταίο τείνει να περιέχει πιο περίπλοκες ιστορικές γραμμές των ενήλικων και ένα ευρύ θέμα οργής που τρέχει απο την avant-garde καθημερινή ζωή και σε σεξουαλικά θέματα.Gantz, Dragon Head, The Fist of the North Star και Akira ειναι κάποια παραδείγματα.

Κodomo, απευθύνεται σε ποικιλόμορφο αναγνωστικό κοινό. Υπάρχουν κάποιες διαφορές οσο αναφορά στο τι είναι πιο σωστό για τα παιδιά μεταξύ Ιαπωνίας και Δύσης. Για παράδειγμα σε πολλές ευρωπαικές πόλεις, ένας πολιτικά ορθός χαρακτήρας όπως ο Shin-cahn θεωρείται "για ενήλικους". Γενικότερα χαρακτηριστικά όπως ο Doraemon η Pokemon περιλαμβάνονται σε αυτό το είδος.Ο θρυλικός Osamu Tezuka θεωρείται ως ο "πατέρας" των Kodomo.

Στην Ελλάδα μπορεί κανείς να τα προμηθευτεί είτε από ηλεκτρονικά καταστήματα είτε από τα λίγα βιβλιοπωλεία που τα εισάγουν.

Στην συνέχεια θα παρακολουθήσουμε ένα manga, δημιουργημένο από τα ίδια τα παιδιά του Project.Στην συνέχεια θα παρακολουθήσουμε ένα manga, δημιουργημένο από τα ίδια τα παιδιά του Project.

-Anime- Ο όρος anime (άνιμε) ( アニメ) χρησιμοποιείται από τον δυτικό κόσμο για να χαρακτηρίσει τα Ιαπωνικά κινούμενα σχέδια.

Η λέξη αποτελεί συντόμευση της αγγλικής λέξης animation, η οποία στα Ιαπώνικα προφέρεται με παχύ το ¨σ¨. Όπως και οι περισσότερες αγγλικές λέξεις που έχουν προστεθεί στην Ιαπωνική γλώσσα, έτσι και το animation συχνά κόβεται στην πιο σύντομη μορφή anime. Στην Ιαπωνία ως anime/animation χαρακτηρίζονται όλα τα κινούμενα σχέδια ανεξάρτητα από την χώρα προέλευσης τους, αντίθετα εκτός Ιαπωνίας έχει καθιερωθεί να χαρακτηρίζονται ως anime μόνο τα Ιαπωνικά κινούμενα σχέδια.

Τα άνιμε έχουν αρκετές διαφορές και κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα κινούμενα σχέδια. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι πως αντίθετα με αυτό που πιστεύεται στην δύση, πως τα κινούμενα σχέδια είναι κάτι μόνο για παιδιά, στα άνιμε αυτό δεν ισχύει.

Χαρακτηριστικά εξωτερικά γνωρίσματα των άνιμε, είναι το ύφος που χρησιμοποιείται στον σχεδιασμό τους και ορισμένες τεχνικές. Οι χαρακτήρες στα άνιμε έχουν συνήθως αρκετά μεγάλα μάτια. Κάτι που βοηθάει πάρα πολύ στην έκφραση των συναισθημάτων. Με τα μάτια απεικονίζει ο σχεδιαστής των άνιμε την λύπη, χαρά, φόβο, οργή και οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα των ηρώων του.

Επίσης συνήθως δίνεται αρκετή σημασία στην λεπτομέρεια, έτσι ώστε τα σχέδια να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά και όχι σουρεαλιστικά όπως συμβαίνει συνήθως στην δύση. Οι εκφράσεις ακόμα των ηρώων δεν είναι φυσιολογικές, αφού το πρόσωπο και άλλα χαρακτηριστικά του μεγεθύνονται ανάλογα με την περίσταση. Έτσι δεν θα είναι περίεργο το στόμα να ανοίγει διάπλατα και να καλύπτει το μισό πρόσωπο σε περιπτώσεις που ο ήρωας χαίρεται.

Οι ήρωες στα άνιμε δεν μοιάζουν επίσης τόσο πολύ με αυτούς που μας έχει συνηθίσει η Δύση, ή μάλλον καλύτερα η Αμερική. Δεν είναι ακραίες εκδόσεις των φύλων, με στενά κολλητά ρούχα που διαγράφουν το σώμα. Οι ήρωες είναι απλοί συνηθισμένοι άνθρωποι όπως εμείς. Οι οποίοι εργάζονται, πάνε σχολείο, ερωτεύονται, απογοητεύονται, ονειρεύονται όπως εμείς. Αυτοί οι συνηθισμένοι άνθρωποι όμως έχουν κάτι το ιδιαίτερο. Έχουν κάποια κρυφή μαγική δύναμη, ή γνωρίζουν κάποιο μαγικό πλάσμα ή έχουν πρόσβαση σε έναν άλλο κόσμο. Οι κακοί δεν είναι απόλυτοι, και οι καλοί δεν κάνουν μόνο καλό. Οι ήρωες πεθαίνουν, ή εξαφανίζονται και ξεχνιούνται. Αυτά τα λίγα και άλλα πολλά κάνουν τα άνιμε να ξεχωρίζουν.

Animation music video (A.M.V) Το A.M.V είναι ένα μουσικό βίντεο που αποτελείται από σκηνές από ένα ή περισσότερα anime με την υπόκρουση κάποιου τραγουδιού ταινίας ή από το trailer κάποιου σόου. Συνήθως ο όρος χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει το ανεπίσημο βίντεο που έχει δημιουργηθεί από fan των anime.

Ακολουθεί ένα A.M.V. (Animation Music Video) το οποίο επέλεξε η ομάδα του Π΄2.