ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

ΓΑΜΟΣ ΑΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Δημητρακόπουλος Ηλίας Ζοπανιώτης Μάριος
Η καθημερινή ζωή και η εκπαίδευση των αθηναίων
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «H OIKOΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ A΄
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η γιορτή της μητέρας Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι κινητή εορτή προς τιμήν της μητέρας και γιορτάζεται κάθε χρόνο την δεύτερη Κυριακή.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
OI ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΘΗΒΑ Σχολείο : 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Τάξη : Β4
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
Επιμέλεια: Βικτώρια Χούντρα, Τάξη Α3 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ελένη Γκόνου
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Le Chandeleur H «Chandeleur» -ή παλαιότερα, «Chandeleuse»- γιορτάζεται σαράντα ημέρες μετά τα Χριστούγεννα. Την ονομασία της η γιορτή την πήρε από τη.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 5ου ΑΙ. π.Χ. ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΤΟΙΚΟΙ ( ΕΜΠΟΡΟΙ) ΔΟΥΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΕΜΠΟΡΟΙ ΔΙΑΝΟΗΣΗ.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή Αρχαία Αθήνα ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Ελένης Σμυρνή, Αγγελικής Στεφανίδη, Κωνσταντίνας Τσίντζηρα, Μελίνας Φιλίππου & Χρυσούλας Χριστοδουλέα Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή

Σύντομη ιστορία Η Αθήνα είναι μία πόλη με μακραίωνη ιστορία. Κατά τη διάρκεια των αιώνων ήρθε σε σύγκρουση με τους Πέρσες, με σπουδαιότερες τις μάχες στον Μαραθώνα (490 π.Χ), στη Σαλαμίνα (480 π.Χ) και στις Πλαταιές (479 π.Χ). Κατά τη διάρκεια του πολέμου η Αθήνα εξελίχθηκε σε μεγάλη ηγεμονική δύναμη. Πενήντα χρόνια μετά ξέσπασε ένας εμφύλιος πόλεμος, ο Πελοποννησιακός, ανάμεσα στην Αθήνα και στη Σπάρτη. Στη συνέχεια η Αθήνα ήρθε σε σύγκρουση με το Φίλιππο Β΄ και τους Μακεδόνες. Μετά τη μάχη στη Χαιρώνεια η Αθήνα υποτάχθηκε στη Μακεδονία.

Καθημερινή ζωή Αθηναίων Οι γυναίκες στην αρχαία Αθήνα, έμεναν κυρίως κλεισμένες στο σπίτι, με κύριες ασχολίες την ανατροφή των παιδιών τους και την επίβλεψη των δούλων. Άλλες ασχολίες ήταν τα υφαντά, το πλέξιμο και η περιποίηση των εαυτών τους. Αντίθετα οι άνδρες περνούσαν αρκετές ώρες έξω από το σπίτι τους, κάνοντας βόλτες στην αγορά και σε άλλα μέρη, με τη συνοδεία φίλων συζητώντας φιλοσοφικά ζητήματα.

Γάμος στην αρχαία Αθήνα Το τελετουργικό του γάμου συντελείται σε τρείς φάσεις :τα «προαύλια», «τον κυρίως γάμο» και «τα επαύλια». Την προηγουμένη του γάμου τελούνται λοιπόν τα «προ­αύλια», τα οποία ξεκινούν με θυσίες. Ο κυρίως γάμος περιλαμβάνει θυσίες στην οικογενειακή εστία, το γαμήλιο συμπόσιο και τη γαμήλια πομπή . Την επομένη του γάμου ο πατέρας της νύφης και οι συγγενείς σχηματίζουν πομπή, της οποίας ηγείται κρατώντας λαμπάδα παιδί ντυμένο στα λευκά, έπεται κανηφόρος και μετά οι υπόλοιποι που φέρουν, υπό τους ήχους του αυλού, τα «επαύλια»

Τα δικαιώματα των γυναικών Οι γυναίκες στην Αρχαία Αθήνα, μπορούσαν να συμμετέχουν στις θρησκευτικές γιορτές της πόλης, όπως ήταν τα Παναθήναια και τα θεσμοφόρια (γιορτή της θεάς Δήμητρας). Άλλη μία συμβολή των γυναικών στη δημόσια ζωή ήταν το ιερατικό αξίωμα που ασκούσαν στα πλαίσια της λατρείας των γυναικείων θεοτήτων. Αυτά που έπρεπε να κάνουν ήταν να επιβλέπουν και να διευθύνουν τις λατρευτικές τελετές, όπως τις προσευχές και τις προσφορές και να προστατεύουν την ιερή περιουσία. Οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα εγγραφής στους καταλόγους των πολιτών. Επιπλέον δεν είχαν δικαίωμα κατοχής εγγείου ιδιοκτησίας επομένως ούτε κληρονομιάς, το οποίο αποτελούσε βασικό κριτήριο για την ιδιότητα του πολίτη. Ακόμη δεν είχαν τη δυνατότητα άσκησης δικαιοπραξιών.

Ποιος διάλεγε τον σύζυγο ; Η περιορισμένη στο στενό πλαίσιο του γυναικωνίτη Αθηναία κοπέλα δεν έχει ευκαιρίες να συναναστρέφεται νέους, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 5ου αιώνα, έτσι Ο κανόνας θέλει τον «κύριο» της κόρης , τον πατέρα, αδελφό ή άλλο αρσενικό νόμιμο κηδεμόνα, να επιλέγει τον μέλλοντα σύζυγό της.  

Ποιες αρμοδιότητες είχε ο άνδρας μέσα στο γάμο; Βασική αρμοδιότητα του άνδρα ήταν να συνεισφέρει στο ταμείο του σπιτιού. Στην συνέχεια ήταν υπεύθυνος για εξωτερικές δουλειές όπως όργωμα, βόσκημα, σπορά , φύτεμα κ.α. Επίσης ήταν αυτός που έπρεπε να φροντίζει για τις προμήθειες του σπιτιού. Ωστόσο κύριος ρόλος του ζευγαριού ήταν να τεκνοποιήσει ,δημιουργώντας έτσι γηροκόμους .

Ποιες αρμοδιότητες είχε η γυναίκα μέσα στο γάμο ; Ποιες αρμοδιότητες είχε η γυναίκα μέσα στο γάμο ; Η γυναίκα με την είσοδό της στο σπίτι , καταθέτει στο κοινό ταμείο, ό,τι έφερε. Στην συνέχεια οι αρμοδιότητές της περιορίζονταν στο σπίτι , και ήταν η παραγωγή ρούχων από μαλλί, ανατροφή των παιδιών τους , παραλαβή των προμηθειών που έρχονται από έξω καθώς και η επιτήρηση των δούλων .

Πώς ήταν η ιδανική γυναίκα; Η ιδανική γυναίκα στην αρχαία Αθήνα , ήταν η γυναίκα που ήταν πιστή στον άντρα της , έκανε το καλύτερο για την ανατροφή των παιδιών της και εκτελούσε άριστα τις αρμοδιότητες της, ενώ ταυτόχρονα ήταν πάντα περιποιημένη .