Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Θεατρικού Μουσείου
Advertisements

Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
και στο βάθος η Πατριάρχου Ιωακείμ
Θεατρικές παραστάσεις της Αντιγόνης στη διάρκεια του 20ου αι.
Το Ελληνικό Θέατρο.
Αθηνά Γ. Ιωάννης Καποδίστριας.
Η ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥ JEAN ANOUILH :
45ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ….
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Επιμέλεια: Σπύρος Αντωνέλλος ΕΜΕ
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Το νερό, ένα πολύτιμο αγαθό
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΜΑΡΘΑ-ΗΛΙΑΣ Το θέατρο «Απόλλων» βρίσκεται στην Πάτρα και κατασκευάστηκε το 1872 σε σχέδια του μεγάλου Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ. Είναι μικρογραφία.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
Τα παλαιά κτήρια της πόλης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΣΤΟΡΙΟΥ
ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ Τάξη Ε2 Σχολικό Έτος
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
 Νεοελληνικό και Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο: Με τον όρο νεοελληνικό θέατρο καθορίζουμε την ελληνική θεατρική κίνηση που παρουσιάστηκε και αναπτύχτηκε μετά.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Σύγχρονα κτίρια που έχουν επηρεαστεί
Η Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης ήταν η κύρια θεολογική σχολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Βρίσκεται επάνω σε ένα γραφικό ομώνυμο.
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Σχολικό έτος ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΠΙΩΝ ΤΑΞΗ Β2΄
Τα αξιοθέατα του Ηρακλείου. Ονόματα:Νικόλας Μαραυγονικολάκης Μαρία Πασχαλίδη.
1 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών 100 και πλέον χρόνια λειτουργίας.
Τα αξιοθέατα της Μεγάλης Βρετανίας!!!. Βρετανικό Μουσείο Το Βρετανικό Μουσείο είναι μουσείο της ανθρώπινης ιστορίας και πολιτισμού στο Λονδίνο. Οι συλλογές.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΖΗΚΑΛΛΙΑ Β4 ΜΙΧΑΕΛΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ Β4 ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΕΛΛΙΔΟΥ Β1 ΤΑΤΙΑΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ Β3.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ “ΘΗΣΕΑΣ” SHJ-02 ΤΩΝ ΥΙΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΑΘΗΝΑ 2015.
ΧΩΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜουσείαΘέατραΒιβλιοθήκεςΚινηματογράφοι. Νάντιο ΠίναΝάντιο Πίνα Σεχάϊ ΕριΣεχάϊ Ερι Πρίφτι ΜαρσέλΠρίφτι Μαρσέλ.
Τα δημοτικά σχολεία της Λακατάμειας
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναύπλιο
Βάσεις Δεδομένων & Έμπειρα Συστήματα
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ Μια σύντομη περιήγηση! ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΤΑΣΣΗ ΤΜΗΜΑ Γ3
Oι αφανείς πρωταγωνιστές μιας παράστασης
15. Η Αγία Σοφία, ένα αριστούργημα της αρχιτεκτονικής
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Το Εθνικό Θέατρο άρχισε να κτίζεται ως Βασιλικό θέατρο το 1891 χάρη σε δωρεά ύψους 10.000 αγγλικών λιρών που πρόσφερε ο ομογενής Ευστράτιος Ράλλης στον Βασιλέα Γεώργιο Α΄ προκειμένου να τα διαθέσει εκείνος όπου νόμιζε καλύτερα. Έτσι με απόφαση του βασιλιά Γεωργίου Α΄ τελικά επιλέχθηκε μετά από πολύμηνη αναζήτηση οικοπέδου, αρχικά πλησίον της σημερινής πλατείας Κλαυθμώνος, σε οικόπεδο του αυλικού Νικολάου Θων επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου, που για την ολοκλήρωσή του όμως συνεισέφεραν επίσης οι Κοριαλένης και Ευγενίδης καθώς φυσικά και το δημόσιο ταμείο. Ο Γερμανός αρχιτέκτονας του κτιρίου Ερνέστος Τσίλλερ, εμπνεόμενος από τον αναγεννησιακό ρυθμό, σχεδίασε την πρόσοψη έχοντας ως πρότυπο τη βιβλιοθήκη του Αδριανού. Το κεντρικό της τμήμα είναι εξαιρετικά πλούσιο σε διακοσμητικά στοιχεία, με κιονοστοιχία κορινθιακού ρυθμού ενώ τα δύο πλευρικά τμήματα αποτελούν μία τυπική νεοκλασική σύνθεση. Οι αρχικές εσωτερικές εγκαταστάσεις σκηνής, φωτισμού και θέρμανσης ήταν οι πιο προηγμένες εκείνης της εποχής, σχεδιασμένες από Βιεννέζους μηχανικούς και κατασκευασμένες σε εργοστάσια του Πειραιά.

Το κτίριο ανακαινίστηκε για πρώτη φορά το 1930-31, υπό την εποπτεία του σκηνογράφου Κλεόβουλου Κλώνη. Το 1960-63 κατεδαφίστηκε το ξενοδοχείο «Μεσσήνη» στη γωνία της οδού Μενάνδρου και κτίστηκε η νέα πτέρυγα (της Νέας Σκηνής). Το Θέατρο ιδρύθηκε για πρώτη φορά το 1900 ως επίσημο Βασιλικό Θέατρο για να κλείσει όμως σε σύντομο χρονικό διάστημα (1908) και να δοθεί σε κοινή χρήση μέχρι το 1932. Ως Εθνικό Θέατρο επανιδρύθηκε με νόμο του τότε Υπουργού Παιδείας, Γεωργίου Παπανδρέου στις 3 Μαΐου του 1930. Οι πρώτες διαφωνίες σχετικά με το πρόσωπο που θα διοριζόταν σκηνοθέτης στο Εθνικό σημαδεύουν τις απαρχές του: ηθοποιοί και συγγραφείς, μεταξύ των οποίων και η Μαρίκα Κοτοπούλη, και η Κυβέλη, προτείνουν τον Μαξ Ράινχαρντ, επειδή έκριναν πως δεν υπήρχε κατάλληλος Έλληνας. Στην ουσία ούτε η Κοτοπούλη και ούτε η Κυβέλη ήθελαν σκηνοθέτη που θα ήταν παντοδύναμος και γι' αυτό πρότειναν τον Ράινχαρτ, που δεν επρόκειτο να δεχθεί να αφήσει το Βερολίνο και τη Βιέννη για να έρθει στην Αθήνα. Οι Γρ. Ξενόπουλος και Θ. Συναδινός προκρίνουν έναν τεχνοκράτη, όμως οι Μ.Ροδάς, Πέλος Κατσέλης, θέλουν ένα σκηνοθέτη - δάσκαλο. Αρχικά διορίζεται ο Μ. Λιδωρίκης ως σκηνοθέτης με βοηθό τον Δ.Μυράτ, αλλά μετά την παραίτησή του στις αρχές του 1931 αναβαθμίζεται ο ήδη διορισμένος σκηνοθέτης Φώτος Πολίτης, που υποστηρίζεται από τον γενικό διευθυντή Ιωάννη Γρυπάρη, τον γενικό γραμματέα Κωστή Μπαστιά και τον Παύλο Νιρβάνα, έως τον πρόωρο θανατό του το Δεκέμβριο 1934. Άλλοι ήταν οι Κλεόβουλος Κλώνης (σκηνικά) και Αντώνης Φωκάς (κοστούμια).

Τα εγκαίνια έγιναν με την παράσταση «Αγαμέμνων» του Αισχύλου και τη μονόπρακτη κωμωδία «Ο Θείος Όνειρος» του Ξενόπουλου στις 19 Μαρτίου 1932. Ανάμεσα στους ηθοποιούς που συγκαταλέγονταν στον πρώτο πυρήνα του Εθνικού Θεάτρου συναντώνται οιΑιμίλιος Βεάκης, Γιώργος Γληνός, Ελένη Παπαδάκη, Αλέξης Μινωτής, Κατίνα Παξινού, Θάνος Κωτσόπουλος, Δημήτρης Μυράτ Η περίοδος του Φώτου Πολίτη χαρακτηρίζεται από την επιθυμία του το Εθνικό να συμβάλει στη διαπαιδαγώγηση και την ψυχαγωγία του λαού, χωρίς να ικανοποιεί τις προσωπικές φιλοδοξίες των πρωταγωνιστών του. Η ρήξη του με την καλλιτεχνική επιτροπή του Εθνικού (Γρηγόριος Ξενόπουλος, Θ. Συναδινός, Παύλος Νιρβάνας), επειδή ο πρώτος ήθελε να έχει όχι απλά τη σκηνοθετική ευθύνη των έργων που ανέβαιναν, αλλά και τον τελικό λόγο για τα έργα αυτά, συνέβαλαν στην ανάδειξη του Δημήτρη Ροντήρη. Το 1934, μετά τον θάνατο του Φώτου Πολίτη, τη θέση του ανέλαβε ο Δημήτρης Ροντήρης, ο σκηνοθέτης που ίσως περισσότερο από όλους τους άλλους θα συνδέσει το όνομα του με το Εθνικό Θέατρο, υπηρετώντας το μέχρι τον θάνατό του (1981). Το 1939, ιδρύθηκε η Εθνική Λυρική Σκηνή ως τμήμα του Εθνικού Θεάτρου. Το 1956 αναγνωρίστηκε η ανάγκη προώθησης του νεοελληνικού ρεπερτορίου με την ίδρυση της Δεύτερης Σκηνής που αργότερα το 1971 ονομάστηκε Νέα Σκηνή, επί Αιμίλιου Χουρμούζιου, και που σαν εναρκτήριο έργο της επιλέγεται Η έβδομη ημέρα της δημιουργίας του Ιάκωβου Καμπανέλλη. (23 Ιανουαρίου 1956) Το 1996 ιδρύθηκε η Πειραματική σκηνή, ο Άδειος Χώρος και το Εργαστήριο Ηθοποιών.

Άρτεμις Πακουλίδη Ελίνα Τζελάτη Αλεξάνδρα Σούμπλη Μάρα Μπερδέση Βιβλιογραφία: Αρχείο Εθνικού Θεάτρου και Βικιπαίδεια