Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/0308(ΒΙΕ)/07.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Σχολές Γονέων. Φορέα Υλοποίησης • Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτική Πληροφορικής
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
18 χρόνια δράσης του Κέντρου Πρόληψης στο Νομό Αχαΐας:
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Διασύνδεση Γενεών μέσα από ένα Ωφέλιμο Διαδίκτυο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Προσχολική Παιδαγωγική
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Ερευνα για την σχολικη βια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.) Πρόγραμμα Πρωτογενούς Πρόληψης της Έμφυλης Βίας: “Χτίζοντας Υγιείς Σχέσεις ανάμεσα στα Δύο Φύλα” Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.) Κική Πετρουλάκη, Ψυχολόγος, Ph.D Αντωνία Τσιριγώτη, Ψυχολόγος, M.Sc. Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο & βιωματική γνώση: προάγοντας την μη-βίαιη επικοινωνία Ημερίδα στο πλαίσιο του προγράμματος «Επικοινωνία Δίχως Βία για Σχολεία Δίχως Βία» Διοργάνωση: ΚΕΔΕ - 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδας Αττικής - Ίδρυμα Friedrich Ebert 24 Απριλίου 2015 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος

Δεκέμβριος 2009 – 2011 & Οκτώβριος 2014 - 2016 Συντονισμός Ταυτότητα του Προγράμματος Τίτλος Ευαισθητοποίηση για την Ισότητα των Φύλων ενάντια στη Βία μεταξύ Ερωτικών Συντρόφων (Ι & ΙΙ) Gender Equality Awareness Raising against Intimate Partner Violence (GEAR against IPV Ι & ΙΙ) Συγχρηματοδό-τηση Διάρκεια Δεκέμβριος 2009 – 2011 & Οκτώβριος 2014 - 2016 Συντονισμός Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας (Ε.Δ.κ.Β.), Ελλάδα Φορείς – Εταίροι Austrian Women’s Shelter Network, AÖF, Information Centre Against Violence, Αυστρία SPI Forschung gGmbH, Γερμανία Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Αγωγής Υγείας, Ελλάδα Center for Education, Counseling & Research, Κροατία Μεσογειακό Ινστιτούτο Μελετών Κοινωνικού Φύλου (Κύπρος) Center for Education, Counselling and Research (Κροατία) Association for Liberty & Equality of Gender (Ρουμανία) Plataforma unitària contra les violències de gènere (Ισπανία) Το Χαμόγελο του Παιδιού (Ελλάδα) Εξ.Αξιολογήτρια Καθηγήτρια Carol Hagemann-White, Πανεπιστήμιο του Osnabrück Πληθυσμός - στόχος Εκπαιδευτικοί & Μαθητές/-ριες Β’ βάθμιας εκπαίδευσης Επαγγελματίες & παιδιά/έφηβοι/-ες που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου/ ευπαθείς κοινωνικές ομάδες

Σκοπός του Προγράμματος Συντονισμένη δράση πρωτογενούς πρόληψης της Βίας μεταξύ Ερωτικών Συντρόφων (ΒΕΣ) μέσω παρεμβάσεων σε σχολικό πλαίσιο: ευαισθητοποίηση & επιμόρφωση εκπαιδευτικών Β’ βάθμιας εκπαίδευσης ευαισθητοποίηση μαθητών/-ριών Β’ βάθμιας εκπαίδευσης από κατάλληλα καταρτισμένους/-ες εκπαιδευτικούς Η προώθηση της δημιουργίας υγιών & ισότιμων σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα & της ανάπτυξης μηδενικής ανοχής στη βία μέσα από ευαισθητοποίηση μαθητών/-ριών για: τους κοινωνικά επιβεβλημένους ρόλους των φύλων, τις στερεοτυπικές αντιλήψεις και την ανισότητα των φύλων την επίδραση που ασκούν στις σχέσεις τους τον τρόπο με τον οποίο σχετίζεται η άνιση κατανομή ισχύος ανάμεσα στα δύο φύλα με την εμφάνιση ψυχολογικής, σωματικής ή και σεξουαλικής κακοποίησης των γυναικών/κοριτσιών τα χαρακτηριστικά των υγιών - μη υγιών σχέσεων προειδοποιητικές ενδείξεις τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να συμβάλουν οι έφηβοι/ες στην αποτροπή της εμφάνισης όλων των μορφών έμφυλης βίας

Η ‘Φιλοσοφία’ του Προγράμματος Ανισότητα των Φύλων (πατριαρχική δομή κοινωνιών) Στερεότυπα των φύλων Βία μεταξύ Ερωτικών Συντρόφων Πρωτογενής πρόληψη  παρεμβάσεις μη εδραίωση ή τροποποίηση στερεοτυπικών αντιλήψεων θα πρέπει να ξεκινούν σε όσο το δυνατόν µικρότερη ηλικία Ιδανικότερο πλαίσιο για την ευαισθητοποίηση του γενικού πληθυσμού των παιδιών/ εφήβων  το εκπαιδευτικό πλαίσιο Όλα (σχεδόν) όλα τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο Εκπαιδευτικοί ενήλικες που βρίσκονται πολύ κοντά στα παιδιά (μετά τους γονείς τους) – ήδη εδραιωμένη σχέση αποτελούν µια µόνιµη “οµάδα δράσης” στα σχολεία Αν ένα ολόκληρο Εκπαιδευτικό Σύστημα μεταδίδει τέτοια μηνύματα  ενισχύεται ο προληπτικός τους χαρακτήρας - τα σχολεία & οι εκπαιδευτικοί νοιάζονται & ενεργούν για την ισότητα & εξάλειψη της βίας στις σχέσεις των εφήβων Νηπιαγωγείο Δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο Πανεπιστήμιο Δια βίου μάθηση

Η προσέγγιση child-centered δεν διδάσκονται  καθοδηγούνται (μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων) να διερευνήσουν τα θέματα του προγράμματος & να αποκτήσουν δεξιότητες οι φωνές των παιδιών/εφήβων θα ακουστούν μέσα από τις καμπάνιες & ημερίδες εισαγάγει στην εκπαίδευση την ισότητα των φύλων ως μέσο πρόληψης της βίας & προσφέρει σε εκπαιδευτικούς τις δεξιότητες & τεχνογνωσία έχει ήδη υλοποιηθεί πιλοτικά & αξιολογηθεί (evidence based) και είναι αποτελεσματική ως προς την αύξηση των γνώσεων των εφήβων & τη μείωση των ανεκτικών στάσεών τους στη χρήση της βίας

Εκπαιδευτικό υλικό (4 Τεύχη) Πληροφορίες για το πρόγραµµα, το υλικό & τις δράσεις, τις ενέργειες δηµοσιοποίησής του & πιθανούς τρόπους ενσωµάτωσης του Προγράµµατος στο σχολικό πρόγραµµα της Β’βάθµιας Όλες τις απαραίτητες οδηγίες (βήµα- προς-βήµα) για την οργάνωση, υλοποίηση & αξιολόγηση Σεµιναρίων επιµόρφωσης εκπαιδευτικών Όλες τις πληροφορίες & τα υλικά για την οργάνωση, βήµα-προς-βήµα υλοποίηση, τεκµηρίωση & αξιολόγηση της εφαρµογής του προγράµµατος στην τάξη Σειρά βιωµατικών δραστηριοτήτων (3 θεματικές ενότητες) Φύλλα Εργασίας & Ενηµερωτικά Φυλλάδια για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων

Παράδειγμα δραστηριότητας

Παράδειγμα δραστηριότητας

Ενότητες - Δραστηριότητες Τεχνικές ενεργητικής συμμετοχής & βιωματικής μάθησης - Διαδραστικές δραστηριότητες Ομαδική εργασία Καταιγισμός ιδεών (brainstorming) & συζήτηση (σε ζευγάρια – μικρές ομάδες – στην ολομέλεια) Παιχνίδια ρόλων (role- playing) & Μελέτες περιπτώσεων Καλλιτεχνικές δραστηριότητες … Ενότητα 1: Εισαγωγή & Οριοθέτηση Στόχων 3 Δραστηριότητες Ενότητα 2: Στερεότυπα & Ισότητα των Φύλων Μέρος 1. Στερεότυπα των Φύλων και Αρρενωπότητα εναντίον Θηλυκότητας (22 Δραστηριότητες) Μέρος 2. Πατριαρχικές Κοινωνίες (5 Δραστηριότητες) Ενότητα 3: Υγιείς και μη υγιείς σχέσεις 6 Δραστηριότητες Ενότητα 4: Βία μεταξύ Ερωτικών Συντρόφων Μέρος 1. Ευαισθητοποίηση (8 Δραστηριότητες) Μέρος 2. Τι Μπορούµε να Κάνουµε για να Σταµατήσει η Βία στις Σχέσεις/ ΒΕΣ – Τρόποι Παρέµβασης στη ΒΕΣ (4 Δραστηριότητες)

Δομή της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Βιωματικό μέρος: οι εκπαιδευτικοί υιοθετούν το ρόλο των µαθητών/- ριών σε ένα προσοµοιωµένο εργαστήριο “GEAR against IPV” που υλοποιείται μέσω βιωµατικών ασκήσεων. Μέσω αυτής της προσέγγισης παρέχεται στους/στις εκπαιδευτικούς: ένα υπόδειγµα του τρόπου υλοποίησης των εργαστηρίων η ευκαιρία να αποκοµίσουν την ίδια εµπειρία µε εκείνη που θα βιώσουν οι µαθητές/-ριές τους κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων που θα υλοποιήσουν στις τάξεις τους ένα “ασφαλές” πλαίσιο για να διερευνήσουν τις δικές τους στάσεις & συµπεριφορές για τους ρόλους των δύο φύλων και να προβληµατιστούν για το πώς αυτές µπορούν να τροποποιηθούν Πρακτικό μέρος: ενημέρωση για τον τρόπο οργάνωσης & υλοποίησης των εργαστηρίων τους, πώς να καταγράφουν & να αναφέρουν τη διαδικασία & τα αποτελέσµατα στο Ε.Δ.κ.Β. & οδηγίες για τη διαδικασία αξιολόγησης των εργαστηρίων Θεωρητική κατάρτιση χειρισμού περιστατικών κακοποίησης που αντιλαμβάνονται ή τους αποκαλύπτονται (π.χ. νομικό πλαίσιο, υποχρεώσεις αναφοράς περιστατικών Κα-Πα παιδιών, διαθέσιμες υποστηρικτικές υπηρεσίες για θύματα κακοποίησης, κ.ά.)

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών & επαγγελματιών Επιμόρφωση εκπαιδευτικών & επαγγελματιών

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών & επαγγελματιών Επιμόρφωση εκπαιδευτικών & επαγγελματιών

Υλοποίηση του προγράμματος (2009-2011) Εκπαιδευτικοί/ Συντον. Εργαστηρίων (Ν) (27 εκπαιδευτικοί & 20 ΥΑΥ) (109 αγόρια και 143 κορίτσια) σε 13 Γυµνάσια (9) και Λύκεια (3 + 1 ΕΠΑΛ) της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Λάρισα, Σέρρες, Μήλος)

Χαρακτηριστικά παρέμβασης στην Ελλάδα (2009-2011) Χαρακτηριστικά παρέμβασης στην Ελλάδα (2009-2011) 13 Σχολεία 9 Γυμνάσια 3 Ενιαία Λύκεια - 1 ΕΠΑ.Λ Αττική (5), Πάτρα (2), Σέρρες (2), Λάρισα (2), Κυκλάδες – Μήλος 2) Διάρκεια: 11 – 30 διδακτικές ώρες Τέλος Ιαν./αρχές Φεβ. 2011 – αρχές Μαΐου 2011 (2 – 3 μήνες) Σχολικές Μονάδες 14ο Γυμνάσιο Αθηνών 2ο Γυμνάσιο Σερρών 2ο Γυμνάσιο Παπάγου Παλλατίδειο Λύκειο Σιδηροκάστρου 2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου Γυμνάσιο Αμπελώνα Λάρισας 2ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής 9ο Γυμνάσιο Λάρισας 1ο Λύκειο Μεγάρων Γυμνάσιο Μήλου 10ο Γυμνάσιο Πάτρας Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ) Μήλου 18ο Γυμνάσιο Πάτρας

~290 εκπαιδευτικοί & επαγγελματίες II Επιμόρφωση 11 σεμινάρια ~290 εκπαιδευτικοί & επαγγελματίες Ευαισθητοποίηση 70 εργαστήρια ~1.300 έφηβοι/-ες Καμπάνιες Ευαισθητοποίησης Ημερίδες - Συνέδρια

Εργαστήρια μαθητών/-ριών

Πρέπει να γίνονται τέτοιου είδους προγράμματα στο σχολείο από εκπαιδευτικούς; Το 94.8% των μαθητών/-ριών πιστεύει ότι (μάλλον) πρέπει να υλοποιούνται στο σχολείο Το 89.1% πιστεύει ότι (μάλλον ) πρέπει να υλοποιούνται από εκπαιδευτικούς “γιατί παιδεία δεν είναι μόνο η γραμματική & η προετοιμασία για τις εξετάσεις” “…διότι στα περισσότερα σχολεία δεν συζητιούνται καν τέτοια θέματα και καλό θα ήταν να αρχίσουν…” “..γιατί το σχολείο είναι πηγή μόρφωσης κι αυτό το πρόγραμμα ήταν πολύ ενημερωτικό” “…γιατί στο μέλλον πρέπει αυτό να γίνεται από το νηπιαγωγείο” “..γιατί ακόμα κι ο εκπαιδευτικός ενημερώνεται από αυτά” [x2 (3, N = 231) = 13.76, p < .01] κορίτσια holding a more “certainly yes” opinion towards conducting the workshops in the σχολείο setting than αγόρια. Γιατί εκτός από εκπαιδευτικοί είναι και παιδαγωγοί Ναι, γιατί οι εκπαιδευτικοί παίζουν σημαντικό ρόλο στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών Συνήθως ο καθηγητής λειτουργεί ως πρότυπο στο μαθητή ιδίως σε μικρότερες ηλικίες

CD-ROM

www.facebook.com/ EuropeanAntiViolenceNetwork

Ιστοσελίδα Ε.Δ.κ.Β. www.antiviolence-net.eu

Αντί επιλόγου…  “Αισθάνομαι ασφαλής γιατί μπορώ πια να καταλάβω πότε μια σχέση μπορεί να γίνει βίαιη και πότε προσφέρει ικανοποίηση…”   “…στην αρχή ένιωθα αμηχανία, γιατί ντρεπόμουν να μιλήσω για τα συναισθήματά μου στους άλλους. Σιγά-σιγά, όμως, όταν χωριστήκαμε σε ομάδες αισθανόμουνα ωραία και μου άρεσε που συμπλήρωνα όλα αυτά τα φυλλάδια. Τώρα νιώθω ασφάλεια. Νιώθω ότι ξέρω πότε μια σχέση είναι υγιής και πότε όχι…” “…Το πρόγραμμα ήταν πολύ όμορφο και έμαθα πολλά πράγματα. Μου άρεσε που καθόμασταν όλα τα παιδιά μαζί και κουβεντιάζαμε… δεν θα ξεχάσω αυτά που κάναμε. Όλα στο πρόγραμμα μου άρεσαν…”

Ένα αγόρι έχει δικαίωμα να πιέσει ένα κορίτσι να κάνει σεξ μαζί του: Ένα αγόρι έχει δικαίωμα να πιέσει ένα κορίτσι να κάνει σεξ μαζί του: 1 = Διαφωνώ απόλυτα … 3 = Δεν είμαι σίγουρος/-η … 5 = Συμφωνώ απόλυτα