Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΚΥΠΡΟΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Η διαδικασία της αξιολόγησης
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πρόγραμμα.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Curriculum Based Measurement (CBM)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Περιεχόμενα Ορισμός του CBM. Χαρακτηριστικά του CBM. Συνήθεις περιπτώσεις εφαρμογής. Η διαδικασία αξιολόγησης στο CBM. Παράδειγμα εφαρμογής. Βιβλιογραφικές αναφορές. 2

Ορισμός του CBM Το Curriculum-based measurement είναι μία μέθοδος συνεχούς ελέγχου και παρακολούθησης της εκπαιδευτικής προόδου των μαθητών μέσω άμεσων αξιολογήσεων της ακαδημαϊκής τους ικανότητας (Wright, n.d.). Τομείς: Αναγνωστική ικανότητα, μαθηματικά, ορθογραφία, γραπτή έκφραση (Wright, n.d.) Βασικός στόχος: η παροχή υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας τους (Deno, 2003), και η υποστήριξη των διδακτικών αποφάσεων που θα ληφθούν ύστερα από αυτήν την αξιολόγηση (Clarke, 2009). 3

Χαρακτηριστικά του CBM(Clarke, 2009) Μακροπρόθεσμοι – Ετήσιοι στόχοι Περιεχόμενο βασισμένο στο Α.Π. Τεχνική αρτιότητα Πρότυπες δοκιμασίες αξιολόγησης [ίδιο επίπεδο δυσκολίας] Περιοριστική επιλογή των ερεθισμάτων Δειγματοληπτικός «ευαισθητοποιημένος» έλεγχος της επίδοσης Επανάληψη μετρήσεων Μη σταθμισμένος τρόπος αξιολόγησης/εύκολος στην εκμάθηση 4

Συνήθεις περιπτώσεις εφαρμογής (Clarke, 2009). Βελτίωση Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ενίσχυση του διδακτικού σχεδιασμού Ανάπτυξη προτύπων επίδοσης Διευκόλυνση της επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία Ανίχνευση μαθητών «σε κίνδυνο» Μείωση της μεροληψείας της αξιολόγησης... 5

Η διαδικασία αξιολόγησης στο CBM Επιλέγεται μία μαθησιακή περιοχή και οι σχετικές ασκήσεις (κείμενα, λέξεις, μαθηματικές πράξεις) Σύντομες χρονομετρημένες ασκήσεις/εκφωνήσεις ασκήσεων (1- 5’) Οδηγίες με συγκεκριμένο τρόπο και σε συγκεκριμένο χρόνο Αξιολογείται η ταχύτητα, η ευχέρεια και η ακρίβεια Η επίδοση του μαθητή οπτικοποιείται (γράφημα) Η πρόοδος του μαθητή παρακολουθείται και παρουσιάζεται με ένα γράφημα (διαφοροποίηση στόχων και μεθόδων) 6

Παράδειγμα εφαρμογής 1/6 Στόχος: Να κάνουν προσθέσεις με αριθμούς μέχρι το 20. [Α.Π.Σ. Μαθηματικών (2003), Α΄Τάξη]  Πρόσθεση δύο μονοψήφιων αριθμών-άθροισμα μικρότερο του 10  Πρόσθεση δύο μονοψήφιων αριθμών-άθροισμα ανάμεσα στο 11 και το 18  Πρόσθεση μονοψήφιου αριθμού σε διψήφιο 7

Παράδειγμα εφαρμογής 2/6 Οδηγίες:  «Οι προσθέσεις που σας δίνονται πρέπει να λυθούν.  Όταν πω «ξεκινήστε», γυρίστε το φυλλάδιο στη πρώτη σελίδα και ξεκινήστε να λύνετε τις προσθέσεις.  Ξεκινήστε από την πρώτη πρόσθεση της πρώτης σειράς στα αριστερά της σελίδας.  Συνεχίστε στην ίδια σειρά και μετά πηγαίνετε στην επόμενη.  Εάν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε μία πρόσθεση διαγράψτε τη με ένα Χ και πηγαίνετε στην επόμενη.  Όταν τελειώσετε με την πρώτη σελίδα πηγαίνετε στη δεύτερη. Υπάρχουν ερωτήσεις;» (Wright, n.d., p. 13) 8

Παράδειγμα εφαρμογής 3/6 Βαθμολόγηση:  Για κάθε σωστό ψηφίο στη σωστή αξιακή θέση σημειώνεται ένας βαθμός.  Γραμμή βάσης (baseline): 3 δοκιμασίες σε μία εβδομάδα.  Η διάμεσος των τριών επιδόσεων αποτελεί το σημείο εκκίνησης.  Επίδοση-στόχος = διάμεσος + (ρυθμός προόδου x εβδομάδες) 9

Παράδειγμα εφαρμογής 4/6 10

Παράδειγμα εφαρμογής 5/6 11

Παράδειγμα εφαρμογής 6/6 Ο κανόνας των τριών σημείων για τη λήψη των διδακτικών αποφάσεων ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ: Εάν 3 συνεχόμενα σημεία βρίσκονται πάνω από τη γραμμή προόδου, γίνεται προσαρμογή του στόχου προς τα πάνω. Εάν 3 συνεχόμενα σημεία βρίσκονται κάτω από τη γραμμή προόδου, γίνεται προσαρμογή του στόχου πιο κοντά στις δυνατότητες του μαθητή. Εάν τα σημεία βρίσκονται πλησίον της γραμμής προόδου, η πρόοδος θεωρείται η βέλτιστη.

Βιβλιογραφικές αναφορές ΥΠΕΠΘ, (2003). Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών Μαθηματικών. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Clarke, S. (2009). Using Curriculum-Based Measurement to Improve Achievement. Principal, 88 (3), pp Deno, S. L. (2003). Developments in Curriculum-Based Measurement. The Journal of Special Education, 37(3), pp Wright, J. (n.d.). Curriculum-Based Measurement: A manual for teachers. Στο: 13

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας. 14