Οι Επιδράσεις των Πολιτιστικών Οργανισμών στο Κοινό τους 10 η Εβδομάδα 10 η Εβδομάδα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού Ελίζα Παναγιωτάτου Μάρτιος 2012 Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γεωργικές Εφαρμογές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Αγροτικής Οικονομίας» Γεωπονική Σχολή Α.Π.Θ.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Θεωρία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρία της Κοινωνίας
Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το κύριο χαρακτηριστικό της; 3.6 Κοινή γνώμη και Ομάδες πίεσης /συμφερόντων Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το.
11η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕΠΑΚ- ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 25 Νοεμβρίου 2011 ΝΙΚΟΣ ΔΕΜΕΡΤΖΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Α) Κριτική Θεωρία.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωσης ΙΙ Η Θεματολογία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η έννοια της επιχείρησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι Επιδράσεις των Πολιτιστικών Οργανισμών στο Κοινό τους 10 η Εβδομάδα 10 η Εβδομάδα

Αρχικές Ανησυχίες Πρώτες μελέτες στις αρχές του 20ού αιώνα. Οι ανησυχίες εντάθηκαν την δεκαετία του 1930 λόγω του Τρίτου Ράιχ Πρώτα πανεπιστημιακά τμήματα την δεκαετία του Οι ερευνητικές αναζητήσεις περνούν από διαφορετικές φάσεις.

Σύμφωνα με τον ΜακΚουέιλ (2003) τα μέσα μπορούν: (1) Να προκαλέσουν σκόπιμη αλλαγή (μεταστροφή). (2) Να προκαλέσουν μη σκόπιμη αλλαγή. (3) Να προκαλέσουν δευτερεύουσα αλλαγή. (4) Να διευκολύνουν μια αλλαγή. (5) Να ενισχύσουν ό,τι υπάρχει. (6) Να εμποδίσουν την αλλαγή (σελ. 486).

Διαφοροποίηση των Ερωτημάτων Πώς τα μέσα επηρεάζουν το κοινό; Πως το κοινό χρησιμοποιεί τα μέσα;

Κατηγορίες Επιδράσεων των Μέσων Κατηγορίες επιδράσεων των μέσων Προπαγάνδα Ατομική ανταπόκριση Καμπάνια των ΜΜΕ Διάδοση των ειδήσεων Θεματολογία Πλαισίωση Προώθηση της ανάπτυξης Διάδοση των καινοτομιών Διανομή της γνώσης Κοινωνικοποίηση Κοινωνικός έλεγχος Συλλογική αντίδραση Κατασκευή της πραγματικότητας Θεσμική μεταβολή Πολιτιστική αλλαγή Κοινωνική ολοκλήρωση Πηγή: Προσαρμοσμένο από τον ΜακΚουέιλ (2003), σελ. 488.

Ομαδοποίηση των Επιδράσεων (α) Άμεσες και έμμεσες επιδράσεις (β) Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιδράσεις (γ) Μονόδρομες και αμφίδρομες επιδράσεις (δ) Περιορισμένες και γενικευμένες επιδράσεις (ε) Αναμενόμενες και μη αναμενόμενες επιδράσεις

Πολιτισμική Θεωρία Διαφοροποιήσεις με την Εμπειρική Σχολή. Διαφοροποιήσεις ως προς την ιδεολογική τους αφετηρία, τα μεθοδολογικά εργαλεία όσο και τα ερευνητικά ενδιαφέροντα. Η εμπειρική/κοινωνική σχολή στις σπουδές επικοινωνίας εστιάζει κυρίως στο άτομο και σε μικροσυστήματα. Οι ευρωπαϊκές σχολές εστιάζουν σε κοινωνικές διεργασίες και πολιτισμικά φαινόμενα και επιδίδονται περισσότερο σε μακροαναλύσεις.

Ο ρόλος των Σχολών Οι Καναδοί θεωρητικοί και ο Τεχνολογικός Ντετερμινισμός. Οι ρόλοι των Μάρξ, Ντιρκέμ και Βέμπερ – Μαρξισμός – Λειτουργισμός – Κοινωνιολογία

Ο ρόλος των Σχολών O Gramsci και η Ηγεμονία Η Σχολή της Φραγκφούρτης (Adorno, Horkheimer, Benjamin) Ο Habermas και η Δημόσια Σφαίρα Το κίνημα του Δομισμού και Μεταδομισμού Η αναστοχαστική κοινωνιολογία του Bourdieu Ο Jean Baudrillard και η θεώρηση της «πραγματικότητας». Η Βρετανική Σχολή (Raymond Williams και Richard Hoggart).

Εμπειρικά Παραδείγματα Η Θεωρία της Θεματολογίας (Agenda Setting) Η Ιεράρχηση της σημαντικότητας Η οργάνωση των θεμάτων Κύριες εφαρμογές στην πολιτική επικοινωνία Προτεραιότητες των μέσων Ο συσχετισμός μεταξύ των θεμάτων που ορίζονται ως σημαντικά από τα μέσα και των θεμάτων που ορίζονται ως σημαντικά από το κοινό.

Ο δημόσιος διάλογος εκφράζεται από σημαντικά ζητήματα. Η θεματολογία προέρχεται από έναν συνδυασμό κοινής γνώμης και πολιτικής επιλογής. Ανταγωνιστικά συμφέροντα επιδιώκουν να προβάλλουν τη δική τους θέση. Τα μέσα επιλέγουν τα ζητήματα που θα προβάλλουν με γνώμονα τις πιέσεις που δέχονται. Η ανάδυση ενός θέματος στη θεματολογία των ΜΜΕ αποτελεί σημείο δημόσιας αναγνώρισης και ασκεί μια περαιτέρω επίδραση στην κοινή γνώμη και την πολιτική σκηνή.

Η έρευνα στο Chapel Hill (1972) Βασικά ευρήματα: – Συσχετισμός στις σημαντικότητες. – Τα μέσα δεν μας υπαγορεύουν πώς να σκεφτόμαστε αλλά για ποιο πράγμα να σκεφτόμαστε.

Γιατί η θεματοποίηση είναι σημαντική; Ανέτρεψε την άποψη των περιορισμένων επιδράσεων. Επηρέασε αρκετούς κλάδους όπως η ψυχολογία, οι πολιτικές επιστήμες και αργότερα τις σπουδές διοίκησης.

Η «φύση» του θέματος - obtrusivity H Θεματολογία λειτουργεί καλύτερα με συγκεκριμένα θέματα Όταν το θέμα έχει να κάνει με την καθημερινότητα (obtrusive), οι άνθρωποι έχουν και πολλές πηγές πληροφόρησης. Όταν το θέμα δεν μας επηρεάζει καθημερινά, τότε καταφεύγουμε στα μέσα. Το ζήτημα του χρόνου – από λίγες μέρες μέχρι έξι εβδομάδες.

Ποιος ορίζει την ατζέντα; Τα μέσα δεν συμβαδίζουν απαραίτητα με την πραγματικότητα. Ομάδες πίεσης και ειδικών συμφερόντων πιέζουν τα μέσα. Εδραιωμένοι θεσμοί – π.χ. ο Πρόεδρος Σχέση με τους Πυλωρούς.

Πλαισίωση «Ποιοι συσχετισμοί δυνάμεων και ποιες θεσμικές συμφωνίες ενισχύουν συγκεκριμένες πρακτικές και διαρκείς μεθόδους κατανόησης του κοινωνικού περίγυρου, όπως ενυπάρχουν μέσα σε συγκεκριμένα και ουσιώδη πλαίσια, αρχές οργάνωσης σημαντικών πληροφοριών οι οποίες εκδηλώνονται σε καίρια σημεία δομημένου νοήματος, τα οποία κρίνονται ιδιαίτερης σημασίας στο βαθμό που ανευρίσκονται στις λεκτικές διατυπώσεις (γραπτές ή προφορικές) των μέσων, η οποία είναι στη συνέχεια διαθέσιμη ως κατευθυντήριος γραμμή της δημόσιας ζωής;»

Κατηγορίες Πλαισίων (α) υποθέματα (subtopics) (όπως π.χ. η ενότητα, η δομή, η παράγραφος), (β) μηχανισμούς πλαισίωσης (framing mechanisms) (όπως π.χ. ο αριθμός των αναφορών, οι μεγάλοι τίτλοι και οι υπότιτλοι, οι φωτογραφίες), (γ) συναισθηματικά στοιχεία (affective elements), (όπως η αφήγηση και οι τρόποι διήγησης, η πολιτισμική εγγύτητα και το ανθρώπινο ενδιαφέρον) και (δ) γνωστικά στοιχεία (cognitive elements) (όπως η θεματοποίηση και η επεισοδιοποίηση).

Θυροφύλαξη - Gatekeeping To Άτομο Ρουτίνες Οργανισμός Άλλοι Οργανισμοί Ιδεολογία

Οι Πυλωροί

Οι Πυλωροί στο Ψηφιακό Περιβάλλον

Οργανωτικοί και Ιδεολογικοί Παράγοντες Οργανωτικοί Παράγοντες: Γραφειοκρατικές συνήθειες Ιδεολογικοί Παράγοντες: Αξίες, πολιτιστικές επιρροές

Παράγοντες στην Επιλογή των Ειδήσεων Ο Κυνηγός Συλλέκτης Ο Καλλιεργητής Σύγκλιση ως προς τον ορισμό της είδησης Ο ανθρώπινος παράγοντας – ο ρόλος των προσωπικοτήτων Τόπος και επιλογή – η σπουδαιότητα της χώρας Χρόνος και επιλογή – η πρωτιά, η αποκλειστικότητα

Παράγοντες Επιλογής της Είδησης Οι ισχυροί έχουν καλύτερη πρόσβαση Οι προσωπικές επαφές επηρεάζουν την προσοχή Περιοχές όπου συμβαίνουν τα γεγονότα Περιοχές όπου ασκείται εξουσία Πρόβλεψη και τυποποίηση Εγγύτητα Η επικαιρότητα των γεγονότων Ο συγχρονισμός με τον κύκλο των ειδήσεων

Ο Αγώνας για Πρόσβαση Το εκκρεμές της αυτονομίας – Εξωτερικά συμφέροντα ορίζουν την πρόσβαση – Τα ΜΜΕ έχουν τον έλεγχο – Η Ποικιλία των οργανισμών και οι πιθανότητες της πρόσβασης – Περίπλοκες ισορροπίες και κοινωνικές συμβάσεις

Θεωρία των Χρήσεων και των Αναγκών (1) Δραπέτευση – απαλλαγή από τα βάρη της καθημερινότητας και το άγχος της ζωής. (2) Προσωπικές σχέσεις – χρήση της πληροφορίας για την καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων και διαλόγου. (3) Προσωπική ταυτότητα – Ενίσχυση προσωπικών θέσεων ιδεολογιών και «πιστεύω». (4) Ενημέρωση – Συλλογή πληροφοριών που επηρεάζουν το άτομο και τους στόχους του.

Ανάγκες των Ατόμων Να χαλαρώσουν. Να διασκεδάσουν. Να ξεχάσουν τις δουλειές τους ή άλλες υποχρεώσεις. Να έχουν κοινές δραστηριότητες με τους φίλους τους. Να μάθουν για τους εαυτούς τους και τους άλλους. Να ξοδέψουν το χρόνο τους. Να ενθουσιαστούν. Να αισθάνονται λιγότερο μόνοι. Να διατηρήσουν μια συνήθεια. Να δείξουν στους άλλους ότι νοιάζονται. Να ωθήσουν τους άλλους να κάνουν κάτι για τους ίδιους.