Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας
Μάθημα 3

2 Έρευνα στην ΕΕ Ενιαίος Χώρος Έρευνας Κοινό Κέντρο Ερευνών (ΚΚΕρ)
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (EΣΕ) Ο Εκτελεστικός Οργανισμός Έρευνας (ΕΟΕ) Εκτελεστικός Οργανισμός για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (EASME) Εκτελεστικός Οργανισμός Καινοτομίας και Δικτύων (INEA) Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας.

3 Έρευνα στην Ελλάδα Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας
Η ΓΓΕΤ εποπτεύει Ερευνητικά Κέντρα και Τεχνολογικούς Φορείς

4 Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας http://www. gsrt. gr/central
Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας Στόχοι της ΓΓΕΤ  αποτελούν : η χάραξη και προώθηση ολοκληρωμένης στρατηγικής για την έρευνα, την τεχνολογία και την καινοτομία η αξιοποίηση των υψηλών προσόντων του ερευνητικού δυναμικού για την ανάπτυξη, την αντιμετώπιση της ανεργίας και την ανακοπή της μετανάστευσης ποιοτικού επιστημονικού δυναμικού  η  μεταφορά και η διάχυση καινοτόμων τεχνολογιών προς τους παραγωγικούς φορείς της χώρας, με την  αξιοποίηση των προϊόντων της έρευνας  η υποστήριξη δράσεων ευαισθητοποίησης της ελληνικής κοινωνίας σε θέματα Έρευνας και Τεχνολογίας  η εποπτεία και χρηματοδότηση των Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων της χώρας η εκπροσώπηση της χώρας στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η προώθηση της συνεργασίας με άλλες χώρες  η αποτίμηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής των δράσεων έρευνας και καινοτομίας, για την συνεχή αναπροσαρμογή της ερευνητικής πολιτικής.

5 Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας (2014-2020)
Αγρο-διατροφή Βιοεπιστήμες,  Υγεία  & Φάρμακα Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ενέργεια Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη Μεταφορές και Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics) Υλικά – Κατασκευές Πολιτισμός, Τουρισμός & Δημιουργικές Βιομηχανίες

6 Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών / Ε.Κ.Κ.Ε.
Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) ιδρύθηκε το 1959 υπό την αιγίδα της UNESCO. στην κοινωνική πολιτική, την πολιτική κοινωνιολογία, την εκλογική γεωγραφία, την κοινωνική γεωγραφία και την κοινωνική ανθρωπολογία. Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών (

7 Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών
Κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες, πολιτικές κοινωνικής συνοχής, αξίες, στάσεις, συμπεριφορές, χαρακτηριστικά προβλήματα και ανάγκες των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, Δημογραφικές Εξελίξεις, Αγορά Εργασίας, Κοινωνική οικονομία και κοινωνική επιχειρηματικότητα, Οικογένεια και Απασχόληση, Έμφυλες σχέσεις και πολιτικές για το φύλο, Ταυτότητα και Μνήμη, Μετανάστες, Ξενοφοβία, Ρατσισμός. Πολιτικοί και Κοινωνικοί Θεσμοί, Οργάνωση Συμφερόντων, Πολιτικά Κόμματα - Πολιτικό Προσωπικό, Κρατικές Πολιτικές – Δημόσια Διοίκηση, Δημόσιες πολιτικές, Κοινωνία της Πληροφορίας, ΜΜΕ και Πολιτική, Εκλογική Κοινωνιολογία και Εκλογική Γεωγραφία, Πολιτική Κουλτούρα, Εθνικισμός - Εθνική Ταυτότητα, Κοινωνικός Αποκλεισμός – Κοινωνική Συνοχή, Πολιτισμική Ταυτότητα και Διαχείριση Πολιτισμικών Πόρων Κοινωνική Γεωγραφία του Αστικού Χώρου, Αγροτική Κοινωνία και Κοινωνικός Αποκλεισμός στον Αγροτικό Χώρο, Οικογενειακή Γεωργία, Αγροτική Αναδιάρθρωση και Απασχόληση, Περιβάλλον και Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, Τουρισμός και Κοινωνικές Επιπτώσεις.

8 Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ)
2016 Σκοπός του ιδρύματος είναι, σε πρώτη φάση, η χρηματοδότηση ερευνητικών προγραμμάτων και η χορήγηση υποτροφιών στο πλαίσιο της εθνικής πολιτικής για την υποστήριξη της Έρευνας και Καινοτομίας που διεξάγονται στη χώρα. Δικαιούχοι των χρηματοδοτήσεων θα είναι οι δημόσιοι ακαδημαϊκοί, ερευνητικοί και τεχνολογικοί φορείς της χώρας.

9 Εισαγωγή στην Μεθοδολογία Έρευνας

10 6 Βήματα Έρευνας (Creswell, 2015)
Αναγνώριση ενός ερευνητικού προβλήματος Ανασκόπηση της Βιβλιογραφίας Προσδιορισμός του σκοπού της έρευνας Συγκέντρωση των δεδομένων Ανάλυση και ερμηνεία των δεδομένων Αναφορά και αξιολόγηση της έρευνας

11 6 Βήματα Έρευνας (Creswell, 2015)

12 Αναγνώριση Ερευνητικού προβλήματος
Προσπαθήστε να καταγράψετε προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν ως ερευνητικά προβλήματα.

13 Αναγνώριση Ερευνητικού προβλήματος

14 Ποιο το αντικείμενο της έρευνας μου;
Ποιά η φύση των φαινομένων της κοινωνικής πραγματικότητας που επιθυμώ να διερευνήσω; (ποια είναι η οντολογική σου άποψη ή προσέγγιση;)

15 π.χ Η κοινωνική πραγματικότητα μπορεί να συνίσταται από:
Άνθρωποι, κοινωνικοί δρώντες Σώματα, υποκείμενα, αντικείμενα Νούς, ψυχή Λογική συναίσθημα, σκέψη, μνήμη Αντιλήψεις, ερμηνείες, κίνητρα, ιδέες Στάσεις, πεποιθήσεις, απόψεις Ταυτότητα, ουσία, ύπαρξη Εαυτοί, άτομα

16 Η κοινωνική πραγματικότητα μπορεί να συνίσταται από:
Συλλογικές μορφές οργάνωσης Αναπαραστάσεις, κοινωνικές κατασκευές Εμπειρίες Ιστορίες, αφηγήσεις, βιογραφίες Κείμενα, λόγος Λέξεις, κώδικες, επικοινωνία, γλώσσες. Δράσεις, αντιδράσεις, συμπεριφορές, γεγονότα

17 Η κοινωνική πραγματικότητα μπορεί να συνίσταται από:
Κοινωνικές σχέσεις Κοινωνικές διαδικασίες Κανόνες, ηθική Θεσμοί, δομές Παραγωγούς και καταναλωτές Φύση, γονίδια, ανθρώπινα όντα, ζώα Μηχανισμούς Ο κατάλογος δεν έχει τέλος

18 Ποιο το αντικείμενο της έρευνας μου
Τι μπορεί να αποτελεί γνώση της κοινωνικής πραγματικότητας που επιθυμώ να διερευνήσω; (Ποια είναι η δικιά σου θεωρία για την γνώση; Π.χ. πράξεις, απόψεις, άτομα, θεσμοί)

19 Ποιο το αντικείμενο της έρευνας μου
Ποιο θέμα ή ποιο ευρύ πεδίο αφορά η έρευνα μου; (σύνδεση με τα προηγούμενα)

20 Π.χ. Ρατσισμός Η χρήση και μόνο της έννοιας υποδηλώνει ότι θεωρώ ότι ο κοινωνικός κόσμος είναι οργανωμένος με ένα συγκεκριμένο τρόπο

21 Π.χ. Ρατσισμός Μελέτη για τις ρατσιστικές απόψεις των παιδιών σχολικής ηλικίας (σημαντικό στοιχείο οι απόψεις και το νόημα τους) Μελέτη για τον θεσμικό χαρακτήρα του ρατσισμού (σημαντικό στοιχείο οι θεσμοί, οι δομές και οι συλλογικές μορφές οργάνωσης) Μελέτη για τις ρατσιστικές πράξεις στην σχολική αίθουσα (οι πράξεις παρά οι απόψεις)

22 Για το επόμενο μάθημα Να καταλήξετε σε ένα θέμα και ένα ερευνητικό πρόβλημα το οποίο να προσκομίσετε.


Κατέβασμα ppt "Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google