1ο Εργαστήριο Οργάνωση Παραγωγής I EXTEND5LT 1ο Εργαστήριο Οργάνωση Παραγωγής I
Ιστοσελίδα εργαστηρίου Στη παρακάτω ιστοσελίδα θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με το εργαστήριο: http://www.mech.upatras.gr/~adamides/op1.html Περιέχει διαφάνειες παρουσιάσεων, μοντέλα προσομοίωσης και ένα μίνι-εγχειρίδιο του Extend 5.
Σχετικά με το Extend5 Lt Το Extend είναι ένα εργαλείο προσομοίωσης όπου δημιουργούμε μοντέλα με τη χρήση δομικών στοιχείων. Έκδοση Extend5 Lt Περιορισμός: Μέγιστος αριθμός δομικών στοιχείων = 75.
Ορισμοί (1) Προσομοίωση είναι η τεχνική που, με τη χρήση ενός μοντέλου, δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να πάρει αποφάσεις σχετικά με τη δομή και τις παραμέτρους ενός πραγματικού συστήματος. Η προσομοίωση είναι μέθοδος πειραματισμού για την διερεύνηση και εξαγωγή συμπερασμάτων που αφορούν υπαρκτά συστήματα χωρίς την ανάγκη πειραματισμών με τα ίδια τα πραγματικά συστήματα. Δύο είναι οι λόγοι που οδηγούν σε πειραματισμούς με το σύστημα : Ανακάλυψη κάτι καινούργιου με την ευρεία έννοια του όρου που συμπεριλαμβάνει την κατανόηση και τη μάθηση. Διερεύνηση μιας υπόθεσης αν είναι αληθινή ή ψεύτικη.
Αντικείμενο της προσομοίωσης Η προσομοίωση επιτρέπει τη μελέτη ενός συστήματος που έχει μοντελοποιηθεί. Αποτελεί πειραματική μέθοδο που έχει σα σκοπό τη βελτιστοποίηση ενός συστήματος, τη μελέτη της λειτουργίας του και την ανάλυση της ευαισθησίας του
Ορισμοί (2) Μοντέλο είναι μια απλοποιημένη αναπαράσταση των σχέσεων που υπάρχουν μεταξύ των μερών ενός συστήματος. Οι σχέσεις αυτές μπορεί να είναι: λογικές (αιτίας- αποτελέσματος), ροής (τι κυκλοφορεί μεταξύ των στοιχείων) ή γεωμετρικές ( πως τοποθετούνται χωροταξικά τα διάφορα μέρη του συστήματος).
Διαδικασία προσομοίωσης Ορισμός του σκοπού και των στόχων Κατανόηση και καταγραφή των περιορισμών Κατασκευή πρόχειρου μοντέλου Συλλογή δεδομένων Κατασκευή πλήρους μοντέλου Πειραματισμοί – Προσομοιώσεις Ανάλυση των αποτελεσμάτων Παρουσίαση των αποτελεσμάτων
Μεθοδολογία Προσομοίωσης
Δομικά στοιχεία (blocks) Εξαγωγή τιμών (Values) Εισαγωγή οντοτήτων (items) Εξαγωγή οντοτήτων (items) Εισαγωγή τιμών (Values)
Βιβλιοθήκες (Libraries) του Extend Discrete Event Generic Manufacturing (Mfg) Plotter
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Η εταιρία αναψυκτικών Lux σε κάποιο στάδιο της παραγωγικής της διαδικασίας εμφιαλώνει το αναψυκτικό σε μπουκάλια. Για το σκοπό αυτό, άδεια μπουκάλια που προέρχονται από επιστροφή φιαλών εισέρχονται στη γραμμή παραγωγής όπου περνούν αρχικά από τη διεργασία καθαρισμού. Να μοντελοποιήσετε αυτή τη διεργασία.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΕΡΓΑΣΙΑ ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΟΔΟΣ 1 μπουκάλι ανά 12 sec ΠΛΥΣΙΜΟ 15 sec
Πρόβλημα (Α φάση) Ουρά (Buffer) Εισαγωγή προϊόντων με σταθερό ρυθμό Κατεργασία Α Έξοδος Εισαγωγή προϊόντων με σταθερό ρυθμό 1 μπουκάλι ανά 12 sec Χρόνος Κατεργασίας Α: 15 sec
Ανακεφαλαίωση Discrete Event Plotter Generator Queue, FIFO Activity, Delay Exit Plotter Plotter, Discrete Event