ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ίδρυμα και παιδική προστασία στην Ελλάδα σήμερα»
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Μαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών Β. Αργυρόπουλος
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ-EΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
εκπαιδευτικη μεταβαση
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ-EΓΚΑΙΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ Του Β. Αργυρόπουλου

Συναισθηματική & Κοινωνική Εξέλιξη Απουσία οπτικής επαφής σωματικό παιχνίδιοπτική επαφήαυτοεικόνα του παιδιού Γονείς ενοχές άγχος Το τυφλό παιδί έχει υπέρτατη ανάγκη να αναπτύξει δεσμούς συναισθηματικής κάλυψης, τρυφερότητας και προσκόλλησηςαίσθηση εσωτερικού ελέγχουσύνδεση εαυτού με Κόσμο

Κινητική Εξέλιξη Δεν υπάρχει κίνητρο για κινητική δραστηριότητα Φόβος κίνησης στο περιβάλλον ανασφάλεια & αβεβαιότητα ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ Μπάνιο-ντύσιμο-μασάζκατανόηση διακριτής φυσικής οντότητας Ορθια στάση κεφαλιού-κινήσεις κεφαλιούβαθμιαία και άλλες κινητικές δεξιότητες

Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑΣΗΣ & ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Συμβολή γονέων-όρθια στάση Ασφάλεια πάνω σε καναπέ Χορεύοντας Από τον καρπό Από τα δάχτυλα Ασφάλεια πάνω στα γόνατα του γονέα ΠΙΘΑΝΗ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΥΤΟ (ΓΙΑΤΙ; ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΒΛΕΠΟΝΤΑ ΒΡΕΦΗ;) ΤΥΦΛΙΣΜΟΙ

Cratty (1971) Οι δεξιότητες της κινητικότητας σε τυφλά παιδιά ΣΥΝΗΘΩΣ προηγούνται της γλωσσικής εξέλιξης ΓΙΑΤΙ; Ενδιαφέρονται περισσότερο να αγγίζουν, να κρατούν, να μπουσουλάνε, να ακουμπούν κλπ

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΙΝΗΤΡΩΝ Ασφαλής και σταθερός εσωτερικός χώρος Ασφαλής και ευχάριστος εξωτερικός χώρος Τραμπολίνο Τραμπάλα Άλματα Κούνια Σκαρφάλωμα Παιχνίδια με αναμέτρηση δυνάμεων Κολύμβηση Ιππασία ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ & ΑΠΤΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ

ΟΠΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΗΣ ΟΡΑΣΗΣΕΝΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΟΡΑΣΗΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

Οπτικές Δεξιότητες προσήλωση ΟΠΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ σύγκλιση εστίαση παρακολούθηση προσαρμογή

Φωτεινά & λαμπερά υλικά Προσαρμογή περιβάλλοντος στο παιδί και όχι το αντίστροφο Κοντράστ καθημερινότητας (χρώματα & παιχνίδια) Look and touch, touch and match, match and play, play and build etc

ΑΠΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΡΟΣΟΧΗ Τα τυφλά παιδιά δεν αναπτύσσουν την αφή ως αντισταθμιστική και εξισορροπητική κατάσταση ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Από την ένωση των χεριών μέχρι το αγκάλιασμα του άπειρου

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΙ ΛΕΝΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ Πολύ σημαντικό γεγονός ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΗΧΟΙ ΝΑ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΗΧΟΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ

ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΛΛΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Εκπαίδευση τουαλέτας Ασκήσεις καθημερινής διαβίωσης

Δυσκολίες συμπεριφοράς πιάσιμο ματιών ζούληγμα ματιών Τυφλισμοί στριφογύρισμα στη θέση που βρίσκονται εμμονές Εσωστρέφεια & Παθητικότητα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΤΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ 1ο Γονείς Ε Π Ι Δ Ο Αρκετά ψύχραιμοι - γνωρίζουν αρκετά καλά το πρόβλημα Έτοιμοι για την αποδοχή του προβλήματος Έτοιμοι για την επίλυσή του Υπάρχουν αρκετές όμως ανασφάλειες 1ο Ε Π Ι Δ Ο

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ 2ο Γονείς Έλλειψη πληροφόρησης Ε Αμφισβητήσιμες απόψεις Αίσθηση οτι δεν υπάρχουν λύσεις Γονείς με μεγάλη ανασφάλεια 2ο Ε Π Ι Δ Ο

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ 3ο Γονείς Ε Σημαντικές εσωτερικές συγκρούσεις Π Ι Οι γονείς διακατέχονται από μεγάλη ανασφάλεια όσον αφορά το μέλλον Παραποίηση της υπαρκτής κατάστασης Δεν υπάρχουν κίνητρα

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ 4ο Γονείς Ε Π Ι Δ Ο Βαθιά και παρατεταμένη απογοήτευση Ανύπαρκτες σχεδόν προσδοκίες Μόνιμο βίωμα οι ενοχές – τύψεις Παραίτηση (το μέλλον έχει πεθάνει) Κοντά στη νεύρωση 4ο Ε Π Ι Δ Ο

ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ 5ο Γονείς Ε Σαφής διασπαστική εικόνα Π Ι Εντάσεις που οδηγούν σε κρίση Σχεδόν πλήρης ανικανότητα για συνειδητοποίηση της πραγματικότητας

Κοινά Χαρακτηριστικά κεντρομόλων δυνάμεων Ομάδα γονέων Κοινά Χαρακτηριστικά κεντρομόλων δυνάμεων Ναρκισσιστικό Τραύμα Ψυχικές παρωθήσεις φθοράς, αποδιοργάνωσης και θανάτου Συναισθήματα ενοχής, δυσφορίας, αγανάκτησης και αβεβαιότητας Εξιδανίκευση του τραύματος

Αποτελέσματα ομάδας υποστήριξης (1) 1) Υποβοηθούνται να διακρίνουν τις παιδευτικές τους ικανότητες=>αυτοπεποίθηση 2) Θεωρητική και πρακτική καθοδήγηση=>αφομοίωση διδακτικών και ψυχολογικών αρχών=>ψυχοπαιδαγωγική

Αποτελέσματα ομάδας υποστήριξης (2) 3) Μαθαίνουν να αξιολογούν την εξελικτική πορεία του παιδιού 4) Σπουδάζουν στην αυτοαξιολόγηση 5) Διδάσκουν στα παιδιά πρωταρχικές λειτουργίες ζωής (βάδιση, ομιλία, αυτοεξυπηρέτηση) 6) Τεχνικές ενίσχυσης συμπεριφοράς 7) Αποκτούν ιδιότητες “ψυχολόγου-θεραπευτού”

ΠΡΟ-ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Γενικό παιδικό σταθμό Γενικό νηπιαγωγείο Ειδικό σχολείο με παιδικό σταθμό και εξειδικευμένη φροντίδα ΟΤΑΝ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, τότε Α) στάση του προσωπικού Β) φυσικό περιβάλλον