Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ

2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Η επικοινωνία είναι μια αμφίδρομη διαδικασία που περιλαμβάνει την ακούσια ή εκούσια μετάδοση και κατανόηση ενός μηνύματος μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Μια πηγή από την οποία το μήνυμα μεταδίδεται. Ένα μήνυμα που αποστέλλεται. Ένα κανάλι για την επικοινωνία του μηνύματος Ένας δέκτης του μηνύματος.

3 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Άσκηση επιρροής και δύναμης. Ανακούφιση της μοναξιάς, της κατάθλιψης και του άγχους. Λήψη ποιότητας φροντίδας. Διευκόλυνση της προσαρμογής στην αλλαγή. Συμμετοχή στην λήψη αποφάσεων. Διέγερση της σκέψης. Διατήρηση των κοινωνικών δικτύων.

4 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (1) ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Χρησιμοποίηση μη λεκτικών μηνυμάτων (αφή, οπτική επαφή κτλ). Κοντινή απόσταση κατά την έναρξη της επικοινωνίας (αμεσότητα). Επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο, στο ίδιο ύψος. Γνωρίζοντας και προφέροντας το όνομα του ηλικιωνένου. Χρήσιμοποίηση ενός αντικειμένου που είναι οικείο και αγαπητό στον ηλικιωμένο (φωτογραφία).

5 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (2)
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (2) ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ Χρησιμοποίηση θερμού ενθαρρυντικού τόνου φωνής. Ελαφρώς δυνατότερη ομιλία. Χρήση σαφούς απλού περιεχομένου, με σύντομες προτάσεις. Επανάληψη και επαναδιατύπωση προτάσεων ότα κρίνεται σκόπιμο. Χρήση διευκρινιστικών ερωτήσεων για έλεγχο της κατανόησης. Προσπάθεια για ερμηνεία της συμπεριφοράς και της επικοινωνίας του ηλικιωμένου. Επιβεβαίωση του ηλικιωμένου όταν χρειάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

6 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απευθύνοντας τον λόγο στους ηλικιωμένους όταν αυτοί δεν είναι προσηλωμένοι. Μιλώντας γρήγορα και σε χαμηλό τόνο. Χρήση επιθετικού τόνου φωνής. Χρήση πολύπλοκων προτάσεων. Έχοντας μη ρεαλιστικές προσδοκίες Δίνοντας ανεπαρκείς εξηγήσεις Αποκλείωντας το ηλικιωμένο άτομο από την επικοινωνία. Μη αναγνώριση της μη λεκτικής επικοινωνίας.

7 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΕΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Πρόκληση συναισθηματικών αλλαγών (πλήξη, ανησυχία, οξυθυμία, άγχος). Αποδιοργάνωση της αντίληψης Ανικανότητα σκέψης και επίλυσης προβλημάτων. Αύξηση οργανικών συμπτωμάτων Συμβολλή στη διακύμανση του συναισθηματικού επιπέδου. Διαταραχή καθημερινών συνηθειών, όπως ο ύπνος. Πρόκληση αποπροσανατολισμού λόγω ενός ξένου περιβ’αλλοντος.


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google