Μαθητές με Δυσλεξία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΟΡΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
Παρουσίαση Περιστατικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η διάγνωση της δυσλεξίας
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (Α’, Β’ & Γ’ Δημοτικού) ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΑΚΑΡΙΔΗΣ ΕΚΠ/ΚΟΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Κατανοώντας τη Δυσλεξία
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Μαθησιακές Δυσκολίες Μάθημα: Εισαγωγή στην Επιστήμη της Ειδικής Αγωγής Διδάσκουσα: Β. Λαμπροπούλου.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Παιδαγωγικά Ενότητα ΣΤ: Διαχείριση Σχολικής Τάξης Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαθητές με Δυσλεξία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μόγκα Νικολέτα Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής MEd Σχολικής Ψυχολογίας

ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ) ορίζει την Δυσλεξία ως εξής «Το κύριο γνώρισμα αυτής της διαταραχής είναι μια ειδική και σαφής δυσκολία στην ανάπτυξη της αναγνωστικής και ορθογραφικής δεξιότητας, η οποία εκδηλώνεται παρά το ικανοποιητικό νοητικό επίπεδο, την κατάλληλη σχολική εκπαίδευση, την ηλικία και την έλλειψη άλλης οργανικής αιτιολογίας. Προβλήματα ανακύπτουν επίσης κατά την αναγνωστική κατανόηση, την ικανότητα αναγνώρισης και ανάγνωσης λέξεων καθώς επίσης και στην επίδοση σε εργασίες που απαιτείται η αναγνωστική ή η ορθογραφική ικανότητα».

Η αμερικανική Εταιρία Δυσλεξίας (International Dyslexia Association)ορίζει την Δυσλεξία ως «μια νευρολογικής φύσεως, συχνά οικογενειακή διαταραχή, που έχει σχέση με την κατάκτηση και την επεξεργασία του λόγου. Ποικίλλει ως προς τον βαθμό σοβαρότητας, εκδηλώνεται με δυσκολίες στην πρόσληψη της γλώσσας και την γλωσσική έκφραση, συμπεριλαμβανομένης της φωνολογικής επεξεργασίας, με δυσκολία στην ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία και μερικές φορές την αριθμητική. Η δυσλεξία δεν οφείλεται σε έλλειψη κινήτρων, σε αισθητηριακές βλάβες, σε ακατάλληλη διδασκαλία ή σε απρόσφορες συνθήκες περιβάλλοντος, ωστόσο μπορεί να συνυπάρχει με αυτές τις καταστάσεις..»

Βασικά Αίτια Εγκεφαλικός παράγοντας (ελλιπής κυριαρχία του αριστερού ημισφαιρίου που είναι υπεύθυνο για τις γλωσσικές λειτουργίες) Γονίδια (σε ποσοστό 40% ) Νευρολογικοί παράγοντες Συναισθηματικοί Παράγοντες

Τύποι Δυσλεξίας Ακουστική Οπτική Κλειστού τύπου (δεν είναι αντιληπτή εύκολα καθώς γίνεται εφαρμογή της στρατηγικής ανάγνωσης μέσω των συμφραζομένων) Ανοικτού τύπου (ανεπαρκή αναγνωστική ευχέρεια)

Δυσλειτουργία ακουστικών ερεθισμάτων 1. Δυσκολία στην διάκριση φθόγγων που μοιάζουν ηχητικά μεταξύ τους                                                 α-ο β-φ (φάρος-βάρος) δ-θ (δεσμός-θεσμός)  2. Λάθη στη χρήση διαφορετικών γραμμάτων ενός ίδιου ήχου ευλογία-εβλογία, ευτυχία-εφτυχία 3. Αδυναμία διάκρισης ομόηχων λέξεων λίπη-λύπη-λείπει 4. Μη διάκριση του τονισμού των λέξεων 5. Παράληψη καταλήξεων

Δυσλειτουργία οπτικών ερεθισμάτων 1. Δυσκολία στην διάκριση φθόγγων που μοιάζουν οπτικά μεταξύ τους  6 – θ  ρ – 9  ε-ω ή 3   ζ - ξ    2. Καθρεπτική ανάγνωση ή γραφή χα αντί για άχ

Άλλα συμπτώματα - δυσκολίες Προφορικός Λόγος  1. Δυσκολία στη χρήση σύνθετων ή πολύπλοκων λέξεων 2. Προβλήματα με τους χρόνους των ρημάτων ή τις αντωνυμίες 3. Παράλειψη συλλαβών ή καταλήξεων 4. Αργή και διστακτική ομιλία

Χωροχρονικός Προσανατολισμός  Δυσκολίες στην εκτέλεση έργων που προϋποθέτουν προσανατολισμό στον χώρο ή στον χρόνο. 2. Δυσκολία στη διάκριση των αριστερά - δεξιά Βορρά - Νότο χθες - αύριο 3. Δυσκολία στο να μάθει την ώρα

Μνήμη - Μνήμη Ακολουθιών  1. Δυσλειτουργία της λειτουργικής και Μακρόχρονης μνήμης 2. Δυσκολία στην ανάκληση μιας σειράς προφορικών εντολών και άρα στην εκτέλεσή τους 3. Δυσκολία στην εκμάθηση από μνήμης ονομάτων, ημερομηνιών, ακόμη και των μηνών με τη σειρά αλλά και της προπαίδειας

Ανάγνωση - Γραφή Παράλειψη ή προσθέση γραμμάτων, συλλαβών, λέξεων ή και σειρών (της χώρας του – της χώραστου) 2. Αντικατάσταση λέξεων με άλλες που έχουν παρόμοια ή ίδια σημασία (π.χ. σκοτεινό αντί μαύρο) 3. Φωνολογικά λάθη: αντικατάσταση άηχου – ηχηρού φωνήματος, απλοποίηση συμπλέγματος (βάφτισα- βάφισα), αφομοίωση (παγώνω-παγώγω), επένθεση (κλαίω-κλααίω), παραποίηση φωνηέντων ( πέντε – πέντα) 4. Ιστορικά και Γραμματικά ορθογραφικά λάθη (ωραίος –ορέος) 5. Ακατάστατο και δυσανάγνωστο γραπτό

Συμπεριφορά - Χαρακτηριστικά 1. Προκαταβολικό άγχος για τη μάθηση που ελέγχεται με γραφή και ανάγνωση.  2. Τάση αποφυγής του γραψίματος.  3. Συχνή διάσπαση της προσοχής.  4. Συγκεχυμένη εικόνα αυτοαντίληψης.  5. Τάση χαμηλής αυτοεκτίμησης, ιδιαίτερα στο σχολικό χώρο.  6. Συχνά διαστήματα ονειροπόλησης –απόσπασης προσοχής 7. Δυσκολία οπτικής και ακουστικής κωδικοποίησης ( εγγραφής) στη μνήμη.  8. Έκφραση μέσω χειρονομιών – Υπερκινητικότητα

Συμπεριφορά - Χαρακτηριστικά  9. Ικανοποιητικός έως υψηλός βαθμός νοημοσύνης. 10.Αυξημένη κρίση κατά τις περιγραφές και τις αφηγήσεις 11.Κακή σχολική ιστορία και κακή αντίληψη για το σχολείο και τα μαθήματα 12. Ανάγκη περισσότερου χρόνου για την προετοιμασία μαθημάτων 14. Δυσκολία οργάνωσης εργασιών, προγράμματος και χρόνου 15. Παρόμοιες δυσκολίες κατά την εκμάθηση και άλλων γλωσσών (π.χ. Αγγλικά). 16. Με την πάροδο των χρόνων πολλά από τα συμπτώματα ξεπερνιούνται

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες βάσει του Ν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες βάσει του Ν. 3699/2008 τα ΚΕΔΔΥ και ΙΠΔ προτείνουν την προφορική εξέταση Δυσλεξία Δυσορθογραφία Δυσγραφία Δυσαναγνωσία Δυσαριθμησία

Προεδρικά Διατάγματα και Εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας: 1) Ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78/Α΄) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 2) Π. Δ. 60/2006 - (ΦΕΚ 65Α΄) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου» 3) Π. Δ. 71/24-04-2007 - (ΦΕΚ 85Α') «Αξιολόγηση των μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου» 4) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Γ6/106/3-4-1992 «Μαθητές με δυσλεξία» 5) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Γ6/216/10-6-1997 «Εξέταση δυσλεξικών μαθητών/τριών» 6) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Γ2/1846/17-5-2000 «Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών» 7) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Γ6/532/9-5-2001 «Συμπληρωματικές οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών» 8) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Β6/1351/11-5-2001 «Τρόπος και εξέταση των Φυσικώς Αδυνάτων» 9) Εγκύκλιος ΥΠΕΠΘ Β6/32605/6-4-2004 «Εξέταση Φυσικώς Αδυνάτων υποψηφίων» 10) Ν. 3699/2008 – ΦΕΚ 199/Ά/2.10.2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Γενικές Στρατηγικές Διδασκαλίας Εξατομικευμένη Βοήθεια  2. Διόρθωση μόνο βασικών σφαλμάτων 3. Περισσότερος Χρόνος 4. Εξέταση στην περίληψη και όχι σε λεπτομέρειες 5. Ανάδειξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων του

Γενικές Στρατηγικές Διδασκαλίας 6. Οδηγίες βήμα προς βήμα, ήρεμα και ξεκάθαρα 7. Ευανάγνωστο υλικό προς αντιγραφή (π.χ. στον πίνακα) 8. Επιείκεια στην αξιολόγηση της επίδοσης 9. Προσαρμογή φόρτου εργασιών, ώστε να μην προκαλείται άγχος στο μαθητή 10. Εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας

Εναλλακτικές Μέθοδοι διδασκαλίας στην τάξη Εποπτικά μέσα – αναλώσιμα για εργασίες (πίνακες, σχεδιαγράμματα) – πολυαισθητηριακή διδασκαλία Οπτικοακουστικό Υλικό Θεατρικό παιχνίδι – δραματοποίηση Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Διδασκαλία μεταξύ συνομηλίκων (αναλαμβάνουν ρόλο δασκάλου, κάνουν παρουσιάσεις και μας φανερώνουν τα ταλέντα τους!)

Μέθοδοι διδασκαλίας στην τάξη Ευελιξία στη θεματολογία Σαφείς οδηγίες – παραδείγματα Τακτική αυτοαξιολόγηση προόδου και της χρήσης στρατηγικών μάθησης (μεταγνώση) Βιβλία και υλικό διαθέσιμα στην τάξη Ενθάρρυνση της πρωτοβουλία και ενεργητική συμμετοχή του μαθητή

Οδηγίες για την προφορική εξέταση μαθητών Δυσλεξία «Τρόπος εξέτασης δυσλεξικών μαθητών/τριών» και Γ6/532/9-5-2001 Μελέτη της γνωμάτευσης του μαθητή πριν από την εξέτασή του Συνεργασία με ΕΕΑ για τα θέματα των εξετάσεων και παρουσία του στην εξέταση Κατάλληλες συνθήκες: οπτική επαφή, καθαρή ομιλία, ήσυχη αίθουσα, καθαρό θρανίο Όταν διαπιστωθεί υπερβολικό άγχος στο μαθητή να γίνει προσπάθεια καθησυχασμού του Όταν η προσοχή του μαθητή αποσπάται να επαναφέρεται με ένα διακριτικό άγγιγμα

Οδηγίες για την προφορική εξέταση μαθητών Δυσλεξία Δυνατότητα ολιγόλεπτου διαλείμματος αν χρειαστεί Μεγαλόφωνη ανάγνωση ερωτήσεων από εξεταστή και επεξήγησή ή αναδιατύπωσή τους Να παρέχονται προτροπές και διευκρινιστικές ερωτήσεις προκειμένου ο μαθητής να ολοκληρώσει την απάντησή του Να δίνεται επιπλέον χρόνος αν ζητηθεί

Οδηγίες για την προφορική εξέταση μαθητών Δυσλεξία Είναι δυνατόν να τίθενται ερωτήσεις με συγκεκριμένες ερωτηματικές λέξεις, όπως: ποιος, πότε, πού, πώς, γιατί. Η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην επιστράτευση της κριτικής τους ικανότητας. Ως προς την εξέταση της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίασή του με λογικά επιχειρήματα. Μπορούν να χρησιμοποιούν πρόχειρη σελίδα και να σχεδιάζουν ή να γράφουν λέξεις κλειδιά, που τους διευκολύνουν στο να εκφράσουν προφορικά τις σκέψεις τους.