“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Πως θα αξιοποιήσετε περαιτέρω τις eTwinning συνεργασίες σας.
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Μια πρωτοβουλία online εκπαιδευτικής συνεργασίας που συνδέει σχολεία και γκαλερί από όλο τον κόσμο και υλοποιείται από την Tate Modern ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
Πρόγραμμα Kidspiration
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Τίτλος Δραστηριότητας
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ETWINNING ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Μαίρη Φουρνάρη 1 ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Αττικής Blog:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ» «ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ» Νικολακοπούλου Κατερίνα.
O πρώτος χρόνος της δράσης eTwinning
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Προσχολική Παιδαγωγική
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
5ο Δημοτικό Σχολείο Κω Το κοινωνικό Σχολείο, το πράσινο Σχολείο, το Σχολείο που καινοτομεί, το συνεργατικό Σχολείο.
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
“Νιρέττα η Καρέττα” Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος και του περιβαλλοντικού προγράμματος «Ανακύκλωση – Γιατί.
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Ελληνογερμανική Αγωγή
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Ιστορίας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη) eTwinning περιβαλλοντικό πρόγραμμα Ειρήνη Πατεράκη ΜΑ in Education, Νηπιαγωγός, 1ο Νηπ/γείο Π.Ψυχικού

Το eTwinning αυτό πρόγραμμα: Είναι μια συνεργατική δουλειά τεσσάρων σχολείων (νηπιαγωγείων και πρώτης δημοτικού) από: Ελλάδα, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και Η.Π.Α.

Στόχοι του προγράμματος Τα παιδιά: Να κατανοήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. Να γνωρίσουν παιδιά από άλλες χώρες και να συνειδητοποιήσουν ότι έχουν όλοι ομοιότητες και διαφορές αλλά μπορούν να είναι φίλοι. Να γνωρίσουν απλές λειτουργίες του Η/Υ. Να αναπτύξουν κριτική σκέψη και δημιουργικότητα. Αγγλική τάξη Ελληνική τάξη Πολωνική Τάξη

Διαδικασία Συνεργασίας: Εύρεση συνεργατών από τη πλατφόρμα: http://www.etwinning.net Συζήτηση/οριοθέτηση θέματος και κατάθεση του προγράμματος. Δημιουργία ιστολογίου και διαδικτυακού περιοδικού. Έναρξη της συνεργασίας με παρουσίαση των σχολείων. Κάθε σχολείο επιλέγει ένα λούτρινο ζωάκι που κινδυνεύει με εξαφάνιση και το στέλνει στους συνεργάτες του με πληροφορίες για τη χώρα που μένει. Χωρισμός θέματος σε υποενότητες και οργάνωση δραστηριοτήτων, ύστερα από online συζητήσεις, με βάση πάντα τα ενδιαφέροντα των παιδιών: - ρύπανση θάλασσας, - ρύπανση ατμόσφαιρας, - καταστροφές και ρύπανση χερσαίου εδάφους.

Ανταλλαγή ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στη χώρα μας Θαλάσσια χελώνα Καρέττα Καρέττα Οξύρρυγχος Ανταλλαγή ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση στη χώρα μας Πελαργός Μουσκαρδίνος

Ενδεικτικές δραστηριότητες για τη θάλασσα: Ζωγραφίζουν την αντίθεση καθαρής και βρώμικης θάλασσας. Κάνουν συλλογές από κογχύλια. Κατασκευάζουν καθαρά και βρώμικα ενυδρεία. Φτιάχνουν και αναρτούν αφίσες για την προστασία της θάλασσας.

Ενδεικτικές δραστηριότητες για τον αέρα: Κατασκευάζουν χαρταετούς με περιβαλλοντικά μηνύματα. Κάνουν ένα πείραμα για να κατανοήσουν το κακό που προκαλεί η όξινη βροχή, ως αποτέλεσμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Φτιάχνουν μάσκες προστασίας και διαμαρτύρονται αλλά και ενημερώνουν τη σχολική κοινότητα για την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Ενδεικτικές δραστηριότητες για την ξηρά: Δημιουργούν και εικονογραφούν τη δική τους περιβαλλοντική ιστορία και στη συνέχεια την αφηγούνται στη γλώσσα τους (ελληνικά-πολωνικά-αγγλικά) με τη χρήση του voicethread. Φτιάχνουν κάδους ανακύκλωσης μέσα στη τάξη. Κάθε σχολείο φτιάχνει κάποιες λέξεις από τον τίτλο του προγράμματος, με σκουπίδια που μάζεψαν από την αυλή του σχολείου και τη γύρω περιοχή.

Δραστηριότητες για τη ξηρά: Οργανώνουν, με τη βοήθεια και των γονιών, διαγωνισμό για τις καλύτερες κατασκευές με προϊόντα που καταλήγουν στην ανακύκλωση. Φτιάχνουν κοινό βίντεο με οδηγίες για την προστασία των δασών και ανάλογες αφίσες. Ζωγραφίζουν ένα πράσινο και ένα καμμένο δάσος. Ανταλλάσουν σπόρους και δοκιμάζουν να τους φυτέψουν στη χώρα τους.

Τελειώνοντας το πρόγραμμα, τα παιδιά: Τελειώνοντας το πρόγραμμα, τα παιδιά: Παίζουν κουκλοθέατρο, βασισμένο στην ιστορία που δημιούργησαν τα ίδια. Οι ήρωες είναι τα λούτρινα ζωάκια που είχαν ανταλλάξει. Φτιάχνουν και τυπώνουν βιβλία με τα είδη υπό εξαφάνιση σε θάλασσα/νερό/αέρα. Συνθέτουν ένα τραγούδι για το πρόγραμμα και μαθαίνουν να το τραγουδούν και στις τρεις γλώσσες (ελληνικά-πολωνικά-αγγλικά).

Τα παιδιά τέλος: Κατασκευάζουν περιβαλλοντικά επιτραπέζια παιχνίδια και τα στέλνουν στους συνεργάτες τους.

Συμπεράσματα Τα παιδιά: Ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση. Έμαθαν να συνεργάζονται για ένα σκοπό και έκαναν φίλους Απέκτησαν βασικές δεξιότητες στη χρήση του Η/Υ Οι εκπαιδευτικοί: Έμαθαν και χρησιμοποίησαν νέα εργαλεία. Αντάλλαξαν ιδέες και έκαναν φίλους. Οι γονείς: Κατανόησαν τη σημασία της συνεργασίας τους με το σχολείο, τόσο για το παιδί τους, όσο και για τους ίδιους.

Το πρόγραμμα ήταν επιτυχημένο καθώς: Προσεγγίζει το θέμα, περιβάλλον, διαθεματικά και διεπιστημονικά. Δίνει έμφαση στην ενεργό συμμετοχή και αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Αναδεικνύει τη συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο και ανοίγει το σχολείο στην κοινωνία και τη ζωή.

Βραβεία: Τα τρία σχολεία πήραν Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Το πρόγραμμα απέσπασε την 3η θέση για το καλύτερο eTwinning πρόγραμμα στα Εθνικά Βραβεία της Αγγλίας. Έλαβε το 2ο βραβείο για το καλύτερο ιστολόγιο στην κατηγορία 4-12 ετών στην Ελλάδα. Βρέθηκε μέσα στα 50 καλύτερα προγράμματα στα eLearning Awards 2009.

Στο Διαδίκτυο μπορείτε να δείτε: Το ιστολόγιο μας: http://givebreathtoearth.blogspot.com Το διαδικτυακό μας περιοδικό: http://magazinefactory.edu.fi/magazines/breath_to_earth/

Let’s Give a Breath to Earth! Ειρήνη Πατεράκη Ευχαριστω πολυ!