Αγγλική γλώσσα- κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Απλά παραδείγματα συνεργασιών. «8 μήνες- 8 αξίες» •Στόχος: Μέσω δραστηριοτήτων στα πλαίσια 8 πανανθρώπινων αξιών και στα δύο αδελφοποιημένα σχολεία, τα.
Advertisements

Π.Π.Σ.Π.Α Όμιλος Αγγλικής Γλώσσας Επίπεδο Β
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ INTERNET ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΔΕ • Σε σχετικά.
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Η γλώσσα όλου του κόσμου
Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Ερευνητική Εργασία Β2 Λυκείου Γ.Ε.Λ. Βαθέος Αυλίδος.
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ H EΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Τμήμα Αγγλικών Γυμνασίου ΣΧΟΛΗ Ι.Μ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ Εκπαιδευτικοί στόχοι.
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Πληροφορίες στο διαδίκτυο. Δραστηριότητα: Ας βοηθήσουμε τη Γεωργία και τον Παντελή.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Μητρικός Θηλασμός Υποστήριξη μητέρας προς μητέρα
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
3 rd grade activities. CULTURAL AWARENESS Στην Γ ’ και Δ ’ Δημοτικού στα πλαίσια εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας δίνεται έμφαση τόσο στην ανταλλαγή όσο.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Γ1.6 Τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι…
Χορός-Κίνηση-Έκφραση
Ερευνητική Εργασία (Project) Ά Τετραμήνου Εξάπλωση της Αγγλικής Γλώσσας.
Της καθηγήτριας Ασπασίας Κασσίδα Δ/ντρια του 15 ου Γυμνασίου & Λυκ. Τάξεων Λάρισας 15 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚ. ΤΑΞΕΙΣ ΛΑΡΙΣΑΣ Εκπαιδευτικό βοήθημα για τη διδασκαλία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Δουλεύοντας μαζί για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης των αλκοολούχων ποτών Εκστρατεία για την υπεύθυνη κατανάλωση από τη Diageo Μάρτιος 2014.
ΟΜΑΔΑ Ά Θανάσης Μυλωνάς Γιάννης Παπαδημητρίου Χριστίνα Πουλουκτσή
24 βήματα – 24 pas Γενικό Λύκειο Ασκληπιείου
ΓΑΛΛΙΑ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ Η Γερμανία, επίσημα Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας (γερμ. Bundesrepublik Deutschland), είναι μία από τις μεγαλύτερες σε πληθυσμό.
ΚΑΝΑΔΑΣ Ελένη Βακανά.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 5 η Θεματική ενότητα Διγλωσσία, πολυγλωσσία, επαφή γλωσσών Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΤΡΙΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Πότε θεωρείτε ένα άτομο δίγλωσσο; Ποια κριτήρια λαμβάνονται υπόψη όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τον ορισμό της διγλωσσίας; ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Ποια.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 26 Σεπτεμβρίου
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών Η ελληνική γλώσσα.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
Πλεονεκτήματα χρήσης του facebook
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Γλώσσα και Κοινωνία.
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Σύγχρονης Διαδικτυακής Κοινωνίας
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αγγλική γλώσσα- κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες Αγγλική γλώσσα- κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες

Με τι ασχοληθήκαμε : Με την κατασκευή τεχνήματος (χαρτόνι). Με την κατασκευή ερωτηματολογίων και μοίρασμα στους μαθητές του Λυκείου. Εύρεση πληροφοριών σχετικά με τα κοινά στοιχεία της aγγλικής γλώσσας με άλλες γλώσσες. Ας δούμε τα αποτελέσματα:

To τέχνημά μας :

Ερωτηματολόγιο Αρχικά, καταγράψαμε τις ερωτήσεις μας και αφότου τυπώσαμε τα ερωτηματολόγια τα μοιράσαμε στους μαθητές του Λυκείου. Οι ερωτήσεις ήταν αρκετές και γι’ αυτό το λόγο καταγράψαμε την σημαντικότερη και κρατήσαμε τα αποτελέσματα. Ας τα δούμε μαζί …

Πιστεύετε ότι η αγγλική γλώσσα έχει κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες ;

Σχετικά με τις πληροφορίες … Αναζητήσαμε πληροφορίες, σχετικά με τα κοινά στοιχεία της αγγλικής με άλλες γλώσσες , μέσω του διαδικτύου κυρίως ,καθώς όμως και από την υπεύθυνη του project , κα. Κουτούπα Χ.

Η Αγγλική γλώσσα Η αγγλική γλώσσα έλκει την καταγωγή της από την Αγγλία και είναι η μητρική γλώσσα της πλειοψηφίας των κατοίκων του Ηνωμένου Βασιλείου, των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, του Καναδά, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας, της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας και της Αγγλόφωνης Καραϊβικής. Χρησιμοποιείται, επίσης, ως δεύτερη ή επίσημη γλώσσα σε πολλές χώρες του κόσμου, κυρίως σε όσες αποτελούν μέλη της Κοινοπολιτείας των Εθνών, καθώς και σε πολλούς διεθνείς οργανισμούς.

Ο λεξιλογικός δανεισμός Είναι ευρύτατα γνωστό ότι όλες οι γλώσσες των οποίων οι ομιλητές έρχονται σε επαφή δανείζουν η μία στην άλλη λεξιλογικό υλικό, δηλαδή λέξεις. Αυτό έχει συμβεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό μεταξύ αγγλικής και άλλων γλωσσών.

Οι γλώσσες είναι δομημένες παρόμοια  Οι γλώσσες είναι δομημένες παρόμοια Αυτό σημαίνει ότι οι γλώσσες συσχετίζονται με τρεις τρόπους: Γενετικά Πολιτιστικά Τυπολογικά

Γενετικά Όταν λέμε γενετικά, εννοούμε ότι υπάρχει κάποιος κοινός πρόγονος στην οικογενειακή σειρά, όπου χρησιμοποιείται η γλώσσα. (Π.χ τα Αγγλικά συσχετίζονται γενετικά με τα Ολανδικά, μέσω του κοινού προγόνου τους, την Ινδοευρωπαϊκή γλώσσα.)

Πολιτιστικά Η πολιτιστική σχέση συνίσταται στο ότι μια γλώσσα μιλιέται ίσως κάπως αλλαγμένη σε περισσότερα από ένα γεωγραφικά μέρη. (κάποιες δανεισμένες λέξεις). (Π.χ. Τα Ρουμάνικα συσχετίζονται πολιτιστικά με τις άλλες Βαλκανικές γλώσσες και κυρίως με τα Σλάβικα.)

Τυπολογικά Τυπολογικές ομοιότητες μπορούν να επισημανθούν σε όλα τα επίπεδα της γλώσσας: στον τρόπο δημιουργίας μιας λέξης στη διαμόρφωση μιας πρότασης, στους ήχους  που χρησιμοποιούνται κτλ. (Π.χ.Τα Ρουμάνικα τυπολογικά σχετίζονται με όλες τις Λατινογενείς γλώσσες μέσω της κοινής καταγωγής τους, των Λατινικών.)

Παραδείγματα δανεισμού (Αγγλικά-Ελληνικά) Όλες σχεδόν οι ελληνικές προθέσεις (εν-, εξ-, από-, επί-, προ-, παρά-, μετά-, ομο-) έχουν περάσει αυτούσιες στην αγγλική γλώσσα. (Π.χ.το Αγγλικό “is” αποτελεί συντομογραφία του “ίστημι”) Αλλα και άλλες λέξεις όπως: message = το μεσάζον (κάτι που μεσολαβεί κατά την επικοινωνία και τη συνδιαλλαγή μεταξύ δύο ατόμων) dynasty= δυναστεία chromosome= χρωμόσωμα choreography= χορογραφία

Παραδείγματα δανεισμού (Αγγλικά-Γαλλικά) Άλλη μια περίπτωση αντιδανεισμού λέξεων, από τις δεκάδες που έχουν γίνει είναι ανάμεσα στα Αγγλικά και στα Γαλλικά. Όπως τα παρακάτω παραδείγματα: papier (Γαλλικά) = paper (Αγγλικα) coeure (Γαλλικά) = core (Αγγλικά) scalier (Γαλλικά) = scale (Αγγλικά) exister (Γαλλικά) = exist (Αγγλικά)

Ας συμπεράνουμε … Είναι φανερό ότι η αγγλική γλώσσα έχει δανείσει αλλά και δανειστεί πολλά δομικά στοιχεία και λέξεις από ξένες γλώσσες γι’ αυτό στην ομιλία μπορεί κανείς να διακρίνει αρκετές ομοιότητες . Τα άτομα που δε γνωρίζουν τα παρεμφερή μέρη της αγγλικής με άλλες γλώσσες αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό σε αντίθεση με αυτά που το αναγνωρίζουν και στην καθημερινή τους ομιλία !

Ευχαριστούμε πολύ που μας παρακολουθήσατε Ευχαριστούμε πολύ που μας παρακολουθήσατε .Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την υπεύθυνη του project κυρία Κουτούπα Χ. για την πολύτιμη βοήθειά της, για τις ερειστικές συμβουλές της καθώς και για την σημαντική υποστήριξή της.

Με εκτίμηση η ομάδα του project “ αγγλικά και κοινά στοιχεία με άλλες γλώσσες” Wi-Five Ακριτίδου Ζωή Γκάργκαλη Αποστολία Μαντατζή Ιωάννα Σαμαρά Μαριαρένα Τσαμουρτζή Πασχαλία Βιβλιογραφία: http://el.wikipedia.org http://paroutsas.jmc.gr http://www.goarch.org