Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Οι θρησκευτικές αντιθέσεις συνεχίζονται στις αρχές του 17 ου αι. Ο Τριακονταετής Πόλεμος, το αποκορύφωμα των θρησκευτικών συγκρούσεων, πήρε πανευρωπαϊκό.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Θεματική Ενότητα 3: Βία στο όνομα του Θεού
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
1ο δωδεκαθέσιο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
5. Η Εικονομαχία ( ).
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΡΟΤΟΝΤΑ-ΚΑΜΑΡΑ-ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18/10/14
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Οι λιβελούλες Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
Ζώα σε κίνδυνο Φανή Λαζάρου- Τρανού Ε2 2015
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
Ιθάκη Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ/νίκης.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
7. Σλάβοι και Βούλγαροι.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Οι Βούλγαροι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Τσεκούρας Γιώργος Β΄  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Το θέατρο της Δωδώνης Έλενα Τασίου Ε ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Η Καμάρα-Η Αψίδα του Γαλερίου
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Οικονόμου Νικολέτα Β1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
5η Συνάντηση 1/11/2016 Παρακμή και πτώση του Βυζαντίου 1204 –1453
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
οι κυριοτερεσ φασεισ του πολεμου
Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015 1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ/νίκης

Περιεχόμενα Α’ φάση Β’ φάση Σχολές – τεχνοτροπίες πηγές

Α’ φάση* Η πρώτη φάση της εικονομαχίας άρχισε το 730 μ.Χ. όταν ο Λέων ο 3ος διέταξε τους θρησκευτικούς ηγέτες να απομακρύνουν τις εικόνες. Μετά από μία μακρά βασιλεία 24 ετών, ο Λέων ο 3ος πέθανε ήσυχα- φυσιολογικά το 741. Ο αιώνας μεταξύ 743 και 843 κυριαρχήθηκε από τη διαμάχη για τα θρησκευτικά ζητήματα. Ακολουθώντας έναν μικρό αλλά βίαιο εμφύλιο πόλεμο, ο Κωνσταντίνος ο 5ος (741-775) άρχισε να αναπτύσσει τη δική του θεωρία για την εικονολατρία, επιδιώκοντας έναν πνευματικό τύπο λατρείας που απομάκρυνε κάθε ειδωλολατρικό σεβασμό από το βαμμένο ξύλο.

Α’ φάση** Δημιουργήθηκαν δύο αντίπαλες παρατάξεις οι εικονομάχοι και οι εικονολάτρες. Με το θάνατό του το 775 ο Κωνσταντίνος κληροδότησε μία πολύ ισχυρότερη αυτοκρατορία στο γιο του, τον Λέοντα τον 4ο (775-780), που παντρεύτηκε την Ειρήνη από την Αθήνα. Παρά τα 45 χρόνια της εικονομαχικής πολιτικής, όταν η αυτοκράτειρα Ειρήνη έμεινε χήρα το 780 λόγω του θανάτου του συζύγου της Λέοντα, αποφάσισε να ανατρέψει την κατάσταση, κάνοντας μία τολμηρή αλλαγή που υποστηρίχθηκε από εξόριστους εικονόφιλους, κυρίως καλόγερους. Μετά την καταστροφική πρώτη συνάντηση το 786 η οποία διαταράχθηκε από τους πιστούς στην εικονομαχία επισκόπους, η Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε ξανά στη Νίκαια το 787 και κατήγγειλε την εικονομαχία ως μία καινοτομία στην Εκκλησιαστική παράδοση. Αποκαταστάθηκε ο σεβασμός των εικόνων.  

Β’ φάση Το 815 ο αυτοκράτορας Λέοντας ο 5ος ξεκίνησε τη δεύτερη φάση της εικονομαχίας, μία υπόθεση στενά συνδεδεμένη με την υπόσχεση της στρατιωτικής επιτυχίας. Κατά τη διάρκεια της βασιλείας των Λέοντα 5ου και Μιχαήλ 2ου οι εικονομαχικές δυνάμεις αντιμετώπισαν τους Βούλγαρους με κάποια επιτυχία. Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Αυτοκράτορα Θεόφιλου (829-842) ακολούθησε μία πιο έντονη καταδίωξη εκείνων οι οποίοι επέμεναν στη βαφή και στο σεβασμό των εικόνων. Με το θάνατο του Θεόφιλου, ωστόσο, η χήρα Θεοδώρα ανέλαβε την αυτοκρατορική εξουσία, αντί του γιου της Μιχαήλ του 3ου.   Επαναεπιβεβαιώνοντας την Ζ' Οικουμενική Σύνοδο του 787, ο σεβασμός των εικόνων αποκαταστάθηκε το Μάιο του 843 λήγοντας οριστικά την διαμάχη. Η συμφιλίωση και η αναστήλωση των εικόνων ονομάζεται Κυριακή της Ορθοδοξίας.

Κρητική Μακεδωνική Σχολές – τεχνοτροπίες 16ος αιώνας Σκοτεινοί προπλασμοί Μακεδωνική Τέλη 15ου αιώνα Φωτεινοί προπλασμοί Θεοφάνης Κρής Μιχαήλ Πανσέληνος

πηγές http://byzantini-agiografia.blogspot.gr/p/blog-page_20.html

Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015 1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ/νίκης