Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΙΑΚΩΒΟΣ Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΣ
Advertisements

The Doors 21/8/2014 Παπαδόπουλος Θέμης1. Οι The Doors ιδρύθηκαν το 1965 από τους Τζιμ Μόρισον και Ρέι Μάνζαρεκ.Το όνομά τους το εμπνεύστηκαν από το μυθιστόρημα.
Η Ιστορία Και Η Ομορφιάς Της
Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1 Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
ΓΕΝΙΚΑ ΕΊΝΑΙ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΟ ΠΕΚΙΝΟ ΕΧΕΙ ΕΚΤΑΣΗ χλμ² ΚΑΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟ κατ.
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
James Blunt Σε αυτό το κείμενο θα σας παρουσιάσουμε την ιστορία και την καριέρα του μεγάλου τραγουδιστή James Blunt. Θα μιλήσουμε για τα δημοφιλή τραγούδια.
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
ΑΓΆΠΕΣ Νίκος Γιαννιός Γ 1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Σχολικό Έτος
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Ελληνική παλαιογραφία
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
… από την αρχή της μέχρι σήμερα ...
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
H παραγωγή και η κατανάλωση ενέργειας στην Ευρώπη
Η πτώση του Βυζαντίου.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Σωτήρχου Στέλλα Φιλιπποπούλου Ζωή Χατζή Γκερίνα
6. Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Ο αγαπημένος μου τραγουδιστής
Β’ Βατικανή Σύνοδος Σεμερτζόγλου Γιώργος ΠΠΓΕΣΣ 27/11/2014 Γ3.
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη Τμήμα : Γ ’3 Ημερομηνία : 22/11/2014.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η ιστορία , η εξέλιξη της μουσικής και οι εφαρμογές της στην καθημερινή μας ζωή. Κιούλος Βαγγέλης Κοκκινάς Γιώργος Κόκκορης Θοδωρής Παπαγεωργίου Παναγιώτης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Έλλη Ψαριανού Μαρία Ειρήνη Σωφρονίου Νίκος Τσιμπλιάρης Καγιάρας
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 1.ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ 2.ΒΛΑΧΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 3.1: Μορφή Γραπτού Κειμένου Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική.
Ιστορία Αρχαίων Ανατολικών Εκκλησιών Ενότητα 06: Η Ασσυριακή (Νεστοριανική) Εκκλησία Β – Κεντρική Ασία και Μέση Ανατολή στη νεώτερη περίοδο Δημήτριος Ν.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ενότητα 12 : Η χρήση της MySQL στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (ΙΙI) Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΚΟΡΩΝΗ.
Μάθημα VIII. Διαστήματα (αναστροφές).
Σκηνική μουσική - Η όπερα
Το κίνημα των Ναζαρηνών
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ/ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Σημείο στάσης και εύρεσης στοιχείων που θα οδηγήσουν τον παίκτη στο επόμενο προορισμό.
Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο. Αποτελεί υπέροχη σύζευξη αρχαιοελληνικών και ανατολικών στοιχείων. Είναι πάντα μονόφωνη, δεν χρησιμοποιεί καθόλου μουσικά όργανα – διαφοροποιείται από την κοσμική μουσική

ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΗΜΕΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Τον 18ο αι. ο Πέτρος ο Πελλοπονήσιος καθιερώνει το αναλυτικό σύστημα γραφής Την οριστική μορφή της δίνουν ο Γρηγόριος ο Πρωτοψάλτης, Χουρμούζιος ο Χαρτοφυλαξ και Χρύσανθος ο Προύσης. Οι φθόγγοι ή τόνοι στη βυζαντινή μουσική διακρίνονται σε επτά και ονομάζονται: πΑ, Βου, Γα, Δι, κΕ, Ζω νΗ Η σημερινή σημειογραφία αποδίδει κάθε φωνητική κίνηση με κάθε ρυθμική λεπτομέρεια.

Δυτική μεσαιωνική μουσική Η μουσική του «Γρηγοριανού Μέλους» είναι μονοφωνική, Το Γρηγοριανό Μέλος τραγουδιέται από χορωδία και από σολίστες, με εναλλαγή σολίστ και χορωδίας ή και με εναλλαγή ημιχορίων. Τον 9ο αιώνα εισάγεται το Εκκλησιαστικό όργανο στους ναούς των Ρωμαιοκαθολικών. Στα 1030 μ.Χ., ο Ιταλός Γκουίντο ντ’ Αρέτσο δίνει τα ονόματα στους φθόγγους της κλίμακας παίρνοντας τις αρχικές συλλαβές των πρώτων ημιστιχίων του ύμνου Ut queant laxis resonare Fibris: Ut queant laxis/Resonare Fibris/Mira gestorum/Famuli tuorum/Solve polluti/Labii reatum/Sancta Joannes.

Μουσική σημειογραφία Δυτική Ευρώπη Το πρώτο βήμα για το σημερινό πεντάγραμμο έγινε τον 9ο αιώνα μ.Χ. Αρχικά ήταν μόνο μια χρωματιστή γραμμή. Αργότερα προστέθηκε άλλη μια χρωματιστή γραμμή και ο Γκουίντο ντ’ Αρέτσο πρότεινε τη χρήση της τρίτης και τέταρτης γραμμής. Ο Φίλιππος ντε Βιτρύ τον 13ο αι. χρησιμοποίησε ένα σύστημα σημειογραφίας παρόμοιο με το σημερινό. Βυζάντιο Οι ρίζες της δικής μας ευρωπαϊκής σημειογραφίας βρίσκονται στη λεγόμενη εκφωνητική σημειογραφία, στα στενογραφικά, δηλαδή, σύμβολα που χρησιμοποίησαν οι Αρχαίοι Έλληνες, οι Ανατολίτες και οι πρώτοι Χριστιανοί για να καταγράψουν τον προφορικό λόγο. Από τον 5ο μέχρι και τον 7ο μ.Χ. αιώνα, από αυτά τα σημάδια αναπτύχθηκε ένα σύστημα που σκιαγραφούσε αόριστα τη μελωδική κίνηση, και έγινε γνωστό με το όνομα νευματική γραφή. Η γραφή αυτή έδινε μόνο μια ιδέα της μελωδίας όταν ο τραγουδιστής χρειαζόταν μια μικρή βοήθεια για τη μνήμη του.

Βιβλιογραφία http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=294 http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι., Εγχειρίδιο μουσικής παλαιογραφίας πρώτη ενότητα, Εκδ. ΔΙΟΓΕΝΗΣ, Αθήνα 2002 ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Ι., Εγχειρίδιο μουσικής παλαιογραφίας δεύτερη ενότητα, εκδ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, Αθήνα 2002 Karl Nef, Ιστορία της μουσικής, (μτφ. Φ. Ανωγειανάκη), Εκδόσεις «Ν.ΒΟΤΣΗΣ», Αθήνα 1985Β’