ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος - 2004 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Υποδιευθυντής Πληροφορικής
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΔΙ.ΟΡΓΑΝΩ.ΣΗ Σύστημα ΔΙαχείρισης ΟΡΓΑΝΩσιακής ΓνώΣΗς για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Μπίμπη Σταματία1 Σαμολαδάς Ιωάννης1 Σταμέλος Ιωάννης1 Κατσιαδάκης.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Μέγεθος: δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις λέξεις περίπου 40 σελίδες. Παράδοση: το αργότερο πριν την εξεταστική περίοδο του δευτέρου.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Κατεύθυνση: Στρατηγική και Ανθρώπινοι Πόροι Φεβρουάριος 2006.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Add the presentation date via Slide Master Add the partner logo via Slide Master FASTER ICT – Financial and Accounting Seminars Targeting European Regions.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ»
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γεώργιος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές; ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ α’ γυμνασίου.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
LOGO Προγραμματισμός Η/Υ β’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ Η / Υ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Β. Χριστοφιλάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ.
1 Ιστορία των Υπολογιστών. 2 ΙΣΤΟΡΙΑ: Πολύ-πολύ Παλιά... Άβακας (5000π.Χ.) Κίνα, Μεσοποταμία Η ελληνική συμβολή: ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (87π.Χ.)
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Γενικά Άνοιξη 2012 Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 12:00 – 13:30, ΧΩΔ-02.
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 1: Επισκόπηση του πεδίου των ΤΠΕ. Σχέση με την εκπαίδευση Θαρρενός Μπράτιτσης Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Υπολογιστές Ιστορική Αναδρομή
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Παρουσίαση μαθήματος Υψομετρία και GNSS
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ» 1 ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Υπεύθυνο Μέλος Δ.Ε.Π.: Αναπλ. Καθηγητής Χ. Κυνηγός Διδάσκων: Δρ. Α. Δημητρόπουλος

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Μέχρι το 2002 διδασκόταν στο 3ο εξάμηνο το μάθημα «Επαγγελματική Προσανατολισμός». Τότε εντάχθηκε στο 1 ο εξάμηνο νέο μάθημα με τίτλο: «Εισαγωγή στην Πληροφορική» Τα δύο μαθήματα πήραν την τελική μορφή τους το 2004 με έμφαση στις πρακτικές ασκήσεις με θεματολογία από το πεδίο ενδιαφέροντος του Συμβούλου. Από το 2006 τα δύο μαθήματα συμπτύχθηκαν σ ένα με τίτλο «Εισαγωγή στην Πληροφορική – Συμβουλευτική με τη Βοήθεια Νέων Τεχνολογιών» Το μάθημα δεν είναι μάθημα εκπαίδευσης των σπουδαστών σε βασικές δεξιότητες της Πληροφορικής. Είναι μάθημα εφαρμογής των βασικών δεξιοτήτων της Πληροφορικής σε αντικείμενα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τον Σύμβουλο. Έτσι, για την αποδοτική παρακολούθηση του μαθήματος απαιτούνται:  βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή,  βασικές γνώσεις επεξεργασίας κειμένου,  βασικές γνώσεις αξιοποίησης του διαδικτύου.

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Η εξέλιξη της Πληροφορικής και η επίδρασή της στο σύγχρονο κοινωνικό περιβάλλον. Ιστορική εξέλιξη των υπολογιστικών μηχανών. Εφαρμογές της Πληροφορικής. Η Πληροφορική στη σύγχρονη κοινωνία και οι προοπτικές της. 2. Ο Σύμβουλος και οι εφαρμογές γραφείου. Σύντομη αναφορά στις εφαρμογές γραφείου. Παραδείγματα εφαρμογών γραφείου από το έργο του Συμβούλου. 3. Ο Σύμβουλος και το διαδίκτυο (Ι). Σύντομη περιγραφή και ιστορική εξέλιξη του διαδικτύου. Επίσκεψη και σχολιασμός δικτυακών τόπων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για το Σύμβουλο. 4. Ο Σύμβουλος και το διαδίκτυο (ΙΙ). Η πληροφορία στο διαδίκτυο. Μηχανές και μετα-μηχανές αναζήτησης. Θεματική αναζήτηση πληροφοριών. Αναζήτηση πληροφορίας με κλειδιά. Σύνθετη αναζήτηση. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ι)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Διερευνητική μάθηση με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων (Ι). Έννοια, παραδοχές, σκοπός, χαρακτηριστικά, διάρθρωση, σχεδιασμός σχετικής δραστηριότητας. 7. Διερευνητική μάθηση με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων (ΙΙ). Διεξαγωγή διερευνητικής εκπαιδευτικής δραστηριότητας με τη χρήση ανάλογων υπολογιστικών εργαλείων. Προσδιορισμός συντελεστών εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ανίχνευση και προσδιορισμός κρίσιμων παραγόντων για τη διαμόρφωση των ρόλων τους. 8. Πρακτική άσκηση (Ι). Η πλατφόρμα «E-Slate-Αβάκιο». Το υπολογιστικό περιβάλλον «Ταξινομούμε». 9. Πρακτική άσκηση (ΙΙ). Εργασία: Δημιουργία βάσης δεδομένων για τις ανάγκες υπηρεσίας Συμβουλευτικής με τη χρήση του λογισμικού «E-Slate-Αβάκιο». Περιγραφή των απαιτήσεων και των προδιαγραφών της εργασίας. Προτεινόμενα θέματα. Επιλογή θεμάτων. Λογικός σχεδιασμός της βάσης δεδομένων. Στόχοι. 10. Πρακτική άσκηση (ΙΙΙ). Συλλογή υλικού. Υλοποίηση βάσης δεδομένων. Εφαρμογές. Ερωτήματα. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (ΙΙ)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 1-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 2-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ 3-ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ 4-ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ 5-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Ι) Βάση δεδομένων είναι μια οργανωμένη συλλογή ομοειδών και συσχετιζόμενων δεδομένων ΚΩΔΟΝΟΜΑΕΠΩΝΥΜΟΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡ 1ΓΕΩΡΓΙΟΣΧΑΤΖΗΠΑΥΛΗΣ3/12/ ΑΛΗΘΕΣΔΙΕΤΉΣ 2ΕΥΓΕΝΙΑΘΕΟΔΩΡΟΥ12/5/ ΨΕΥΔΕΣ 3ΙΩΑΝΝΗΣΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ23/1/ ΨΕΥΔΕΣ 4ΚΩΝ/ΝΟΣΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ10/10/ ΨΕΥΔΕΣ 5ΙΩΑΝΝΗΣΠΑΥΛΟΥ4/4/ ΑΛΗΘΕΣ 6ΑΝΝΑΝΤΡΕΚΟ7/8/ ΑΛΗΘΕΣΑΘΛΗΤΡΙΑ 7ΚΑΤΕΡΙΝΑΠΑΝΑΚΗ30/5/ ΨΕΥΔΕΣ ΠΕΔΙΟ ΕΓΓΡΑΦΗ Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β.

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (ΙI) ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΩΔΟΝΟΜΑΕΠΩΝΥΜΟΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡ 1ΓΕΩΡΓΙΟΣΧΑΤΖΗΠΑΥΛΗΣ3/12/ ΑΛΗΘΕΣΔΙΕΤΉΣ 2ΕΥΓΕΝΙΑΘΕΟΔΩΡΟΥ12/5/ ΨΕΥΔΕΣ 3ΙΩΑΝΝΗΣΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ23/1/ ΨΕΥΔΕΣ 4ΚΩΝ/ΝΟΣΑΘΑΝΑΣΑΚΗΣ10/10/ ΨΕΥΔΕΣ 5ΙΩΑΝΝΗΣΠΑΥΛΟΥ4/4/ ΑΛΗΘΕΣ 6ΑΝΝΑΝΤΡΕΚΟ7/8/ ΑΛΗΘΕΣΑΘΛΗΤΡΙΑ 7ΚΑΤΕΡΙΝΑΠΑΝΑΚΗ30/5/ ΨΕΥΔΕΣ Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (ΙΙΙ) Πηγή: Δαμιανάκης, Α., Τζαβάρας, Α., Μαβόγλου, Χ., Νταντούρης, Κ. (2001). Πληροφορική Γυμνασίου. Βιβλίο του Μαθητή. Αθήνα: Ο.Ε.Δ.Β. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ Β. Δ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Β. Δ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ Β..Δ.  Σκοπός δημιουργίας της Β.Δ..  Ειδικότεροι στόχοι.  Γιατί την υλοποιούμε;  Ποιες ανάγκες καλείται να εξυπηρετήσει;  Σε ποια ερωτήματα των πελατών μας πρέπει να απαντήσει.  Ποιο λογισμικό θα χρησιμοποιήσουμε;  Ποια πεδία πρέπει να έχει η Β.Δ., ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες μας και να απαντά στα ερωτήματά μας;  Τι τύπο δεδομένων θα δέχεται το κάθε πεδίο;

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Η «ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ» I Αρχαίος άβακας (300 π.χ. – Βαβυλώνα. Κατά άλλους χρησιμοποιήθηκε στην Κίνα για πρώτη φορά το 500 π.Χ.) Σύγχρονος άβακας Για τη λειτουργία του άβακα: (16/2/2004)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Η «ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ» II Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (περ. 87 π.Χ.) "Αν και πέρασαν πάνω από 2000 χρόνια, ο μηχανισμός των Αντικυθήρων εκπροσωπεί ένα επίπεδο τεχνολογικής ανάπτυξης, που η δική μας τεχνολογία δεν κατόρθωσε να φτάσει παρά μόνον τον 18ο αιώνα." "...Αν η διορατικότητα των Ελλήνων συμβάδιζε με την ιδιοφυΐα τους, τότε ίσως και η βιομηχανική επανάσταση να άρχιζε χίλια χρόνια πριν από τον Κολόμβο." (Α. Clarke) Άλλες πληροφορίες στο δικτυακό τόπο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας: (17/02/2004) Μελέτη-Ανακατασκευή: Prof. Derek De Sola Price, Dr George Stamiri & Χαράλαμπος Καράκαλος ( )

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ Ι Πηγές: (17/02/2004) Leonard da Vinci ( ) Το πρωτότυπο σχέδιο (περίπου το 1500 μ.Χ.) και σύγχρονη κατασκευή της αθροιστικής μηχανής του Leonard da Vinci.

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Wilhelm Schickard ( ) Σύγχρονη αναπαράσταση της μηχανής του Blaise Pascal ( ) Η Πασκαλίνα (1642). Αθροιστική μηχανή Gottfried Wilhelm Leibnitz ( ) Stepped Reckoner 1673 (Replica) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ ΙI

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ ΙΙI Jacquard, Joseph Marie ( ) Μια πρώιμη ιδέα προγραμματισμού (διάτρητες ξύλινες κάρτες) που χρησιμοποιήθηκε μέχρι προσφάτως (προεδρικές εκλογές Η.Π.Α., 2000).

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Charles Xavier Thomas de Colmar ( ) De Colmar's Arithmometer (1820) © Science Museum, London Science & Society Picture Library Ο πρώτος επιτυχημένος υπολογιστής ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ IV Charles Babbage ( ) H Διαφορική Μηχανή (1832). Αναπαράσταση. Ada Βyron, Lady Lovelace

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Η ηλεκτρομηχανική υπολογιστική μηχανή του Herman Hollerith.H κατασκευή της ολοκληρώθηκε το Χρησιμοποιήθηκε στην καταγραφή πάνω από 60 εκατομμύρια κατοίκων κατά την απογραφή του 1890 (Η.Π.Α.). Ο Hollerith μετά την απογραφή ίδρυσε μία εταιρεία, η οποία με την πάροδο των δεκαετιών και αφού υπέστη διάφορες μεταβολές στη δομή της, ονομάστηκε IBM (International Business Machines). Herman Hollerith ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ V Πηγές:

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΧΘΕΣ (ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ) VΙ Ο λογαριθμικός κανόνας. Σε χρήση (με διάφορες μορφές) από το 1625 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Αντικαταστάθηκε από τις αριθμομηχανές τσέπης. Hewlett-Pachard HP-35 (1972)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ENIAC: the "Electronic Numerical Integrator and Calculator (κατασκευή: – πανεπιστήμιο Pennsylvania) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ Ι

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙII Λυχνία (1906) της δεκαετίας του ‘60 Κρυσταλλοτρίοδος (transistor) (1947) Ολοκληρωμένο κύκλωμα (integrated circuit-1958) Μικροεπεξεργαστής (microprocessor-1971)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙV Λυχνία (1906) της δεκαετίας του ‘60 ENIAC-1945 TRADIC-1955 IBM/SYSTEM IBM Κρυσταλλοτρίοδος (transistor) (1947) Ολοκληρωμένο κύκλωμα (integrated circuit-1958) Μικροεπεξεργαστής (microprocessor-1971)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΙV Gordon Moore (στέλεχος της Intel): «Κάθε 1,5 χρόνο διπλασιάζεται ο αριθμός των τρανζίστορς ανά μονάδα επιφάνειας κυκλώματος» Πηγή: Pentium Pentium II Pentium III Pentium 4 ΑΡΙΘΜΟΣ TRANSISTORS

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Arthur Clarke (1917- ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΑΥΡΙΟ (Ι)

Ανδρέας Ευθ. Δημητρόπουλος Ένα ρομπότ δεν πρέπει να βλάπτει ένα ανθρώπινο ον, ούτε να επιτρέπει, μέσω απραξίας, να συμβεί σε κάποιον κακό. 2.Ένα ρομπότ πρέπει πάντα να υπακούει στα ανθρώπινα όντα, εκτός αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο. 3.Ένα ρομπότ πρέπει να προστατεύει τον εαυτό του από βλάβες, εκτός αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο ή το δεύτερο νόμο. Isaac Asimov ( ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΟ ΑΥΡΙΟ (ΙΙ)