Ομιλία του Θ.Κολοκοτρώνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ( ).
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Όνομα μαθητή / τριας , Καπετανέα Μάρθα
Ιστορία-Ερωτήσεις 1.Τι συνέβη κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας όσον αφορά τις ελληνικές αρχαιότητες; Δώσε παραδείγματα. Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει.
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!
14. ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΜΕ ΤΗ “ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΝΙΚΑ ’’
Ο Καραϊσκάκης Γεώργιος Ο Μεγάλος Αγωνιστής Χρήστος Μ. Στ ’ Τάξη 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Ειρήνη-Δήμητρα Δημητρακοπούλου
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Από την ιστορική Ομιλία προς τους μαθητές στην Πνύκα του Γέρου του Μοριά 7/10/1838.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2013
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Συνέντευξη με στόχο την συμπλήρωση ερωτηματολογίου με τον κ.Γεώργιο Οικονόμου Προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Δάφνης-Υμηττού.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Οι ξένοι στην προσευχή του Σολομώντα…
Επανάσταση του 1821.
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
Ελλάδα Θαύματα ομόνοιας Δράματα διχόνοιας Το θέμα μας Ο εκκολαπτόμενος αυριανός πολίτης, ο νέος μαθητής καλείται να αναζητήσει το πώς και το γιατί,
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
Οι σκέψεις των Σοφιστών για τους νόμους και το δίκαιο
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Το πρόγραμμα «Ο Ιλυρρικός λαός από το χθες στο σήμερα» Μας έδωσε την ευκαιρία να…
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος Καθηγητής: κ. Καπετανάκης Σχολικό έτος: Τμήμα: Α1.
ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο: Δαρμένης Εκπαιδευτική ομάδα: Βάρναλη Σοφία & Χουσείν Χατζή Χαλήλ Αριθμός μαθητών:15 κορίτσια:10 αγόρια:
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
«Ξύπνα, ταράζου, μη φοβού, Χαίρε Παρθένε, χαίρε! Ο Κύριός μου είναι με σε, Ελλάς, ανάστα, χαίρε!» Γιορτή της Πατρίδας…
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομιλία του Θ.Κολοκοτρώνη Στην Πνύκα

Στις 7 Οκτωβρίου 1838 ο Κολοκοτρώνης επισκέφθηκε το Βασιλικό Γυμνάσιο της Αθήνας (νυν 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας). Τόσο εντυπω-σιάστηκε από την «παράδοσιν του πεπαιδευμένου γυμνασιάρχου και από την θέαν τοσούτων μαθητών», ώστε εξέφρασε την επιθυμία να μιλήσει και ο ίδιος προς τους μαθητές.

Αρχικά σημείωσε τη σημαντικότητα αυτού του τόπου, στον οποίο επατούσαν άνδρες σοφοί που ούτε ο ίδιος ήταν άξιος να συγκριθεί μαζί τους και εξέφρασε την επιθυμία του να τους μιλήσει για αξιόλογα κατορθώματα των προπατόρων μας, παραδειγματικά για άλλα έθνη.

Συνέχισε εξιστορώντας πως οι παλαιοί Έλληνες, έπεσαν σε διχόνοια και έτσι έλαβαν καιρό Ρωμαίοι, βάρβαροι καi ύστερα οι Μουσουλμάνοι και έκαναν ο,τι μπορούσαν για να αλλάξουν πίστη οι Έλληνες. Σαν είδε την αντίσταση των Ελλήνων ο σουλτάνος, διόρισε αντιβασιλέα έναν πατριάρχη, ο οποίος έκανε ο,τι του έλεγε και του έδωσε την εξουσία της εκκλησίας. Το πιο ευκατάστατο μέρος των πολιτών και οι πιο μορφωμένοι, μην υποφέρνοντας έφευγαν απ'την Ελλάδα, και έτσι ο λαός στερημένος απ'τα μέσα της προκοπής βρέθηκε σε άθλια κατάσταση. Άλλοι επίσης αλλαξοπιστούσαν για να απολαύσουν τις ηδονές των Μουσουλμάνων.

Βλέποντας αυτή την κατάσταση όμως μερικοί μορφωμένοι φρόντιζαν να στέλνουν βιβλία στην Ελλάδα κι έτσι μαθαίνοντας ο λαός για τους προγόνους του ενθαρύνθηκε για να αλλάξει τη μοίρα του κι έτσι ιδρύθηκεν η Εταιρία. Όταν αποφασίστηκε η Επανάσταση, δε λογαριάσαμε τίποτα πέρα απ'την επιθυμία μας για ελευθερία.

Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι λειτουργούσαμε σύμφωνοι. Τόσο τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρυά. Έπειτα όμως άρχισε η διχόνοια και χάθηκε τούτην η προθυμία και ομόνοια γιατί ο ένας επρόδιδε τον άλλον προκειμένου να σωθεί. Και αυτό γινόταν, επειδή δεν είχαμε ένα αρχηγό. Συνέχισε το λόγο του σημειώνοντας πόσο δύσκολο είναι να πετύχει ένα σύνολο το στόχο του όταν προστάζουν πολλοί. Χρειαζόμασταν έναν αρχηγό κι έτσι οι Τούρκοι υπερίσχυσαν για επτά χρόνια. Σ'αυτή την κατάσταση ήρθε ο βασιλιάς. Τα πράγματα ησύχασαν και άρχισε η βελτίωση. 

Ακολούθησε το συμπέρασμα πως η πατρίδα μας έπρεπε να φυλάξει την πίστη της και το έκανε και ο Κολοκοτρώνης έκλεισε το λόγο του σημειώνοντας για ακόμη μια φορά τη σημασία της μόρφωσης και θέτοντας ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία, την καλλιέργεια του Θρόνου και την φρόνιμον ελευθερία.

Επιμέλεια κειμένων: Καραϊσκου Μαριτίνα Κολάι Τζόι Επιμέλεια παρουσίασης : Δανιήλ Γεώργιος Διοσκουρίδης Αλέξανδρος Υπεύθυνος καθηγητής : Βογιατζής Δημήτριος