Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γεώργιος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Διδακτική της Πληροφορικής
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Εαρινό εξάμηνο 2014

Στοιχεία του Μαθήματος Κατεύθυνση: Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε), Εξ.: 6ο ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ: ΔΕΥΤΕΡΑ, 16:15-19:00, B ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΔΕΥΤΕΡΑ, 19:15-21:00, Εργ. Γ ή PC Lab 1 ή 2 Τμήματα Υποστήριξη μέσω περιβάλλοντος PILEAS http://pileas.csd.auth.gr

Στόχοι του Μαθήματος (Επιστημονικά εφόδια) Εισαγωγή στην Τεχνολογικά Ενισχυόμενη Μάθηση Technology-Enhanced Learning Εννοιολογικό πλαίσιο για τις Θεωρίες Μάθησης και την Επίδρασή τους στη Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ποιες είναι οι σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης; Πώς καθοδηγούν τη σχεδίαση του εκπαιδευτικού λογισμικού; Ανάλυση χαρακτηριστικών σύγχρονου Εκπαιδευτικού Λογισμικού Περιβάλλοντα, Αρχιτεκτονικές, Εργαλεία Ερευνητικά δεδομένα για την επίδραση των ΤΠΕ στη μάθηση & εκπαίδευση Δεξιότητες Προγραμματισμού Εφαρμογών Πολυμέσων

Στόχοι του Μαθήματος (Επαγγελματικά εφόδια) (α) Εκπαιδευτικός Πληροφορικής Κατανόηση των προτάσεων των Θεωριών Μάθησης Εκπαιδευτική χρήση λογισμικού (β) Σχεδιαστής Τεχνολογικά ενισχυόμενης Μάθησης Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού με βάση τις προτάσεις των Θεωριών Μάθησης Αρχιτεκτονικές Εκπαιδευτικού Λογισμικού (γ) Προγραμματιστής Πολυμέσων / Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματισμός πολυμέσων Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά λογισμικού Χρήση εργαλείου συγγραφής (authoring tools) Xerte

Είδη γνώσεων του μαθήματος Εννοιολογικό πλαίσιο Έννοιες, Διαδικασίες, Αρχές & η μεταξύ τους σχέση Αρχιτεκτονικές Οργάνωση δομής εκπαιδευτικού λογισμικού Πρότυπα (patterns) Πρότυπα Σχεδίασης & Χρήσης Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματιστικές τεχνικές πολυμέσων

Περιεχόμενα Μαθήματος - Ενότητες (α) Βασικές Έννοιες & Ορισμοί (3 μέρη) Εισαγωγή στο βασικό εννοιολογικό πλαίσιο που συνδέει Γνωστική Ψυχολογία και Επιστήμη Υπολογιστών (β) Θεωρίες Μάθησης (β1) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ Η μάθηση μέσω ενίσχυσης της συμπεριφοράς (β2) ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ (ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ) Η μάθηση μέσω επεξεργασίας πληροφορίας στον εγκέφαλο Ανάπτυξη γνωστικών/νοητικών δομών (β3) ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ Η μάθηση μέσω ανάπτυξης γνωστικών σχημάτων Διερεύνηση & Ανακάλυψη Γνώσης (β4) ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ Η μάθηση μέσω Συνεργασίας στην Κοινότητα (γ) Εργαστήριο Ανάπτυξη πιλοτικών εκπαιδευτικών εφαρμογών πολυμέσων Χρήση εργαλείου Xerte

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 1 Βασικές Έννοιες & Ορισμοί Νόηση, Νοημοσύνη & Μάθηση Γνώση & Δεξιότητα Γνωστικό Πεδίο Εννοιολογικό Πλαίσιο Αναπαράσταση Κώδικας & Τροπικότητα Εσωτερικές & Εξωτερικές αναπαραστάσεις Γνωστικές διεργασίες Μάθηση σε σχέση με την Εκπαίδευση Τεχνολογία και Τεχνολογικά ενισχυόμενη Μάθηση Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Γενικό Μοντέλο για την Ενίσχυση της Μάθησης με Τεχνολογία

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 2 Βασικές Έννοιες & Ορισμοί (συνέχεια…) ………………………………………………………….. Θεωρία μάθησης Διδακτικό μοντέλο Εκπαιδευτικό λογισμικό Πώς επηρεάζει μια Θεωρία Μάθησης τη σχεδίαση ΕΛ; Αρχιτεκτονική ΕΛ Διεπαφή ΕΛ

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 3 Συμπεριφορισμός (Behaviorism) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Προγραμματισμένη Διδασκαλία Διδακτικές Μηχανές (Skinner) Computer-Assisted Instruction (CAI) Computer-Assisted Learning (CAL) Λογισμικά τύπου ‘Drill and Practice’ Λογισμικά τύπου ‘Διδακτικού βοηθήματος’ (Tutorial)

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 4 Γνωστικές Θεωρίες (Cognitive Theories) Γνωσιακή Επιστήμη & Γνωστική Ψυχολογία: Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Αναπαραστασιακή-Υπολογιστική Θεωρία του Νου (ΑΥΘΝ) Ο εγκέφαλος ως επεξεργαστής πληροφορίας Μάθηση και Εκπαιδευτικό Λογισμικό από την οπτική των Γνωσιακών Θεωριών Διαχείριση των εξωτερικών αναπαραστάσεων στο εκπαιδευτικό λογισμικό Μάθηση με Πολυμέσα και Θεωρία Διπλής Κωδικοποίησης Αρχές Σχεδίασης Οθονών Εφαρμογών Πολυμέσων Θεωρία Γνωστικής Ευελιξίας και Λογισμικό για Μάθηση με Μελέτη Περιπτώσεων

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 5 Εποικοδομισμός (Constructivism) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Η Διάδραση (Interaction) με το περιβάλλον ως μηχανισμός μάθησης Η Διάδραση στα εκπαιδευτικά λογισμικά Προσομοίωση (Simulation) Μικρόκοσμος (Microworld) – Μοντελοποιητής (Modeler) Διερευνητική μάθηση (Inquiry learning)

Αναλυτικά Περιεχόμενα - 6 Κοινωνικο-πολιτισμικές Θεωρίες (Socio-cultural Theories) Βασικές Θέσεις & Εκπρόσωποι Ερμηνεία της Μάθησης και προτάσεις για την Εκπαίδευση Ο Ρόλος και η Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Η Συνεργασία (collaboration) ως μηχανισμός μάθησης Συνεργατική Μάθηση με Υποστήριξη Υπολογιστή (ΣΜΥΥ) Computer-Supported Collaborative Learning Σχεδίαση τεχνολογικών εργαλείων για τη Συνεργατική Μάθηση Ανάλυση αλληλεπίδρασης Προσαρμοστικά και Ευφυή Τεχνολογικά Περιβάλλοντα

Εργαστήριο Εισαγωγή στον προγραμματισμό εκπαιδευτικών εφαρμογών πολυμέσων Χρήση εργαλείου συγγραφής Xerte Download developers’ edition v. 2.18 from: https://www.nottingham.ac.uk/xerte/downloads.aspx

Υποστηρικτικό υλικό Βιβλίο Σημειώσεις Μαθήματος Φύλλα Ερωτημάτων (ΦΕ) «Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών», Β. Κόμης Εκδόσεις: Νέων Τεχνολογιών Σημειώσεις Μαθήματος Φύλλα Ερωτημάτων (ΦΕ) Οδηγός Εργασίας Εγγραφή στο PILEAS http://pileas.csd.auth.gr

Φύλλο ερωτημάτων - Πώς να το αξιοποιήσετε Φύλλο ερωτημάτων - Πώς να το αξιοποιήσετε Σε κάθε ενότητα του μαθήματος βασικά ερωτήματα, θέματα, κλπ. παρουσιάζονται στο αντίστοιχο Φύλλο Ερωτημάτων (ΦΕ) Στην πορεία του μαθήματος θα δοθούν αρκετά (12-14) ΦΕ Κατεβάστε και τυπώστε το ΦΕ πριν έρθετε στο μάθημα Κρατήστε τις σημειώσεις σας για τις απαντήσεις των ερωτημάτων Κατά τη μελέτη σας για τα γραπτά χρησιμοποιήστε τα ΦΕ για να θυμηθείτε τις ερωτήσεις/θέματα που σχολιάστηκαν στο μάθημα και να μελετήσετε τις απαντήσεις που δόθηκαν

Αξιολόγηση ΘΜΕΛ-Ε1) Βιβλιογραφική εργασία (10%) ΘΜΕΛ-Ε1) Βιβλιογραφική εργασία (10%) Ατομική: Επεξεργασία πηγών / Εργασία σε μορφή doc Προαιρετική ΘΜΕΛ-Ε2) Εργασία Εργαστηρίου (40%) Ατομική/Συνεργατική (2 άτομα): Δημιουργία εφαρμογής πολυμέσων Ανάπτυξη με το περιβάλλον Xerte Υποχρεωτική – Απαιτείται η βάση ---------------------------------------------------------------------------- Γραπτά (50%) Απαιτείται η βάση Τελικός βαθμός: ΓΡΑΠΤΑ + Ε1 + Ε2

Το ημερολόγιο του μαθήματος 24/2 3/3  Αργία Καθαράς Δευτέρας 10/3 17/3 24/3 31/3 7/4 14/4 & 21/4  διακοπές Πάσχα 28/4 5/5 12/5 19/5 26/5 Αναπλήρωση