ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Advertisements

Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
ΑΓΝΗ ΜΠΟΥΡΑ ΤΑΞΙΑ ΠΕΤΡΙΤΖΙΚΛΗ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΗ ΕΥΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεμιτσάνη ς Ευάγγελος Μαρινάκη Μαρία.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Έρευνα για το διαδίκτυο
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Νέοι και Κοινωνικά Δίκτυα
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟ ΕΘΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
Ακραία Φυσικά Φαινόμενα
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΟΜΑΔΑ:Ε.Π.Ε.Σ.Α Ανθή, Σέλφο, Ελένη, Παναγιώτα, (Έφη).
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Αντιλήψεις Γονέων για τη Σχολική Φοίτηση των Διδύμων
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
E2 Τάξη Τίτλος προγράμματος: «Ασφάλεια στο διαδίκτυο»
….για πολλές ώρες…..
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Για ποιόν λόγο χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή; Εργασίες 27% Διασκέδαση 50% Επικοινωνία 15% Ενημέρωση 8%
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α 1 ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ 11 0 ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ Σχ.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Στατιστικές Υποθέσεις (Ερευνητικά Ερωτήματα / Υποθέσεις προς επιβεβαίωση)
Διαδικτυακά παιχνίδια 10 ερωταπαντήσεις και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να γνωρίζει κάθε γονιός και εκπαιδευτικός.
Διάφοροι τύποι καπνιστών 1.Γνώστες: Γνωρίζουν τις συνέπειες του καπνίσματος και αποφασίζουν να το αρχίσουν. 2.Πειραματιζόμενοι: Καπνίζουν σπάνια π.χ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ «Ασφάλεια στο διαδίκτυο». 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΤΑΞΕΙΣ « Ο εαυτός μου στο διαδίκτυο / Σερφάρω σε «ασφαλή νερά»-Πληροφορούμαι,
ΦΩΤΙΑ ΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΒΡΑΔΑ. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου που διασκεδάζουν οι μαθητές τα Σαββατοκύριακα.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Στατιστικές Υποθέσεις
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συμβουλές για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Εθισμός στην Τεχνολογία
Ta μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή μας
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ»
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Τα ερωτηματολόγια δόθηκαν σε 25 μαθητές της Β΄ τάξης του Λυκείου. Ο στόχος ήταν η διερεύνηση των βασικών συμπτωμάτων εθισμού στους μαθητές χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα ότι όποιος δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις είναι σίγουρα εθισμένος. Πιο πολύ αναζητήθηκαν ενδείξεις παρά αποδείξεις. Τα στατιστικά στοιχεία που θα παρουσιαστούν παρακάτω είναι επίσης ενδεικτικά, καθώς το δείγμα είναι πολύ μικρό για ασφαλή συμπεράσματα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Φύλο: Αγόρια: 14 Κορίτσια: 11

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 1.Έχετε ασχοληθεί ποτέ με δικτυακά παιχνίδια (online games); Ναι: 18 Όχι: 7 Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (72%) έχει ασχοληθεί με δικτυακά παιχνίδια. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο στα αγόρια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 2. Πόσο συχνά ασχολείστε με δικτυακά παιχνίδια; Καθημερινά: 9 Συχνά: 4 Σπάνια: 5 Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών (50%) έχει καθημερινή ενασχόληση με δικτυακά παιχνίδια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 3. Πόσες ώρες την εβδομάδα διαθέτετε σε δικτυακά παιχνίδια; Πάνω από 20: 1 14 – 19: 0 7- 13: 3 λιγότερες από 7:14 Το συντριπτικό ποσοστό (77%) ασχολείται λιγότερο από 7 ώρες την εβδομάδα, πιθανότατα λιγότερο από μια ώρα την ημέρα. Οπότε εκεί δεν υπάρχει πρόβλημα. Υπάρχει πάντως μαθητής που ασχολείται πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα, δηλ. πάνω από 3 την ημέρα!

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 4. Έχετε περάσει χρόνο σε δικτυακό παιχνίδι παραμελώντας κάποια υποχρέωσή σας; (διάβασμα, συνάντηση με φίλους, οικογένεια) Ναι: 7 Όχι: 11 4 στους 10 έχουν παραμελήσει κάποια υποχρέωσή τους, προκειμένου να περάσουν χρόνο παίζοντας κάποιο δικτυακό παιχνίδι.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 5. Έχετε ξενυχτήσει συνδεδεμένοι σε δικτυακό παιχνίδι; Ναι: 4 Όχι: 14 Η ερώτηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς δείχνει μια σοβαρή ένδειξη για εθισμό. Αν το ξενύχτι είναι καθημερινό, τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 6. Νιώθετε εκνευρισμό όταν δεν είστε συνδεδεμένοι και ανυπομονησία να συνδεθείτε; Ναι: 8 Όχι: 10 Ένα ακόμη σύμπτωμα εθισμού. Η ερώτηση αυτή συνδέεται με την επόμενη, για αυτό και έχει παρόμοια αποτελέσματα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 7. Νιώθετε ευφορία και αύξηση αυτοπεποίθησης όσο χρόνο είστε στο παιχνίδι; Ναι: 9 Όχι: 9 Πολλές φορές ο εικονικός κόσμος είναι καλύτερος από τον πραγματικό. Εκεί τα πάντα είναι πιο εύκολα και οι απαιτήσεις από εμάς λιγότερες.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 8. Αναζητάτε όλο και περισσότερο χρόνο ενασχόλησης με το παιχνίδι; Ναι: 5 Όχι: 13 Αυτό που οι νέοι ονομάζουν “πώρωση” ή “κάψιμο” με το παιχνίδι.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Συμπεράσματα: Αν και οι περισσότεροι μαθητές ασχολούνται με δικτυακά παιχνίδια και μάλιστα οι μισοί από αυτούς καθημερινά, δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα εθισμού. Ένα ποσοστό 16% περίπου μπορούμε να πούμε πως κάνει κατάχρηση του διαδικτύου. Ένα ποσοστό 6% περίπου πιθανότατα εμφανίζει ήπιο εθισμό. (ΝΑΙ σε όλα τα ερωτήματα).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Ναι: 23 Όχι: 2 Η συντριπτική πλειοψηφία έχει λογαριασμό στο facebook (92%).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 2. Πόσο συχνά επισκέπτεστε τον λογαριασμό σας; Καθημερινά: 13 Συχνά: 10 Σπάνια: 0 Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω της φύσης τους επιφέρουν καθημερινή ή έστω συχνή ενασχόληση.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 3. Πόσες ώρες την εβδομάδα μένετε συνδεδεμένοι; Πάνω από 20: 2 14 – 19: 4 7- 13: 8 λιγότερες από 7: 9 Το 26% ασχολείται πάνω από 2 ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο με το facebook.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 4. Έχετε στους φίλους σας άτομα που δεν τα γνωρίζετε; Ναι: 20 Όχι: 3 Η αναζήτηση όλο και περισσότερων εικονικών φίλων είναι ένα πρώτο σύμπτωμα εθισμού στο facebook.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Ναι: 12 Όχι: 11 Το ποσοστό εδώ είναι 52% σε σύγκριση με το 39% για την ίδια ερώτηση στα δικτυακά παιχνίδια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Ναι: 14 Όχι: 9 Αρκετά μεγάλο ποσοστό (61%) έχει ξενυχτήσει. Ξανά μεγαλύτερο από τα παιχνίδια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK 7. Νιώθετε εκνευρισμό όταν δεν είστε συνδεδεμένοι και ανυπομονησία να συνδεθείτε; Ναι: 9 Όχι: 14 Εδώ το ποσοστό είναι μικρότερο από τα δικτυακά παιχνίδια.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Συμπεράσματα: Ένα ποσοστό 17% περίπου μπορούμε να πούμε πως κάνει κατάχρηση του διαδικτύου. Ένα ποσοστό 9% περίπου πιθανότατα εμφανίζει ήπιο εθισμό (ΝΑΙ σε όλα τα ερωτήματα). Οι απαντήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το facebook είναι πιο εθιστικό από τα δικτυακά παιχνίδια, πιθανότατα λόγω του ότι με το facebook ασχολούνται και τα κορίτσια τα οποία δεν ασχολούνται τόσο πολύ με τα παιχνίδια. Τα παιχνίδια (δικτυακά ή μη) που παραδοσιακά ήταν το πρώτο μέσο εθισμού στους υπολογιστές φαίνεται να χάνουν τα «πρωτεία» από ένα σχετικά νέο μέσο όπως το facebook.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Αποτελέσματα άλλων ερευνών: Έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών του νοσοκομείου «Αγλαΐα Κυριακού», σε δείγμα 1000 μαθητών της Αττικής (450 αγόρια, 550 κορίτσια), 15 – 16 ετών έδειξε: 26% κάνει καθημερινή χρήση του διαδικτύου. 8% κάνει χρήση του διαδικτύου πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα. 18% παρουσίαζει περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση του διαδικτύου. (κατάσταση πρίν τον εθισμό) 1% εμφανίζει συμπτώματα εξάρτησης. Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αντικαταστήσει στην πρώτη θέση εθισμού τα on line παιχνίδια. Αν και το δικό μας δείγμα ήταν πολύ μικρό, συμφωνούμε στα περισσότερα σημεία με την έρευνα αυτή.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Αποτελέσματα άλλων ερευνών: Αυστραλό – κινεζική πανεπιστημιακή μελέτη, σε δείγμα 1618 εφήβων από την επαρχία Γκουανγκντογκ της Κίνας, 13 – 18 ετών έδειξε: 10% παρουσίαζε συμπτώματα ήπιου εθισμού. 1% είχε πρόβλημα σοβαρού εθισμού. Ο εθισμός στο διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς ακόμα και στις Ασιατικές χώρες.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK Επίλογος – Τρόποι αντιμετώπισης Το φαινόμενο εθισμού στο διαδίκτυο παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις κυρίως στις εφηβικές ηλικίες. Στις ΗΠΑ. η American Medical Association, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες για να αναγνωριστεί επίσημα ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως ψυχολογική διαταραχή. Στην Ελλάδα λειτουργεί Παιδιατρική κλινική στο νοσοκομείο «Αγλαΐα Κυριακού» όπου μπορούν να πάρουν βοήθεια έφηβοι με συμπτώματα εξάρτησης από το διαδίκτυο. Ακόμη, υπάρχει η γραμμή βοήθειας υποΣΤΗΡΙΖΩ με αριθμό 8001180015, στην οποία ειδικοί μπορούν να δώσουν υποστήριξη και συμβουλές σε όποιον έχει ανάγκη.