Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Επίδραση στη σχεδίαση και χρήση συστημάτων ΤΠΕ των Γνωστικών και πρώτων Εποικοδομητικών θεωριών (δεκαετία του ‘90) Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Εκπαιδευτικές εφαρμογές Wiki
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η δυναμική τους ως μέσων πρακτικής γραμματισμού Blogs & wikis.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Κονστρουκτιβιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης (constructivist, sociocultural and situational learning theories)
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 10 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες- Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
1 Οι Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και των Πληροφοριών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
H θεωρία του εποικοδομητισμού (constructivism) E ργαλεία Web 2.0.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θεωρίες μάθησης.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Πέτρος κλιάπης 2004.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition) ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΣΜΟΣ Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition) Jean Lave Επιμέλεια: Σαμαρά Θεοδώρα – Τραχανοπούλου Θεοδώρα

Αδρανής γνώση γνώση που μπορεί ο εκπαιδευόμενος να εκφράσει, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει στην καθημερινή του ζωή αφηρημένη γνώση μάθηση = ατομική διαδικασία

Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Γνώση (Situated Cognition) Περιβάλλον Jean Lave Κουλτούρα Δραστηριότητα ΜΑΘΗΣΗ

Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Γνώση (Situated Cognition) Κοινότητα Πρακτικής Jean Lave – Etienne Wenger Επικοινωνία Αλληλεπίδραση ΜΑΘΗΣΗ

Κοινότητα Πρακτικής Jean Lave – Etienne Wenger Έμπειρα μέλη Μη έμπειρα μέλη

Κοινότητα Πρακτικής Jean Lave – Etienne Wenger η μάθηση δεν είναι σκόπιμη: πραγματοποιείται χωρίς ο μαθητευόμενος να έχει ως στόχο να μάθει.

Κοινότητα Πρακτικής Υποθέσεις: Η μάθηση είναι κυρίως κοινωνικό φαινόμενο. Οι άνθρωποι οργανώνουν τη μάθησή τους ανάλογα με τις κοινότητες στις οποίες ανήκουν. Η γνώση είναι ενσωματωμένη στη ζωή των κοινοτήτων οι οποίες μοιράζονται αξίες, πεποιθήσεις, και πρακτικές (κοινότητες πρακτικής). Η διαδικασία της μάθησης και η ιδιότητα του μέλους ομάδας σε μια κοινότητα πρακτικής είναι αδιάσπαστες. Jean Lave – Etienne Wenger

Κοινότητα Πρακτικής Υποθέσεις: Η γνώση είναι συνδεδεμένη με την πρακτική. Δεν υφίσταται η γνώση χωρίς την πράξη. Μέσω της πρακτικής μαθαίνουμε. Η ενδυνάμωση ή η συνεισφορά στην κοινότητα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μάθηση Jean Lave – Etienne Wenger

Mοντέλο της γνωστικής μαθητείας (Brown, Collins και Duguid) Βασικές αρχές: Η γνώση πρέπει να παρουσιαστεί σε ένα αυθεντικό πλαίσιο, δηλαδή στις τοποθετήσεις και τις εφαρμογές που θα περιελάμβαναν κανονικά τη συγκεκριμένη γνώση. Η μάθηση απαιτεί την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη συνεργασία. Συνεργατική μάθηση

Συνεργατική Μάθηση Ως συνεργατική μάθηση (collaborative learning) ορίζεται κάθε διαδικασία ομαδικής μάθησης στην οποία πραγματοποιείται αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευόμενων και του καθηγητή.

Στόχος: μεγιστοποίηση ατομικής και συλλογικής παραγωγικότητας Συνεργατική Μάθηση Βασική προϋπόθεση: εργασία σε μικρές ομάδες Στόχος: μεγιστοποίηση ατομικής και συλλογικής παραγωγικότητας

Συνεργατική Μάθηση Πλεονεκτήματα: Ανάπτυξη διαπολιτισμικών σχέσεων Αύξηση αυτοεκτίμησης μαθητών Δημιουργία κινήτρων μάθησης Προώθηση οργανωτικών δεξιοτήτων

Συνεργατική Μάθηση Συστατικά Στοιχεία: Κοινός Στόχος Αλληλεπίδραση Αλληλεξάρτηση Κοινωνικές Δεξιότητες Προσωπική Ευθύνη

Συνεργατικό Εκπαιδευτικό Λογισμικό Προϋποθέσεις: Απευθύνεται σε συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα διδασκομένων Ύπαρξη εσωτερικού δικτύου επικοινωνίας των διδασκομένων Ύπαρξη εξωτερικού δικτύου επικοινωνίας των διδασκομένων